Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך יודעים שצריך להחליף שמן חש לרכב?


מעבר לפיתרון נפתר ע"י Buki,
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1022 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 11 דקות, shay76s כתב:

אז כל שנתיים להחליף

אני בקושי נוסע

 

כל 15 או שנה, תתפלא אבל גם לרכב עומד צריך להחליף שמן.
גם אם הרכב עולה לך (כולל דלק, ירידת ערך, ביטוח והכל) 700 שקל לחודש, זה 8400 לשנה. להוציא עוד 500 שקל על החלפת שמן ופילטר פעם בשנה זה מה שישנה?
רק בשביל הסיכוי שתפסיד עוד כמה אלפים במכירה כי הרכב לא טופל, או יותר גרוע תצטרך לשלם על תיקון יקר - והפסדת הרבה יותר מ500 שקל לשנה.

רוצה ממש לחסוך וה500 האלה קריטיים לך? סע באוטובוס, או קנה בעצמך את החלקים ותחליף לבד. מוזמן להצטרף ל"תשאלו כנופצון" בפייסבוק ויוכלו ללמד אותך לבצע טיפולים לבד, ועל הדרך תקבל גם הבנה טובה יותר בתחזוקת הרכב.

  • אהבתי 1
פורסם

בספר רכב רשום שמן מתאים.

אם אין, תיצור קשר עם מוסך יבואן.

  • אהבתי 1

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
לפני 11 דקות, IsraCar כתב:

אתה מתייעץ או מתווכח?

כי העצות שקיבלת לא תואמות את הציפיות שלך לחיזוק דעתו של המכונאי שמבין.

 

לא רשמת על איזה מסמך אתה מסתכל, לכן מאיפה אתה רוצה שיגידו לך איפה רשום איזה שמן מתאים לרכב.

(אתה מחפש תשובה בסגנון: עמוד 5,  צד שמאל למעלה?)

 

בלי לבדוק יותר מידי,

השמן שרשמת נחשב למאוד איכותי. כנראה שמן מעל לדרישות היצרן המקוריות שהיו לדייהסו סריון.

פשוט הרכב נשאר אותו רכב בן כמעט 20 שנה, אבל טכנולוגיית השמנים התקדמה.

את הרכב לא ניתן, לשנות את השמן כן . 💡

לסיכום, תנוח דעתך (ותחליף אותו כל שנה)

אחי שמעתי דעות שונות וסתם רוצה באמת להבין מה הדבר הנכון ....  המערכות מונעות מכסף זה הדבר היחיד בראשם אז מנסה באמת ללמוד את הדברים 

לפני 12 דקות, nadavd4 כתב:

כל 15 או שנה, תתפלא אבל גם לרכב עומד צריך להחליף שמן.
גם אם הרכב עולה לך (כולל דלק, ירידת ערך, ביטוח והכל) 700 שקל לחודש, זה 8400 לשנה. להוציא עוד 500 שקל על החלפת שמן ופילטר פעם בשנה זה מה שישנה?
רק בשביל הסיכוי שתפסיד עוד כמה אלפים במכירה כי הרכב לא טופל, או יותר גרוע תצטרך לשלם על תיקון יקר - והפסדת הרבה יותר מ500 שקל לשנה.

רוצה ממש לחסוך וה500 האלה קריטיים לך? סע באוטובוס, או קנה בעצמך את החלקים ותחליף לבד. מוזמן להצטרף ל"תשאלו כנופצון" בפייסבוק ויוכלו ללמד אותך לבצע טיפולים לבד, ועל הדרך תקבל גם הבנה טובה יותר בתחזוקת הרכב.

למה גם רכב עומד צריך להחליף שמן ?   גם פנצ'יריה שהלכתי אליה אמרה שצריך לחליף גלגלים כל שנתיים 

וה500 שקל זה לא מה שישנה .. אני פשוט לא אוהב להיות כמו טוקי מה שכולם אומרים זה נכון ... רוצה פשוט להיות צרכן חכם . תגיד לי אתה מה האינטרנט של המוסכניק שאמר לי שבשמן וילבויו איך שרושמים ניתן להחליף כל 30K הריי הוא מפסיד הרבה כסף כשהוא אומר את זה .. והוא בתחום 40 שנה

 

לפני 15 דקות, yulianx כתב:

בספר רכב רשום שמן מתאים.

אם אין, תיצור קשר עם מוסך יבואן.

בעמוד הראשון של החוברת יש שמן עם תמונה גדולה של שמן שרשום 10W40 כנראה זה המתאים

פורסם
לפני 9 דקות, shay76s כתב:

תגיד לי אתה מה האינטרנט של המוסכניק שאמר לי שבשמן וילבויו איך שרושמים ניתן להחליף כל 30K הריי הוא מפסיד הרבה כסף כשהוא אומר את זה ..

אני לא יודע מה האינטרס שלו, אני גם לא רוצה לחשוד בקשרים, אבל אם הרכב לא יהיה מטופל ויהיו נזקים - סביר שהוא ירוויח יפה. 

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 17 דקות, shay76s כתב:

 

בעמוד הראשון של החוברת יש שמן עם תמונה גדולה של שמן שרשום 10W40 כנראה זה המתאים

זה סיריון?

שמן 10W40 זה מה שיבואן השתמש בארץ כשהרכב הזה יצא לפני 15 שנה.

 

היצרן עצמו לא מתיר שימוש בשמן זה אלא במה שרשמת לך בשירשור אחר ששאלת (5W30) יש מדבקה בתא המנוע ושם זה רשום. 

לפני 17 דקות, shay76s כתב:

 

בעמוד הראשון של החוברת יש שמן עם תמונה גדולה של שמן שרשום 10W40 כנראה זה המתאים

זה סיריון?

שמן 10W40 זה מה שיבואן השתמש בארץ כשהרכב הזה יצא לפני 15 שנה.

 

היצרן עצמו לא מתיר שימוש בשמן זה אלא במה שרשמת לך בשירשור אחר ששאלת (5W30) יש מדבקה בתא המנוע ושם זה רשום. 

 

בשביל להחליף שמן בסיריון אתה צריך גם מפתח פילוטר מיוחד (נקרא מפתח פילור שמן טויוטה) וכמובן פילטר שמן. 

 

אם אתה מעניין במפרט טיפולים מלא לאוטו הזה, תרשום. 

  • אהבתי 1

 

 

פורסם
לפני 1 דקה, topop כתב:

אני לא יודע מה האינטרס שלו, אני גם לא רוצה לחשוד בקשרים, אבל אם הרכב לא יהיה מטופל ויהיו נזקים - סביר שהוא ירוויח יפה. 

בגלל זה אמרתי לך יכול להיות אינטרס גם מפה וגם משם. ולי הבנאדם נשמע מאוד אמין ביחס למוסכניקים אחרים. 

בגלל זה רציתי להבין את הדברים בעצמי 

 

 

 

 

לפני 3 דקות, Buki כתב:

זה סיריון?

שמן 10W40 זה מה שיבואן השתמש בארץ כשהרכב הזה יצא לפני 15 שנה.

 

היצרן עצמו לא מתיר שימוש בשמן זה אלא במה שרשמת לך בשירשור אחר ששאלת (5W30) יש מדבקה בתא המנוע ושם זה רשום. 

זה סיריון?

שמן 10W40 זה מה שיבואן השתמש בארץ כשהרכב הזה יצא לפני 15 שנה.

 

היצרן עצמו לא מתיר שימוש בשמן זה אלא במה שרשמת לך בשירשור אחר ששאלת (5W30) יש מדבקה בתא המנוע ושם זה רשום. 

 

בשביל להחליף שמן בסיריון אתה צריך גם מפתח פילוטר מיוחד (נקרא מפתח פילור שמן טויוטה) וכמובן פילטר שמן. 

 

אם אתה מעניין במפרט טיפולים מלא לאוטו הזה, תרשום. 

 

זאת אומרת היצרן אומר 5W30 אבדוק בתא המנוע!  אלוף תודה!

וכן חוץ משמן מה עוד מחליפים אחת לתקופה?

פורסם

שמן מנוע פוליו שמן כל 15.000 או שנה לפי הקודם.

פילטר אוויר כל 45.000.

מצתים רשום לבדוק כל 45.000, ממליץ להחליף.

פילטר מזגן אין.

רצועת טיימניג אין.

שמן הגה אין.

רצועת אביזרים לא זוכר, לפי מצבה. 

לבדוק ברקסים בכל טיפול.

שמן גיר כל 90.000.

 

 

 

 

  • אהבתי 1

 

 

פורסם (נערך)
לפני 11 דקות, Buki כתב:

שמן מנוע פוליו שמן כל 15.000 או שנה לפי הקודם.

פילטר אוויר כל 45.000.

מצתים רשום לבדוק כל 45.000, ממליץ להחליף.

פילטר מזגן אין.

רצועת טיימניג אין.

שמן הגה אין.

רצועת אביזרים לא זוכר, לפי מצבה. 

לבדוק ברקסים בכל טיפול.

שמן גיר כל 90.000.

 

 

 

 

אז בעיקר להחליף שמן כל שנה

מה עם שמן קירור?

ודרך אגב איך אדע כל כמה זמן להחליף משהו כי לא רשום לי מתיי הוחלף דבר מסוים....

 

 

תודה!!!

צילמתי

עריכה אחרונה על ידי shay76s
  • פיתרון
פורסם
לפני 15 דקות, shay76s כתב:

איך אדע כל כמה זמן להחליף משהו כי לא רשום לי מתיי הוחלף דבר מסוים....

אם אין תיעוד בגדול צריך לעשות יישור קו זאת אומרת להחליף הכל ומשם להמשיך לפי המפרט. 

 

  • רעיון טוב! 1

 

 

פורסם

טיפולים הטיפולים האלה הם טיפולים מונעים. הוצאה קטנה שמןנעת נזק גדול.

חפש את ספר הטיפולים (אם אין לך חפש במרשתת) וטפל לפיו.

 

לגבי הצמיגים - תדירות ההחלפה הנדרשת היא לפי סוג הצמיג, הנסועה ואופי השימוש (וקצת מזל, כי פנצ'רים יכולים לפסול צמיג גם ביציאה מהצמיגיה אחרי החלפה). מכל מקום, גם צמיג שעומד בצל מתייבש ויש להחליפו מדי מספר שנים. 

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

שוב, לפי ספר הטיפולים. תלוי גם בסוג הנוזל. וד"א כך גם מצתים. לא יודע מה קורה בסיריון, אבל יש מצתי ניקל שמחזיקים 30-45 אק"מ ומצתי אירידיום שמחזיקים מעל 100 אק"מ ויש רכבים בהם אפשר לבחור בין הסוגים ולהחליף בתדירות מתאימה.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 7 דקות, shay76s כתב:

מה עם נוזל קירור? מתיי מחליפים ?

אני חושב שהספר אומר כל שנתיים אבל יש היום נוזלי קירור מודניים יותר שאין בעיה להחליף כל 5 שנים. אני משתמש ב  Valvoline Zerex for Asian vehicles שקיים בצבע אדום או ירוק במפרט זהה 

  • רעיון טוב! 1

 

 

פורסם
לפני 1 דקה, Buki כתב:

אני חושב שהספר אומר כל שנתיים אבל יש היום נוזלי קירור מודניים יותר שאין בעיה להחליף כל 5 שנים. אני משתמש ב  Valvoline Zerex for Asian vehicles שקיים בצבע אדום או ירוק במפרט זהה 

יש לי בדיוק כזה שעוד לא השתמשתי איתו Valvoline Zerex for Asian vehicles

מה  ההיתרון שלו לאומת חברה פשוטה יותר?

פורסם

לפי התשובות שלך כנגד כל המידע שנכתב לך כאן, אתה ככל הנראה תהיה יד אחרונה לרכב הזה. אתה בגדול בונה על תחזוקת שבר ולא על תחזוקה שוטפת. 

למזלך, מנועי ה 1.3 של דייהטסו(טויוטה) מסוגלים לשרוד הזנחה עד גבול מסויים. אני לא יודע כמה קילומטרים עבר הרכב, אבל ככל שתדלג יותר על טיפולים תגיע מהר יותר למצב שלא יהיה כדאי כלכלית לתקן בכלל.

צמיגים נוטים להתייבש, שמן לשקוע ולהדבק למכלולים, להתחמצן ולהשרף כתוצאה מירידה באיכות (גם שמן long life צריך להגיע לטמפרטורות עבודה, וככל שתזניח זה יהיה קשה יותר) .

בהצלחה בהמשך הדרך.

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

×
×
  • תוכן חדש...