Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1105 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 48 דקות, Igalz כתב:

לדעתי שווה לנסות ניקוי יסודי של בית המצערת לפני שקופצים לדברים קשים יותר

זה גם הכיוון שאני חשבתי עליו

פורסם (נערך)

האמת היא (כמו שכתוב בהודעה הראשונה) שהתקלה קרתה לפני חצי שנה, עשיתי אז עשיתי ניקוי בית מצערת כהמלצת המכונאי. 

מצד אחד עברו שבעה חודשים עד שזה קרה שוב אז אולי זה באמת זה, אבל הגיוני שתוך חצי שנה של שימוש סביר (13,000 ק''מ בערך) התיבה תתלכלך ככה? או שאולי הוא לא ניקה טוב?

עריכה אחרונה על ידי ברז
  • 4 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

טוב, התקלה חזרה עוד כמה פעמים. אז זה לא תיבת מצערת מלוכלכת או חיישן קראנק.

 

מה שכן, זה נתן לי הזדמנות לתאר יותר טוב מה קורה ואולי אתם תוכלו להבין מה הבעיה:

1. כל המערכות החשמליות ממשיכות לעבוד, רק המנוע נכבה.

2. למרות שלא היו לי שום בעיות בהתנעה רגילה בתחילת נסיעה, כשהמנוע נכבה הסטארט לא תמיד תופס, ולפעמים הרכב נדלק הסל"ד קופץ בין 400-600 ואז הרכב נכבה שוב - יש תחושה דומה לזו של שילוב לא טוב של הילוך ראשון בתיבה ידנית, ממש כמו בשיעורי נהיגה שלי אי שם. יכול להיות שזו בעיה בגיר?

3. גיליתי שהדרך הכי מהירה במצב כזה שהמנוע לא מתניע כמו שצריך זה להתניע, להעביר לדרייב מהר כשהסלד עדיין קופץ וללחוץ על הגז מהר, הרכב נוסע (ומעביר הילוך), הסל"ד עולה והמנוע לא נכבה.

4. זה קרה לי במצטבר 8 פעמים  - בכולם הרכב היה על פחות מ20 קמ"ש והרגל לא הייתה על הגז; ברוב המקרים זה היה אחרי עלייה (ופעולת מנוע בסל"ד גבוה) ובהאטה (לקראת רמזור למשל); בכל המקרים זה היה כשהמנוע כבר הספיק להתחמם וכשהיה חם בחוץ (זה לא קרה לי בלילה למשל); לא נראה לי שזה קשור למזגן ולעומס שהוא מפעיל כי לא בכל המקרים המזגן היה דלוק.

5. יכול להיות שזה קשור למערכות חשמל (למשל פנסי לד שהתקין הבעלים הקודם של הרכב) שגורמות לתקלה?

 

 

פורסם
לפני 42 דקות, ברז כתב:

3. גיליתי שהדרך הכי מהירה במצב כזה שהמנוע לא מתניע כמו שצריך זה להתניע, להעביר לדרייב מהר כשהסלד עדיין קופץ וללחוץ על הגז מהר, הרכב נוסע (ומעביר הילוך), הסל"ד עולה והמנוע לא נכבה.

 

ואם עדיין על P פארקינג אתה לוחץ גז זה לא עוזר? רק להעביר ל-D ואז גז עוזר?

פורסם
לפני כשעה, tza כתב:

 

ואם עדיין על P פארקינג אתה לוחץ גז זה לא עוזר? רק להעביר ל-D ואז גז עוזר?

לא יודע, האמת שלא ניסיתי. 

פורסם

תבדוק. אם גם ב-P זה עוזר אז הבעיה נשארה בגזרת המנוע. אם דווקא מעבר ל-D עוזר זה אכן כיוון רציני לבעיה בגיר-ממיר מומנט.

פורסם
בתאריך 14.6.2023 בשעה 20:17, tza כתב:

תבדוק. אם גם ב-P זה עוזר אז הבעיה נשארה בגזרת המנוע. אם דווקא מעבר ל-D עוזר זה אכן כיוון רציני לבעיה בגיר-ממיר מומנט.

היום התקלה קרתה שוב ואכן זה לא משנה אם אני ב-P או ב-D. ברגע שהתנעתי המנוע מגמגם וכדי למנוע ממנו לכבות תוך כמה שניות אני מייד לוחץ על הגז (לא משנה אם ב-P או ב-D) והמנוע לא נכבה.

כמו שאתם רואים התקלה קורית באופן ספורדי, אחת לכמה ימים/שבוע. הנורות שנדלקות כשהאוטו כבה הם הנורה של השמן ושל המצבר. טרם בדקתי מתח מצבר.

 

הרכב נכבה בזחילה/ מהירות איטית וזו לא בעיה בחיישן קראנק ולא תיבת מצערת מלוכלכת, מה עוד זה יכול להיות? יש למישהו פה רעיון?

 

בנוסף, יש לכם מוסך אמין ומומלץ לאיתור וטיפול בבעיה מורכבת כמו זו? אזור מודיעין / בית שמש / תל-אביב / גבעת שמואל

×
×
  • תוכן חדש...