Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

זה מה שיפה בניתוח טכני,   אין צורך בהסברים רפואיים , לא מעניין איזה זנים יש ומה הפילוג שלהם.

פשוט הגרף של המספרים מכיל את כל הנתונים,  כל מה שצריך זה לנתח את הגרף הקיים ולהסיק ממנו את התחזית לימים הקרובים.

 

החיסרון הוא שלא ניתן לחזות מעל מספר ימים קדימה (עד שבוע) , ואם יהיה שינוי מהותי באמצע - כמו זן חדש או חיסון או סגר עולמי.

אז המקדמים ישתנו והניתוח הטכני על בסיס השבועיים האחרונים לא יהווה בסיס לשבוע קדימה. 

פורסם

זהו, אין לי עבודה.. אים התכנסויות מעל למאה איש.

וחתונה שהייתה אמורה להיןת מחר כנראה ותתבטל, איזה מצב נאחס.

מקווה שזה יגרום לדעיכה ואף להעלמות הנגיף, למרות שאני בספק.

פורסם (נערך)

הלוואי והיה לי משהו מעודד להגיד, אבל אנחנו אפילו עוד לא רואים את תחילת ההתפרצות. 

 

השפעת הספרדית נמשכה בין 1918 - 1920 כאשר גל ההתפרצות השני ב-1919 היה אפילו יותר קטלני מהראשון. 

 

על סמך זה ניתן להגיד במידה כלשהי שמגפה גלובלית יכולה להימשך גם 2-3 שנים כל פעם יהיו מחזורי הדבקה חדשים עד שיופיע חיסון ו/או מספיק אנשים יחלו, יבריאו, יפתחו נוגדנים ובהדרגה יתפתח חיסון עדר. 

 

כל זה בהנחה שהוירוס לא יעבור מוטציה שתהפוך אותו לעוד יותר קטלני או נגלה שהחיסון שפותח נגד הזן מקורי חסר ערך נגד הזן החדשה. 

 

מצד שני יכול להיות שבחודשי הקיץ הוירוס יעלם. 

 

בקרוב נדע. 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
  • מעניין 1
פורסם
לפני 2 דקות, ChemGuy85 כתב:

על סמך זה 

 

 

רוצה להשוות את הרפואה, הנהלים, ונגישות המידע של 1918 להיום? נקצר את התהליך:

חוסר רלוונטיות מוחלט. המקסימום שהיה באותה תקופה זה לשטוף ידיים, לשמחתי "טיפה" התקדמנו מאז. רק שיש מדינות שפועלות מאוד נכון (קוריאה, טאיוואן), יש מדינות שפחות (רוב אירופה), ויש מדינות שחופרות את הקבר של עצמן (כמו ישראל, בה גם אם תתחנן שיבדקו אותך לקורונה- יש בערך 90% שישלחו אותך הביתה בלי בדיקה, בהסתמך על דיווחים של אנשים שעשו בדיוק את זה.)

  • מעניין 1
פורסם (נערך)

עוד הפעם חזרנו לזה?

 

ב-1918 הבינו כיצד מנגנון הדבקה עובד, היה בידוד, היה שימוש בחומרים מחטאים, היה עוצר, הייתה הבנה שהיגיינה אישית מסייעת. מקומות עבודה, בתי ספר ומקומות בילוי נסגרו במטרה לעכב את התפשטות הוירוס. 

 

מצד שני לא הייתה דרך לאבחן הדבקה על סמך בדיקה (היום יש ולא עושים), לא הייתה אנטיביוטיקה שעזרה במקרה של הדבקה משנית ולא היה חיסון. 

 

כפי שאתה רואה הקלפים שהשתמשו בהם ב-1918 משתמשים בהם גם ב-2020 בערך באותה מידת הצלחה.   

 

לא מאמין לי? אולי תאמין ל-CDC

 

https://blogs.cdc.gov/publichealthmatters/2018/05/1918-flu/

 

בנוסף אתה שוכח הבדל אחד עצום בין 1918 ל-2020 - אוכלוסית כדור הארץ הייתה הרבה יותר צעירה! ילודה הייתה הרבה יותר גבוה ואנשים מתו בגילאים יותר צעירים. 

 

הנתונים הכי מוקדמים שיש הם מ-1950. ניתן להניח שבשנת 1920 בסיס הפירמידה היה עוד יותר רחב. 

 

1950.jpg.a467f8fd7bf34199a0bd016788e70c5f.jpg

 

2020.jpg.ff87388a918315d3615306c29c413ec5.jpg

2078113625_Italy1950.jpg.1f2cdffff8866b0ad3e85dc4ff86cb7c.jpg

2021322743_Italy2020.jpg.d9922e2eb753cd148ea05f3d9cd66e97.jpg

1204143312_Israel1950.jpg.ba45eed0983dd056865f88881d0ec50b.jpg

1757731378_Israel2020.jpg.e8648715d5d1dc6fcac479f0f8402ba9.jpg

 

 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
  • אהבתי 1
פורסם
לפני 2 שעות, Giant_TA כתב:

היום קניתי בשופרסל פלפלים מטורפים מהערבה, ארוזים כמו מוצר פרימיום. אומנם הדביקו מדבקה בעברית אבל מהסימונים באנגלית יש הרגשה שזו סחורה שיועדה לייצוא. 

 

אם זה ימשיך ככה, אז לא רק שלא נישא בתוצאות של "הרס החלקאות"  אלה אולי אפילו "נהנה" תקופה קצרה מאותם הגידולים שהם דגל האיכות בעולם, ולא רק מהשאריות וסחורה סוג ג' שבדרך כלל מגיעה לשווקים שלנו מהגידול המקומי.

 

יש מלא גידול בישראל שהולך לייצוא ואנחנו אפילו לא שומעים עליו שזה ממש עצוב.

  • מעניין 1

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם (נערך)

בהמשך לדיון לגבי המזון. בעקבות הפלפלים?

 

האם באמת מדינת ישראל מייצרת מספיק מזון בעצמה? 

ענף העופות כנראה יכול להמשיך לייצר עופות לכולם.

ענף החלב - כנראה ימשיך לעבוד - למרות שהסינים שולטים בתנובה.

בשר בקר רובו מיובא , הבנתי שצוותי שוחטים שהיו אמורים לצאת לחו"ל לשחיטת בשר בקר לכבוד פסח לא יצאו. 

מה יקרה אם מדינות כגון איטליה יעצרו את מפעלי הפסטה ויפסיקו את הייצוא (כמו שאנחנו הפסקנו את היצוא של הפלפלים).

אורז מגיע מהודו בעיקר. 

דגים - מסין.

קופסאות שימורים ??  לא מזמן אף אחד בממשלה לא עצר את סגירת מפעלי השימורים בגליל שנסגרו. 

 

ברור לי שיש מספיק מלאים לחודשים הקרובים , אבל איך העולם יראה עוד כמה חודשים ?

 

עריכה אחרונה על ידי korola
פורסם (נערך)

נניח שקבוצת סיכון מתחילה מגיל 60 על סמך המידע שיש לו היום

 

בישראל אנחנו מדברים על 12.4% מאוכלוסית המדינה.

 

באיטליה קרוב ל-30% מאוכלוסית המדינה.

 

צרפת 26.7% מעל גיל 60. 

 

1448021745_COVIDDEATH.jpg.88034da41026b0852dd86506ef9768e3.jpg

 

כל מי שעדיין טס לאנשהו או גר במדינה שיש בה טיסות נשיונל ג'יאוגרפיק עשו מחקר איפה נמצאים המקומות הכי בטוחים והכי מסוכנים במטוס מבחינת סיכוי הדבקה

 

https://www.nationalgeographic.com/science/2020/01/how-coronavirus-spreads-on-a-plane/

 

Untitled.thumb.jpg.12207b9964bba2da07d5f440f0076902.jpg

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם

השאלה היא מה קורה שנגמרים המקומות במכונות ההנשמה.

 

אני עדיין מחזיק בדיעה שבוצעה סלקציה בחיבור למכונות ההנשמה ולכן יש תמותה גבוהה יותר בגיל גבוה יותר.

כמובן שזה בנוסף לעובדה שלמבוגרים קשה יותר להתאושש ממחלות. 

 

בחדשות היום סוף סוף התייחסו לזה, אמרו שיש כ 3000 מכונות הנשמה בארץ,

כ-2000 תפוסות בשוטף ולכן יש רק 1000 לחולי קורונה, הזמינו עוד 1000 מכונות חדשות.

הם השתמשו במודל של 5% מהחולים צריכים להתחבר למכונת הנשמה.

ולכן ברגע שיהיו יותר מ 2000 חולים שצריכים הנשמה, אז מי שלא יחובר יהיה בסיכון גבוה יותר.

את מי לא יחברו?

פורסם (נערך)

לא יחברו את הזקנים. 

 

במצב של משאבים מוגבלים ישקיעו משאבים בהצלת צעירים ולא בהצלת זקנים. 

 

זו האמת עצובה. 

 

העלת נקודה מעניינת נוספת מה קורה אחרי ההחלמה? כמה זמן לוקח להתאושש? אצל כמה אנשים נגרם נזק כרוני לריאות? 

 

============

 

2 חולים במצב קשה אחד באיכילוב השני בפוריה 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם

מאמר מאוד מעניין בנושא. מביא נקודה קריטית:

 

https://medium.com/@tomaspueyo/coronavirus-act-today-or-people-will-die-f4d3d9cd99ca

 

image.thumb.png.a64af11d26b37e03ba9ac2347e8b0c57.png

 

This is one of the most important charts.

It shows in orange bars the daily official number of cases in the Hubei province: How many people were diagnosed that day.

The grey bars show the true daily coronavirus cases. Crucially, these weren’t know at the time. We can only figure them out looking backwards.

What this means is that the orange bars show you what authorities knew, and the grey ones what was really happening.

On January 21st, the number of new diagnosed cases (orange) is exploding: there are around 100 new cases. In reality, there were 1,500 new cases that day, growing exponentially. But the authorities didn’t know that. What they knew was that suddenly there were 100 new cases of this new illness.

Two days later, authorities shut down Wuhan. At that point, the number of diagnosed daily new cases was ~400. Note that number: they made a decision to close the city with just 400 new cases in a day. In reality, there were 2,500 new cases that day, but they didn’t know that.

The day after, another 15 cities in Hubei shut down.

Up until Jan 23rd, when Wuhan closes, you can look at the grey graph: it’s growing exponentially. True cases were exploding. As soon as Wuhan shuts down, cases slow down. On Jan 24th, when another 15 cities shut down, the number of true cases (again, grey) grinds to a halt. Two days later, the maximum number of true cases was reached, and it has gone down ever since.

Note that the orange (official) cases were still growing exponentially: For 12 more days, it looked like this thing was still exploding. But it wasn’t. It’s just that the cases were getting stronger symptoms and going to the doctor more, and the system to identify them was stronger.

This concept of official and true cases is important. Let’s keep it in mind for later.

 

פורסם
לפני כשעה, ChemGuy85 כתב:

עוד הפעם חזרנו לזה?

כפי שאתה רואה הקלפים שהשתמשו בהם ב-1918 משתמשים בהם גם ב-2020 בערך באותה מידת הצלחה.   

 

לא מאמין לי? אולי תאמין ל-CDC

 

https://blogs.cdc.gov/publichealthmatters/2018/05/1918-flu/

 

 

 

קראתי כל מילה ומילה במאמר. הוא לחלוטין לא תואם את הנקודה שלך, השורה התחתונה שם היא פחות או יותר "הייתה מגיפת שפעת- ומגיפות יכולות להתרחש גם היום". כן, נכון לחלוטין, וגם מותחים כמה קוי בסיס להתנהגות שכדאי לדבוק בה.

נעזוב לרגע את טריליון האמצעים שנוספו מ 1918 עד היום, נתמקד ב 2 שהאימפקט שלהם עצום:

1- תרופות אנטי ויראליות למיניהן

2- זמינות מידע. ההבדל בין אם אתה יודע על חולה תוך שעתיים עד יום או תוך 10 ימים הוא עיקר העניין, וניתן להעביר הוראות לכלל האוכלוסיה ברגעים ספורים. 

 

סיכמנו לפני כמה עמודים, לפני כשבוע וחצי, שניקח את קוריאה כמקרה בוחן. והנה הם עושים את כל הדברים הנכונים, מניעה של ההתפשטות ע"י הפרדת חומרת מקרים, בדיקות של כל מי שיש לגביו חשד וגם מעגל שני, וכמובן הימנעות מיצירת קרקע אפשרית להדבקה רחבה. למעט דאיגו, הערים הגדולות בקוריאה אינן ערי רפאים כרגע. אז אנחנו יודעים שבהחלט ניתן לבלום את ההתפשטות באופן יעיל, אני רק לא מבין למה למרות שיש דוגמאות כל כך טובות לטיפול יעיל, מדינות אחרות לא מאמצות את המדיניות הזו. (אצלנו הקטסטרופה העיקרית היא שלא בודקים מספיק אנשים)

פורסם (נערך)

לגבי כמות הבדיקות - מעניין כמה מעבדות היו מצויידות לביצוע ה-RT-PCR (בודאי בהיקפים הדרושים בהתרצות הנוכחית) לפני שבועיים. כנראה אחת. כמובן - מחסור בתשתיות, כפי שמקובל אצלנו. כדי להקים מעבדות מתאימות בכל בית חולים צריך לרכוש ציוד, צריך להכשיר לבורנטים (זן נכחד, מי לומד לתואר ראשון ושני ואז בא לעבוד תמורת שכר מינימום?) וצריך להשיג את הקיטים לבדיקות, שאני לא יודע באיזה קצב מיוצרים וכמה מהם מוקצים לישראל.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

הזוי.. הסינים סגרו את הובי שהיו דיווחים על 100 חולים?  אבל בפועל בדיעבד היו כבר 1500 חולים?

אז גם אצלנו היום יש 97 חולים, וכבר ידוע לנו על כאלה ששכבו במיסדרון של איכילוב עם קורונה מלפני 10 ימים, 

ורק עכשיו גילו אותם. 

 

הבטיחו אצלנו שיעלו את קצב הבדיקות מ 400 ל 2000 ליום, תיאורטית זה אומר שיגלו פי 5 יותר ממה שמגלים היום. 

אם באמת יש מקרים נסתרים אצלנו, תהיה התפרצות מטורפת ברגע שיתחילו לבדוק את כל החולים במסדרון. 

 

לפיקה  - אתמול בשעה 12:00 היו אצלנו 50 חולים , היום יש 97 חולים , כמה יהיו ביום ראשון?

 

×
×
  • תוכן חדש...