Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1553 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
לפני 3 שעות, dani666 כתב:

מי שנוסע בתחבורה ציבורית לעבודה - מקבל מהמעסיק לפי "חודשי חופשי" שמכסה לו את כל הנתיב.  למה שישנה את התנהגותו ?  המעסיק ישלם יותר, לא הוא.

לא מדוייק. המעסיק משלם את המחיר הנמוך ביותר שאפשרי בתח"צ ופשוט ברוב המקרים זה יוצא החופשי חודשי.

אבל זה לא תמיד ככה. למשל עובד שמגיע יומיים בשבוע (עבודה היברידית) יקבל לפי היומיים האלה וזה פחות מחופשי חודשי.

אם הרב קו יתייקר (כמו שצויין בשרשור זה) ואפליקציות התשלום יתנו מחיר זול יותר, אז המעסיק ילך לפי האפליקציות וככה העובדים שישתמשו ברב קו בגלל ההרגל יפסידו כסף.

עריכה אחרונה על ידי Gorpi
  • תגובות 44
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

יש הגיון בביטול ההנחה של ערך צבור.

 

שהתחיל הערך הצבור היתה הנחה, כדי לעודד אנשים להטעין את הכרטיס בכסף במקום לשלם במזומן לנהג.

כיום שאין תשלום במזומן, אין טעם לעודד לעבור לערך צבור, כי זאת נהיתה ברירת המחדל החדשה.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם
לפני כשעה, itsik170 כתב:

יש הגיון בביטול ההנחה של ערך צבור.

 

שהתחיל הערך הצבור היתה הנחה, כדי לעודד אנשים להטעין את הכרטיס בכסף במקום לשלם במזומן לנהג.

כיום שאין תשלום במזומן, אין טעם לעודד לעבור לערך צבור, כי זאת נהיתה ברירת המחדל החדשה.

לא מבין. הערך צבור החליף את שיטת הכרטיסיות שהייתה נהוגה בעבר, אז למה זה הגיוני לבטל?

פורסם
בתאריך 29.7.2021 בשעה 17:52, פינדר כתב:

עודד נסיעה בתחבצ, בלי קשר למצב הכלכלי, אלא כדי להוות חלופה לעומס בכבישים.

וודאי שזה המטרה המקורית אבל במצב הזוועתי של התחב"צ בישראל כל מי שאני מכיר שמשתמש בה זה או מסיבה כלכלית או שהוא לא מסתדר אם רישיון או חניה, אלא א"כ אתה פשוט "דואג לכול אזרחי המדינה ומנסה לפנות מקום בכביש".

בתאריך 29.7.2021 בשעה 14:12, Gorpi כתב:

הם רוצים לעודד את השימוש ברכב פרטי ובפרט לעודד קניית רכבים חדשים.

הסיבה היא שהמיסים על כל מה שקשור לרכבים פרטיים (מיסי קנייה, דלק וכו') הם הכי רווחיים למדינה.

המטרה של המדינה בסופו של דבר לסגור את הבור התקציבי של הקורונה ו-2 כלים טובים שהם מצאו הם: רכב ונדל"ן.

לכן הם משתדלים בכל הכוח לעודד קניית רכבים חדשים ושימוש ברכב פרטי ולחזק ככל הניתן את בעות הנדל"ן.

אם אתה צודק והם יצליחו זה יהיה נורא אנחנו נעמוד בפקקים לנצח!

וחוץ מזה שתמיד משה"ת טען שהפקקים מזיקים מאוד לכלכלה וא"כ בעקיפין המדינה רק תפסיד מיסים לא?

פורסם

דווקא נראה הגיוני לבטל את זה זה היה תמריץ כדי שיעברו לרב קו, עכשיו אין יותר פואנטה להמשיך את זה.

 

מי שמשתמש בתחבצ לעבודה במילא מקבל את הכסף חזרה אז זה לא מעניין אותו אם המעסיק משלם 20% יותר ולא נראה לי שגם מעניין בן אדם להשתמש באפליקציה.

אפילו סבא שלי שבן 80+ מטעין לבד את הרב קו מהטלפון אחרי 10 דקות הסבר ממני פעם אחת ואני בטוח שאם היה לו יותר זול לשלם ישירות מאפליקציה אחרת לא היה לו אכפת.

 

תחבצ זה ממש לא רק של האוכלוסייה החדשה אני עם רכב צמוד כל הזמן ובכל זאת בוחר לפעמים לנסוע בתחבורה ציבורית + קורקינט חשמלי במיוחד באזור תל אביב.

פורסם

הם לא באמת יעבירו את זה, זה רק בשביל שהאגרת גודש ומס סוכר ופלסטיק יעברו בלי בעיות.

הם מציעים מלא מיסים ואז מבטלים חלק ואז הציבור לא מתנגד לאלה שכן עברו.

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 38 דקות, FoxLight כתב:

הם לא באמת יעבירו את זה, זה רק בשביל שהאגרת גודש ומס סוכר ופלסטיק יעברו בלי בעיות.

הם מציעים מלא מיסים ואז מבטלים חלק ואז הציבור לא מתנגד לאלה שכן עברו.

לצערנו אתה צודק בכל מילה!

יונדאי סונטה 2000 | פורד מונדאו 2010 | מיצובישי גרנדיס 2005 | שברולט אפלנדר 2007

בתאריך 1.8.2021 בשעה 17:55, m3x7r3m3 כתב:

איך יודעים שפוליטיקאי משקר? השפתיים שלו זזות

 

פורסם

כמה משתמשים היום בערך צבור בכלל?

כמעט בכל מצב שבו נוסעים יותר מנסיעה בודדת באותו היום, יותר משתלם לרכוש חופשי יומי

פורסם

עוגה - אני משתמש.

נוסע לעבודה עם האישה (שתחייה) - עובדים קרוב.

חוזר בדליז'אנס (איננו מסיימים באותו זמן).

לא צריך אישית את ההטבה הזו אבל סבור שהרבה אחרים כן.

למה שהתמריץ הזה (שזה גם תמריץ להעדיף תח"צ ע"פ רכב פרטי, למרות שהיא דיי מחורבנת יש לומר) לא יימשך ?

alfa 156 2.5.

פורסם (נערך)

ההנחה הזו אמיתית. אם המחיר הנומינלי של נסיעה עירונית הוא 6 ש"ח הרי שבתשלום באפליקציה תשלם 6 ש"ח, בערך צבור רק 4.80. אז לך ולי ההפרש של 1.20 ש"ח נראה זעום, אבל כבר נתקלתי באנשים שהפרש כזה יגרום להם להמתין לאוטובוס שעה ויותר (ולשלם תעריף "אזרח ותיק") ולא לנסוע במונית שירות. 

 

דרך אגב - חופשי יומי בתוך העיר כדאי החל מ-3 נסיעות ביום, וזה די מקובל בעולם.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 5 שעות, FoxLight כתב:

הם לא באמת יעבירו את זה, זה רק בשביל שהאגרת גודש ומס סוכר ופלסטיק יעברו בלי בעיות.

הם מציעים מלא מיסים ואז מבטלים חלק ואז הציבור לא מתנגד לאלה שכן עברו.

אבל ליברמן הבטיח שלא יהיה העלאת מיסים?????  

פורסם

אז הבטיח, ובנט הבטיח לא להקים ממשלה עם לפיד, ולא עם מר"צ ולא עם רע"מ.

וגנץ לפני כן הבטיח לא לשבת עם נתניהו, ונתניהו הבטיח להחיל ריבונות, וכו' וכו'.

 

איך יודעים שפוליטיקאי משקר? השפתיים שלו זזות

  • רעיון טוב! 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

המדינה רוצה להפחית בסבסוד התחבורה הציבורית שעומד כיום בישראל על כ-70 אחוזים לעומת כ-50 אחוזים במדינות אחרות, ניחא.

העלאת מספר המשתמשים בתחבורה הציבורית הייתה מביאה לכך שהסבסוד לא היה צריך להיות גבוה כל כך

אבל זו נגזרת מיעילות התחבורה הציבורית ושיפור התדירות שלה - ולזה אין דבר וחצי דבר עם הסבסוד, עם שיטת התשלום ועם מה שמשתלם. יש לזה דבר וחצי דבר עם מדינה שלא מצליחה לפתור את העסק הזה של תחבורה ציבורית, כי זה פשוט לא חשוב לה. 

 

השוואת המחירים ושיטת התשלום בין הרב קו לאפליקציות היא עוד "עז" מכיוון שלחלק ממשתמשי התח"ץ שיטת התשלום של הרב קו (מפתח אזורי) משתלמת יותר מאשר באפליקציות ("טבעות" מרחק). 

כמשתמש תחבורה ציבורית, כמה שקלים לכאן או לכאן לא ישנו לי, אבל אני פריבילג שעושה את זה גם מסיבות אידאולוגיות כאשר אני לא על דו"ג - מה יעשה מי שאין לו את האלטרנטיבה הזו? 

 

יש פן אחר מרגיז - אם קיווינו להתנהלות מקצועים ולא פופוליסטית, כנראה שגם הפעם זה לא הסיפור. משרדי האוצר, התחבורה ואיכות הסביבה יודעים להכריז בבומבסטיות על עידוד תחבורה ציבורית, מס גודש ומיסוי על משקאות קלים וכלים חד"פ - אני תומך בכל אלו - אבל על ייקור בתחבורה ציבורית - דממה דקה.

  • אהבתי 1

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

פורסם

לא מבין למה אתם מסתבכים, איך שלא תהפכו את זה את ליברמן לא מעניין התחבורה או התחבורה ציבורית (תאמינו לי הוא לא עומד בפקקים צ'קלקה על הגג ובשוליים),

הוא מעלה מיסים נטו (וגם כאן לא משנה למה) ולא משנה מי השתמש בערך הצבור (אני למשל עם הילדים המון),

כנ"ל גם אגרת הגודש גם לאופנועים שעוברת עכשיו וכו' ליברמן לא סופר אף אחד...

פורסם

הוא לא איש מקצוע, הוא עושה מה שמומלץ לו על ידי היועצים המקצועיים. 

בניגוד לכץ שעשה מה שהוא רוצה וזו אחת הסיבות שהגענו לאן שהגענו.

 

יש בור צריך למלא אותו.

הכסף יצא מהכיס, התירוץ ישתנה.

ברגע שאתה מתעסק בהצדקה למס הזה, אם הוא נכון או לא, אתה כבר הפסדת.

  • רעיון טוב! 2

×
×
  • תוכן חדש...