Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת שמן גיר - כן או לא?


asibonu

פוסטים מומלצים

היי,

מדובר במאזדה 3 שנת 2016. עם 80 אלף ק״מ. 

רוב הנסיעות של האוטו הן בינעירוניות, בשיוט, ככה שלרוב אין מעברים רבים של הילוכים. הגיר מגיב מצוין ואין שום בעיה של החלפות הילוכים. ככה שאני חושב שהבלאי באוטו נמוך ביחס ל קילומטראז שנסע עד כה. 

 

עכשיו, רציתי לשאול, כדאי לעשות החלפה של שמן גיר? 

מצד אחד, הגיר מגיב מצוין ואני לא רוצה לפגוע בתפקוד שלו. מצד שני, לא רוצה שאי החלפת שמן תגרור בעיות בעתיד הרחוק או הלא רחוק. 

 

מה אתם ממליצים כאן בפורום?

הבנתי שיש מאזדות שמחזיקות גם 200 ו 300 אלף ק״מ בלי להחליף שמן גיר, זה נכון? 

 

בקיצור, שוקל לעשות החלפה חלקית של שמן גיר, בטיפול הקרוב וגם בטיפול שלאחריו. אבל אני לא בטוח, אשמח לשמוע דעות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 117
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

@tribel קראתי על אנשים שהחליפו שמן גיר והחלו להיות בעיות שונות בגיר. אבל אני לא בטוח לגבי זה, לכן אני רוצה לשמוע דעות.

עריכה אחרונה על ידי asibonu
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדאי לבדוק בפורומים בחו"ל מה שגרת ההחלפה של היצרן - יכול להיות שהיא שונה ממה שהמוסכים המורשים עושים כאן.

 

נזק זה לא יעשה, במקרה הכי גרוע סתם שילמת עוד על שמן ועבודה. ממה שהבנתי הבעיות שמפחדים מהן קורות כשעושים החלפה מאוחרת מידי בהרבה והגיר כבר בלוי, זה לא המצב אצלך.

עריכה אחרונה על ידי nadavd4
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ללא ספק להחליף, אתה גם בדיוק בזמן שצריך (60-80 אלף קילומטר)

 

הדברים ששמעת הם תוצאה של אנשים שמחליפים אחרי 200+ אלף קילומטר ושלא החליפו אף פעם, מההזנחה הקלאצים בפנים נשחקו והתפוררו לתוך השמן שמחזיק את הגיר חיי לעוד קצת.

 

כדי לא להגיע למצב הזה ולשמור על הגיר, תחליף כל 5-6 שנים או 60-80 אלף קילומטר.

אתה גם תרגיש ההעברות הילוך קצת יותר חלקות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למיטב ידיעתי ההנחיה היא שאין צורך להחליף. מכיר אישית גירים שעברו למעלה מ300k ועובדים תקין. 

בנסועה הקיימת אם אתה מעוניין להחליף לא אמורה להיווצר בעיה, בעיות צצות לעיתים כשההחלפה מבוצעת בנסועה גבוהה משמעותית משלך. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 אין דבר כזה נוזל לכל החיים לא משנה איזה נוזל זה, הוא יאבד מתכונותניו ויתבלה עם השימוש.

 

בפיאסטה שלי לדוגמא, יש גיר ששמו 4f27e (גם במאזדה 2 ו3 אותו הגיר) שהיה בייצור מעל 20 שנה. בספר רכב שלי כתוב שלא צריך להחליף אבל בספר רכב של פורד פוקוס משנת 2000 עם אותו הגיר כתוב להחליף כל 60 אלף קילומטר/5 שנים. למה אותו הגיר מקבל יחס שונה עם הזמן?

 

כי היצרן כנראה לא צופה את הרכב מחזיק 250 300 אלף קילומטר.

בספרי רכב רבים הלוח טיפולים הוא עד 10 שנים/150 אלף קילומטר,  אולי זה הצפי לחיי הרכב?

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום.

להלן תשובת חיים מנהל מוסך עד רעננה, מוסך מורשה מאזדה: עד 240000 ק"מ אין להחליף שמן גיר. תעשה חיפוש בפורום, הרבה הסתבכו כשהחליפו שמן גיר והגיר החל התנהג לא תקין.

אני מזהיר שיש מוסכים לא מורשים שלא מודעים לכך.

להלן קישור לאתר המוסך (זה לא פרסומת למוסך אלא קישור למידע):

https://ad-raanana.co.il/qna_new/החלפת-שמן-גיר/

 

ולהלן מתוך פורום שאלות ותשובות של חיים מנהל המוסך:

שאלה:

שלום,

האם יש צורך בהחלפת שמן גיר אוטומט במאזדה 3 2017 מנוע 2000? ואם לא מדוע.

תשובה:

משה שלום !
לפי הוראות יצרן אין צורך בהחלפת שמן גיר אוטומט . לפי הנחיית יצרן שמן גיר לרכב זה הינו לכל החיים של הרכב (240000 ק”מ )
בברכה חיים

 

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זהו? רכב חי עד 240 אלף קילומטרים?

או לי - טויוטה ורסו שלי, למשל,  עכשיו עם 236 אלף קילומטרים. נשארו לי רק 4 אלפים...

גם אצלי לפי היצרן אין החלפת שמן גיר כל חיי הרכב, אבל החלפתי כבר 3 פעמים. אז אולי יש סיכוי שלא אצטרך לדחוף את הרכב שלי מצוק כלשהו בעוד 6 שבועות.

עריכה אחרונה על ידי vladclar
  • מצחיק 1
  • רעיון טוב! 4

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Basko כתב:

שלום.

להלן תשובת חיים מנהל מוסך עד רעננה, מוסך מורשה מאזדה: עד 240000 ק"מ אין להחליף שמן גיר. תעשה חיפוש בפורום, הרבה הסתבכו כשהחליפו שמן גיר והגיר החל התנהג לא תקין.

אני מזהיר שיש מוסכים לא מורשים שלא מודעים לכך.

להלן קישור לאתר המוסך (זה לא פרסומת למוסך אלא קישור למידע):

https://ad-raanana.co.il/qna_new/החלפת-שמן-גיר/

 

ולהלן מתוך פורום שאלות ותשובות של חיים מנהל המוסך:

שאלה:

שלום,

האם יש צורך בהחלפת שמן גיר אוטומט במאזדה 3 2017 מנוע 2000? ואם לא מדוע.

תשובה:

משה שלום !
לפי הוראות יצרן אין צורך בהחלפת שמן גיר אוטומט . לפי הנחיית יצרן שמן גיר לרכב זה הינו לכל החיים של הרכב (240000 ק”מ )
בברכה חיים

 

תשובה סתמית בלי ביסוס. היצרן קבע כל חיי הרכב הגיר יעבוד אם לא יחליפו לו השאלה היא איך הגיר יעבוד?

בצורה שהוא שחוק עד 0 ב240 אלף קילומטר וכל ה100 אלף האחרונים בעט והתפורר מבפנים?

 

אין דבר כזה נוזל שלא מחליפים, לכל דבר יש בלאי.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בפלואנס הגיר  הרובוטי (6DCT250) שזה בעצם גיר רגיל עם פיקוד מחשב  מוגדר כאטום לכל החיים.

הגירים האלה מותקנים גם בפורד:

The Ford PowerShift DCT
Ford uses the term PowerShift or DCT to refer to their dual-clutch transmissions. The DCT that comes in the Figo, Aspire and EcoSport is known as the DPS6 model. This is manufactured by Getrag who refer to it as their 6DCT250 model. Given below are the specifications:
Name:  Getrag 6DCT250 Specifications.gif Views: 107961 Size:  27.4 KB
 

רנו לא הגדירו משטר החלפה

יש רכבים שנסעו ללא החלפה מאות אלפי ק"מ עד שנאלצו להחליף קלאצ'ים אז כבר הוחלף שמן הגיר.

יצרן הגיר גטראג מגדיר "חיים"  כ150000 מייל(240000 ק"מ) ו10 שנים

  • his DCT uses a dry clutch, that does not bathe the clutches in oil for cooling. This increases efficiency.
  • Filled with oil and sealed for life (10 years or 240,000 kms) - it does not require periodic maintenance.

"

 

עריכה אחרונה על ידי nit_zan
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה לא נגמרת שלפי התיאוריה רק צד אחד צודק.

שמן(והתוספים שלו) מתבלה עם הזמן. 

החלפה של שמן לפי התקן שהוגדר על ידי היצרן לא יכולה לפגוע בגיר אבל כן תצריך החלפות תכופות לפי ספר הטיפולים-מניח שבגלל החשיפה לאלמנטים החיצוניים מרגע הפתיחה שכן זה לא סטרילי(אל מול משיכה של השמן גיר עד הכשל הרציני הראשון).

יש המון רכבים שהגיר שלהם שרד בלי להחליף שמן.

יש הרבה יותר שהגיר שרד עם החלפות לפי התקן יצרן.

שווה לקחת את הסיכון? לדעתי לא. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...