Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך יודעים שצריך להחליף שמן חש לרכב?


מעבר לפיתרון נפתר ע"י Buki,
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1023 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 15 דקות, shay76s כתב:

 ולבנתיים הרכב כמעט שנתיים עובד פגז בקרוב אעשה טיפול .. שוב פעם יכול להיות שאני טועה ... סה"כ אני חוקר ומתנסה. אני יותר מאמין לאנשים שמבינים את הדבר בשטח ופחות בקריאה 

א. אל תשבור שיא (של שנים ללא תחזוקה). לא כדאי. לא לנסות.

ב. פחות בקריאה ?  אז מה יעזור מה שאתה קורא פה ? 🙄

alfa 156 2.5.

פורסם (נערך)
לפני 10 דקות, חולגי כתב:

א. אל תשבור שיא (של שנים ללא תחזוקה). לא כדאי. לא לנסות.

ב. פחות בקריאה ?  אז מה יעזור מה שאתה קורא פה ? 🙄

כי תמיד יש כמה שממש מבינים וסתםבא לי לפתוח את הראש לשמוע כל מיני זוויות..  אבל רק בנאדם שיש לו ניסיון בשטח ממש אז הוא מדבר מניסיון שזה הרבה יותר חזק מאחד שקורא... ...  ואני הולך לעשות טיפול לרכב המוסכניק שהוא שכן שלי פשוט הסביר לי את הדברים האלו והוא ממש מומחה לג'יפים... כל פעם אני רואה איך מגיעים אליו גיפים מאוד מאוד יקרים ... המקום שהוא מטפל ממש מול הבית שלי. הוא אמרה בפירוש שאם השמן איכותי כמו Valvoline אז הכרב בכיף יכול להגיע ל30K  צריך לשאול אותו לגביי הזמנים נראה מה הוא יגיד אולי לא הבנתי אותו נכון . הוא מרגיש בנאדם מומחה רציתי גם לטפל ברכב שלי בעבר שדברתי איתו והוא אמר שאין לו זמן  אז למה שהוא יגיד את זה? אפילו לטפל ברכב שלי אין לו זמן  אז למה שהוא יגיד דברים כאלו ?

עריכה אחרונה על ידי shay76s
פורסם (נערך)

אתה יודע שיש מצב שהגיבו לך גם כמה מוסכניקים? אתה לא באמת יודע מי האנשים מאחורי התגובות.

והגיבו לך אנשים בעלי נסיון רב.

עריכה אחרונה על ידי topop
  • אהבתי 1
פורסם (נערך)
לפני 10 שעות, shay76s כתב:

איך יודעים שצריך להחליף שמן ברכב?

איזה סמנים הרכב מראה? 

כשיום אחד באמצע הנסיעה אתה שומע נקישות מסתכל במראה וחלקים של הרכב שלך מפוזרים על הכביש מאחוריך -- זה סימן להחליף שמן. 

עריכה אחרונה על ידי Jack457
  • מצחיק 5
  • רעיון טוב! 1

כשאתם עוקפים גולף 1995 ידנית בצבע בורדו תנפנפו לי לשלום

פורסם (נערך)
לפני 10 דקות, topop כתב:

אתה יודע שיש מצב שהגיבו לך גם כמה מוסכניקים? אתה לא באמת יודע מי האנשים מאחורי התגובות.

והגיבו לך אנשים בעלי נסיון רב.

יכול להיות שהגיבו אנשים עם ניסיון

יש דעות לפה ויש לשם 

אני בוחן את הדברים

במקרה אני מגיע מתחום אחר

פעם ראשונה שאני שומע אנשים מאמנים לאנשי מקצוע ללא חשד כל הכבוד

הלוואי עליי

 

מעניין אם גם בתחומים אחרים אתם מאמנים בעצימת עיניים...

 

תגיד אחי אם מגיע אלכם לדירה מתווך נדל"ן או איש מכירות של ביטוח אתה ישר מסכים או שאתה מתחיל לחשוד? לשאול שאלות לבדוק?

זה בריא לתת אמון וחשוב אבל גם קצת ספק 

 

 

 

 

 

לפני 10 דקות, Jack457 כתב:

כשיום אחד באמצע הנסיעה אתה שומע נקישות מסתכל במראה וחלקים של הרכב שלך מפוזרים על הכביש מאחוריך -- זה סימן אחד להחליף שמן. 

אדבר שוב עם המוסכניק נראה מה יגיד...

עריכה אחרונה על ידי shay76s
פורסם

אם אתה טרול הגיע הזמן שתוריד את המסיכה.

 

אם אתה אמיתי תקשיב לבעלי הידע והניסיון כאן. ותאמין ליצרן שכותב הנחיות לטיפול ברכב כי הוא רוצה לשמור על מוניטין של אמינות. תחשוב, טויוטה לא מרווחה פרוטה כשאתה קונה שמן, ולא משנה האם זה פז או Valvoline. לעומת זאת, אם תזניח את הרכב ותיאלץ להחליף מנוע, היא תרוויח בגדול.

 

אתה צריך להבין שיש חלקים שנשחקים רק כתוצאה משימוש. נניח רפידות או צלחות בילום (ואגב, בנהיגה נכונה אתה יכול להאריך את חייהם). אבל יש חומרים שעצם חשיפתם לכוחות הטבע, כגון קרינת השמש או החמצן שבאוויר, פוגמת בתכונותיהם. כאלה הם, למשל, הנוזלים שברכב או חלקי הגומי. לכן יש להחליפם בתדירות מינימום מסויימת (והיצרן ממליץ עליה) גם אם הרכב כלל לא נוסע.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
לפני 12 דקות, sperial כתב:

אם אתה טרול הגיע הזמן שתוריד את המסיכה.

 

אם אתה אמיתי תקשיב לבעלי הידע והניסיון כאן. ותאמין ליצרן שכותב הנחיות לטיפול ברכב כי הוא רוצה לשמור על מוניטין של אמינות. תחשוב, טויוטה לא מרווחה פרוטה כשאתה קונה שמן, ולא משנה האם זה פז או Valvoline. לעומת זאת, אם תזניח את הרכב ותיאלץ להחליף מנוע, היא תרוויח בגדול.

 

אתה צריך להבין שיש חלקים שנשחקים רק כתוצאה משימוש. נניח רפידות או צלחות בילום (ואגב, בנהיגה נכונה אתה יכול להאריך את חייהם). אבל יש חומרים שעצם חשיפתם לכוחות הטבע, כגון קרינת השמש או החמצן שבאוויר, פוגמת בתכונותיהם. כאלה הם, למשל, הנוזלים שברכב או חלקי הגומי. לכן יש להחליפם בתדירות מינימום מסויימת (והיצרן ממליץ עליה) גם אם הרכב כלל לא נוסע.

לא מצאתי בחוברת שהיצרן רושם להחליף שמן לאחר שנה בכל מקרה.... איפה אני מוצא את המיע הזה?

תקראו את התגובות שלמטה 

 

 

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4172774,00.html

עשרות תגובות דעה כמו שלי. 

עריכה אחרונה על ידי shay76s
פורסם

חפש את טבלת הטיפולים בספר הרכב, בד"כ זה בפרק התחזוקה שלפני האינדקס. בשורה העליונה יש זמן (בחודשים או שנים) ונסועה (בק"מ או מיילים), ולכל טיפול יש לגשת לפי הראשון ביניהם.

 

למשל, אם הטיפול הראשון הוא אחרי שנה או 15,000 ק"מ והשני אחרי שנתיים או 30,000 ק"מ, ובשנה הראשונה נסעת 12,000 ק"מ אז את הטיפול הראשון תעשה אחרי שנה, ואם אחרי הטיפול הזה תעשה 15,000 ק"מ (ותגיע ל-27,000 ק"מ) ב-10 חודשים תעשה את הטיפול אז, ותתחיל למנות את המחזור הבא מהתאריך והנסועה באותו יום.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

@shay76s
מבין כולם פה, מי שמאמין לאיש מקצוע ללא חשד זה כרגע אתה.

1. קודם כל, בהתחלה כתבת שלוש שנים, עכשיו זה פתאום 30K... מעניין. אז לגופו של עניין, מרווחי החלפה יכולים להגיע ל-30K בעיקר ברכבים יותר גדולים ובתנאים מסויימים. לא לסיריון.

 

2. האינטרס של יצרני הרכב הוא דווקא להציג מרווחי שירות גדולים ככל האפשר כדי ליצור מראית עין של רכב שדורש מעט תחזוקה.

 

3. בסופו של דבר זה עניין פשוט. צמיגים אתה רואה ויכול להעריך מייד אם הם שחוקים או יבשים. את מצב השמן אתה לא יכול לבדוק אלא אם כן יש לך מעבדת שמנים ניידת בכיס. עכשיו, מה קורה אחרי שנה, האם פתאום בבת אחת השמן מתפגר והמנוע מתפוצץ? ברור שלא. אבל יש ירידה הדרגתית וממושכת בתכונות השמן ויכולתו להגן על המנוע, מרגע שהחלפת שמן חדש. אז מה היצרנים עושים בפועל? מגדירים סד של מרווח קילומטרים להחלפה, וסד נוסף של פרק זמן. הסד הראשון אמור לתפוס מי שנוסע הרבה, הסד השני אמור לתפוס מי שנוסע מעט ק"מ בשנה אבל עושה הרבה שעות מנוע. וכל זה מוגדר פעמיים, לתנאים רגילים ולתנאים קשים. כל זה אמור סטטיסטית לתת מענה לרוב מוחלט של הרכבים, כך שגם אנשים רגילים מהישוב ידעו לטפל ברכב שלהם לפי כללים מוגדרים וברורים, בלי צורך בתואר ראשון בהנדסת רכב.

אז אם אתה יודע דבר אחד או שניים על מכוניות, ועושה חישוב מושכל,  נניח אם הרכב שלך נוסע 3K בשנה שכולם בנסיעות בין עירוניות בלבד על כביש 6 ובלילה בלבד (לא בשעות החום), במקרה זה סביר להניח שאתה יכול למתוח את מרווח הטיפול לשנה וחצי ואולי אף יותר, במיוחד אם זה שמן ברמה גבוהה מאוד. אבל אם אתה נוסע כל יום בפקקים בין ראש העין להרצליה, אז אתה לא יכול לעשות את זה. ואם אתה חדש בענייני מכוניות, אז לפני שהשתפשפת ולמדת מי נגד מי ולמה, בהחלט מומלץ ביותר שתלך רק לפי המלצות הספר ולא תסטה מהם ימין ושמאל.

 

  • אהבתי 6
  • רעיון טוב! 1

חזיר דיזל

פורסם
לפני 12 דקות, shay76s כתב:

לא מצאתי בחוברת שהיצרן רושם להחליף שמן לאחר שנה בכל מקרה.... איפה אני מוצא את המיע הזה?

תקראו את התגובות שלמטה 

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4172774,00.html

עשרות תגובות דעה כמו שלי. 

שים לב שהקישור שהבאת מדבר על:

1. מדינה בתוך ארצות הברית שמאמצת טרנדים ירוקים וטרנדים שמתחזים לירוקים, לעיתים בצדק ובהיגיון ולעיתים רק עקב צו האופנה.

2. החלפת שמן כל 3000 מייל, שזה בערך 4800 קילומטר. הרבה יותר תדיר ממה שיצרני הרכב מדריכים לעשות (לרוב 15,000 ק"מ או שנה, המוקדם מביניהם)והרבה יותר תדיר ממה שכל בעל רכב סביר בישראל עושה.

אם למשל אעיף מבט בספר הרכב של המכונית שלי (יונדאי I-20), חברת יונדאי ממליצה לי על תדירות מטורפת כזאת של החלפה אך ורק אם אני ממש מתעלל ברכב שלי, כל מיני התעללויות שאני בכלל לא מעלה על דעתי לבצע.

 

אז הדיון שם הוא האם לשלש את התדירות לעומת ההדרכה של היצרן או להסתפק בהמלצת היצרן כפי שהיא.

אין שם בכלל שום דיון על החלפה פחות ממה שהיצרן מדריך.

יונדאי i-20 ,  שמח שלא הקשבתי לשונאי הגיר הרובוטי.

פורסם

אם אני לא טועה לבוקי היה את אותו רכב, והוא כתב לך את המלצות היצרן. הסמכות היחידה שקובעת מתי להחליף שמן מנוע היא היצרן. הרי מי יודע יותר טוב ממנו?

אני לא מבין מה ההתלבטות, העלות של השמן מנוע היא זניחה לעומת הבעיות שיווצרו לך, אם לא תחליף אותו בזמן.

 

בסופו של יום אתה יכול לא להקשיב ליצרן ולהחליף פעם ב - 30k או אפילו 100. רכב שלך. רכוש שלך. תעשה איתו מה שבא לך. רק אל תשכח לעדכן אותנו אם הרכב שרד.

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 2 דקות, קורן בן אשר כתב:

@shay76s
מבין כולם פה, מי שמאמין לאיש מקצוע ללא חשד זה כרגע אתה.

1. קודם כל, בהתחלה כתבת שלוש שנים, עכשיו זה פתאום 30K... מעניין. אז לגופו של עניין, מרווחי החלפה יכולים להגיע ל-30K בעיקר ברכבים יותר גדולים ובתנאים מסויימים. לא לסיריון.

 

2. האינטרס של יצרני הרכב הוא דווקא להציג מרווחי שירות גדולים ככל האפשר כדי ליצור מראית עין של רכב שדורש מעט תחזוקה.

 

3. בסופו של דבר זה עניין פשוט. צמיגים אתה רואה ויכול להעריך מייד אם הם שחוקים או יבשים. את מצב השמן אתה לא יכול לבדוק אלא אם כן יש לך מעבדת שמנים ניידת בכיס. עכשיו, מה קורה אחרי שנה, האם פתאום בבת אחת השמן מתפגר והמנוע מתפוצץ? ברור שלא. אבל יש ירידה הדרגתית וממושכת בתכונות השמן ויכולתו להגן על המנוע, מרגע שהחלפת שמן חדש. אז מה היצרנים עושים בפועל? מגדירים סד של מרווח קילומטרים להחלפה, וסד נוסף של פרק זמן. הסד הראשון אמור לתפוס מי שנוסע הרבה, הסד השני אמור לתפוס מי שנוסע מעט ק"מ בשנה אבל עושה הרבה שעות מנוע. וכל זה מוגדר פעמיים, לתנאים רגילים ולתנאים קשים. כל זה אמור סטטיסטית לתת מענה לרוב מוחלט של הרכבים, כך שגם אנשים רגילים מהישוב ידעו לטפל ברכב שלהם לפי כללים מוגדרים וברורים, בלי צורך בתואר ראשון בהנדסת רכב.

אז אם אתה יודע דבר אחד או שניים על מכוניות, ועושה חישוב מושכל,  נניח אם הרכב שלך נוסע 3K בשנה שכולם בנסיעות בין עירוניות בלבד על כביש 6 ובלילה בלבד (לא בשעות החום), במקרה זה סביר להניח שאתה יכול למתוח את מרווח הטיפול לשנה וחצי ואולי אף יותר, במיוחד אם זה שמן ברמה גבוהה מאוד. אבל אם אתה נוסע כל יום בפקקים בין ראש העין להרצליה, אז אתה לא יכול לעשות את זה. ואם אתה חדש בענייני מכוניות, אז לפני שהשתפשפת ולמדת מי נגד מי ולמה, בהחלט מומלץ ביותר שתלך רק לפי המלצות הספר ולא תסטה מהם ימין ושמאל.

 

תודה.

אם מעניין אותך תוכל לקרוא תגובות של אנשים שהם בדעה כמו שלי

במקרה מצאתי את זה

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4172774,00.html

לפני 2 דקות, harhanegev כתב:

שים לב שהקישור שהבאת מדבר על:

1. מדינה בתוך ארצות הברית שמאמצת טרנדים ירוקים וטרנדים שמתחזים לירוקים, לעיתים בצדק ובהיגיון ולעיתים רק עקב צו האופנה.

2. החלפת שמן כל 3000 מייל, שזה בערך 4800 קילומטר. הרבה יותר תדיר ממה שיצרני הרכב מדריכים לעשות (לרוב 15,000 ק"מ או שנה, המוקדם מביניהם)והרבה יותר תדיר ממה שכל בעל רכב סביר בישראל עושה.

אם למשל אעיף מבט בספר הרכב של המכונית שלי (יונדאי I-20), חברת יונדאי ממליצה לי על תדירות מטורפת כזאת של החלפה אך ורק אם אני ממש מתעלל ברכב שלי, כל מיני התעללויות שאני בכלל לא מעלה על דעתי לבצע.

 

אז הדיון שם הוא האם לשלש את התדירות לעומת ההדרכה של היצרן או להסתפק בהמלצת היצרן כפי שהיא.

אין שם בכלל שום דיון על החלפה פחות ממה שהיצרן מדריך.

אחי

לא קראתי את הכתבה יותר את התגובות... של אנשים ... 

פורסם
לפני 18 דקות, shay76s כתב:

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4172774,00.html

עשרות תגובות דעה כמו שלי. 


בארה"ב יש תופעה הפוכה, מרווחי החלפת שמנים קצרים באופן פסיכי. יש לזה כל מיני סיבות היסטוריות ואחרות. הם מדברים על החלפות שמנים כל אלפיים-שלושת אלפים-ארבעת אלפים מייל, פחות רלוונטי לישראל.

  • אהבתי 1

חזיר דיזל

פורסם
לפני 1 דקה, קורן בן אשר כתב:


בארה"ב יש תופעה הפוכה, מרווחי החלפת שמנים קצרים באופן פסיכי. יש לזה כל מיני סיבות היסטוריות ואחרות. הם מדברים על החלפות שמנים כל אלפיים-שלושת אלפים-ארבעת אלפים מייל, פחות רלוונטי לישראל.

לא קראתי את הכתבה אפילו...

רק את התגובות למטה

פורסם

הוראות רוב היצרנים של רכב מנועי בנזין או דיזל  כיום ממליצים על החלפת שמן ע"פ פרמטרים של זמן\ק"מ מה שמגיע קודם 

זמן=בד"כ שנה

ק"מ=בד"כ 15-20K

זאת כיוון שהיצרן לא יכול לדעת באיזה תנאים הרכב עובד וכמה ק"מ\שעות מנוע כל רכב עובר לכן ההמלצה היא בשיטה הנ"ל. סוג של מקדם ביטחון

ק"מ יכול להשתנות על ידי אופי הנסועה

יש מי שנוסע כל יום 4 ק"מ למכולת וחזרה הוא מניע כל יום את הרכב המנוע לא מגיע לטמפרטורת עבודה השמן סופח לחות ודלק ומאבד מתכונותיו למרות שלאחר שנה הוא עבר רק +-1000 ק"מ

אם הוא "יחכה" להחלפה ע"פ ק"מ הוא לא יגיע להחלפה ב15000(לאחר 15 שנה) אלא יצטרך לזרוק את המנוע  הרבה לפני

 

יש מי שמגיע ל15000 ק"מ תוך שלושה חודשים

בזמן זה השמן מאבד מתכונותיו סופח לחות ודלק וכבר אינו משמן טוב

אם אדם זה יחכה שנה למשל הוא אמור להגיע ל60000 אולי המנוע ישרוד את השנה הראשונה לגבי השניה אני בספק 

 

לקחתי כאן 2 מקרי קיצון ע"מ להמחיש למה הזמן חשוב לא פחות מהק"מ בשגרת טיפולים

  • אהבתי 5
×
×
  • תוכן חדש...