Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אוטו לסופר ובחזרה - הונדה סיויק 1.6 אוט' 2002


vadim6385
 שיתוף
עוקבים 28

פוסטים מומלצים

אז ככה.

 

יש לי יונדאי איוניק 2018 ליסינג מהעבודה. רק מה - אני משלם על זה 2900 שקל מהברוטו, פלוס שווי שימוש פוגע בהפרשות מעסיק לפנסיה.

 

כשלקחתי את הרכב, לפני שנתיים ומשהו, זה השתלם לי, כי הייתי נוסע 100 ק"מ ביום, אחר כך עברתי לגור קרוב לעבודה (5-7 ק"מ לכיוון), אבל עדיין המשכתי להחזיק ברכב ליסינג, כי אמרתי שגם אין זמן להתעסק עם האוטו, וגם יש קנס.

 

ככה המשיכה שנה, ואז קרתה קורונה, והיום אני במצב שהאוטו עומד 99.9999% אחוז מהזמן, אני לרוב עובד מהבית, וטנק דלק מספיק לי לחודשיים.

 

כבר הרבה זמן אני רוצה להיפטר מהליסינג, וחשבתי בכמה כיוונים. או לחכות לסיום חוזה ולקנות את האיוניק. או לקנות משהו ב40-50 אש"ח, דוגמת קורולה/אוריס/קיה פורטה/יונדאי אלנטרה.

או - קיצוניות אחרת - לקנות אוטו ישן וזול, ולנסוע בו עד שימות, כי אין לי כל כך הרבה נסועה גם ככה. חשבתי בכיוון דאצ'יה סנדרו ידנית 2016, כי אתה מקבל הכי הרבה שנתון לשקל, או, מיצובישי לנסר קלאסיק 2008-9, הכי הרבה אמינות לשקל.

 

היום בבוקר הלכתי ברחוב, ואני רואה הונדה סיויק ישנה, עם 230 אלף ק"מ, ומה שקרץ לי זה הרשום "יד ראשונה".

 

התקשרתי לבן אדם, קבעתי איתו לשעה 12:30. בשעה 12:15 הוא מתקשר ואומר שלא יכול, עוד כמה שעות.

אוקיי, התקשרתי אחרי שלוש שעות, אמר לי לבוא. באתי, והוא בדיוק בא עם עוד מישהו, ואומר - תשמע, קנו את האוטו לפניך. 

אמרתי טוב, שיהיה, מה שקרה, קרה.

בחצי דרך הביתה (כל זה קרה מרחק של קילומטר מהבית) המוכר מתקשר אליי, ואומר לי שלקונה לא הסתדר עם העברת בעלות, ואם אני רוצה, זה עדיין רלוונטי.

 

אוקיי, באתי, עשיתי סיבוב באוטו, ומה שקנה אותי זה שהוא בכלל לא מרגיש כמו אוטו בן 18. ז"א חיצונית נראה לא להיט, עם צבע שמתחיל לדהות, אבל פנימית הוא מרגיש שמור, בלי פלסטיקים שבורים (אם כי מטונף).

 

אבל בנסיעה - לא מרגיש רעידות, חבטות, או רעשים מוזרים. כיאה למקרר יפני, הוא נוסע טוב. המנוע מניע בנגיעה, הילוכים עוברים חלק, אין חופשים או משיכות בהגה, אין רעידות במהירות גבוהה, מרגיש חדש.

 

מזגן, חימום, הכל עובד בצורה תקינה.

 

המוכר דרש 6500 ש"ח, שילמתי בלי להתווכח ולקחתי את הרכב. לא לקחתי אותו לבדיקה, כי זה אוטו זול, ואני לא אפשוט רגל גם אם הוא ימות מחר.

 

הרכב טופל במוסך רקורד כפר סבא, בימים הקרובים אפנה אליהם להוציא את ההסטוריית טיפולים, בעיקרון נעשה טיפול כל שנה לפני טסט.

 

יש כמה תופעות מוזרות ברכב:

 

א) מכסה מנוע לא נפתח. אומנם זה הונדה והכל, אבל לי זה מציק.

מצאתי את הפתרון הזה, הולך לבדוק מחר:

 

ב) אורות מצוקה מתחילים להבהב מעצמם, כאילו אזעקה פועלת. החשד שלי הוא שהתקינו מתישהו אזעקה באוטו, והיא עושה את הבעיה. צריך למצוא דרך להעיף אותה. אולי יש למישהו עוד רעיון?

 

בינתיים מצאתי את זה:

https://www.civinfo.com/threads/lights-flashing-indicators-randomly.36161/

 

 

 

  • אהבתי 8
  • מצחיק 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 110
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

אז ככה.   יש לי יונדאי איוניק 2018 ליסינג מהעבודה. רק מה - אני משלם על זה 2900 שקל מהברוטו, פלוס שווי שימוש פוגע בהפרשות מעסיק לפנסיה.   כשלקחתי את הרכב, לפני שנתיים ומשהו, זה השתל

החלטה חכמה שהמון פשוט לא היו עושים.

@vadim6385 מתחבר למהלך שעשית - בעצם גם אני עשיתי אותו חודש לפניך.. אחרי שנה וחצי שה CX5 בקושי נסע הגיעה הקורונה וקרקעה אותו סופית.. ניצלתי הזדמנות של קונה סופר רציני אשר לא שש לשלם בהתאם למצ

תמונות שפורסמו בשרשור

תתחדש, החלטה סופר נבונה (לדעתי),

ןעוד יותר חכם יהיה לפתוח קופת חסכון לכל מה שאתה חוסך, בעוד שנתיים שיהיה שם חבילה תהיה עוד יותר מבסוט.

  • אהבתי 2
  • מעניין 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי שאחזיר את הליסינג, זאת התוכנית.

 

בשביל להחזיר את הליסינג, צריך או למצוא עובד אחר שייקח את האוטו, או לספוג את הקנס יציאה (בגובה תשלום חודשי יחיד).

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מכיר רכב כזה עם 420 אלף קילומטרים בתחזוקת שבר.
הסיבה היחידה שלא זורקים אותו לברזל, זה שהוא מסרב להיגמר וממשיך לנסוע ( אמנם כן מרגיש עייף מאוד ).

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לאחי יש כזה שעבר אליו מאבא שלי 320 ק"מ והרכב מרגיש נמרץ עדיין כמובן רועש וכו אבל עובד עגול ויפה 

 

הקטע עם האורות קשור לאזעקה הנוראית שהיתה מותקנת בהם כנראה (אותו שנתון) 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

2002 זה כמעט חדש בשביל יפניות..


Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

'אבל אותי לא מעניין מה שיכנס. אותי מעניין מה שיצא..'

אלטמן.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

החלטה לא רעה בכלל.

בעיקר אם שיקול הדלק לא משחק תפקיד כמה כבר היא תתקלקל מ15 ק"מ נסיעה ביום.

 

תתחדש!

Mazda 3 5D 2015

Honda Civic 2016

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מתחבר להגיון, אם כי ממקום מעט שונה. אצלי יש וואגית ש.י 2001 שאני העליתי אותה על הכביש ביולי 2000 כחדשה לגמרי. היום אחרי עשרים שנה וקצת יותר ו 220K ק"מ וקצת פחות על השעון, הסיבה היחידה למכור אותה היא הסיפור של שני טסטים בשנה ( וכמובן מבטים מוזרים מהסביבה ), החל מהטסט הבא בעוד שנה מינוס. מכל בחינה אחרת, זו מכונית שבכל פעם שאני חוזר אליה מנסיעת מבחן שנערכת אחרי החלטה של, די צריך להחליף כבר, המסקנה היא מה פתאום להחליף אוטו ישן שלא שווה כלום, אבל ממשיך לנסוע יופי, באוטו חדש שלא נוסע טוב יותר, הרבה פעמים די להיפך ועל הדרך להוסיף לא מעט כסף. 

  • אהבתי 2
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 9 דקות, itaysamurai כתב:

החלטה חכמה שהמון פשוט לא היו עושים.

 

אני אישית נכוויתי ממכוניות ישנות ומתפרקות, זאת אחת הסיבות שהעדפתי להישאר עם הליסינג כל הזמן הזה.

 

אם האוטו הזה לא היה במקרה נופל עליי, לא הייתי קונה אותו.

 

נחיה ונראה. מה שכן, זה מצריך שינוי בהרגלי נהיגה, כי עם הליסינג, אם אני רוצה לנסוע לצפון/אילת, אני פשוט מניע ונוסע. כאן יש לי חששות, כי זה אוטו ישן בכל זאת.

 

צריך לקבוע תור למוסך, שיעשו טיפול ויתנו לי אישור בלמים לטסט (צריך את זה לאוטו בן 18). אני עוד לא יודע אם עדיין אחזיק אותו כשיהיה צריך שני טסטים בשנה.

 

ניתקתי וחיברתי את המצבר, ועושה רושם שזה פתר את בעיית ההבהובים.

אבל החזיר אזעקה קולית מעצבנת משנות ה90.

אולי אחליף אותה בשלט נוחות מתישהו, או אנתק לגמרי ואשתמש רק במפתח.

 

מצאתי גם דרך לפתוח את המכסה מנוע בקלות.

 

בעיה נוספת - רמקולים נשמעים רק מקדימה, האחוריים או מתים או מנותקים, עדיין לא בדקתי. בכל אופן, יש לי בבית זרוק רדיודיסק קלריון עם USB+BT, אז אחבר אותו בהזדמנות.

 

האוטו עמד הרבה זמן מתחת לעצים, ומטונף בצורה קיצונית. כשאנקה אותו, אעלה תמונות.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני, במכוניות כאלה, לגמרי מניע ונותן קפיצה קטנה לאילת(תיאורטית כיום, כי ילדים וקורונה..), חודש חודשיים תתרגל ותכיר את האוטו, ולא תהיה לך בעיה לסמוך עליו.
פעם אחת לעבור על כל צינורות המים, לראות שהם פיקס, כנ"ל רדיאטור, לראות שאטם מכסה שסתומים לא נוזל, מעבר לזה בדיקת שמן מים שבועית להיות עם היד על הדופק, כי בכל זאת בן 18.
בגדול, מנוע יפני סטנדרטי, הזרקה רב נקודתית נורמטיבית, אין סיבה לבעיות כלל וכלל.

דברים שכן יכולים ללכת פעם ב-200kkm כזה ואולי מרפי יפיל עליך, זה קויל/קוילים, והסולונואיד של ה-vtec.



'אבל אותי לא מעניין מה שיכנס. אותי מעניין מה שיצא..'

אלטמן.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 28 דקות, vadim6385 כתב:

אני אישית נכוויתי ממכוניות ישנות ומתפרקות, זאת אחת הסיבות שהעדפתי להישאר עם הליסינג כל הזמן הזה.

 

תלוי מה טיב האוטו הישן. רוב המכוניות שמגיעות לערך של 10-15 אש"ח כבר מתוחזקות בתחזוקת שבר עד מותן.

אם מצאת רכב שעדיין המשיכו לטפל בו לפי הספר, בעיקר מהיפניות העממיות של אמצע שנות ה-2000, אתה יכול לסחוב איתו עוד כמה שנים בכיף.

אצלנו במשפחה יש אוטו שערכו כיום הוא בערך עולה 6000 ש"ח ביום טוב, אבל החזקנו אותו ותיחזקנו אותו היטב מאז שעלה 40K, כולל טיפול לא מזמן של החלפת שמן גיר, טייימינג, ותושבת מנוע ימין עליון, ככה שהוא נוסע לא פחות טוב (אולי פחות מהיר ובטיחותי) מרכב חדש. אין לו ירידת ערך ואין את הכאב לב שישראלי מצוי פותח דלך על האוטו החדש שלך.

לפני 32 דקות, vadim6385 כתב:

אולי אחליף אותה בשלט נוחות מתישהו, או אנתק לגמרי ואשתמש רק במפתח.

 

תנתק אז האזעקה, תשתמש רק במפתח. תשקיע יותר בצד המכני. אם באמת אתה סובל תתקין שלטי נוחות.

 

לפני 34 דקות, vadim6385 כתב:

כאן יש לי חששות, כי זה אוטו ישן בכל זאת.

לא הייתי חושש, אבל זה רק לאחר וידוא שמערכת הקירור תקינה לחלוטין ואין איבוד שמן. תן לרכב כמה זמן להיות אצלך ואז תדע, או שתבקש מהמוסכניק שלך שיעבור על זה כאשר הוא נותן לך אישור בלמים.

דרך אגב: יכול להיות שתגלה דברים טיפה לא נעימים בעת האישור בלמים, כמו חופשים, צינוריות נוזל בלם סדוקות, או בולמים נוזלים. אל תתרגש.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אבא שלי החזיק סיוויק שפיץ מודל 91 שקנה יד ראשונה במשך מעל 30שנים, הייתה בשלב מסוים רכב שני במשפחה כשמסביב הונדה נוספת שהתחלפה אחת בשנייה מלבד הפסקה קצרה עם סוזוקי סמוראי (היום הוא עם סיוויק 1.5 טורבו).

הסיוויק שפיץ עברה מעל 200K כשבמהלך 30פלוס שנים האלו הוחלפה לה משאבת בלם מרכזית, דוד אגזוז פעם בכמה שנים ומשאבת מים אחת.

השפיץ שאמורה הייתה להשאר במשפחה נמכרה בסופו של דבר ולצערי הרב באופן לא ברור לא קניתי אותה ממנו.

מעולם אף אחת מההונדות הנוספות שלו במשך 30 שנה לא נכנסה למוסך בגלל תקלה ! טיפולים קבועים ושוטפים במוסך מרכזי ברחובות וזהו.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • Create New...