Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב חדש או יד שנייה


Tomer1992
שימו לב! השרשור הזה בן 1235 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 15 דקות, EvGriga כתב:

איזה חשבונאות קטנה!

למה בחורים צעירים נהיו לכאלה קמצנים ועוד שמדובר במכוניות?

למה הפחד הזה לא לצאת פרייר, כאילו הם בני 50 שחיו בצנע.

מעדיף לשלם 80k ולנסוע בגולף בת 2 מאובזרת מאשר לשלם 90k ולנסוע בסוזוקי סוויפט לא מאובזרת. 

 

במקרה שלי זה נכון לכל תחום. בבית יש לי 2 מסכי מחשב אחד ליד השני. אחד נקנה ביד שניה והשני חדש מהחנות. המסך החדש הספיק להתקלקל אחרי שנה והמסך יד שניה עובד ללא רבב.

 

לפעמים עדיף לקנות מוצר שעבר קצת קילומטראז והוכיח את עצמו. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 233
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 42 דקות, yogev20 כתב:

איך כל זה מתיישר אם קמצנות אין לי מושג. 

 

נכון, חדש או יד שניה לא חייב להיות קשור לקמצנות.

לא לזה התכוונתי.

קמצנות היא תכונה המתאפיינת בפחד להוציא כספים, לעיתים עד ויתור על נוחות ועל צרכים בסיסיים

 

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, yogev20 כתב:

פעם ראשונה אני שומע שאדם שלא רוכש רכב חדש, הוא קמצן. (זה חידוש עבורי, לא יודע אם לצחוק או לבכות)

 

 

תתפלא. קח כמה דוגמאות.

יש כאן בחור באילת, שמשכיר יחידות נופש. מפוצץ בכסף. גר בקוטגי עם בריכה. מסתובב לבוש כמו הומלס. נוסע עם מזדה 626, חבוטה מכל כיוון אפשרי, שהייתה מזמן צריכה להיזרק. מגיע לסופר ומתווכח על שקלים בודדים ואגורות בקופה הראשית.

הנה עוד אחד.

גר לבד עם אשתו, קנה לכל הילדים שלו בתים, עובד בבוקר על משאית זבל של עירייה, עם וואחד משכורת,ותנאים, [יחסית לכמות השעות],  אחר כך עובד על המונית שלו, ובלילה יש לו נהג שעובד גם על אותה מונית.  עד עכישו זה נשמע די נורמלי, נכון? רק ש בכמה הזדמנויות ראיתי אותו אוסף בקבוקים מהפחים.

 

לא יודע אם אלה דוגמאות של קמצנות, או מחלה. תקרא לזה איך שאתה רוצה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, EvGriga כתב:

 

נכון, חדש או יד שניה לא חייב להיות קשור לקמצנות.

לא לזה התכוונתי.

קמצנות היא תכונה המתאפיינת בפחד להוציא כספים, לעיתים עד ויתור על נוחות ועל צרכים בסיסיים

 

טוב שהבנת שאין קשר. כבר הסברתי כמה פעמים שאני מעדיף רכב יד שנייה, לא בגלל שאין לי אפשרות כלכלית לרכוש חדש ,  אלא בגלל שרכב יד שנייה שהוא כמו חדש,מספק לצרכים שלי (סדר עדיפות)

 

לא צריך ללכת לקיצון על מקרים של אנשים חולים שיש להם ממון רב, ומתנהגים כמו מסכנים. ולא, אני ממש לא מתפלא, כי אני במקרה חיי בעולם הזה, ומכיר את שני הצדדים.

 

מי שרוצה לקרוא על אחת הנשים העשירות בארצות הברית בתחילת המאה שעברה יבין מה זאת קמצנות חולנית. הלכה עם סחבות, ישנה על ספסלים וליקטה שאריות מזון מפחים בזמן שהייתה מגיעה לניו יורק להשקיע מיליונים במניות. לבן שלה חתכו את הרגל מקמצנות לא להוציא חלילה עליו כסף על אשפוז בבית חולים, ועוד דברים הזויים.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיפור שהבאת מזכיר לי סיפור דומה על אדם שהיה מסתובב בראשון לציון שנים עם עגלת סופר, ואוסף בקבוקים. עסקים ריחמו עליו והיו שומרים לו שקים של בקבוקים, כי הוא היה נראה מאוד מוזנח והיו בטוחים שמזה הוא מתפרנס.

שהוא נפטר לפני כמה שנים, גילו שהוא היה מליונר עם 2 בתים.

What worries you, masters you. - John Locke

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל עיר יש את הקבצן שמספרים עליו שיש לו "וילה בהרצליה פיתוח חמש מפלסים".

לא צריך להאמין להכל

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 27.11.2020 בשעה 15:59, Haim_gds כתב:

הרכב הנוכחי שלי (השחור בסימלון) הוא דוגמה קלאסית, שולמו 150 אש"ח עבור רכב בן 5 עם קצת פחות מ 50K ק"מ נסועה עם ספר טיפולים מלא ומטופל בקפדנות. אם הייתי רוכש רכב חדש אז בסכום זה הייתי רוכש משפחטומטית פשוטה או הייתי משלם קצת פחות מחצי מיליון לרכב הזה.

 

אתה מבין שרכב יוקרה לא דוגמה ממש סבירה לנושא השרשור?

 

 

לפני 7 שעות, eitanuch כתב:

מעדיף לשלם 80k ולנסוע בגולף בת 2 מאובזרת מאשר לשלם 90k ולנסוע בסוזוקי סוויפט לא מאובזרת

 

גם אני הייתי מעדיף, אבל גולף בת 2 עם נתונים סבירים לא תעלה 80K

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 29 דקות, avargel כתב:

 

אתה מבין שרכב יוקרה לא דוגמה ממש סבירה לנושא השרשור?

גם אני הייתי מעדיף, אבל גולף בת 2 עם נתונים סבירים לא תעלה 80K

לפני שנתיים קניתי גולף שנת 2016 שעברה 40K קילומטר ועלתה 81K. לא סביר? לא היו חסרות כאלה ביד 2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, avargel כתב:

 

אתה מבין שרכב יוקרה לא דוגמה ממש סבירה לנושא השרשור?

 

 

 

גם אני הייתי מעדיף, אבל גולף בת 2 עם נתונים סבירים לא תעלה 80K

מה זה קשור לרכב יוקרה? לא קניתי אותו חדש אלא משומש כי החלטתי להגביל את הסכום שאני מוציא על הרכב. לטעמי רכישת רכב משומש משתלמת אפילו יותר כאשר מדובר על רכבי יוקרה עקב ירידת הערך האדירה שלהם. לא הבנתי את הרעיון שלך, גולף בת 2 או יד 2 עם נתונים סבירים? ניתן לרכוש אותה גם יד שנייה בת ארבע עם נתונים סבירים, מה הבעייה?

 

בתור חובב רכב ראשית אני מגדיר מה הסכום אותו אני מוכן להוציא על רכישה ואחזקה ולפיו אני בוחר ברכב שיתן לי את המקסימום שאני רוצה, לא ההפך. בגישה שכזו, ככל שהסכום המוקצב לרכישה גבוה יותר התמריץ לרכב משומש חזק יותר. בזמנו היה בפורום "תפוז" שירשור שלם שהראה שבקניית משפחטומטית ליסינג (אאל"ט איזושהי טויוטה) ושימוש למשך שלוש שנים, ההפרש בן רכישת רכב חדש לבין רכישתו כמשומש בן שלוש הוא זניח (עשרות שקלים לחודש)

 

איזה חשבונאות קטנה!

למה בחורים צעירים נהיו לכאלה קמצנים ועוד שמדובר במכוניות?

למה הפחד הזה לא לצאת פרייר, כאילו הם בני 50 שחיו בצנע.

למה בחורים צעירים לא נהיו קמצנים בכללי? פעם, כשהייתי מדבר עם חברה צעירים שחיים במשיכת יתר קבועה עם רכב (חדש ונוצץ) בתשלומים תמיד הייתי אומר (כמו איזה זקן) "מה תעשו אם תיפול עליכם בעייה?" למרבה הצער אני כבר לא צריך לאמר זאת היום, ראיתי יותר ממשפחה אחת שנפלה עקב האשראי הזול והמחסור בחסכונות בחצי שנה האחרונה של הקורונה. מה שיותר מפחיד הוא שכדי לחזור לרמת החיים ממנה נהנו לפני הקורונה הם יזדקקו להרבה יותר זמן ממה שלקח להם להגיע אליה בעבר....😑

 

ציטוט

מדיח ומכונת כביסה חדשים עולים גרושים, וגם מקבל שנה + אחריות. לא משתלם לקנות יד 2 שמדיח חדש טוב עולה אלפייה וקצת.

ציטוט

 

ההבדל הגדול ביותר הוא ההובלה. אני לא יכול לבצע אותה עצמאית.

האמת - אני גם לא קונה מוצרי מילה. גם לא מותגי מדבקה זולים במיוחד, בדרך כלל אני בטווח הביניים (חוץ ממוצרים קטנים שאני קונה גנריים).

 

ההובלה משולמת גם כאשר קונים מוצר חדש, בין אם ישירות או אם ע"י גילום במחיר המוצר. לטעמי, גם עם תוספת ה 200-400 ש"ח המשולמים למוביל זה עדיין משתלם. בנוגע למוצרי מילה ודומים, גם אני לא הייתי קונה (כחדש). אע"פ האיכות הלא פחות ממדהימה העלות שלהם גבוהה באופן לא פרופורציונלי. אבל... כשהמכונת כביסה, דחוסה עד הסוף, מבצעת את הסחיטה בשקט מופתי ואתה יכול להניח עליה כוס מלאה ללא חשש אתה מבין את ההבדל של ה 8 אש"ח.🙂

 

  

עריכה אחרונה על ידי Haim_gds
הגהה
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 25.11.2020 בשעה 17:03, sperial כתב:

@Olegis לפעמים יש מזל רע, לפעמים מכוני הבדיקה משתפים פעולה עם המוכר וממעטים בחשיבות ממצאים (או משתפים פעולה עם הקונה על מנת להפחית ת מחיר המכירה). בהחלט יתכן שמי שמכר לך את הרכב הוא סוחר או מישהו שיודע לנהוג כסוחר. או שהקילומטראז' מזוייף.

 

לגבי התקלות שציינת - תתעלם ממצבר, צמיגים, רפידות וצלחות בילום וחלקים כאלה - החלפתם התקופתית היא בגדר בלאי בדיוק כשם שצריך למלא דלק שנצרך ולהחליף שמן כל תקופה. 

 

ההתייחסות שלך לירידת הערך באופן אבסולוטי שגויה - אתה צריך לחשב כאחוז מערכה באותה שנה. כמובן שמחיר עסקה ספציפית תלוי לא רק ברכב אל גם במוכר ובקונה. ירידה של 15% לשנה יהיה כלל אצבע לא רע, כך שאם קנית מכונית ששוויה 80,000 ש"ח סביר שכעבור שנה תהיה שווה 65,000 ש"ח, ירידת ערך של 12,000 ש"ח שתהיה סבירה. בסופו של דבר רכב הוא כמו מכונה שנשחקת ומאבדת את ערכה, מבחינה זו אינה שונה ממכונת כביסה או מקרר. פשוט, מכונית חדשה תעלה כמו 20 מקררים, וירידת הערך תהיה גדולה בהתאם. 

 

הרכב נרכש ממישהו שהיה רשום כיד 1 ברישיון, לא בטוח איפה אפשר לרמות כאן.לגבי קילומטרז' מזוייף - לא יודע להגיד. אני חושב שראיתי 2 טסטים אחורה והקילומטרז' היה הגיוני. 

 

לגבי התקלות - חוץ מהבלאי הסביר (ברקסים, צמיגים ומצבר), תקלות כמו מדחס ואלטרנטור הן לא חלק מההגדרה הזאת. וגם אם נניח שכן, היו בעיות נוספות לרכב - רעידות בסרק שבאות והולכות (בוצע ניקוי מצערת והחלפת צינור האוויר שמוביל אליה שהיה יבש וסדוק - לא עזר) ולאחרונה נוסף גם תקתוק לא ברור מהמנוע. המוסך המטפל לא כ"כ רצה למצוא את שורש הבעיה ונזרק שם משהו על החלפת מנוע - אז נבהלתי מהעלויות הצפויות והרכב נמכר. יכול להיות שאם הייתי מכיר מוסך טוב, זה היה נגמר אחרת...

 

ירידת ערך - אני לא רואה טעם לחשב אותה באחוזים, שהרי אני מאבד את הערך של המכונית כל חודש\שנה בשקלים. וההפרש האבסולוטי הוא לא כזה גדול בין כשהרכב היה חדש לבין כשהוא כבר היה בן 7-8. אם נניח שהבחור קנה את הרכב מהסוכנות ב-120 אלף ואני שילמתי עליו מחירון של 60 אחרי 6 שנים, אז הרכב איבד כעשירייה בשנה בממוצע. אחרי כ-3.5 שנים הרכב נמכר במחירון משוכלל של 30, כלומר ירידת הערך בממוצע הייתה כ-8.5 אלף שקל לשנה. לא הפרש כזה גדול. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Haim_gds

 

אין לך על מה להתנצל, אתה נוהג באופן הכי נכון והגיוני. תמיד שראיתי צעירים לידי קונים רכבים חדשים בהלוואות ואני לעומתם רוכש רכב זול כפי יכולתי, הם לא הבינו למה אני נוהג ככה, עד לנקודה שאת רוב כספם הם היו מפרישים על הרכב. (הלוואות, ביטוחים, טיפולים יקרים וכד')

 

כל זה לא שלול בשום צורה קניית רכב חדש, רק להסביר למי שלא מבין שרכבים יד שנייה שמורים ומטופלים במוסכי יבואן הם זהים לרכבים שיצאו עם ניילונים. גם אם חלק יפנימו את זה, זה שווה את המאמץ.

 

כל ההפחדות כאן נובעות במקרה הטוב מחוסר ניסיון, ובמקרה הרע סתם כי זה נוח למצפון של מי שקונה רכב חדש, למרות שאין לו את היכולת הכלכלית. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

וגם אם רכב משומש היה כזה הימור גדול, אף אחד לא היה קונה מכוניות משומשות. המציאות מראה אחרת.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 שעות, eitanuch כתב:

מעדיף לשלם 80k ולנסוע בגולף בת 2 מאובזרת מאשר לשלם 90k ולנסוע בסוזוקי סוויפט לא מאובזרת. 

 

האמת גם אני עד נקודה מסויימת.

 

לפני כמה שנים העדפתי לקנות קורולה בת 3 על פני דאצ׳יה סנדרו סטפויי חדשה, וכך גם הרכב של הההורים שלי - העדיפו לקנות פריוס משומשת במחיר שלי מכונית מיני חדשה, והפריוס משרתת אותם מעולה כבר כמעט 4 שנים, ואין כוונות להחליף.

 

אבל השאלה עד איזה גבול. לדעתי אם הרכב החדש בתקציב הזה עונה על כל הדרישות שלי (אובייקטיביות וסובייקטיביות) אני לא רואה טעם לחפש במחיר שלו משומש בקטגוריה יותר גבוהה.

 

ז"א אם הבחירה שלי זה קיה נירו חדשה או מרצדס בת 5, אעדיף את הקיה. כנ"ל לגבי לבחור מקרר ליבהר משומש מול LG חדש, אבחר את הLG.

 

לפני 24 דקות, SlowRide כתב:

וגם אם רכב משומש היה כזה הימור גדול, אף אחד לא היה קונה מכוניות משומשות. המציאות מראה אחרת.

 

זה לא הימור גדול, אבל המון אנשים נכוו מרכבים משומשים, בין אם לא בחרו נכון, או כי לפעמים החיים פשוט חרא ואין יותר מדי מה לעשות בנידון (כמו הבחור עם הסוזוקי SX4, שעשה הכל נכון, ועדיין קיבל רכב שהפך לנבלה אחרי כמה שנים).

 

ואני בהחלט יכול להבין את האנשים האלה.

כל אחד שיעשה מה שמרגיש לו לנכון.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 56 דקות, Haim_gds כתב:

מה זה קשור לרכב יוקרה? לא קניתי אותו חדש אלא משומש כי החלטתי להגביל את הסכום שאני מוציא על הרכב. לטעמי רכישת רכב משומש משתלמת אפילו יותר כאשר מדובר על רכבי יוקרה עקב ירידת הערך האדירה שלהם. לא הבנתי את הרעיון שלך, גולף בת 2 או יד 2 עם נתונים סבירים? ניתן לרכוש אותה גם יד שנייה בת ארבע עם נתונים סבירים, מה הבעייה?

כשאתה קונה רכב ב 150K ומחזיק אותו יותר משנתיים ירידת הערך שלו היא של רכב ב 150K בין אם הוא חדש או משומש (ברכבים בעשור הראשון לחייהם הירידה באחוזים לרוב די קבועה). אתה בחרת רכב יוקרה יד שנייה כשאתה מוותר על אחריות, הידיעה מה הרכב עבר ונכונות לספוג קצת תיקונים וזה בסדר גמור אבל להגיד שזה עדיף על רכב חדש מבחינת עלויות זה פשוט לא נכון.

לפני 56 דקות, Haim_gds כתב:

למה בחורים צעירים לא נהיו קמצנים בכללי? פעם, כשהייתי מדבר עם חברה צעירים שחיים במשיכת יתר קבועה עם רכב (חדש ונוצץ) בתשלומים תמיד הייתי אומר (כמו איזה זקן) "מה תעשו אם תיפול עליכם בעייה?" למרבה הצער אני כבר לא צריך לאמר זאת היום, ראיתי יותר ממשפחה אחת שנפלה עקב האשראי הזול והמחסור בחסכונות בחצי שנה האחרונה של הקורונה. מה שיותר מפחיד הוא שכדי לחזור לרמת החיים ממנה נהנו לפני הקורונה הם יזדקקו להרבה יותר זמן ממה שלקח להם להגיע אליה בעבר....😑

מי שחי בלי שום חסכונות לשעת חרום שיוכלו להחזיק אותו לפחות 3-4 חודשים ללא הכנסות ובוחר להוציא סכומים גדולים על מותרות לוקח סיכון גדול מאוד ומיותר.

 

לפני 56 דקות, Haim_gds כתב:

ההובלה משולמת גם כאשר קונים מוצר חדש, בין אם ישירות או אם ע"י גילום במחיר המוצר. לטעמי, גם עם תוספת ה 200-400 ש"ח המשולמים למוביל זה עדיין משתלם. בנוגע למוצרי מילה ודומים, גם אני לא הייתי קונה (כחדש). אע"פ האיכות הלא פחות ממדהימה העלות שלהם גבוהה באופן לא פרופורציונלי. אבל... כשהמכונת כביסה, דחוסה עד הסוף, מבצעת את הסחיטה בשקט מופתי ואתה יכול להניח עליה כוס מלאה ללא חשש אתה מבין את ההבדל של ה 8 אש"ח.🙂

אצלי המכונה במרפסת השירות אז לא מעניין אותי כמה היא שקטה ומה קורה לקפה שעליה. אם היא היתה בסלון ליד הכורסא אולי זה היה חשוב.

כשאתה קונה חדש ההובלה וההתקנה מגולמים אבל אתה משווה את המחירים אחרי הגילום הזה.

אין ספק שאם אתה מוצא מוצר יד שנייה חדש באריזה במחיר זול יותר מאשר בחנות עם ההובלה זו אחלה עיסקה.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Olegis כתב:

ירידת ערך - אני לא רואה טעם לחשב אותה באחוזים, שהרי אני מאבד את הערך של המכונית כל חודש\שנה בשקלים. וההפרש האבסולוטי הוא לא כזה גדול בין כשהרכב היה חדש לבין כשהוא כבר היה בן 7-8. אם נניח שהבחור קנה את הרכב מהסוכנות ב-120 אלף ואני שילמתי עליו מחירון של 60 אחרי 6 שנים, אז הרכב איבד כעשירייה בשנה בממוצע. אחרי כ-3.5 שנים הרכב נמכר במחירון משוכלל של 30, כלומר ירידת הערך בממוצע הייתה כ-8.5 אלף שקל לשנה. לא הפרש כזה גדול. 

 

היי, אני עוקב אחרי הדיון ונרשמתי בשביל להגיב.

 

בעיקרון, המתמטיקה הזאת עובדת אם אתה רוכש רכב חדש ומחזיק בו שנים ארוכות. בהנחה ואתה אכן פועל ככה ירידת ערך נפרסת על פני 6-7-8 שנים ובראייה רב שנתית יש היגיון ברכישת רכב חדש על פני משומש. 

 

הבעיות מתחילות כאשר רוכשים רכב חדש ומחליפים אותו כל 2-3 שנים כתוצאה מאילוץ (הגדלת משפחה, שינוי צרכים) או בגלל תוכניות מימון שונות שכולאות את הרוכשים במעגל רכישה - מכירה כמעט אינסופי. אנשים שפועלים בצורה הזאת סופגים את שיא ירידת הערך ב-2-3 השנים הראשונות ואחר כך עוד הפעם סופגים שיא ירידת ערך ועוד הפעם שיא ירדת ערך וככה הלאה. מבחינה כלכלית מדובר בטיפשות מזוקקת למעט מקרים שמדובר באנשים מאוד מבוססים שעבורם ירידת ערך שכזאת ב-3 שנים מהווה אחוזים בודדים מההון העצמי שלהם. 

 

בנוסף, אנשים שרוכשים רכב בתוכניות מימון לרוב לא משלמים את העלות הריאלית של ירידת ערך. לדוגמא תוכניות מימון בסגנון "תביא לנו 20,000 שקל מזומן, שלם 900 שקל בחודש למשך 36 תשלומים ואת היתרה בסוף התקופה או תתקדם לרכב חדש". אנשים שנכנסים להסדרים מהסוג הזה מנפחים בלון של חובות עד שהבלון מתפוצץ בפרצוף. וזו לא שאלה של "אם" הבלון יתפוצץ אלא שאלה של "מתי" הבלון יתפוצץ כי בסופו של דבר מגיעים למצב שצריך להוציא את הכסף בשביל לשלם את היתרה. (אבטלה, פנסיה, נכות ועוד)

 

בשנותי הוצאתי 2 רכבים חדשים מהחברה ושילמתי ירידת ערך ריאלית כ-1,500 שקל בחודש החזר לבנק למשך 5 שנים בריבית פריים מינוס. נהנתי ממכוניות חדשה מטופלת במוסך מורשה כל התקופה. בכל זאת, מדובר בשטות כי קשה מאוד לתכנן לפרק זמן של 5-6 שנים מראש. מי יודע מה יהיה? אולי עוד שנה יוולדו תאומים, הרכב יהיה קטן מידי, אאלץ למכור והופ חטפתי פיצוץ בפרצוף של 40 אלף שקל ירידת ערך בשנתיים. 

עריכה אחרונה על ידי Baboon
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1235 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...