Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1106 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי

יש לי יונדאי אלנטרה INSPIRE שנת 2016.

לפני מספר ימים בנסיעה איטית באלנטרה, ניסיתי להאיץ והמנוע לא הגיב למרות שהרכב דלק. העברתי הילוך לחניה, כיביתי, התנעתי שוב והרכב התניע (ההתנעה עצמה לקחה קצת יותר זמן מהרגיל, כאילו המצבר חלש). לא דלקה נורה אחרי שהרכב התניע או לפני התקלה. הרכב היה אמור לעבור טיפול תקופתי בכל מקרה אז התקווה שלי הייתה שזה ייפתר כך. כעבור יומיים מהתקלה והטיפול, היום זה קרה שוב בכביש 1, הרכב היה בנסיעה איטית מאד (זחילה בפקק), לחצתי על דוושת הגז וכלום לא קרה, נדלקו כמה נורות (לא זוכר איזה חוץ מזו בצורה של סוללה/מצבר), עשיתי את אותו הטריק רק שהפעם לקח לי יותר זמן עד שהרכב התניע והוא "השתעל" קצת יותר לפני שחזר לחיים. שום נורה לא דלקה אחרי זה. בין התקלות נסעתי כ-250 ק"מ במצטבר בלי שום תקלות או בעיות בהתנעה סטנדרטית הרכב מתניע בסדר גמור.

למיטב זכרוני בשני המקרים המנוע היה דלוק, כלומר הרכב לא נכבה אלא המנוע היה בסל"ד של עמידה ולא הגיב לדוושה והנורות נדלקו רק כשכיביתי וניסיתי להדליק. יכול להיות שאני לא זוכר נכון.

אותה תופעה קרתה לי לפני חצי שנה (פעם אחת), שם בוודאות המנוע נכבה כשעצרתי ברמזור וההמלצה הייתה לנקות תיבת מצערת, כך עשיתי ועד עכשיו לא הייתה לי בעיה.

מה יכולה להיות התקלה? חושש שזה יקרה שוב בסיטואציה מסוכנת בהרבה.

 

פורסם

למרות מה שכתבת, לדעתי המנוע כן כבה אבל מהלחץ של הסיטואציה לא שמת לב.

כל הסימפטומים מצביעים על חיישן קראנק שמזייף בחום גבוה ובסל"ד נמוך, מחלה נפוצה מאוד בדגמים של יונדאי מהעשור הקודם.

אני הייתי מחליף חיישן ראנק על בליינד, בקריאת תקלות מהמחשב אתה לא תראה כלום וקשה מאוד לתפוס את זה על חם בדיאגנוסטיקה

יום טוב גם לך

פורסם

האם הרכב נתן סטאטר אבל לא הניע? אם כן מצטרף להמלצה של חיישן קארנק.

לפני כשבועיים היתה לי תופעה דומה (i30)

 

קניתי חיישן והחלפתי לבד. 

(לא ממש מסובך. מצריך קצת שכיבה מתחת לרכב)

.

פורסם

מצטאף 

ככל הנראה חיישן קראנק

ניתן להתייעץ בכל הנוגע למערכות גפ''מ והסבה - ללא תשלום

בעבר: מיצובישי אטארז' 2015-טויוטה קורולה 2009 GLI מוסבת לגפ''מ

בהווה: סובארו B4 2015 מוסבת לגפ''מ

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם (נערך)

זה לא חיישן קראנק...

היום התקלה חזרה על עצמה למרות שהחלפתי חיישן קראנק

הפעם הצלחתי לשים לב בדיוק מה קורה. המנוע באמת דמם (0 סל"ד) ונדלקו 2 נורות - שמן ומערכת טעינה.
העברתי לחנייה, ניסיתי להתניע שוב ושוב, הרכב ניסה אבל לא הצליח והדליק כמה נורות (לדעתי אלה הנורות הרגילות במהלך התנעה - שמן, מערכת טעינה, check engine ואימובילייזר). אחרי כמה פעמים הוא סופסוף הצליח אבל קפץ בסל"דים בהתחלה כמה שניות עד ש"התרכז" והפסיק לקפוץ. אחרי שהתניע אין שום נורה דולקת או מהבהבת.

 

למישהו יש מושג מה זה יכול להיות?

עריכה אחרונה על ידי ברז
פורסם

אמור היה לשים מקורי, אוודא את זה מחר.

בכל מקרה, גם אם זה לא מקורי תוך שבועיים כבר להתחיל לזייף? נשמע מוזר. יש סיכוי שזה משהו אחר?

פורסם

קח שיטה פשוטה לוודא אם זה חיישן קראנק או לא:

פעם באה בעת סיבוב סטרטר שים לב למחט הסל"ד, האם היא עולה בזמן הסטרטר? אם כן, מעולה. אם לא אז תשכח מהבדיקה הזו.

עכשיו כאשר הרכב התכבה ולא מניע, שים לב למחט הסל"ד, אם היא לא עולה, זה חיישן קראנק ב200K אחוז.

  • אהבתי 1

יום טוב גם לך

פורסם

תודה, אבל לא בטוח שהבנתי אותך.

כשהתקלה קרתה והרכב נכבה ניסיתי להתניע, ב4-5 נסיונות האלה מד הסל"ד עלה (לא עבר את ה1,000 לזכרוני אבל בכל מקרה היה צפונה מ700) אבל הרכב לא הניע, כשהוא הניע בסוף המד היה לא יציב לכמה שניות, הרכב רעד ומד הסל"ד טיפס וירד עד שהתאזן סופית והרכב התנהג כשורה.

זה אומר משהו?

פורסם

נשמע שלא קשור חיישן קראנק

האם זה קורה לך רק בזחילה ?

על כמה סל״ד בערך +- זה קורה ?

האם זה קורה ישר שאתה עוזב את הברקס ובא לתת גז ? או שאתה פשוט פתאום מרגיש שהמנוע כבה בזחילה ?

פורסם (נערך)

זה אף פעם לא קרה באמצע שלחצתי גז, זה קרה בזחילה או בעמידה. לא שמתי לב כשהמנוע עצמו נכבה, פשוט נתתי גז (מעמידה או זחילה), הרכב לא מאיץ ואני רואה שהסל''ד על 0 והנורה של השמן וההתנעה דולקות. אתמול בוודאות זה לא היה כשלחצתי על ברקס, היה מחסום שאחריו האצתי כרגיל, שחררתי את הגז, אחרי כמה שניות לחצתי שוב ואני רואה שבנסיעה האיטית/זחילה (זה היה ביישוב) המנוע נכבה ולכן לא מאיץ שוב. זה היה בזחילה/עמידה אז הסל''ד היה סביב 1,000 כמובן (אף פעם לא יותר מ1,500 זה בטוח). לא שמתי לב שנכבה כי המוזיקה והחשמל עובדים כרגיל.

 

הסל''ד עלה בזמן שנתתי סטרט למרות שלא הצליח להתניע.

 

החליפו לי קראנק מקורי, אז מה זה יכול להיות? אלטרנטור? שמתי לב שבארבעת הפעמים זה קרה בצהריים, עם מזגן דלוק כנראה.

לא נראה לי זה קשור אבל לאחרונה נשרפו לי סלילי הצתה ונסעתי ככה כמה שבועות עד שהחלפתי אותם.

 

עריכה אחרונה על ידי ברז
×
×
  • תוכן חדש...