Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב חדש או יד שנייה


Tomer1992
 שיתוף
עוקבים 29

פוסטים מומלצים

רבותי, חובבי הרכב המשומש: כל כמה שנים אתם מחליפים אותו? כמה זמן וכסף אתם מקדישים לחיפוש הרכב בכל החלפה? כמה אתם משקיעים ביישור קו? כמה מאמץ אתם משקיעים במכירת הרכב הקודם וכמה אתם מורידים מהמחירון?

 

כל אלה לא פוסלים את הרעיון של רכישת רכב משומש, אבל אלה הוצאות שאנשים נוטים לשכוח.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 233
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

אני אוהב מתמטיקה בשקל תשעים, דוגמא נפלאה לאיך טיפונת מעוותים את המציאות בשביל לחזק טענה לא נכונה. רק שנבין, על הרכב החדש הפסדתה 35% בשלוש שנים (לא כל כך נכון, רכב חדש מאבד בין 35% ל 50% בשלוש שני

הפורום מלא באנשים שרכשו רכב חדש, "ושקט נפשי" זה הדבר האחרון שיש להם. כשלים אחד אחרי השני (להזכיר גיר) שמאלצים אותם לשהות יותר במוסך שמאשר על הכביש.  מה זה אומר? לא הרבה, מלבד שרכב אמין שייתן

אני מעדיף לקחת הלוואה בריבית אפסית לשם רכישת הרכב, ולחלק את התשלומים לאורך כל שנות האחזקה הצפויה את הכסף שלי משקיע בתשואה גבוהה פי כמה וכמה מהריבית על ההלוואה   לגבי השאלה חדש או ישן

בהנחה שאתה מדבר למשהוא כמוני שמחליף לרכבים בני 2-4.

1) מחליף כל 5-7 שנים,

2) משקיע בעיקר זמן ביד 2 וקצת טלפונים כאשר מסנן בצורה כבדה כל דבר שלא עונה על מה שאני מחפש, כמות הרכבים שאני בפועל רואה הוא לא יותר 1-3 רכבים. אין ממש השקעה של כסף בתהליך חוץ מהיום של הקניה + הבדיקה.

3) להכניס את הרכב לטיפול (ולא תמיד צריך) זה בדיוק כמו להכניס רכב חדש לטיפול.

4) הרכב האחרון שמכרתי נמכר בתוך פחות מיממה במחיר המבוקש שהיה 36K כאשר המחירון היה 29K.

 

ואכשיו נשאל אותך:

1) כמה סוכניות רכב אתה עובר וכמה זמן אתה מבזבז על זה?

2) כמה זמן אתה מחכה לרכב החדש שלך? וכמה כסף אתה צריך להשקיע עד שתקבל אותו?

3) אתה לא מוכר את הרכב הקודם? אתה לא משקיע זמן וכסף? ואם תגיד שאתה עושה טריד אז אתה אולי לא משקיע זמן אבל כסף אתה מפסיד ובגדול כך שאם אני מוריד קצת מהמחירון אותך פשוט שוחטים.

  • רעיון טוב! 1

פיג'ו 3008 GT, שנת 2018

יונדאי איוניק, שנת 2018

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 12 שעות, unreliablebazooka כתב:

אני מניח שכל אחד כאן, אם היה לו תקציב לא מוגבל היה מעדיף רכב חדש על פני הישן

ההנחה שלך מוטעת, יש אנשים שקונים רכבים יד שנייה במודע, למרות שיש להם אפשרות כלכלית לקנות כל רכב שהם רוצים ללא מינוסים בבנק, בטח ללא הלוואות או לחץ כלכלי, אבל אין להם את הצורך ברכב חדש כי רכב יד שנייה מתאים לצרכים שלהם מעל ומעבר. (להזכירכם - רכבבים אחרי 3/4 שנים אצל אדם שאכפת לו מהרכוש שלו, הם חדשים) 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 5 דקות, motizkn כתב:

 

ואכשיו נשאל אותך:

1) כמה סוכניות רכב אתה עובר וכמה זמן אתה מבזבז על זה?

2) כמה זמן אתה מחכה לרכב החדש שלך? וכמה כסף אתה צריך להשקיע עד שתקבל אותו?

3) אתה לא מוכר את הרכב הקודם? אתה לא משקיע זמן וכסף? ואם תגיד שאתה עושה טריד אז אתה אולי לא משקיע זמן אבל כסף אתה מפסיד ובגדול כך שאם אני מוריד קצת מהמחירון אותך פשוט שוחטים.

 

מצדדי ה"רק חדש" אוהבים להתעלם באלגנטיות מהסעיפים הללו לצערי

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 3 שעות, sperial כתב:

רבותי, חובבי הרכב המשומש: כל כמה שנים אתם מחליפים אותו? כמה זמן וכסף אתם מקדישים לחיפוש הרכב בכל החלפה? כמה אתם משקיעים ביישור קו? כמה מאמץ אתם משקיעים במכירת הרכב הקודם וכמה אתם מורידים מהמחירון?

 

כל אלה לא פוסלים את הרעיון של רכישת רכב משומש, אבל אלה הוצאות שאנשים נוטים לשכוח.

רכב ראשון. 7-8 שנים עד שהיתה תקלה. מכרתי אותו באלפים בודדות לראשון שבא- המוסך של אבא שלי טיפל בו

רכב שני. שנה וחצי מכרתי אותו לסוחר במחיר (הפסד) שהערכתי אותו- הפסדתי עליו כולל תיקונים בערך 16-17 אלף ש"ח 

רכב שלישי קניתי אותו לפני שנה מחברת ליסינג- רכב ראשון שלקחתי לבדיקה אחרי שנכוותי מהרכב השני

 

רכב ראשון חיפשתי הרבה זמן כולל רכב שלקחתי לבדיקה אבל מה שכתוב זה סינית בשבילי עד שבעל המוסך המליץ לי על רכב ואותו קניתי

רכב שלישי הלכתי למוסך שטיפלתי בו והוא אמר לי רכב בלי תאונות, שמור אז קניתי. לקח לי זמן למצוא כי לא ידעתי איזה רכב יתאים. ברגע שננעלתי על דגם מצאתי מהר. קניתי קצת פחות מהמחירון המשוקלל  

לרכב השלישי עשיתי יישור קו

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם יש לך כסף מזומן לחדש - עדיף לקנות חדש, אם אין - עדיף משומש, מאשר לקחת הלוואות.

ברור שכלכלית עדיף לקנות משומש - גם רהיטים, מוצרי חשמל ובגדים משומשים יהיו הרבה יותר זולים מחדשים.

You get what you paid for

גם לא הכל בחיים נגמר בכסף.

לפעמים שוכחים שכדי לקנות רכב משומש במצב טוב צריך גם הבנה ונסיון במכניקה (או חברים שיש להם ידע) וצריך להשקיע זמן ומאמץ בחיפוסים.

התוצאה הטובה לא תמיד מובטחת.

אם יהיו תיקונים בהמשך - זה עוד זמן וכסף. בחדש יש לך אחריות היצרן של 3 שנים ואין אי וודאות לגבי איך טפלו ברכב לפנך.

במכונית ישנה לרוב גם יהיו חסרים אביזרי בטיחות ונוחות אחרונים.

תחשבו למה חברות השכרה מוכרות מכונית אחרי 3-4 שנים במקום להמשיך להשתמש בהן.

החברות האלה יודעות לעשות חשבון של עלויות ההחזקה.

 

לפני שעה, TsachiE כתב:

 

מצדדי ה"רק חדש" אוהבים להתעלם באלגנטיות מהסעיפים הללו לצערי

 

1) הרבה יותר קל ונעים לבחור אוטו חדש שמתאים לך, מאשר לנוור בתוך המכניקה של המשומש בנסיון להבין אם מנסים למכור לך גרוטא.

2) לרוב הספקה היא תוך שבועיים, ואתה יודע בדיוק כמה כסף אתה צריך להשקיע בחדש.

3) מכירת רכב לאחר שימוש - סעיף שקיים בשני המקרים - גם בחדש וגם במשומש, לכן זה לא רלוונטי לשיקול.

אני לא משכנע אנשים לקנות רכבים חדשים.

לי אישית עדיף שכולם ירצו רק רכבים משומשים.

אז מחירי רכבים חדשים שאני קונה יהיו יותר נמוכים (מחוסר ביקוש).

וגם יהיה לי יותר קל למכור את האוטו הישן שלי ובמחיר יותר טוב.

לחברים שלי אני ממליץ לקנות חדש, אבל הם מעדיפים משומש, למרות שיש להם כסף לחדש, בגלל הקמצנות.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

טויוטה פריוס, לקסוס IS300h

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 6 שעות, sperial כתב:

רבותי, חובבי הרכב המשומש: כל כמה שנים אתם מחליפים אותו? כמה זמן וכסף אתם מקדישים לחיפוש הרכב בכל החלפה? כמה אתם משקיעים ביישור קו? כמה מאמץ אתם משקיעים במכירת הרכב הקודם וכמה אתם מורידים מהמחירון?

 

כל אלה לא פוסלים את הרעיון של רכישת רכב משומש, אבל אלה הוצאות שאנשים נוטים לשכוח.

 

לרכוש רכב משומש בן 2-3 זה לא כזה דרמטי, ואישית אני גם די נהנה מהתהליך. חוץ מזה, כפי שכתבו לך אחרים, גם לרכוש רכב חדש מסוכנות דורש התעסקות. 

אחרי שהצלחתי להתפקס על רכב מסוים (שזה היה החלק הכי קשה בתהליך...), מצאתי בלוח אחד עם נתונים טובים באוטודיל, נסעתי וקניתי לאחר בדיקת מכון שלקחה שעה בערך. בלי דרמות ובזבוז זמן ובלי צורך ליישר קו. רכשתי רכב בן שנתיים באזור 110 כשחדש היה עולה לי 170 פלוס, ואני מבסוט. רק נאלצתי להתפשר על צבע. הרכב נהדר ומשרת אותי מעולה. אותו דבר לגבי הרכב של זוגתי, אבל הוא נרכש מחברת ליסינג והוא נוסע מעולה כבר 4 שנים עם 0 תקלות והיא מאוד מרוצה (וגם הרכב הקודם שלה היה מליסינג ונסע 6 שנים עם 0 תקלות). אילו רציתי הייתי יכול לקנות רכבים חדשים אבל באמת שחבל לי על הכסף, עדיף שהכסף ימשיך לעבוד. 

למרות כל מה שכתבתי, וההעדפה האישית שלי, אני מבין לגמרי את מי שרוצה רכב חדש.

 

 

עריכה אחרונה על ידי Holland
  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 25 דקות, EvGriga כתב:

תחשבו למה חברות השכרה מוכרות מכונית אחרי 3-4 שנים במקום להמשיך להשתמש בהן.

החברות האלה יודעות לעשות חשבון של עלויות ההחזקה.

אתה משווה רכב בשימוש פרטי לרכב השכרה?

אגב הרכב השני שלי היה רכב מהשכרה... לא היו בו תקלות מיוחדות. יש אפילו שרשור תחזוקה שלו אי שם מ2015..

KIA Magentis '10 CRDI 2.0L 150HP 6SPD |Ford Fiesta '14 5SPD|Peugeot 204 '72 1L 2Slow 4SPD

Past: Hyundai - Getz '05, Lantra '99, Accent '96

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא משווה רכב השכרה לרכב בשימוש פרטי, אבל רוב המכוניות בנות 3 הנמכרות בשוק המשומשות הן מכוניות מהשכרה\ליזינג ולא פרטיות.

דוגמה בודדת לא מעידה על שום דבר, למרות שידוע שבאופן כללי טיפול ברכבים בחברות השכרה לוקה בחסר.

גם שרשור תחזוקה הם יכולים לייצר בדיעבד ואין לך דרך לדעת את האמת.

הנקודה היא שמבחינת החברות עדיף להן כלכלית להחזיק מכוניות בנות פחות מ 3-4 שנים וזה לא במקרה.

הטיפולים היקרים (מצתים, מצברים, צמיגים, תיקונים וכו') באים אחרי שמכונית נסעה מעל 90 אלף ק"מ - החברות לא רוצות להשקיע בטיפולים האלה ומוכרות את האוטו.

הבעלים החדשים, שרוצים לחסוך כסף ע"י קניית רכב משומש, צריכים "ליישר קו" וזה עולה לא מעט כסף.

גם בהמשך, עלויות התחזוקה יהיו יותר גבוהות מרכב חדש, מה שמאזן, במידת מה, את ההבדלים בירידת ערך בין חדש למשומש.

 

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

טויוטה פריוס, לקסוס IS300h

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בשוק יד שנייה לא חסרים רכבים מבעלות פרטית, והם לא מעטים, במידה ומחפשים רכב שלא נמצא בחברות השכרה או בליסינג. להזכיר לכם את כמויות המאזדה שגרמו לכל מי שרכש בכספו הפרטי לירידת מחיר משמעותית בגלל הצפת שוק יד השנייה. ויש עוד מקרים כמו למשל יונדאי איוניק. 

 

מי שמתמקד ברכבים שלא נפוצים בשוק ההשכרה או הליסינג יכול למצוא רכבים כאילו יצאו מהמפעל עם ניילונים (קניתי כמה כאלה לאורך השנים) אבל זה מצריך סבלנות והבנה איך לסנן רכבים כבר בשיחת טלפון או דרך תמונות שהמוכר מעביר. 

 

יחד עם זה ההשלכות של סוחרים נוכלים, ורכבי ליסניג/השכרה בכמויות מטורפות (לעולם לא קונה רכבים כאלה)  גורמת לחלק ממוכרי רכב הגונים, שאין להם את הסבלנות לבלבולי מוח מסוחרים או קונים תחמנים בחלקם, לכן הם מעדיפים לעשות טרייד אין בידיעה שהם מפסידים הרבה, העיקר לא להתעסק במכירת הרכב.

 

כאן זה בא לזכות רוכשי רכבי יד שנייה, רכבים כמו בונבוניירה שמורים, נקיים ממכות, בפנים שמור כמו חדש ללא קילופי הגה, או ריפודים מטונפים/קרועים, נסועה נמוכה, רק לבוא ולקחת את הרכב.  אומנם משלמים מעט יותר, אבל חוסכים ריצות, ומקבלים את הרכב כולל העברת בעלות עם כוס אספרסו ביד, בהמתנה נינוחה בחדר היבואן שהנציג יעשה את הכל עבורכם. (מתאים למי שלא יודע לזהות רכבים לא שומרים, או לא יודע להתמקח)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 15 דקות, EvGriga כתב:

אני לא משווה רכב השכרה לרכב בשימוש פרטי, אבל רוב המכוניות בנות 3 הנמכרות בשוק המשומשות הן מכוניות מהשכרה\ליזינג ולא פרטיות.

דוגמה בודדת לא מעידה על שום דבר, למרות שידוע שבאופן כללי טיפול ברכבים בחברות השכרה לוקה בחסר.

גם שרשור תחזוקה הם יכולים לייצר בדיעבד.

הנקודה היא שמבחינת החברות עדיף להן כלכלית להחזיק מכוניות בנות פחות מ 3-4 שנים וזה לא במקרה.

הטיפולים היקרים (מצתים, מצברים, צמיגים, תיקונים וכו') באים אחרי שמכונית נסעה מעל 90 אלף ק"מ - החברות לא רוצות להשקיע בטיפולים האלה ומוכרות את האוטו.

הבעלים החדשים, שרוצים לחסוך כסף ע"י קניית רכב משומש, צריכים "ליישר קו" וזה עולה לא מעט כסף.

גם בהמשך, עלויות התחזוקה יהיו יותר גבוהות מרכב חדש, מה שמאזן, במידת מה, את ההבדלים בירידת ערך בין חדש למשומש.

 

 

אתה יודע למכור לעצמך סיפורים ממש טוב...(לא בקטע רע) 

 

רבעיית צמיגים חדשה למידה ממוצעת עולה 1500(לצמיגים טובים) 

מצטבר איכותי 700. 

מצתים פלגים וטיפול שמן רפידות וכל מה שתרצה  1000. 

3200 לישור קו. 

ואיזה תקלות יש ברכב אמין בן 3?

 

שאתה מוציא רכב מהחברה הירידת ערך בחצי שעה תיהיה כנראה שוואת ערך לתחזוקה של רכב בן 3 למשך 3 שנים. נו באמת

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אגיד מה אני חושב על זה

 

א) אם הבחירה היא בין חדש עם הלוואה למשומש בן 3-5 במצב טוב במזומן, עדיף משומש.

 

ב) אם הבחירה היא בין להמשיך להחזיק גרוטאה מתפרקת ששותה ממך כסף, לבין לקחת הלוואה ולקנות רכב חדש ואמין יותר, קח הלוואה, כי בסופו של דבר גם תשלם וגם תישאר עם גרוטאה שתמשיך לשתות ממך כסף.

 

ג) סעיף ב' פי כמה יותר נכון אם יש צפי לנסועה גבוהה, או שאסור לך שהרכב יהיה מושבת אפילו ליום, מסיבה כזאת או אחרת. כאן אין ויכוח בכלל.

 

ד) אם יש צפי לנסועה גבוהה מאוד, תקנה כמה שיותר חדש, או שקול עסקת ליסינג כשבסופה מחליפים ברכב חדש. נכון פי כמה לבעלי מקצועות חופשיים שרצים כל היום מלקוח ללקוח.

 

ה) אם יש לך רכב ישן ואמין, שעונה על הדרישות שלך, תישאר איתו, אלא אם הדרישות השתנו מסיבה כלשהי. אל תחליף סתם כי בא לך להשתדרג (אלא אם כסף הוא לא האישיו, אז תעשה מה שאתה רוצה).

 

ו) אם יש לך כסף מזומן, ואתה בכל זאת מעדיף לקחת הלוואה ואת ההון עצמי להשקיע, אתה כנראה מבין יותר טוב, תעשה מה שמתאים לך, לא אתווכח.

 

ז) אם שמחירו של המשומש מתקרב לחדש או 0 ק"מ, אין טעם להתעסק עם יד2 (אני לא מדבר על רכבי אספנות נדירים, כן?).

  • אהבתי 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מה שאני אומר זה מנסיון אישי עם רכב קטן ואמין שקניתי חדש ומחזיק אותו כבר 9 שנים.

תמיד טיפלתי לפי הספר ועשיתי את כל התיקונים הנדרשים במוסך היבואן עם חלקים מקוריים, שזה יותר יקר כמובן, אבל יחסית עדיין הוצאות עולות עם השנים.

הרכב לא התקלקל אף פעם, אבל 

ב 3 שנים הראשונות זה היה כ-500 שקל בשנה לטיפולים.

אחרי זה כל שנה יוצא בין 1500 ל 2500 שקל לתחזוקה. כל פעם יש משהוא אחר לטפל או לתקן.

פעם טיפול 90 אלף יקר, פעם אחרת צריך להחליף מצבר, אחר כך צמיגים, מנורות שרופות, בלמים קדימה כל 45 אלף ק"מ, צלחות בלם ב 90 אלף ק"מ, בלמים אחוריים ב 100 אלף ק"מ, נוזל קירור וכו' בסיבוב.

עברתי למוסך פרטי. עדיין בטיפול האחרון (ללא מצתים או בלמים) כולל החלפת שמן גיר וניקוי מצערת הוצאתי כ 800 שקל.

עכשיו יש גם נזילה קטנה מבולם, שעוד מעת צריך גם להחליף. אין מה לעשות - רכב ישן יותר יקר לתחזוקה.

יש אנשים שקונים משומש, לא מטפלים בכלום, אחרי שנה מוכרים ומגלגלים את כל הבעיות שהצטברו לקונה החדש.

אחר כך הם הולכים ומספרים שזה לא עולה כלום להחזיק רכב משומש. 

 

לפני 56 דקות, Ido12 כתב:

 

אתה יודע למכור לעצמך סיפורים ממש טוב...(לא בקטע רע) 

 

רבעיית צמיגים חדשה למידה ממוצעת עולה 1500(לצמיגים טובים) 

מצטבר איכותי 700. 

מצתים פלגים וטיפול שמן רפידות וכל מה שתרצה  1000. 

3200 לישור קו. 

ואיזה תקלות יש ברכב אמין בן 3?

 

שאתה מוציא רכב מהחברה הירידת ערך בחצי שעה תיהיה כנראה שוואת ערך לתחזוקה של רכב בן 3 למשך 3 שנים. נו באמת

3 אלף לישור קו וכל שנה עוד אלפיים נוספים לטיפולים והנה יש לך 7 אלף שקל הוצאות נוספות.

בין 3 ל 6 שנים יש גם יותר סבירות שמשהוא יקר יתקלקל, מחוץ לאחריות (שים בצד עוד 3-5 אלף, נגיד) - ס"כ 10-12 אלף הוצאות נוספות.

אם הייתה לך ירידת ערך של 35 אלף ב 3 שנים הראשונות ו 20 אלף בשלוש שנים לאחר מזה, אז ההבדל הוא 15 אלף שקל, כמאט מתקזז בעלויות התחזוקה.

אתה משלם כמאט אותו דבר, אבל נוסע עם אוטו משומש.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

טויוטה פריוס, לקסוס IS300h

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני כשעה, Ido12 כתב:

 

אתה יודע למכור לעצמך סיפורים ממש טוב...(לא בקטע רע) 

 

רבעיית צמיגים חדשה למידה ממוצעת עולה 1500(לצמיגים טובים) 

מצטבר איכותי 700. 

מצתים פלגים וטיפול שמן רפידות וכל מה שתרצה  1000. 

3200 לישור קו. 

ואיזה תקלות יש ברכב אמין בן 3?

 

שאתה מוציא רכב מהחברה הירידת ערך בחצי שעה תיהיה כנראה שוואת ערך לתחזוקה של רכב בן 3 למשך 3 שנים. נו באמת

 

 

כי ברכב יד שניה אין ירידת ערך...

 

 

ביותר מדי מקרים ראיתי במו עיני ירידת ערך של רכב משומש בפער לא מאוד גבוה מירידת ערך של רכב חדש

 

 

אקח לדוגמה פיקנטו של אמא של חבר פורום נכבד פה שמכר לאחר 3 שנות שימוש, ומחיר המכירה בפועל שיקף ירידת ערך של 550 ש"ח בחודש בלבד. מדהים!

 

לעומת זאת פיקנטו בת 3 שרכשה אחותי נמכרה לאחר שנתיים וחצי במחיר המשקף ירידת ערך של 430 ש"ח בחודש בממוצע

 

 

האם זה פער כה מטורף בין חדש לישן?

ממש לא

 

האם הפער קיים?

ממש כן

 

 

מכאן, שכל אחד יגזור את החלטותיו לעצמו 

 

מה שאני לא סובל זה נחרצות וסיסמאות שנוהגים להפריח באוויר מבלי להסתכל על הנתונים בכסף

 

 

 

  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני שעתיים, EvGriga כתב:

גם שרשור תחזוקה הם יכולים לייצר בדיעבד ואין לך דרך לדעת את האמת.

 

אתה מדבר על היסטוריית טיפולים.. אני דיברתי על שרשור אחזקת רכב שעדכנתי בפורום ב2015-2017 כשהחזקתי את הרכב...

KIA Magentis '10 CRDI 2.0L 150HP 6SPD |Ford Fiesta '14 5SPD|Peugeot 204 '72 1L 2Slow 4SPD

Past: Hyundai - Getz '05, Lantra '99, Accent '96

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...