Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

 חצי צעדים שאנחנו רואים והסננות בקבלת החלטות נובעת בעיקר מחשש לפגוע בכלכלה וגם מחשש ספציפי של טראמפ שהוירוס יחרבן לו את הבחירות בנובמבר. מבחינתו הדרך הכי טובה היא לנסות להשתיק את הסיפור don't test, don't tell ולהחזיק אצבעות שהוירוס יעלם בחודשי הקיץ.  

 

קח לדוגמא את ישראל. החליטו שאסור לרכז יותר מ-100 אנשים באותו מקום. אוניברסיטאות אמרו סבבה נפתח את הסמסטר שבוע הבא מבטיחים שלא נדחוף יותר מ-100 סטודנטים לאולם הרצאות בו זמנית. 99 סטודנטים זה בסדר, אבל 100 סטודנטים זה NO NO. אחר כך אותם סטודנטים יסעו לעשות ליל הסדר אצל המשפחות שלהם והופ יש עוד נדבקים. כאילו WTF?! תסגרו את האוניברסיטאות והמכללות!!! מדובר בסטודנטים, לא בתינוקות. אל תדאגו הם ימצאו תעסוקה. 

 

לפני רגע צפיתי ב-live stream עם מושל מדינת וושינגטון שמודיע שהוא אסר על התקהלויות מעל 250 אנשים. 249 סבבה, 250 אסור. טיפשים. מה כל כך קשה להגיד עבודה -> בית -> עבודה -> בית. מי שיכול לעבוד מהבית נשאר בבית. לא הולכים לקניון, לא הולכים לקולנוע, לא הולכים לכנסייה. מה, מה כל כך קשה?!   

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
  • מעניין 1
פורסם (נערך)

קורולה, שיכלת ספרות. המספר הוא 79 (נכון לשעה זו). תיקון - תוך עדכון ההודעה המספר עלה ל-81.

 

כימאי - זה נכון בכל מצב. אפילו במקצוע שלך. 14,530 ש"ח - מס שולי 20%. הוספת שקל - המס השולי 31%. וברוח הפורום - 80 קמ"ש מותרים, 81 קמ"ש לא. חוק מצריך הגדרות מדוייקות - אז 100 מותר ו-101 לא. 

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
לפני 32 דקות, ChemGuy85 כתב:

לא יחברו את הזקנים. 

 

במצב של משאבים מוגבלים ישקיעו משאבים בהצלת צעירים ולא בהצלת זקנים. 

 

זו האמת עצובה. 

 

העלת נקודה מעניינת נוספת מה קורה אחרי ההחלמה? כמה זמן לוקח להתאושש? אצל כמה אנשים נגרם נזק כרוני לריאות? 

 

============

 

2 חולים במצב קשה אחד באיכילוב השני בפוריה 

 

התאוששות  - בנתיים לא ממש מתאוששים אצלנו , רק בודדים יוצאים עד כה, למזלנו עדיין לא מתו אבל גם זה יקרה.  

לגבי נזק כרוני לריאות ?  לא יודע , לא ראיתי שדיברו על זה בעולם, כנראה עוד מוקדם מידי לדון בזה בכלל

 

 

N12 מדווח על 97 !!!! 

 

נחכה עד 00:00 .. בטח יעבור את ה 100

עריכה אחרונה על ידי korola
פורסם (נערך)
לפני 3 דקות, sperial כתב:

קורולה, שיכלת ספרות. המספר הוא 79 (נכון לשעה זו).

 

שלילי.

 

המספר הוא 97 כאשר מתוכם 2 מצב קשה הראשון נהג אוטובוס הצליינים מיוון והשני עובד נתב"ג מסכן שטרטרו אותו 10 ימים עם דלקת ריאות עד שהחליטו סוף כל סוף לעשות לו בדיקת קורונה. ביזיון. 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם (נערך)

סתם שפעת קלה וסתם פוגעים לאנשים בפרנסה. 

 

לא מבין את ההיסטריה פה  בכלל. 

 

גיא וקורולה בטח שתולים שרוצים להפיל את הממשלה בישראל

 

הדבר היחיד שבטוח בעולם הזה זה מיסים ומוות .. כולם יודעים במה גיא עובד..

אז נשאר רק לבדוק במה קורולה עובד 

 

 

אופס - אני קורולה 

עריכה אחרונה על ידי korola
  • מצחיק 1
  • לא הבנתי... 1
  • מעניין 1
פורסם
לפני 3 דקות, ChemGuy85 כתב:

 

שלילי.

 

המספר הוא 97 כאשר מתוכם 2 מצב קשה הראשון נהג אוטובוס הצליינים מיוון והשני עובד נתב"ג מסכן שטרטרו אותו 10 ימים עם דלקת ריאות עד שהחליטו סוף כל סוף לעשות לו בדיקת קורונה. ביזיון. 

אני לא יודע מה המקורות שלך. אם יש לך קשרים במעבדה המרכזית לנגיפים אולי אתה מעודכן יותר מאתנו. בינתיים ההודעוה הרשמית של משרד הבריאות מלפני מספר דקות היא על חולים מס 80 ו-81. אבל, מי יודע, אתה יועץ מס, אוטומטית מוסיף מע"מ ?

  • מצחיק 2
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

ערוץ 2 מקבל עידכונים ישירות מהמעבדה,

 

הרבה לפני משרד הבריאות 

https://www.mako.co.il/news-israel/2020_q1/Article-be6b5377348c071027.htm?sCh=31750a2610f26110&pId=173113802

 

 

או שהם סתם מקפיצים את המספר מתוך ידיעה שבמילא נגיע לשם בהמשך 

עריכה אחרונה על ידי korola
פורסם

לקורונה אין מספר R0 אינטגרלי בתוכה.

לוירוס יש מאפיינים של הדבקה - במקרה הזה דרך נוזלים שמופרשים בנשימה או שיעול או התעטשות

 

מה שקובע את המקדם זה התנהגות האוכלוסיה,   בהודו היה אוטובוס של 30 מקומות - היו על האוטובוס 88 איש שאחד הם היה חולה.

נסיעה של כה שעות וחצי אוטובוס נדבק. 

 

אם יסגרו את כולם בבתים והצבא יסתובב ויספק חבילות מזון אז נקבל R0 פחות מ-1 , נעצור את ההידבקות אבל לא נצא מזה אף פעם

הרעיון הוא להגביל מה שאפשר , ככה מורידים את ערך ה R0 אבל לא לאפס, זה סתם עלות גבוהה מידי למשהו שלא צריך.

המשחק של הממשלה הוא להוריד את כמות הנדבקים ביום למספר שחושב מראש.

מספר כזה שניתן לעמוד בו, אתה תמיד משחק בין פגיעה בכללה לפגיעה בבריאות שבסוף תפגע בכללה.

אם בתי החולים מסוגלים לטפל ב 1000 חולים ביום ,  והטלת מגבלות שמורידות את מספר החולים ל 100 ביום 

אז סתם שילמת המון בפגיעה בכללה , אם המגבלות היו קלות מידי והגענו ל 2000 חולים ביום , או חלילה  לא מצליחים להתייצב וזה רק עולה ועולה ועולה.

אז לא השקענו מספיק וסתם הכללה תפגע יותר בעתיד 

פורסם (נערך)
לפני 49 דקות, sperial כתב:

לגבי כמות הבדיקות - מעניין כמה מעבדות היו מצויידות לביצוע ה-RT-PCR (בודאי בהיקפים הדרושים בהתרצות הנוכחית) לפני שבועיים. כנראה אחת.

 

כל בית חולים מבצע היום RT-PCR וגם מעבדות של קופות. אני יודע את זה מניסיון. 

 

=

עריכה אחרונה על ידי Giant_TA
פורסם

מאמר מפורט ומאוזן -

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.inn.co.il/News/News.aspx/429988&ved=2ahUKEwicvsuFwpPoAhWHUcAKHViBD4AQFjAAegQIBxAC&usg=AOvVaw1EV70ZzW6QQK3I5se4U4__

 

"הנתונים הללו אינם מדויקים, מכיוון שחלק גדול מהנדבקים בנגיף אינם מפתחים כנראה מחלה משמעותית ואינם מגיעים אפילו לרופא להיבדק, ולכן אינם נכללים בסטטיסטיקה. מכיוון שכך, קרוב לוודאי שמספר הנדבקים גדול בהרבה – אולי פי שניים, פי שלושה, או פי עשרה או יותר – ממה שאנחנו יודעים. אם נסתמך על הנתונים המגיעים מדרום-קוריאה, שם נבדקו כבר יותר ממאה-אלף אנשים – כולל כאלו שאינם חשודים בהידבקות – הרי שנראה שאחוז התמותה שם עומד 'רק' על 0.6 אחוזים.

אפילו אז, הנגיף עדיין קטלני פי שישה מהשפעת העונתית (שקוטלת 0.1 אחוזים מהנדבקים). כמו כן, רק 1.3 אחוזים מכל חולי השפעת בארה"ב בשנה האחרונה היו זקוקים לאשפוז בבית החולים, בהשוואה לעשרים ואחד אחוזים מהנדבקים בנגיף הקורונה"

 

"יש סיבה אמיתית לאופטימיות: מדינות שנקטו בכל הדרכים האלו ביעילות, הצליחו לעצור את התפשטות נגיף הקורונה. דרום-קוריאה עורכת יותר מ- 10,000 בדיקות ביום, חלקן בתחנות בצד הדרך, ועוקבת במגוון אמצעים טכנולוגיים אחרי כל הנתונים בבידוד כדי לוודא שלא יפרו אותו. פקידים ממשלתיים בודקים פעמיים ביום את מי שנמצא בהסגר, וכל מי שנכנס למדינה צריך להתקין אפליקציה על הסמארטפון ולדווח על מצבו הבריאותי מדי יום. כתוצאה מצעדים אלו, מספר הנדבקים החדשים בדרום-קוריאה יורד בימים האחרונים. סינגפור וטייוואן נוקטות בצעדים דומים, עם הצלחה דומה"

מי שחי לפי הספר - סופו שימות מטעות דפוס (ר' משה שפירא)

פורסם
לפני 5 שעות, korola כתב:

לקורונה אין מספר R0 אינטגרלי בתוכה.

לוירוס יש מאפיינים של הדבקה - במקרה הזה דרך נוזלים שמופרשים בנשימה או שיעול או התעטשות

 

מה שקובע את המקדם זה התנהגות האוכלוסיה,   בהודו היה אוטובוס של 30 מקומות - היו על האוטובוס 88 איש שאחד הם היה חולה.

נסיעה של כה שעות וחצי אוטובוס נדבק. 

 

אם יסגרו את כולם בבתים והצבא יסתובב ויספק חבילות מזון אז נקבל R0 פחות מ-1 , נעצור את ההידבקות אבל לא נצא מזה אף פעם

הרעיון הוא להגביל מה שאפשר , ככה מורידים את ערך ה R0 אבל לא לאפס, זה סתם עלות גבוהה מידי למשהו שלא צריך.

המשחק של הממשלה הוא להוריד את כמות הנדבקים ביום למספר שחושב מראש.

מספר כזה שניתן לעמוד בו, אתה תמיד משחק בין פגיעה בכללה לפגיעה בבריאות שבסוף תפגע בכללה.

אם בתי החולים מסוגלים לטפל ב 1000 חולים ביום ,  והטלת מגבלות שמורידות את מספר החולים ל 100 ביום 

אז סתם שילמת המון בפגיעה בכללה , אם המגבלות היו קלות מידי והגענו ל 2000 חולים ביום , או חלילה  לא מצליחים להתייצב וזה רק עולה ועולה ועולה.

אז לא השקענו מספיק וסתם הכללה תפגע יותר בעתיד 

 

אם אתה מוריד את מספר החולים ליום

בסוף אתה חייב להגיע למצב שאין חולים בכלל

לא?

פורסם (נערך)
לפני 6 שעות, Giant_TA כתב:

 

כל בית חולים מבצע היום RT-PCR וגם מעבדות של קופות. אני יודע את זה מניסיון. 

 

=

טוב לדעת. השאלה היא גם כמותית. כמה בדיקות לנגיף הנוכחי יכולה המעבדה לבצע בכל יום, ועל חשבון איזה בדיקות אחרות זה יהיה. אני שואל את השאלה בגלל הזמן שלוקח למשרד הבריאות להוסיף מעבדות שיבצעו את הבדיקה, והאיץ את קצב הבדיקות. כמובן שאין לי מושג, אחרת לא הייתי שואל.

 

והחידוש האחרון - ארה"ב סוגרת את שעריה לכל מי ששהה באירופה (כנראה שהכוונה בעיקר לאיזור שנגן) ב-14 הימים האחרונים. טיסות מטען לא ייעצרו בינתיים, אבל כיוון שחלק גדול מהמטען מוטס בבטנם של מטוסי נוסעים זה בהחלט עלול להשפיע על כל אחד מאיתנו, ולא רק מי שמזמין מאמאזון.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
לפני 4 שעות, איצי בר כתב:

מאמר מפורט ומאוזן -

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.inn.co.il/News/News.aspx/429988&ved=2ahUKEwicvsuFwpPoAhWHUcAKHViBD4AQFjAAegQIBxAC&usg=AOvVaw1EV70ZzW6QQK3I5se4U4__

 

"הנתונים הללו אינם מדויקים, מכיוון שחלק גדול מהנדבקים בנגיף אינם מפתחים כנראה מחלה משמעותית ואינם מגיעים אפילו לרופא להיבדק, ולכן אינם נכללים בסטטיסטיקה. מכיוון שכך, קרוב לוודאי שמספר הנדבקים גדול בהרבה – אולי פי שניים, פי שלושה, או פי עשרה או יותר – ממה שאנחנו יודעים. אם נסתמך על הנתונים המגיעים מדרום-קוריאה, שם נבדקו כבר יותר ממאה-אלף אנשים – כולל כאלו שאינם חשודים בהידבקות – הרי שנראה שאחוז התמותה שם עומד 'רק' על 0.6 אחוזים.

אפילו אז, הנגיף עדיין קטלני פי שישה מהשפעת העונתית (שקוטלת 0.1 אחוזים מהנדבקים). 

 

 

 

המאמר אינו מדויק משתי סיבות:

 

א. רוב המוחלט של חולי שפעת גם לא מפתחים תסמינים חמורים ואינם מגיעים לרופא ולכן אינם נכללים בסטטיסטיקה. 

 

ב. אם אינני טועה מאמצי בדיקה ואיתור לקורונה נעשים בהיקף חסר תקדים בהיסטוריה הרפואית. אם היו מנסים לאתר שפעת עונתית באותה אינטנסיביות כמו שמנסים לאתר חולי קורונה אולי היינו מגלים שכל שנה חולים פי 10 יותר אנשים ממה שחשבו עד כה.

 

לכן, יכול מאוד להיות שבאופן יחסי אחוז תמותה של 3.4 עד 6 הוא נכון. 

 

בכל אופן הסכנה הכי גדולה בוירוס היא הסיכוי לסיבוכים. עומס על בתי חולים -> קריסת מערכות -> פגיעה אנושה בשירותי רפואה באופן כללי -> אנשים חולים או פצועים לא מקבלים טיפול ראוי -> עוד יותר מתים

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
×
×
  • תוכן חדש...