Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חדשות טובות : במקום טסט פעם בשנה , יהיה טסט פעם בשנתיים!


Elico48
שימו לב! השרשור הזה בן 1293 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 98
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בתאריך 8.12.2020 בשעה 23:47, shellcase כתב:

לא טענתי כך, אבל התדירות שתקלה כלשהי מופיעה גבוהה יותר, עכשיו זה זה, עוד 3 חודשים משהו אחר, בגלל זה זה הגיוני.
 

במקרה הזה היחיד שעובד על עצמו בעינים זה אתה, פשוט כי אתה לא מבדיל בין אגרת רישוי למבחן כשירות.
האגרה לא קשורה לטסט, את האגרה אתה משלם על הזכות להעלות רכב על כבישי ישראל, היא נקראת אגרת רישוי, בדיוק כמו שאתה משלם על רשיון הנהיגה וארנונה.

האגרה הזאת חרטה שמכניסה מיליונים למדינה לא באמת ״זכות״

זכות לא עולה אלפי שקלים 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברוך הבא לכדור הארץ, להסביר לך את העקרון של מיסים ולמה צריך אותם?

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דו"ח מצב יומי(ואחרון):

בני 9-10 כ-37% מהרכבים שנמצאו עם ליקויים(היגוי, צמיגים, מתלה).

לא נמצאו בני 7-8 עם ליקויים.

בני 4-6 כ-63% מהרכבים שנמצאו עם ליקויים(80% צמיגים, 20% מתלה)

 

לסיכום -

בני 9-10 כ-50% מהרכבים שנמצאו עם ליקויים.

בני 6-8 כ-23% מהרכבים שנמצאו עם ליקויים.

בני 4-5 כ-27% מהרכבים שנמצאו עם ליקויים.

 

כ-59% מהרכבים שנמצאו עם ליקויים היו עם צמיגים פגומים.

כ-18% מהרכבים שנמצאו עם ליקויים היו עם מתלה לקוי.

כ-13.5% מהרכבים שנמצאו עם ליקויים היו עם תקלה במע' ההיגוי.

כ-9% מהרכבים שנמצאו עם ליקויים היו עם פנסים ראשיים/רפלקטור פגום.

כ-4.5% מהרכבים שנמצאו עם ליקויים היו עם בעית בלמים.

כ-4.5% מהרכבים שנמצאו עם ליקויים היו עם ליקוי במע' ההנעה.

 

לא התייחסתי לרכבים עם נזילות שמן/דלק/מים, כמו גם לרכבים עם עשן יתר/זיהום אויר.

 

האם העיתונאות תרים את הכפפה, ותבקש לראות את הנתונים עליהם סמכו ידיהם אנשי המקצוע שבמשרד התחבורה טרם גבשו המלצתם והעבירו אותה אל הראש(כמעט בטוח שהמחקר, אם נעשה, בוצע בזמנו של סמוטריץ' ורגב רק קוצרת את הפירות)?

האם יש מדיניות פתוחה במשרד התחבורה וישתפו פעולה עם העיתונות לכשיתבקש המידע?

 

*שוב, אין לראות במידע זה סטטיסטיקה כלשהי, מאחר וחסר נתון חשוב של כמות הרכבים שנבדקו כללית.

 

 

 

  • אהבתי 1

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המידע שמסרת חסר ערך כי המכנה אינו ידוע. השאלה היא באיזה אחוז מכל קבוצת גיל נמצא לקוי, כלומר, נניח, כמה רכבים בני 9-10 דנים ביקרו במכון ובכמה מהם נמצאו ליקויים (ומעניין גם פילוח הליקויים).

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק את זאת ציינתי בהערה אשר נמצאת בסיפא של הודעתי.

כדי להביא את הנתונים הללו, יש להשקיע מס' שעות בספירה ידנית של טפסי המבחן אשר נמצאים במכון למשמורת.

לחילופין, המכון צריך לבקש מאיש התוכנה שיבנה אפשרות סטטיסטית של פילוח הגילאים והליקויים(המכון לא יעשה זאת, מאחר ואין לו עניין בזאת הגם שזה יעלה לו אקסטרה כסף).

לכן העלתי את האפשרות שאנשי התקשורת יבקשו זאת ממשרד התחבורה(אם יאות למסור נתונים).

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פשוט לא יאומן כמה מידע סטטיסטי קיים,שניתן להפיק אותו בעלות מועטה, ולא מנוצל.

 

אני קונה כל שנה חוברות של עתונות הרכב הגרמנית בנושא ייעוץ לרכב משומש. 

והדבר הראשון כשאתה קורא על דגם מסויים, הוא: בנסועה בין 50 אק"מ ל100 אק"מ שליש מהדגם הזה נפסלו על מערכת התאורה. בנסועה בין 100 ל 150 אק"מ רבע מהדגם ההוא נפסלו על מערכת המתלים.וכו וכו.

 

המידע כמובן מגיע ממכוני הרישוי שמחוייבים לדווח למשרד התחבורה והעתונות.

 

המידע מאוד עוזר לצרכן בבחירת דגם רכב משומש עם מעט ליקויים, ואם הוא בחר למשל בדגם שכשל במערכת הבלימה נפוץ בו, אז להקדיש תשומת לב מיוחדת למערכת הבלימה בבדיקת הרכב המשומש לקניה.

 

באופן דומה נעשה ניתוח של תאונות הדרכים על מנת לראות היכן להשקיע בשיפור תשתיות.

 

עריכה אחרונה על ידי amosbmw

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם בארץ קיים דיווח ישיר למשרד התחבורה על מהות הפסילות.

ככל הנראה, ע"פ ניתוח הפסילות המדווחות, אנשי המקצוע של המשרד הגישו את ההמלצה למבחן דו-שנתי.

רק חבל שהמשרד אינו מפיץ סטטיסטיקה זו ברבים, כך נוכל לדעת את השיקולים שעמדו בפניהם טרם קבלת ההחלטה.

 

אלא מאי?

גם סטטיסטיקה זו לוקה בחסר.

מהו מס' הרכבים אשר תקנו ליקויים טרם הגעתם למבחן התקופתי?

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם הדיווח למשרד התחבורה על הפסילות כולל פילוח על פי דגם הרכב והנסועה שעברו?

באמת היה רצוי לחלוק את המידע הזה עם הציבור.

עריכה אחרונה על ידי amosbmw

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפילוח כולל סוג הרכב כפי שמופיע ברשיון הרכב, M, N, O, L, וכן סיווגי המשנה עם תוספת המספר, 1, 2 ,3.

כן, גם כמות הנסועה מועברת למשרד התחבורה.

הפסילות אף הן מקוטלגות ע"י מספרים כפי שמופיע בטופס בחינת הרכב.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סרטון נחמד.

אני רואה את הדברים קצת אחרת.

לניידות הבטיחות של משרד התחבורה ולשוטרים תהיה יותר עבודה.

כמות ההורדות והקנסות כנראה יגדלו, במיוחד אם תהיה הוראה מגבוה לבדוק ביתר שאת רכבים בגילאים 4-10.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברשותכם, אתייחס לחדשה הנ"ל מזווית שונה.

מדברים כאן על פוליטיקה, פופוליזם ובטיחות. הסיבה, לעניות דעתי, שמדינת ישראל יישרה כאן קו עם האיחוד האירופאי היא אך ורק: כסף.

נערי האוצר אמורים להגדיל הכנסות המדינה. מה שמשתלם למערכת המס יתיישר עם הקו האירופאי, ומה שלא משתלם - לא.

נצא מנקודת הנחה שלמדינה שווה להעלות כמה שיותר רכבים חדשים לכביש - ככה ישולמו מיסים רבים יותר, על כך לא נראה לי שמי מבין המשתתפים הנכבדים בדיון הזה יחלוק.

מדינת ישראל מתחה קו בעבר למכוניות בנות 20 - בהן ישנה חובת בדיקה חצי שנתית. אל תספרו לי שזה בשביל לשמור על בטיחות של מישהו, זה בכדי שהרכב ייגרע מהכביש. מי שרוכש כאן רכבים ישנים יודע - רכב בן 16 שווה הרבה יותר מרכב זהה בן 19, בגלל הטסט. וככה הרכבים מסיימים את חייהם כאן. ועוד לא הזכרתי את הנייר הזה שצריך להביא לטסט - אישור בלמים/מיושן, אף אחד לא מנסה אפילו לטעון שזה מוסיף משהו בבטיחות, רק תוקע מקלות בגלגלים של נהגי הרכבים המיושנים, בכדי שירכשו רכב בן 10 ובתגובת שרשרת ייכנס רכב חדש בשערי הנמל...

המדינה פטרה טסט 3 שנים ראשונות - שוב בשביל ראש שקט ולגרום לעוד, נניח, 20% מהאזרחים שרוכשים רק מכונית חדשה, לבצע זאת אחרי 3 ולא אחרי 4 שנים, בגלל הטסט, מה שמאיץ את מהירות שרשרת המזון.

רכבי אספנות - תפאדל, תייבאו כמה שיותר מחו"ל, ולא אכפת לנו הבטיחות, העיקר שתשלמו את המס המופרך, הרי במילא 95% מרכבי האספנות הם רכב משני, כך שזה לא על חשבון שרשרת המזון.

כעת המדינה פוטרת חצי מהטסטים עד גיל 10 - לרוכשים האמצעיים - אלו שרוכשים רכבים בני 10 לערך. מהיום פלח השוק הזה יתמקד ברכבים בני 7-8, ורכבים פשוטים ייגרעו בגיל 10-11 מהכביש.

בטיח'ות...

 

  • אהבתי 1

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא לגמרי מסכים איתך.

 

כן, הבטיחות (או איכות הסביבה) לא מעניינת אף פוליטיקאי, אבל הכסת"ח בוודאי שכן. כל שינוי כזה זה הישג שהפוליטקאי יכול לרשום על שמו, גם בלי לבדוק אם הוא באמת מביא גם לשיפור בבטיחות.

 

ד"א, כל ההקלות לרכבי אספנות הן בלחץ של מועדונים 0(א יודע בדיוק מי, לא רוצה לקחת קרדיט ממי שמגיע לו), לא בתור יוזמה של המדינה.

 

ובסוף, מי שמחזיק רכב בן 15-20 ככל הנראה לא ימכור אותו וירוץ לקנות רכב חדש. אני לא מאמין שהמדינה רואה שינוי מהותי בהכנסות מכל ההגבלות האלו.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 דקות, pooh-bear כתב:

ובסוף, מי שמחזיק רכב בן 15-20 ככל הנראה לא ימכור אותו וירוץ לקנות רכב חדש. אני לא מאמין שהמדינה רואה שינוי מהותי בהכנסות מכל ההגבלות האלו.

לא הסברתי את עצמי נכון:

חגית קונה תמיד רק רכב חדש.

יהושע קונה תמיד רק רכב בן 3-5 שנים.

אולג קונה בדרך כלל רכב בן 6-9 שנים.

ינון קונה משהו נוח וזול, בן 8-12 שנים.

ליאת הסטודנטית קונה רכב בן 12 ומעלה.

אחמד קונה את הכי זול בלוח, אבל רק עד גיל 19.

המשותף לכולם שהם שונאים טסטים.

חגית מחליפה כבר פעמיים לפני גיל 3 במקום 4-5 בעבר.

יהושע ירכוש רכב בן 2-3 כי יש הרבה היצע בתקציב שלו.

אולג לא מטומטם. הוא קונה מהיום רק רכב בן 5-6.

ינון עובד קשה לפרנסתו, הוא יתאמץ לרכוש רכב בן 7-8 מקסימום.

ליאת תרכוש מה שיש.

אחמד ירכוש באותם 800 ש"ח מאזדה3 בת 16 ולא בת 19. המאזדה3 שהיתה מיועדת להנשא לאחמד תיקבר במשחטה המקומית בגיל 19.

זו שרשרת המזון. אחמד לא ירכוש איוניק חדשה, אבל כך חגית מגלגלת רכב חדש לצינור הפיטום של האוצר.

המדינה תכניס בכיף עוד 10% מסירות בשנה(בלא קשר לסיבות אחרות המשפיעות על המסירות), אולי לא בשנה הקרובה, אבל בתגובת שרשרת בשנים הקרובות.

 

 

אה, נזכרתי:

זוכרים את 'המס הירוק' לרכבים חדשים?

לא זוכר מספרים, אבל זה עבד בערך כך:

- רכב מזהם משלם תוספת מס 10,000 ש"ח.

- רכב ירוק מפחיתים לו מס 3,000 ש"ח, ולא 10,000.....

ומישהו עוד חושב שזה בכדי להפחית זיהום אויר??

 

עריכה אחרונה על ידי tinoki

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1293 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...