Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1817 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

התחדשתי בסיאט איביזה EVO בעלת מנוע 1.5TSI וגיר ידני בעל 6 הילוכים.

אני מגיע מסיאט mii ידנית גם כן, ויש מספר דברים שאני לא מבין בהתנהגות של צריכת הדלק לעומת איך שאני נוהג לפי מחשב הרכב.

 

אני מוצא הרבה פעמים שבזמן נהיגה רגועה בסל"ד נמוך ולחיצה קלה, בכל שטח שהוא מעט יותר משופע ממישור שטוח לחלוטין, צריכת הדלק די גבוהה, לדוגמא כשאני נוסע בעליות בשכונה שלי בהילוך 2-3 מתחת ל2000 סל"ד, הממוצע הוא כ5-6 ק"מ/ליטר.

במצבים אחרים כאשר אני רוצה להאיץ מעט בירידה קלה, ולפי ההיגיון מהרכב הקודם אני לא עושה את זה בהילוך נמוך מדי כדי לא לתקוע את הנסיעה, לדוגמא במהירות 30 קמ"ש, אני אהיה בהילוך שלישי, בלחיצה קלה על הגז גם כן אראה צריכה גבוהה, אפילו שהרכב לא מתאמץ כלל.

בשיוט בכביש מהיר צריכת הדלק טובה וחסכונית לפי הספר.

 

אין לי ניסיון עם רכבי טורבו בנזין, לכן אולי זאת הסיבה, אבל אשמח לשמוע טיפים להתנהלות נכונה עם שילוב כזה של גיר/מנוע

פורסם

למחשב רכב כמה מצבים,  צריכת דלק רגעית שרגישה מאוד לדוושת הגז, וממוצעת שנותנת אינדקציה יותר טובה.

אבל השיטה הנכונה היא כאמור לפי משאבה, לאפס מונה ק״מ, לדלק מיכל מלא, ובתדלוק הבא לחלק את כמות ק״מ שנסעת בכמות הליטרים שתתדלק.

  • רעיון טוב! 2

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

יש לי רכב דיזל שבנסיעה בעיר מראה צריכה גם של 1 ל4 ברגע שלוחצים על הגז... תבדוק צריכה ממוצעת, זה הכי מדויק.

פורסם

זה לא רק מצחיק. 😄
זה גם לא נכון. 

מחשב הדרך המצוי ברכב אינו מדייק לגבי צריכת הדלק הנכונה.

צריכת דלק נכונה מבוצעת ע"י מדידה במשאבה (באותה המשאבה),
בהזרמת דלק באיטיות (מהירות נמוכה)
המאפשר יציאת אוויר שהצטבר במיכל הדלק.

ניתן להזרים באיטיות עד מחסום הכנסת הפייה
או עד גובה פתח כניסת אוויר למיכל הדלק.

כחבר וותיק ופעיל בפורום הנושא נדון פעמים רבות בפורום.
והוצגו לא פעם ההוכחות שמחשבי הרכב "בערך ברמה של 95 אחוז"
אינם מדייקים בתחום צריכת הדלק.

כנהג וותיק המבצע רישום צריכת דלק כבר 50 שנה (חינוך מהבית).
עדיין ממשיך בעקביות לבצע רישום גם בהתאם למדידה במשאבת הדלק
וגם בהתאם ממצאים המתקבלים במחשב הרכב במספר רכבים רב
לעולם (כ- 20  שנים) לא הייתה אצלי זהות בין הנתונים המתקבלים.
מחשב הרכב תמיד מראה תוצאות טובות יותר מהתוצאה הנמדדת במשאבה.
 

פורסם (נערך)

טורבו מאפשר לך לעלות למהירות גבוהה בזריזות ובקלות.

לכן בתאוצה הצריכה המיידית תהיה גבוהה יותר מאשר מנוע אטמוספרי, אבל הגעה למהירות שיוט תהיה קצרה יותר ולכן במצטבר הנסיעה תהיה חסכונית יותר.

אבל, אם תתחרע והמהירות תרד ותעלה באופן תדיר הצריכה תהיה גבוהה

ובכל מקרה, אני אחרי כמעט 3 שנים עם לאון והמדידה במחשב די דומה למדידת משאבה, לא הבדלים ברמה של סדרי גודל

עריכה אחרונה על ידי aviaviavi
פורסם

אין שום קשר בין צריכת דלק רגעית לצריכת דלק ממוצעת.

בכל זמן שאתה מאיץ, ברכב טורבו או אטמוספרי, צריכת הדלק באותו רגע היא גבוהה מאוד.

כשאתה גולש לעצירה, צריכת הדלק היא 0.

העצה הכי טובה שאני יכול לתת לך - סע פשוט באופן זורם. ככל שאתה משתמש פחות בבלמים זה סימן שאתה לא מבזבז דלק.  זאת לא אומרת עכשיו לנסוע כמו סבתא ולהימנע מבלמים בכלל, כמו שנהגי פריוס אוהבים לעשות.

 

אל תסתכל על תצוגת צריכת הדלק בזמן הנהיגה ושזה לא יטריד אותך.

את צריכת הדלק האמיתית תראה בתדלוק. מספר הקילומטרים שנסעת מאז המילוי הקודם חלקי מספר הליטרים למילוי מלא של המיכל.

כמובן שנסיעה עירונית עם מזגן צורכת יותר דלק מנסיעה רציפה מחוץ לעיר בלי מזגן.

  • רעיון טוב! 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם (נערך)
לפני כשעה, eyalkar כתב:

זה לא רק מצחיק. 😄
זה גם לא נכון. 

מחשב הדרך המצוי ברכב אינו מדייק לגבי צריכת הדלק הנכונה.

צריכת דלק נכונה מבוצעת ע"י מדידה במשאבה (באותה המשאבה),
בהזרמת דלק באיטיות (מהירות נמוכה)
המאפשר יציאת אוויר שהצטבר במיכל הדלק.

ניתן להזרים באיטיות עד מחסום הכנסת הפייה
או עד גובה פתח כניסת אוויר למיכל הדלק.

כחבר וותיק ופעיל בפורום הנושא נדון פעמים רבות בפורום.
והוצגו לא פעם ההוכחות שמחשבי הרכב "בערך ברמה של 95 אחוז"
אינם מדייקים בתחום צריכת הדלק.

כנהג וותיק המבצע רישום צריכת דלק כבר 50 שנה (חינוך מהבית).
עדיין ממשיך בעקביות לבצע רישום גם בהתאם למדידה במשאבת הדלק
וגם בהתאם ממצאים המתקבלים במחשב הרכב במספר רכבים רב
לעולם (כ- 20  שנים) לא הייתה אצלי זהות בין הנתונים המתקבלים.
מחשב הרכב תמיד מראה תוצאות טובות יותר מהתוצאה הנמדדת במשאבה.
 

גם אני פדנט שמתעד כל תדלוק שלי.

ובכל זאת, בפיאסטה המחשב כותב 6.7 ל100 (שזה 1 ל15, אני מאפס כל תדלוק) ובמשאבה יוצא בקביעות 1 ל14-14.5

יחסית מדויק.

עריכה אחרונה על ידי EliC25
  • רעיון טוב! 1
פורסם

ממליץ לך לשנות את ההגדרה במחשב הרכב ("המחשב כותב 6.7 ל100"),
כך שיראה את הצריכה ק"מ לליטר.

כפי שציינתי וכתבתי מניסיון של כ- 20 שנה בנהיגה
במספר רב של רכבים שבהם קיים מחשב צריכת דלק ברכב
אין זהות בין תצוגת מחשב הרכב למציאות המתקבלת בבדיקה במשאבה.
 

פורסם

בגלל זה בהודעתי הראשונה כתבתי אצלי לכן אני לא מבין על מה הוויכוח.

ואי אפשר לשנות את תצוגת הL\100 לKM\L.

זה כמובן גם לא נחוץ, כי מעבר לכך שאני לא כל כך מסתמך על הצריכה במחשב, אני יודע לעשות חשבון פשוט.

  • מעניין 1
פורסם

אם נחזור לשאלה של פות"ש - אני תוהה מה ההגדרה שלך ל'הרכב לא מתאמץ'.
צריכת דלק תלוייה ברגל ימין סה-טו, תלחץ פחות - יצרוך פחות, בשביל זה צריך להיות בהילוך המתאים.

  • רעיון טוב! 3

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

ההגדרה שלי לרכב לא מתאמץ זה לחיצה קלילה על דוושת הגז בהילוך 2-3 בסלד פחות מ2000 בתנאי מישור פלוס מינוס.(משם הדוגמא הספציפית שבגללה פתחתי את השרשור, כמובן שרכב לא מתאמץ גם יכול להיות בהילוך 6 בשיוט בכביש מהיר)

חשבתי אולי אני מתנהג לא נכון עם הטורבו, אולי להאיץ מהר ומשם לשמור על המהירות בהילוך גבוה וכו'

פורסם

אם אתה במישור ורק רוצה לשמור על מהירות, אכן המצב הזה אמור להיות חסכוני יחסית, מאחר ואתה רק 'מתחזק' את המהירות.

אם אתה רוצה כבר להאיץ, סלד פחות מ2000, גם במנוע גודש, לעיתים יביא לצריכה גבוהה יחסית

×
×
  • תוכן חדש...