Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1603 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 3 דקות, SlowRide כתב:

בכלל הדיבור פה היה להציג ממוצע שכר של נשים לעומת גברים באותו מקום עבודה, לא? איזה מידע אפשר לקבל מזה?

אם אישה רואה שהיא מרוויחה פחות מהממוצע, למרות שהיא מעריכה את עצמה כעובדת לא פחות טובה מעמיתיה?

אז היא קיבלה מידע. החלטה שלה מה לעשות איתו.

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם
לפני כשעה, פינדר כתב:

אני רק רוצה לתת לעובד אפשרות לדעת אם "דופקים" אותו כי הוא אתיופי או נכה או אישה.

 

ואם ״דופקים אותו״ סתם כי הוא מכוער?

אולי בגלל שהוא מטומטם?

 

אין עובד אחד דפוק בהיי טק, להוציא, אולי, דרג פקידותי.

כולם בטופ של ההעסקה.

  • רעיון טוב! 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
לפני 32 דקות, פינדר כתב:

אם אישה רואה שהיא מרוויחה פחות מהממוצע, למרות שהיא מעריכה את עצמה כעובדת לא פחות טובה מעמיתיה?

אז היא קיבלה מידע. החלטה שלה מה לעשות איתו.

כמו לעשות שיימינג למעסיק הנוכחי שלה?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני 6 דקות, falou כתב:

אין עובד אחד דפוק בהיי טק

שוב אתה חוזר להייטק...

ויש עובדים דפוקים יחסית בהייטק. למרות שאתה קבעת שאין.

לפני 8 דקות, falou כתב:

ואם ״דופקים אותו״ סתם כי הוא מכוער?

אולי בגלל שהוא מטומטם?

קצת קשה לנהל דיון כשאתה כל הזמן נותן דוגמאות שלא קשורות לכלום.

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם
לפני כשעה, David32 כתב:

כול ההודעות של פאלו*

 

 

עפר, מה מפריע לך באמת? מה כואב לך? (מעבר למין האנאלי)

מפחד שיורידו לך משכורת בשביל שהקולגה שלך תיהיה אישה? 

 

 

קודם כל, אני לא מקבל שכר. אני עצמאי.

דבר שני, זוגתי מרוויחה יותר ממני. לבריאות.

 

מה שכואב לי זה שאנשים שנמצאים בטופ מתבכיינים וממציאים עוולות שלא קיימות ומאבקים ללא הצדקה.

 

אנשים בהיי טק, נשים וגברים, שכל אחד יידאג לעצמו. הם לא הבעיה של אף אחד ושומדבר שקשור להעסקה שלהם הוא לא סוגייה ציבורית.

לפני 1 דקה, פינדר כתב:

קצת קשה לנהל דיון כשאתה כל הזמן נותן דוגמאות שלא קשורות לכלום.

 

מה שלא קשור זה גובה המשכורת למין של העובד/ת.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפני 2 דקות, SlowRide כתב:

כמו לעשות שיימינג למעסיק הנוכחי שלה?

זה כבר קיים בצורה לא פורמלית.

תמיד יש איזו חברה שכולם יודעים שמרוויחים בה מעט או שהעבודה לא מעניינת או משהו אחר.

חברה שלא רוצה שיימינג שתשפר את התנאים.

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם
לפני 2 דקות, פינדר כתב:

ויש עובדים דפוקים יחסית בהייטק. למרות שאתה קבעת שאין.

 

דפיקות היא לא יחסית לגודל הקבוצה שבחרת להתייחס אליה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
לפני 1 דקה, פינדר כתב:

זה כבר קיים בצורה לא פורמלית.

תמיד יש איזו חברה שכולם יודעים שמרוויחים בה מעט או שהעבודה לא מעניינת או משהו אחר.

חברה שלא רוצה שיימינג שתשפר את התנאים.

אז אם זה כבר קיים, למה צריך חוק שיחייב את זה?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני 7 דקות, falou כתב:

דפיקות היא לא יחסית לגודל הקבוצה שבחרת להתייחס אליה.

 

עזוב נו, הוא לא מדבר על דפיקות, הוא מדבר על קנאה. על הצורך הקטנוני לדעת שאין מישהו אחר שהצליח לקבל עסקה יותר טובה ממך.

זה אלה שקונים אוטו חדש בהנחה של עשרות אחוזים, אבל יאכלו את הלב אם מישהו קנה אותו ב-100 שקל פחות. הם מרגישים דפוקים. אז מה אם הם קנו רכב מותרות בזמן שלאחרים בקושי יש אפשרות להשתמש בתחבורה ציבורית. הם יתלוננו ליבואן, ידרשו שקיפות, שהרגולטור יתערב.

 

  • אהבתי 2
פורסם
לפני 53 דקות, SlowRide כתב:

בכלל הדיבור פה היה להציג ממוצע שכר של נשים לעומת גברים באותו מקום עבודה, לא? איזה מידע אפשר לקבל מזה?

ברמה העקרונית זה יכול להיות סממן שמעיד על אפליה. לא מכוונת כי המעסיק שונא נשים. 

לפני 54 דקות, SlowRide כתב:

אבל אם הוא מספק את הדרישות ומרוצים מההישגים שלו, מה אפשר לעשות חוץ מלקלל את מי שהביא אותו לעולם? בסוף לקדם אחד כזה זו החלטה של בעל העסק והוא יסבול ממנה אם היא שגויה

שאלה מאוד טובה. יש המון ארגונים עם תרבות ארגונית רעילה להחריד, בטח פה אצלנו בישראל, כשהמקום הראשון שבו רובינו למדנו איך נראה leadership זה בצה״ל. אם מבחינת בעל העסק יש בעיה או לא זה כמובן החלטה שלו ומי שלוקח איתו חלק בניהול. אני מדבר על זה מפרספקטיבה של מקום שלפחות על הנייר בעלי העסק החליטו שיש עם זה בעיה ואני חושב שזה מייצר שינוי מדהים גם בשבילי. ה״מעגל״ פה נסגר בזה שהתהליך שאני מכיר התחיל בכלל משיחות על diversity ידה ידה, והשכר הוא אפילו לא המאפיין העיקרי פה. כי שכר מקבלים כשכבר מתקבלים לתפקיד מסוים. וכשמתחילים לנתח תהליכי מיון וקבלה אז לפעמים גם מבינים שמפספסים המון מועמדים טובים בדרך, בגלל כל מה שתאתרי פה כבר.

 

(וכמובן שהשרשור הוא כללי. הייטק מייצג 10% מהעובדים במשק. וגם בהייטק לא כולם בעשירון העליון וגם לא קרובים לזה.)

 

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
לפני 10 דקות, Be roo כתב:

 

עזוב נו, הוא לא מדבר על דפיקות, הוא מדבר על קנאה. על הצורך הקטנוני לדעת שאין מישהו אחר שהצליח לקבל עסקה יותר טובה ממך.

זה אלה שקונים אוטו חדש בהנחה של עשרות אחוזים, אבל יאכלו את הלב אם מישהו קנה אותו ב-100 שקל פחות. הם מרגישים דפוקים. אז מה אם הם קנו רכב מותרות בזמן שלאחרים בקושי יש אפשרות להשתמש בתחבורה ציבורית. הם יתלוננו ליבואן, ידרשו שקיפות, שהרגולטור יתערב.

 

תודה לך על ניתוח אישיותי שלא ביקשתי.

אולי תפתחי קליניקה לאבחון לפי הודעות בפורום אנונימי.

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם

נתחיל מהסוף, אני בכלל לא בטוח שהדיון שהתפתח פה קשור למה שפות"ש שואל. אם הבנתי את הטענה שלו, היא נכונה, אך באופן ריק. שהרי הטענה שלו מדברת על קיום שני אנשים זהים (חינוך, השכלה, סביבה, אופי, יכולות וכו') אך שההבדל היחיד ביניהם הוא במין. מכיוון שאין (בסבירות כמעט מוחלטת) שני אנשים זהים כאלו, הטענה נכונה באופן ריק.

 

לפני 17 דקות, falou כתב:

כולם בטופ של ההעסקה.

גם המנקים של המשרד? מה עם אנשי התחזוקה? אמנם הייטקס זה בערך 10% אבל זו לא קבוצה הומוגנית (מבחינת תעסוקה). ואני מסכים איתך, הייטקס הוא לא מקרה מעניין כל כך. מצד שני אני מסכים גם עם @יבגניפ, מהניסיון שלי גיוס נשים שונה ומכיל אתגרים אחרים אבל פערי השכר בהחלט פחות משמעותיים, בטח בשוק של היום.

 

 

בקשר לדיון של האם ההבדל בהשתכרות בין נשים לגברים הוא בעיה חברתית (הייטקס בצד) והאם צריך לפתור אותה הוא דיון שמלכתחילה יוצא מנקודת בעייתית. קצת כמו לירות לפני שמסמנים מטרה. לדעתי צריך לחקור את הסיבות לפערים, להבין האם זה נוצר בכלל עקב הטייה סביבתית/חברתית  (הסללה?) ואז להחליט אם זו בעיה ואיך נכון לפתור אותה.

 

@פינדר פער כפער לא גורר בעיה באופן אוטומטי, שהרי יש עניין של הקשר. וגם כאשר גורר בעיה זה לא מצב בינארי אלא על סקאלה מסויימת.

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

×
×
  • תוכן חדש...