Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיה מציקה של נהג חדש


shay6272
שימו לב! השרשור הזה בן 901 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני נוהג קרוב לחצי שנה

והרבה פעמים אני לא יודע את המרחקים של הרכב של צד ימין בעיקר

למשל אם יש מדרכה בצד ימין ורכב בצד שמואל אז אני לא רואה את המדרכה שבצד ימין ואז אני לא יודע את המרחק

והרבה פעמים מרגיש חוסר ביטחון בגלל זה...

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זמן 

זמן

זמן

תרגול 

תרגול 

תרגול

 

טבעי שלנהג חדש לא יהיה קל להעריך מרחקים בצד ימין. 

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן , נפוץ.(כל עוד אתה נוהג על רכב סטנדרטי. )  תתחיל לנהוג , והרבה . 

אפילו סתם בערב בעיר , תעשה סיבובים.

 

אם אתה קצת חושש בהתחלה , קח נהג מנוסה בתור נוסע. 

 

הוא אמור לעזור לך במקרה כזה 

 

פעם היו מתקינים על הקצה של הפגוש הקדמי מוטות גבוהים גמישים (כמו אנטנה קטנה ) בכדי לתת לנהג חדש את המיקום. 

לדעתי בגלל תקנות בטיחות , אסור להתקין אותם יותר. 

עריכה אחרונה על ידי YaronNahum
  • אהבתי 1

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, YaronNahum כתב:

כן , נפוץ.(כל עוד אתה נוהג על רכב סטנדרטי. )  תתחיל לנהוג , והרבה . 

אפילו סתם בערב בעיר , תעשה סיבובים.

 

אם אתה קצת חושש בהתחלה , קח נהג מנוסה בתור נוסע. 

 

הוא אמור לעזור לך במקרה כזה 

 

פעם היו מתקינים על הקצה של הפגוש הקדמי מוטות גבוהים גמישים (כמו אנטנה קטנה ) בכדי לתת לנהג חדש את המיקום. 

לדעתי בגלל תקנות בטיחות , אסור להתקין אותם יותר. 

ירון תודה על החיזוק! אחד מהמורי נהיגה אמר לי לעשים עט אבל לא הבנתי איפה העט יכול להיתפס... זה הייה יכול להיות נחמד רק בשביל להרגיש את הביטחון הזה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהיגה זה מיומנות נרכשת. וכמו כל דבר (כדורגל, כדורסל, סנוקר)- צריך לפתח טאץ". כמו שעם הזמן, למדת בדיוק כמה לחץ צריך להפעיל על הדוושה בשביל לעצור בדיוק איפה שאתה רוצה מכל מהירות ומכל מרחק- כך גם תלמד להרגיש את האוטו כאילו הוא חלק ממך. למה הדבר דומה, אם אתה עובר במקום צר, אתה לא צריך להסתכל אם הכתפיים שלך עוברות או לא- אתה פשוט יודע. 

 

אמנם, ישנם כמה טיפים שאני מחזיק בראש. למשל, אם אתה אתה נוהג באמצע הנתיב שלך ולימינך יש רכב שגם שומר על הנתיב שלו, אתה לא צריך לפחד לעקוף אותו, גם אם אתה לא מצליח לאמוד את המרחק מהמראה הימנית שלך לשמאלית שלו- מהסיבה הפשוטה שהנתיבים בנויים באופן כזה ששני רכבים יכולות לנסוע זה לצד זה עם מרווחי בטיחות. 

לחילופין, אתה יכל ליישר את עצמך לפי קו השוליים או הקו הפרדה משמאל- שוב אם אתה שומר על הנתיב שלך, אין סיבה שלא תצליח לעבור משני הצדדים.

אם אתה נוסע במקום צר מאוד ששני רכבים מתקשים לעבור, אז מן הסתם אתה תסע לאט ולכן לא אמורה להיות בעיה אם תעלה טיפה על המדרכה או תגע בה קצת (אלא אם כן אתה נוהג בפיקנטו).

טיפ אחרון, אם יש מדרכה מצד ימין, בדרך כלל מהאוטו שלך תראה אותה כמעט במרכז השמשה- תלוי ברכב ובגובה שאתה יושב. אתה יכל פעם אחת למדוד את זה בחניה ולראות בערך איפה אתה רואה את המדרכה מהשמשה שלך עד שאתה נוגע בה- אם הזמן אתה כבר לא תחשוב על זה.

 

אבל סתם כך, אצל הנהגים החדשים, זאת לא הבעיה העיקרית. מה שחשוב יותר לחשוב עליו זה- לא להשתולל בכביש ולעשות פוזות על חברים, לשמור על מרחק, תמיד להסתכל במראות, לתכנן נסיעה, כל הזמן להיות מודע לכל מה שקורה סביבך 360 מעלות, תמיד להסתכל כמה שיותר רחוק (לזכור שהמרחק תגובה + בלימה לפעמים יכול להגיע ל 100 מטר ויותר), לא להתעסק בדברים אחרים ולא לעשות החלטות פזיזות שמונעות מכעס או גאווה- בהצלחה!

 

עריכה אחרונה על ידי laplug
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 28 דקות, laplug כתב:

נהיגה זה מיומנות נרכשת. וכמו כל דבר (כדורגל, כדורסל, סנוקר)- צריך לפתח טאץ". כמו שעם הזמן, למדת בדיוק כמה לחץ צריך להפעיל על הדוושה בשביל לעצור בדיוק איפה שאתה רוצה מכל מהירות ומכל מרחק- כך גם תלמד להרגיש את האוטו כאילו הוא חלק ממך. למה הדבר דומה, אם אתה עובר במקום צר, אתה לא צריך להסתכל אם הכתפיים שלך עוברות או לא- אתה פשוט יודע. 

 

אמנם, ישנם כמה טיפים שאני מחזיק בראש. למשל, אם אתה אתה נוהג באמצע הנתיב שלך ולימינך יש רכב שגם שומר על הנתיב שלו, אתה לא צריך לפחד לעקוף אותו, גם אם אתה לא מצליח לאמוד את המרחק מהמראה הימנית שלך לשמאלית שלו- מהסיבה הפשוטה שהנתיבים בנויים באופן כזה ששני רכבים יכולות לנסוע זה לצד זה עם מרווחי בטיחות. 

לחילופין, אתה יכל ליישר את עצמך לפי קו השוליים או הקו הפרדה משמאל- שוב אם אתה שומר על הנתיב שלך, אין סיבה שלא תצליח לעבור משני הצדדים.

אם אתה נוסע במקום צר מאוד ששני רכבים מתקשים לעבור, אז מן הסתם אתה תסע לאט ולכן לא אמורה להיות בעיה אם תעלה טיפה על המדרכה או תגע בה קצת (אלא אם כן אתה נוהג בפיקנטו).

טיפ אחרון, אם יש מדרכה מצד ימין, בדרך כלל מהאוטו שלך תראה אותה כמעט במרכז השמשה- תלוי ברכב ובגובה שאתה יושב. אתה יכל פעם אחת למדוד את זה בחניה ולראות בערך איפה אתה רואה את המדרכה מהשמשה שלך עד שאתה נוגע בה- אם הזמן אתה כבר לא תחשוב על זה.

 

אבל סתם כך, אצל הנהגים החדשים, זאת לא הבעיה העיקרית. מה שחשוב יותר לחשוב עליו זה- לא להשתולל בכביש ולעשות פוזות על חברים, לשמור על מרחק, תמיד להסתכל במראות, לתכנן נסיעה, כל הזמן להיות מודע לכל מה שקורה סביבך 360 מעלות, תמיד להסתכל כמה שיותר רחוק (לזכור שהמרחק תגובה + בלימה לפעמים יכול להגיע ל 100 מטר ויותר), לא להתעסק בדברים אחרים ולא לעשות החלטות פזיזות שמונעות מכעס או גאווה- בהצלחה!

 

המון תודה על התשובה המפורטת ! מה זה אומר לתכנן נסיעה? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, shay6272 כתב:

אני נוהג קרוב לחצי שנה

והרבה פעמים אני לא יודע את המרחקים של הרכב של צד ימין בעיקר

למשל אם יש מדרכה בצד ימין ורכב בצד שמואל אז אני לא רואה את המדרכה שבצד ימין ואז אני לא יודע את המרחק

והרבה פעמים מרגיש חוסר ביטחון בגלל זה...

 

הורדה של מראות צד בזמן תמרוני חניה יכולה לעזור (הורדה - כלומר לכוון אותם למצב בו הן פונות יותר למטה).

 

בזמן נסיעה רגילה, כל עוד יש סימני נתיב מימינך ומשמאלך, מראות הצד באופן הנורמלי יעזרו לך לדעת איפה אתה ביחס לנתיב.

רק לא להגזים, ותזכור שהמבט העיקרי הוא לכיוון אליו אתה נוסע, שלא תדרוס חלילה מישהו בזמן שאתה מסתכל במראות צד.

 

אני לא בעל רכב בכלל, וכל פעם אני במכונית שכורה מסוג אחר, ושמתי לב לדבר שנכון כמעט לגמרי למכוניות:

מה שאתה רואה מהבליטה של אמצע הווישרים עד קצה שמאל של החלון הקדמי, זה כמעט במדוייק הנתיב שאתה תופס.

אבל שוב, זה רק בערך, במידע מדוייק יעזרו לך מראות הצד.

 

נסיעות טובות ובטוחות, וטוב שאתה לא מתבייש לשאול !

לפני 40 דקות, shay6272 כתב:

המון תודה על התשובה המפורטת ! מה זה אומר לתכנן נסיעה? 

לתכנן נסיעה: לדעת מראש באיזה כבישים אתה הולך לנסוע ואיפה הפניות ומה יש בדרך וכדומה, לא לחכות להפתעות מהווייז.

וגם בטווח הקצר, אם למשל אתה בכביש עירוני עם 2 נתיבים בכיוון שלך ועוד 200 מטר הנתיב הימני מתמלא בכלי רכב חונים או בהפרעות אחרות, חעבור לשמאלי מבעוד מועד ולא לחכות ל-20 מטר האחרונים.

יונדאי i-20 ,  שמח שלא הקשבתי לשונאי הגיר הרובוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשהייתי נהג חדש גם לי היה קשה להעריך את רוחב האוטו מימין. כשנסעתי בכבישים ללא מדרכה, ולא היתה תנועה מסביב, הייתי גולש ימינה לאט ובזהירות עד שהגלגל הימני ירד לשול. אחרי כמה פעמים התחלתי "להרגיש" את הרוחב.

  • אהבתי 1

דייקנות היא הכישרון לנחש בכמה הצד השני יאחר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שי,

תמצא מקום שבו אתה יכול לעמוד בבטחה בכביש ישר.

תעמוד במרחק הרצוי מהמדרכה, ואז תסתכל איפה המדרכה "משתלבת" לחלון או מכסה מנוע. אם אתה לא חושב שתזכור את המקום, תוכל להשתמש בעט או צורה אחרת לסמן את המקום.

 

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שלי עזר בזמנו הוא שהזכרתי לעצמי שאני לא יושב במרכז הרכב אלא בשליש השמאלי שלו. זו בעיה די נפוצה של נהגים לא מנוסים.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם יש לרכב התראת סטייה מנתיב או מוביליאיי, אתה יכול לרדת באיזו שבת לכביש בין-עירוני, רצוי אחד ישר ועם הרבה נתיבים+שול רחב, ואז לנסות לנסוע צמוד לשול. ברגע שתעלה עליו התיקון יצפצף/יתקן ותדע שזה הגבול. נסה לנסוע כצה שיותר קרוב אך לא לחצות ועם הזמן תקבל תחושה על איך זה להיות צמוד לימין. 

כמובן שחשוב להציץ במראות כי יש רוכבי דו גלגלי שנוסעים בשוליים גם ללא פקקים. 

  • רעיון טוב! 1

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש אנשים שקולטים מהר כמוני, יש אנשים שקולטים לאט כמוך, ויש אנשים כמו דודה שלי שלעולם לא קולטים את המרחק.

אחרי חצי שנה אתה לא תהיה נהג מרוצים, חכה שנתיים/שלוש ותמשיך לנהוג.

 

 טויוטה פריוס 1.8 2009

 יונדאי גטס GLS 2006

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 901 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...