Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך יודעים שצריך להחליף שמן חש לרכב?


מעבר לפיתרון נפתר ע"י Buki,
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1024 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 41 דקות, shay76s כתב:

מה  ההיתרון שלו לאומת חברה פשוטה יותר?

תשמע אין לי מעבדה כימית שאוכל לבדוק בה נוזלי קירור ולדעת מה יותר טוב.

 

 

זה פשוט, נגיד אתה יכול לקנות טלפון של סמסונג ב 4000 ש"ח או של מותג פחות מוכר  ב 2000 ש"ח. אז אתה בודק ומשווה. 

אבל אם המותג הפחות מוכר היה עולה רק 50 ש"ח פחות, לא היית בכלל נכנס לעניין ההשוואה, אלא הולך את מותג עם שם עולמי שאתה יודע שהמוצרים שלו טובים. 

 

אז אותו דבר נוזלי קירור...לחסוך 50 ש"ח פעם בכמה שנים על נוזל "פשוט" לא יעשה אותך יותר עשיר, ואם לא תחסוך לפחות אתה יודע שהמוצר שאתה קונה הוא מוצר טוב.

 

 

פורסם (נערך)
לפני 14 דקות, zaf כתב:

לפי התשובות שלך כנגד כל המידע שנכתב לך כאן, אתה ככל הנראה תהיה יד אחרונה לרכב הזה. אתה בגדול בונה על תחזוקת שבר ולא על תחזוקה שוטפת. 

למזלך, מנועי ה 1.3 של דייהטסו(טויוטה) מסוגלים לשרוד הזנחה עד גבול מסויים. אני לא יודע כמה קילומטרים עבר הרכב, אבל ככל שתדלג יותר על טיפולים תגיע מהר יותר למצב שלא יהיה כדאי כלכלית לתקן בכלל.

צמיגים נוטים להתייבש, שמן לשקוע ולהדבק למכלולים, להתחמצן ולהשרף כתוצאה מירידה באיכות (גם שמן long life צריך להגיע לטמפרטורות עבודה, וככל שתזניח זה יהיה קשה יותר) .

בהצלחה בהמשך הדרך.

 

דבר ראשון הרכב שלי ישן אז לא נראה לי שמשהו יעשה בדיקה.  גם אלו שלפניי לא ציינו בדיקות הם רשמו אבל זה מאוד ישן. דבר נוסף מאיפה אתה יודע אתה מה שאתה אומר לגביי סתימות, להתחמצן לרדת באיכות ? בטח קראתה באינטרנט מידע שכל מיני אנשיי שיווק רשמו....  אם מוסכניק שהוא 40 שנה בתחום אומר תחליף שמן רק  לפי הקילומטר והוא אמר לי שקשה מאוד למצוא אנשיי מקצוע אמינים.  לא מצאתי אינטרס בדברים שלו מילא הייה אומר אין אנשיי מקצוע אמינים אבל תבוא רק אליי... פעם בשנה אז הייתי מבין.... 

לפני 6 דקות, Buki כתב:

תשמע אין לי מעבדה כימית שאוכל לבדוק בה נוזלי קירור ולדעת מה יותר טוב.

 

 

זה פשוט, נגיד אתה יכול לקנות טלפון של סמסונג ב 4000 ש"ח או של מותג פחות מוכר  ב 2000 ש"ח. אז אתה בודק ומשווה. 

אבל אם המותג הפחות מוכר היה עולה רק 50 ש"ח פחות, לא היית בכלל נכנס לעניין ההשוואה, אלא הולך את מותג עם שם עולמי שאתה יודע שהמוצרים שלו טובים. 

 

אז אותו דבר נוזלי קירור...לחסוך 50 ש"ח פעם בכמה שנים על נוזל "פשוט" לא יעשה אותך יותר עשיר, ואם לא תחסוך לפחות אתה יודע שהמוצר שאתה קונה הוא מוצר טוב.

צודק

מעדיך להשקיע בVIVOLTE איך שרושמים את השם שלהם... עוד 50 100... שווה ראיתי גם מלא ביקורות באמזון 

עריכה אחרונה על ידי shay76s
פורסם

אתם לא יודעים לקרוא בין השורות?

מפתיע שאתם מנסים לעזור למי שלא באמת רוצה עזרה. הוא רק רוצה חיזוק לדברי ה"מוסכניק", כל טענה אחרת מתקבלת בביטול. 

 

@Buki, סחטיין על הסבלנות ולא בציניות. באמת.

  • אהבתי 1
  • מבאס 1
פורסם (נערך)
לפני 12 דקות, RBRB כתב:

אתם לא יודעים לקרוא בין השורות?

מפתיע שאתם מנסים לעזור למי שלא באמת רוצה עזרה. הוא רק רוצה חיזוק לדברי ה"מוסכניק", כל טענה אחרת מתקבלת בביטול. 

 

@Buki, סחטיין על הסבלנות ולא בציניות. באמת.

מצחיק אתה אחי.

באתי ללמוד, לשאול, לברר ולגבש דעה עצמית  ... לא מאמין למוסכניק שלי וזהוא באתי לשמוע כל מיני זוויות והחליט בעצמי. אם אתה מאמין לכולם בעיינים עצומות בעיה.... אם אני מתווך נדל"ן , עורך דין, איש מכירות של טלפונים אתה גם תאמין לי בלי לשאול שאלות?

עריכה אחרונה על ידי shay76s
  • לא הבנתי... 1
פורסם
לפני שעה, Buki כתב:

פילטר אוויר כל 45.000.

מצתים רשום לבדוק כל 45.000, ממליץ להחליף.

שמן גיר כל 90.000.

אתה לא לוקח בחשבון בד"כ גם את הזמן שעובר?

פורסם
לפני כשעה, shay76s כתב:

מצחיק אתה אחי.

באתי ללמוד, לשאול, לברר ולגבש דעה עצמית  ... לא מאמין למוסכניק שלי וזהוא באתי לשמוע כל מיני זוויות והחליט בעצמי. אם אתה מאמין לכולם בעיינים עצומות בעיה.... אם אני מתווך נדל"ן , עורך דין, איש מכירות של טלפונים אתה גם תאמין לי בלי לשאול שאלות?


עם כל האהבה, הציגו לך מספיק סיבות ונימוקים, כנגדם יש מילה של מוסכניק עלום אחד.
יש לך רכב אמין אבל שום אמינות היא לא מושלמת, בטח לא כשמחזיקים את האוטו בניגוד להוראות שמהנדסי הרכב קבעו.

  • אהבתי 1
פורסם (נערך)
לפני כשעה, shay76s כתב:

דבר נוסף מאיפה אתה יודע אתה מה שאתה אומר לגביי סתימות, להתחמצן לרדת באיכות ? בטח קראתה באינטרנט מידע שכל מיני אנשיי שיווק רשמו....  אם מוסכניק שהוא 40 שנה בתחום אומר תחליף שמן רק  לפי הקילומטר והוא אמר לי שקשה מאוד למצוא אנשיי מקצוע אמינים.  לא מצאתי אינטרס בדברים שלו מילא הייה אומר אין אנשיי מקצוע אמינים אבל תבוא רק אליי... פעם בשנה אז הייתי מבין...

אז זהו שלא, וכאן נעצור ☺️

 

יש לי הרבה מאד הערכה למוסניקים ותיקים. וגם הכרות קרובה מאד לכאלה , תבין לבד.

מצד שני, לימוד מצריך הקשבה ורצון להבין. אין טעם לעמת את התשובות שאתה מקבל כאן עם דיברי המוסכניק שלך. 

 

אני מניח שזה ככל הנראה הרכב הראשון בבעלות המלאה ולכן הצורך להבין יותר לעומק.  אשאיר את ההמשך לשאר באי הפורום.

 

 אגב, גם מידע אינטרנטי צריך לדעת לקרוא ולהבין ☺️

עריכה אחרונה על ידי zaf
  • אהבתי 1

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם
לפני כשעה, nadavd4 כתב:


עם כל האהבה, הציגו לך מספיק סיבות ונימוקים, כנגדם יש מילה של מוסכניק עלום אחד.
יש לך רכב אמין אבל שום אמינות היא לא מושלמת, בטח לא כשמחזיקים את האוטו בניגוד להוראות שמהנדסי הרכב קבעו.

הרוב לא קובע כלום אחי.  זה לא שאנשים פה הם מומחים שמתעסקים בזה ביום יום...   ולא מצאתי מידע שהם אומרים להחליף כל שנה בכל מקרה .

 

פורסם

תסתכל ביוטיוב איך נראים מנועים שלא החליפו שמן בזמן ותסתכל למה לחשוב להחליף.

אם תחליט לא להחליף כול שנה, בהצלחה.

  • אהבתי 3

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם (נערך)
לפני שעה, zaf כתב:

אז זהו שלא, וכאן נעצור ☺️

 

יש לי הרבה מאד הערכה למוסניקים ותיקים. וגם הכרות קרובה מאד לכאלה , תבין לבד.

מצד שני, לימוד מצריך הקשבה ורצון להבין. אין טעם לעמת את התשובות שאתה מקבל כאן עם דיברי המוסכניק שלך. 

 

אני מניח שזה ככל הנראה הרכב הראשון בבעלות המלאה ולכן הצורך להבין יותר לעומק.  אשאיר את ההמשך לשאר באי הפורום.

 

 אגב, גם מידע אינטרנטי צריך לדעת לקרוא ולהבין ☺️

לא מכליל את כולם אחי

יש ויש. 

וגם מוסכניק זה לא אומר שהוא מבין בהכל..

יש לי חברים שהם קבלנים ... אנשים זהב וישרים אבל יש ויש

וכן זה הרכב הראשון

א 

 

לפני 2 דקות, yulianx כתב:

תסתכל ביוטיוב איך נראים מנועים שלא החליפו שמן בזמן ותסתכל למה לחשוב להחליף.

אם תחליט לא להחליף כול שנה, בהצלחה.

תודה

עריכה אחרונה על ידי shay76s
פורסם
לפני 3 שעות, zaf כתב:

 

למזלך, מנועי ה 1.3 של דייהטסו(טויוטה) מסוגלים לשרוד הזנחה עד גבול מסויים. 

 

 

אהמממ...

לשיטתך @zaf (אני איתך, כן ?),

לא אומרים דבר כזה למי שמתחזק תחזוקת שבר.

 

ניסויים אילו ואחרים - ע"ח ובאחריות בעלי הרכב בלבד.

alfa 156 2.5.

פורסם
לפני 7 שעות, shay76s כתב:

גם אלו שמצחצחים כל יום שיניים בגיל 50 עם תותבות.

עוד 7 חודשים בערך אני מגיע לגיל 50 ועוד אין לי שיניים תותבות.

אתה אומר שאני צריך לרוץ לקנות סט של תותבות ?

יונדאי i-20 ,  שמח שלא הקשבתי לשונאי הגיר הרובוטי.

פורסם

אתם אשכרה ממשיכים להתאמץ אה? מבזבזים אנרגיה.

 

אנחנו סתם ערימת אנשים זרים שאומרים להצמד להוראות יצרן, מצד שני יש מוסכניק אמין ומוכר שאומר שאפשר להחליף שמן פעם ב3 שנים. ברור למי פות"ש יקשיב.

  • אהבתי 1
  • מצחיק 1
  • מבאס 1
פורסם (נערך)
לפני 22 דקות, harhanegev כתב:

עוד 7 חודשים בערך אני מגיע לגיל 50 ועוד אין לי שיניים תותבות.

אתה אומר שאני צריך לרוץ לקנות סט של תותבות ?

חח יש מצב. קנה מעכשיו כי יעלו המחירים חבל!  ואם לא 50 אז 60 ... כמה כבר אתה מכיר אנשים מבוגרים עם שיניים בריאות שלמות ? 

לפני 25 דקות, חולגי כתב:

אהמממ...

לשיטתך @zaf (אני איתך, כן ?),

לא אומרים דבר כזה למי שמתחזק תחזוקת שבר.

 

ניסויים אילו ואחרים - ע"ח ובאחריות בעלי הרכב בלבד.

אני לבנתיים מעדיך ללכת לפי הקילמוטר ולא הזמן ולבנתיים הרכב כמעט שנתיים עובד פגז בקרוב אעשה טיפול .. שוב פעם יכול להיות שאני טועה ... סה"כ אני חוקר ומתנסה. אני יותר מאמין לאנשים שמבינים את הדבר בשטח ופחות בקריאה 

עריכה אחרונה על ידי shay76s
  • מצחיק 1
×
×
  • תוכן חדש...