Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1470 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 7 דקות, einpoklum כתב:

נסכים שלא להסכים. מבחינתי זה דווקא מצוין - שרוב האנשים יחשבו שמכוניות רחבות זה מצוין, ואנחנו חובבי הצרות נמשיך ליהנות מיותר חניה.

 

אני לא מזלזל בדעתך, זה נועד לבחון את המצב הקיים על מנת שנוכל באמת לפתח פה שיח יותר רציני עם נתונים מדויקים יותר מאשר לקחת את הרוחב של הרכב הנוכחי ולהשליך על המצב החנייה והרוחב שלה.

 

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם
לפני 9 דקות, DareDevil כתב:

אני לא מזלזל בדעתך, זה נועד לבחון את המצב הקיים על מנת שנוכל באמת לפתח פה שיח יותר רציני עם נתונים מדויקים יותר מאשר לקחת את הרוחב של הרכב הנוכחי ולהשליך על המצב החנייה והרוחב שלה.

אז - ניסיתי להסביר את הרציונל בתגובה האחרונה שלי, מקווה שזה היה מספיק משכנע. מעבר לכך... מה אני יכול לומר? כאשר אתה רוצה לתפוס רכבת, וכל אזורי החניה ליד תחנת חוף הכרמל תפוסים, אבל כשאתה עובר, אתה רואה 'כמעט-חניה' בין שתי מכוניות, אשר חנו שתיהן בחריגה לכיוונים מנוגדים - אתה מברך את הרגע שבחרת ברכב צר; מתמרן בזהירות (כי זה בד"כ באמת צר, אחרת מישהו אחר כבר היה תופס את המקום), מקפל את המראות, נכנס ורץ לרכבת.

 

 

 

  • אהבתי 1
פורסם

זה לא נשמע לי רציני. תקום 10 דקות קודם ותמצא יותר חניות. אם פסלת גם את סיטראן C1 שזה רכב די צר - בהצלחה. אולי תעבור לאופנוע או למה שעושים האיטלקים ברחובות הצרים שלהם: 

piaggio-ape-three-wheel-micro-truck-dressed-as-a-wedding-car-in-italy-E5A8WB.jpg

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

פורסם

נהגתי לא מעט על פיאט פנדה, באמת תענוג לחניות ותימרונים במקומות צרים.

אבל לדעתי 5 ס"מ הפרש, זה לא יפריע לך לתמרן יותר בקלות או ליותר סיכון לקבל שריטה.

גם עם חניה במקום צר תוכל להסתדר עם התוספת הזו (מקסימום תצא מהחלון 😉).

אולי תחפש פיתרון איך לגרום לאנשים לחנות בין הקווים 😂.

פורסם
לפני 19 שעות, Nissim_ כתב:

אבל לדעתי 5 ס"מ הפרש, זה לא יפריע לך לתמרן יותר בקלות או ליותר סיכון לקבל שריטה.

המספר הוא קצת מתעתע. רכב רחב - כמו טויוטה קורולה למשל - הוא בסה"כ 179 ס"מ, שהם 20 ס"מ יותר מן הפנדה הצרה. כל ה"משחק" הוא על ה-20 ס"מ הללו. גם ברכבות: הרוחב שלהן די קבוע, ובכל זאת - אין מה להשוות בין הרכבות האדומות הדו-קומתיות בהן אנחנו נאלצים להסתופף בימינו פעמים רבות כמו סרדינים, לבין רכבות ה-IC-3 שיצאו ברובן משירות, שם הרגשת כמו מלך.

 

חוץ מזה, הרוחב תואם במידת מה גם את האורך. לדוגמה, פנדה מודל 2016 - אורכה כ-15 ס"מ יותר מאשר פנדה מודל 2007.

 

 

 

פורסם
לפני 20 שעות, einpoklum כתב:

 וגם - ולבצע סיבובי 180-מעלות בבת אחת, במקום להצטרך לפנות, לעצור, לקחת אחורה, ולהשלים סיבוב. וכולי.

 

 

 

לגבי הרוחב וחניה, נסכים שלא להסכים. אגב, אם ה-5 ס״מ כ״כ קריטיים, עוד יותר קריטי ההבדל בין רוחב עם/בלי מראות צד (אין סטנדרט לגבי האם נתון הרוחב כולל מראות -- אצל חלק מהיצרנים כן וחלק לא), ואפילו בין סוגי מראות צד שונות.
לגבי פניות 180 מעלות: זה פונקציה של אורך בסיס הגלגלים, זוית הצידוד המכסימלית של ההגה, האם יש הנעה לגלגלים הקדמיים, האם יש היגוי לגלגלים האחוריים והמרחק בין שני גלגלי ההיגוי.
רק לאחרון יש מיתאם עם רוחב הרכב, ולא מיתאם לינארי.
קוטר הסיבוב של הפנדה שלך הוא 9.1 מ׳ (אגב, בגירסת ה-4x4 של אותו דגם, זה 9.6 מ׳ ובגירסת המנוע החזק 100 כ״ס, 10.0 מ׳).
אני מנחש שיפתיע אותך שאחד הרכבים עם הקוטר הקטן ביותר גדול בשתי מידות משלך -- זה האניאק (קרוסאובר חשמלי של סקודה בסגמנט D, שאורכו 4.65 מ׳ ורוחבו 1.88 מ׳), עם קוטר סיבוב של 9.6 מ׳. סיבה משמעותית: הנעה אחורית. 

פורסם
לפני שעתיים, PinkDolphin כתב:

לגבי הרוחב וחניה, נסכים שלא להסכים. אגב, אם ה-5 ס״מ כ״כ קריטיים, עוד יותר קריטי ההבדל בין רוחב עם/בלי מראות צד (אין סטנדרט לגבי האם נתון הרוחב כולל מראות -- אצל חלק מהיצרנים כן וחלק לא), ואפילו בין סוגי מראות צד שונות.
לגבי פניות 180 מעלות: זה פונקציה של אורך בסיס הגלגלים, זוית הצידוד המכסימלית של ההגה, האם יש הנעה לגלגלים הקדמיים, האם יש היגוי לגלגלים האחוריים והמרחק בין שני גלגלי ההיגוי.
רק לאחרון יש מיתאם עם רוחב הרכב, ולא מיתאם לינארי.
קוטר הסיבוב של הפנדה שלך הוא 9.1 מ׳ (אגב, בגירסת ה-4x4 של אותו דגם, זה 9.6 מ׳ ובגירסת המנוע החזק 100 כ״ס, 10.0 מ׳).
אני מנחש שיפתיע אותך שאחד הרכבים עם הקוטר הקטן ביותר גדול בשתי מידות משלך -- זה האניאק (קרוסאובר חשמלי של סקודה בסגמנט D, שאורכו 4.65 מ׳ ורוחבו 1.88 מ׳), עם קוטר סיבוב של 9.6 מ׳. סיבה משמעותית: הנעה אחורית. 

זה אכן קצת מפתיע. הייתי מנחש שהקוטר קטן יותר, אבל זו רק תחושה. אתה גם צודק לגבי עניין המראות, ובאמת חשוב שאבדוק מה קורה כאשר מקפלים את המראות במכוניות האחרות. כך שעזרת לי בתהליך הרכישה! תודה 🤩

 

יתרון שיש למראות של הפנדה הוא, שהן אינן צבועות, אלא עשויות פלסטיק אפור-כהה/שחור, מט: לא נוטות להישבר ושפשופים לא נראים עליהן.

 

בעניין הגורמים שמשפיעים על הסיבוב: ש בהחלט קורלציה חזקה בין רוחב לבין אורך בסיס הגלגלים: רכב צר הוא לרוב גם קצר ובעל בסיס גלגלים קצר יותר. והיגוי לגלגלים האחוריים - זה לא ממש דבר שנתון לבחירתי כשאני מביט על דגמים שונים של מכוניות קטנות בתקציב מוגבל. לכן, מבין הדגמים שהזכרתי - הצרים והקצרים הם ככל הנראה אלו שמסתובבים בקוטר קטן.

פורסם

אני לחלוטין לא מזלזל בנושא הרוחב, רק חושב שהוא פחות משמעותי בקטגוריית רכבים שהם מראש מהצרים, אבל כמובן, אתה יודע הכי טוב את הצרכים שלך 🙂.

לגבי המראות, לא במקרה העלתי את הנושא. יש לי סיטרואן C4 פיקאסו קצר, שהוא יחסית רחב לקטגוריה שלו (מה שמאפשר לו 3  מושבים ברוחב מלא תואם מבוגרים בשורה השניה, ועדיין לחנות במקומות קצרים יחסית). יש לי בבניין המגורים חניה בטאבו, אבל היא והחניה שמשמאלה צרות יותר ב-10 ס״מ מכל שאר החניות. אם אני חונה במדוייק באמצע החניה שלי, נותרים רק 8 ס״מ מכל צד של המכונית, בלי לכלול את המראות, והמראות כבר חורגות מהחניה לפס האקרשטיין שתוחם בין החניות. גם כשהשכנים משני הצדדים חונים מדוייק, צריך לתמרן מאד בזהירות כדי לא לפגוע במראות שלהם, וכשהם לא, זה מתחיל להיות מורכב למדי. ברכב הבא, מאד אשתדל שתהיה אפשרות לקיפול חשמלי...

עלה בדעתי דגם אחר שעשוי להיות רלוונטי -- סוזוקי סלריו (הדגם שהחליף את האלטו). רוחב 160 ס״מ (לא כולל מראות 😀).
מעולם לא נהגתי בו, ואין לי מושג איך הוא מבחינת ביצועים, אמינות, עלות אחזקה ונוחות, אבל זה רכב עירוני מסגמנט A כמו שאר המועמדים בפוסט הראשוני, ואני רואה שיש באתר יד2
כ-20 כאלה מהשנים 2016-2018 בתחום 30K-40K ש״ח. שווה בדיקה. יש כמה שירשורים בפורום עם חוו״ד עליו.
מפרט שלו (מצטער, בצרפתית) כאן:
https://web.archive.org/web/20171215171539/http://www.suzuki.fr/media/pdf/catalogue/celerio.pdf

בכל מקרה, בהצלחה בקניה, ודווח על מה אתה מחליט.

  • אהבתי 1
×
×
  • תוכן חדש...