Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אוטו לסופר ובחזרה - הונדה סיויק 1.6 אוט' 2002


vadim6385
שימו לב! השרשור הזה בן 909 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני שעתיים, vadim6385 כתב:

 

עם צרפתיות הגזר דין מוות מגיע בגלל שעולה טון כסף לתקן כל דבר, בגלל איך שהן בנויות, ואתה לא יכול לדעת מאיפה תבוא התקלה הבאה.

 

חוץ מזה, ליפניות וגרמניות ישנות (מניח גם צרפתיות מהתקופה של פג׳ו 504) יש את היכולת לנסוע גם כשהרכב לא לגמרי תקין, העיקר להביא אותך ליעד.

 

במקרה של הסיויק שלי, היא עדיין הביאה אותי קרוב לבית, עד שהאוטו מת לגמרי.

 

עם רכב צרפוקאי - סיכוי טוב שהייתי נתקע בכביש הערבה/עליות של ים המלח, ועם עלות תיקון צפויה, שהיה עדיף כבר לפרק את הלוחיות רישוי ולתת לבדואים לגלח את האוטו.

לא יודע על מה אתה מדבר. החלפתי מדחס ב-C5, לא יותר יקר מבסיוויק שלך.

לגבי להתקע - לפעמים זה עדיף מלנסוע עוד 300 ק"מ בלי שמן / נוזל קירור / ווטאבר, רק כי אפשר, ולהגיע בלי מנוע. לפעמים לא. לך היה הפעם מזל, לא תמיד זה ככה. זו גם תופעה שהיא יותר תלויית שנת ייצור מאשר מוצא.

 

לפני שעתיים, vadim6385 כתב:

יותר זול, לא בהרבה. אז במקום 3200 היה עולה 2800, עם איכות עבודה לא ברורה, ומדחס מפירוק, שמצבו לא ידוע. פה לפחות אני יודע שהם עושים עבודה טובה.

 

בנוסף יש את העניין של שוב פעם להזמין גרר (הפעם על חשבוני, כי לא הביטוח לא גורר פעמיים על אותה תקלה).

 

גם בקלנסואה יש את יוקר המחיה, וגם שם מוסכניקים רוצים לשים אוכל במקרר, דלק בטנק ולשלוח את הילדים לאוניברסיטה.

זה (כמעט) בכלל לא עניין של איכות או עלות העבודה. זה בעיקר עניין של דיאגנוסטיקה נכונה. נורא קל להגיד לך ל"קלנסאווה" גנרית כלשהי כשיודעים שרק צריך להחליף מדחס, הרבה פחות טריוויאלי כשיש לך רכב שפשוט לא מניע ולהבנתך יש תקלה מג'ורית. ומעבר לזה, 500 ש"ח זה לא מעט כסף, אבל זה פחות מעלות של יום עבודה שהולך לפח כשאתה מגלה שששמו לך מדחס שמודבק ברוק / שבכלל מגע ממאזדה 3 אבל "יהיה בסדר, גבר" או שסתם החליפו לך מדחס אבל יש עוד 3 בעיות במקום אחר.

 

כשאתה הולך למוסך טוב (לאו דווקא מורשה, לפעמים לא מורשה בכוונה) אתה יודע שבסבירות גבוהה הבעיה שלך תאותר ותתוקן, גם אם זה יעלה עוד 500 או אפילו 1,000 ש"ח. כשאתה הולך למוסך הכי זול בקלנסאווה... פחות.

 

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 229
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 13 שעות, EliC25 כתב:

אמרתי כבר מספר פעמים, בנסיעות בינעירוניות הרכב בהכרח עובד פחות קשה, לכן רכבים שזה תוואי הנסיעה שלהם גם ישרדו טוב יותר.

לא הייתי אומר שזה הכי מדויק. לחלקים כמו חיישנים, חלקים שיש בהם גומי, חלקים אלקטרוניים ועוד יש אורך חיים מוגבל. לכן, לדעתי, חלקים ברכבים כאלו, ישרדו פחות טוב .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 דקות, mcaspi כתב:

לא הייתי אומר שזה הכי מדויק. לחלקים כמו חיישנים, חלקים שיש בהם גומי, חלקים אלקטרוניים ועוד יש אורך חיים מוגבל. לכן, לדעתי, חלקים ברכבים כאלו, ישרדו פחות טוב .

תוכל להסביר יותר למה אתה מתכוון?

או לתת דוגמא לחלקים כאלו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נסעת בנסיעות בינעירוניות כלומר נסעת הרבה. אז קיצרת, לדוגמה, את חיי חיישני החמצן, משולשים, פלאגים (נגיד 8X100 ש"ח בהונדה?), חלקים באלטרנטור ובמדחס, תושבות מנוע ועוד. לא מדובר בכסף קטן על חלקים איכותיים. כלומר רכבים, או יותר נכון חלקים, בנסיעות בינעירוניות, ישרדו פחות זמן. רכב זה לא רק מנוע וגיר.

עריכה אחרונה על ידי mcaspi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני שעה, pooh-bear כתב:

כשאתה הולך למוסך טוב (לאו דווקא מורשה, לפעמים לא מורשה בכוונה) אתה יודע שבסבירות גבוהה הבעיה שלך תאותר ותתוקן, גם אם זה יעלה עוד 500 או אפילו 1,000 ש"ח. כשאתה הולך למוסך הכי זול בקלנסאווה... פחות.

מניסיוני במוסכים אין בזה חוקיות והמחיר הוא לא ערובה לאיכות העבודה. אתה יכול ליפול על מוסך יקרן ולא מקצועי שלא בטוח שידע לפתור את הבעיה אבל יחליף לך חלקים חופשי או על איזה בחור בקלנסאווה שיש לו המון ידע וניסיון ויקח לך על אותה עבודה שליש מחיר. הוא יותר זול כי הוא כנראה לא משלם ארנונה כמו מוסך באיזור תעשיה בהרצליה ואין לו משרד ומזכירה וחדר המתנה ממוזג. במקום זה יש תרמוס עם קפה שחור וכמה כיסאות פלסטיק כתר.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים.

כמו בת"א או ראשל"צ, גם בקלאנסווה (כל אזור בארץ והקלאנסווה שלו...) צריך לדעת לאיזה מוסך להכנס ולא ליפול על הראשון שאתה רואה.

יש בעלי מקצוע מעולים במחירים זולים משמעותית.

Today is a great day!

Just like every day...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, mcaspi כתב:

נסעת בנסיעות בינעירוניות כלומר נסעת הרבה. אז קיצרת, לדוגמה, את חיי חיישני החמצן, משולשים, פלאגים (נגיד 8X100 ש"ח בהונדה?), חלקים באלטרנטור ובמדחס, תושבות מנוע ועוד. לא מדובר בכסף קטן על חלקים איכותיים. כלומר רכבים, או יותר נכון חלקים, בנסיעות בינעירוניות, ישרדו פחות זמן. רכב זה לא רק מנוע וגיר.

כמובן שאתה לאצ ריך להסביר לי שרכב זה לא רק מנוע וגיר, אני מדבר בדיוק על זה.

חיישן חמצן שעובד בטמפ שלו קבוע 40 דקות בנסיעה רצופה, לעומת כזה שעובד 5 דק כל יום, לדעתי השני ישרוד פחות.

איך משולשים נהרסים יותר בבינעירוני? להפך.

פלאגים - כסף קטן, לקחת דוגמא קיצונית של הונדה היברידית.

אלטרנטור ומדחס אלו רכיבים שמחליפים פעם אחת בחיי רכב, בד"כ בגיל 10-25.

אני מדבר על כל הבלאי הטבעי מסביב, מן הסתם בלמים ובולמים, אבל גם ציריות, מסרק ותפוחי הגה, מערכת קירור וכו'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 24 דקות, EliC25 כתב:

אלטרנטור ומדחס אלו רכיבים שמחליפים פעם אחת בחיי רכב, בד"כ בגיל 10-25.

 

או פעם בשנה, אם זה פורד

  • מצחיק 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 29 דקות, EliC25 כתב:

כמובן שאתה לאצ ריך להסביר לי שרכב זה לא רק מנוע וגיר, אני מדבר בדיוק על זה.

חיישן חמצן שעובד בטמפ שלו קבוע 40 דקות בנסיעה רצופה, לעומת כזה שעובד 5 דק כל יום, לדעתי השני ישרוד פחות.

אם אתה לוקח מי קירור,שבנויים לעבוד בטווח של 10-60 מעלות(סתם זורק).

אתה חושב שזה משנה אם הם יעבדו קבוע על 35 או שיהיו פעם 20 פעם 50?

להבנתי,כל עוד טמפרטורת העבודה נמצאת בטווח אין סיבה לבלאי מואץ.

לפני 29 דקות, EliC25 כתב:

איך משולשים נהרסים יותר בבינעירוני? להפך.

פלאגים - כסף קטן, לקחת דוגמא קיצונית של הונדה היברידית.

אלטרנטור ומדחס אלו רכיבים שמחליפים פעם אחת בחיי רכב, בד"כ בגיל 10-25.

אני מדבר על כל הבלאי הטבעי מסביב, מן הסתם בלמים ובולמים, אבל גם ציריות, מסרק ותפוחי הגה, מערכת קירור וכו'

ממה שאני זוכר,כשמתכננים חלק מעריכים את העומסים המחזוריים והסטטיים(כוחות ומומנטים) ומשם מתכננים את החלק לעמוד במספר מחזורים מסוים.

ולכן אם הרכב תוכנן לכבישים באירופה(לא עיירות ברומניה) לא אמורה להיות לו בעיה לשרוד גם בעיר וגם מחוצה לה.

 

איזה בלאי יש על מערכת הקירור?

 

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה נוסע על 90-120 בכבישים בינעירוניים עם בורות/אספלט מקורצף/לא יודע מה, זה לא יכול לעשות נזק למשולשים?

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Potato ההגיון שלי אומר שמאוורר שנכנס ויוצא מפעולה פעמים רבות יותר בעיר (כי אין רוח שמקררת), יהרס מהר יותר. אותו דבר על רדיאטור וצינורות קירור שתמיד עובדים בטווח העליון של הטמפ'.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הטווח העליון הוא הטווח התקין,והטווח העליון רחוק מהתקין.

אם הצינור מסוגל להעביר 120 מעלות תעביר בו 40 או 70 זה לא יזיז לו.

 

אותו דבר לגבי מאורר,הוא מתוכנן לזה.

 

 

 

 

 

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 37 דקות, vadim6385 כתב:

אם אתה נוסע על 90-120 בכבישים בינעירוניים עם בורות/אספלט מקורצף/לא יודע מה, זה לא יכול לעשות נזק למשולשים?

איפה, בהודו? פה הכבישים הבין עירוניים מצויינים. בתוך העיר זה כל הבורות והמפגעים. אם אתה נוסע בעיר 120 קמ"ש זו כבר בעיה אחרת.

אספלט מקורצף הורס את הצמיגים, לא משולשים.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי הבלאי בעיר הוא יותר מואץ בגלל שהרכב בולם יותר ומאיץ יותר מאשר בכביש בין-עירוני בו הרכב משנה את המהירות בצורה יותר מתונה.

b47 - 140 kW (190 PS; 188 hp)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמובן שמעבר לבלאי שהמתלים צוברים בפניות, באמפרים, ושיבושים בכביש... בל נשכח שכל תאוצה ובלימה מעבירה עומסים למתלים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 909 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...