Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך יודעים שצריך להחליף שמן חש לרכב?


מעבר לפיתרון נפתר ע"י Buki,
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1022 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

1)איזה דברים צריכים להחליף ברכב אחת לתקופה ואשמח לדעת מה זה כל חלק בקצרה מה המטרה שלו

 

2)ואיך יודעים שצריך להחליף שמן ברכב?

איזה סמנים הרכב מראה? 

עזבו רגע את השנה והקילומטר....

 

3) האם שמנים איכותיים יותר יגרמו שאני אצטרך לעשות פחות טיפולים לרכב?

פורסם

1. לפי הוראות היצרן, טיימינג, משאבת מים, פילטרים וכו'.  תסתכל בספר רכב בלוח תחזוקה. 

2. שמן מחליפים כל 10-15k (תלוי בהוראות היצרן) או כל שנה במידה והרכב לא נסע מספיק בשביל טיפול לפי ק"מ. 

 

  • אהבתי 1
פורסם

אבל שמעתי ממוסכניק אמין לצערי לא כולם כאלו, או שלא כולם מבינים שאם השם איכותי אז זה יכול להחזיק הרבה יותר זמן

אז בגלל זה אני שואל .

 

השמן הזה  Valvoline   Ultra MaxLife 5W-30  5 QT

מתאים לדייטסו סריון?

פורסם

 כשאתה תרגיש משהו זה כבר מאוחר מדי ונגרם נזק לרכב.
מה אתה בעצם שואל ? אם אפשר לא לטפל ?
זה כמו שאפשר לא לצחצח שיניים - היום, מחר ומחרתיים לא תרגיש שום דבר. כשתרגיש כבר זה יהיה מחייב עקירה או סתימה.

לפני 1 דקה, shay76s כתב:

אבל שמעתי ממוסכניק אמין לצערי לא כולם כאלו, או שלא כולם מבינים שאם השם איכותי אז זה יכול להחזיק הרבה יותר זמן

אז בגלל זה אני שואל .

 

השמן הזה  Valvoline   Ultra MaxLife 5W-30  5 QT

מתאים לדייטסו סריון?

בגדול מתאים. 
שמן יותר איכותי לא יגרום לזה שתוכל לטפל במרווחים יותר גדולים, אלא לזה שהשימון יהיה יותר איכותי והשמן ישמור על תכונותיו יותר טוב לאורך יותר זמן.
רבאק בשביל 100 שקל בשנה שעולה גלון שמן אתה מתלבט ? 

  • אהבתי 1

עז יפנית בסלעים | yahav.biz 

 

פורסם (נערך)

גם אלו שמצחצחים כל יום שיניים בגיל 50 עם תותבות. 

אני רוצה ללמוד על הרכב שלי בעצמי להבין דברים... 

אז לפי גם מה שאתה אומר שאין עניין להשקיע בשמן איכותי הוא לא נותן להעריך את הזמן?

מעניין שהמוסכניק שממש ליד הבית שלי אמר שכן 

אמר שאם אני משתמש למשל בValvoline אז אפשר להחליף אפילו כל 3 שנים!!

 

 

 

לפני 10 דקות, elibaba כתב:

 כשאתה תרגיש משהו זה כבר מאוחר מדי ונגרם נזק לרכב.
מה אתה בעצם שואל ? אם אפשר לא לטפל ?
זה כמו שאפשר לא לצחצח שיניים - היום, מחר ומחרתיים לא תרגיש שום דבר. כשתרגיש כבר זה יהיה מחייב עקירה או סתימה.

בגדול מתאים. 
שמן יותר איכותי לא יגרום לזה שתוכל לטפל במרווחים יותר גדולים, אלא לזה שהשימון יהיה יותר איכותי והשמן ישמור על תכונותיו יותר טוב לאורך יותר זמן.
רבאק בשביל 100 שקל בשנה שעולה גלון שמן אתה מתלבט ? 

אני לא מחליף בעצמי

ללכת  למוסכניק זה 400-600 ש"ח כי הוא מחליף כל מיני דברים שאני לא כזה מבין בהם.

שוב פעם לא מתלבט 

רוצה להיות צרכן חכם זה הכל. 

עריכה אחרונה על ידי shay76s
  • מצחיק 1
פורסם

אני לא יודע מה ולמה המוסכניק אמר, תהיה צרכן חכם ותטפל ברכב לפי הוראות היצרן. טיפול שמנים אתה יכול לעשות גם בעצמך ולחסוך את הכסף של המוסך.

פורסם

אם המוסכניק אמר שהוא בנאדם שמגיעים אליו מכל הארץ כנראה מאוד אמין.... 

שוב אני לא סומך על המילה שלו ב100 אחוז כי אולי הוא טועה מצד שני נשמע שהוא מדבר הגיוני לחלוטין

שמע דבר שאתה לא רואה בעין ויודע בוואות שזו האמת לך תאמין לכל החברות..... 

בגלל זה אני אוהב לשמוע אנשים שחושבים מחוץ לקופסא.

 

ואני לא יודע להחליף בעצמי אני צריך לבדוק את העניין איך...

איזה עוד דברים צריך להחליף אחת לשנה?

 

פורסם

יש מנועים שדורשים שמן איכותי בתקן מסוים והוא יקר יותר.

אם תחליף שמן כול 3 שנים בסופו של דבר אתה פוגע ברכב שלך.

אין היום רכב שבעל מרווח טיפולים שכזה, ויותר מזה, אנשים שמעט מבינים גם לא ירכשו ממך רכב שהוחלף בו שמן כול 3 שנים.

  • אהבתי 1

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם (נערך)
לפני 15 דקות, shay76s כתב:

אם המוסכניק אמר שהוא בנאדם שמגיעים אליו מכל הארץ כנראה מאוד אמין.... 

שוב אני לא סומך על המילה שלו ב100 אחוז כי אולי הוא טועה מצד שני נשמע שהוא מדבר הגיוני לחלוטין

שמע דבר שאתה לא רואה בעין ויודע בוואות שזו האמת לך תאמין לכל החברות..... 

בגלל זה אני אוהב לשמוע אנשים שחושבים מחוץ לקופסא.

 

ואני לא יודע להחליף בעצמי אני צריך לבדוק את העניין איך...

איזה עוד דברים צריך להחליף אחת לשנה?

 

 

המוסכניק יכול לספר איזה סיפורים שהוא רוצה, זה לא עולה לו כסף - ובדיוק בגלל זה אתה לא צריך לסמוך עליו ב 100 אחוז.
על ספר הרכב כנראה שאתה יכול לסמוך יותר, שם היצרן מציין (בחלק מהרכבים, לא בכולם) מה מרווחי הטיפולים הנדרשים ומה נדרש לבדוק ולהחליף כל X זמן/ק"מ.
במידה ואין לך אפשר לבקש מסמך של שגרת טיפולים גם מהיבואן במייל או לחפש כזה ברשת.


דעתי האישית היא, שלא משנה מה המוסכניק עשה ב57 וב89 ומאיזה קצוות של הארץ הוא מספר שמגיעים אליו, להחליף שמן כל 3 שנים זו נורה אדומה ולא הייתי מתקרב לרכב הזה ביד שניה או למוסכניק שטיפל בו. תעשה את השיקול שלך.

עריכה אחרונה על ידי nadavd4
  • אהבתי 1
פורסם (נערך)

אז כל שנתיים להחליף

אני בקושי נוסע 

לבנתיים עבר שנה וחצי ויותר והרכב נוסע מושלם ולא עברתי את ה10K

 

ולא הבנתי אני אמור לרשום איפה עשיתי טיפולים וכל כמה זמן החלפתי שמן ולפרט ?

ואם בנאדם מחליף בעצמו לבד?

(אני חדש בעולם הרכב )

 

והוא מתעסק יותר בג'יפים אני רואה את כל האנשים שמגיעים אליו

 

 

עריכה אחרונה על ידי shay76s
פורסם
לפני 8 דקות, shay76s כתב:

ולא הבנתי אני אמור לרשום איפה עשיתי טיפולים וכל כמה זמן החלפתי שמן ולפרט ?

אנשים רוצים לראות שהרכב טופל, יש מי שרוצה לראות חשבוניות וכו'.

 

  • אהבתי 1
פורסם (נערך)
לפני 20 דקות, shay76s כתב:

לפי מה שאני רואה ההחלפת שמן כל 15K 

 איפה רשום איזה שמן מתאים לרכב

אתה מתייעץ או מתווכח?

כי העצות שקיבלת לא תואמות את הציפיות שלך לחיזוק דעתו של המכונאי שמבין.

 

לא רשמת על איזה מסמך אתה מסתכל, לכן מאיפה אתה רוצה שיגידו לך איפה רשום איזה שמן מתאים לרכב.

(אתה מחפש תשובה בסגנון: עמוד 5,  צד שמאל למעלה?)

 

בלי לבדוק יותר מידי,

השמן שרשמת נחשב למאוד איכותי. כנראה שמן מעל לדרישות היצרן המקוריות שהיו לדייהסו סריון.

פשוט הרכב נשאר אותו רכב בן כמעט 20 שנה, אבל טכנולוגיית השמנים התקדמה.

את הרכב לא ניתן, לשנות את השמן כן . 💡

לסיכום, תנוח דעתך (ותחליף אותו כל שנה)

עריכה אחרונה על ידי IsraCar
  • אהבתי 1
×
×
  • תוכן חדש...