Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2143 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

menir1 תוכל בבקשה להסביר מהי התקלה?

ומהיכן אתה יודע שהחריקות והרעשים ברכב החדש של פות"ש

זה לא עניין של גיר או מנוע?

 

אני באמת רוצה לדעת איך הצלחת לאבחן את התקלה באבחת מקלדת

-

פורסם
בתאריך 6.8.2020 בשעה 17:57, baraksar1987 כתב:

קיבלתי את הרכב החדש מהחברה תוצרת סיאט , נסעתי 20 ק"מ והרגשתי קפיצות ורעשי חריקה מהמנוע , הלכתי למוסך ונאמר לי כי יש בעייה עם המצמדים בגיר וצריך להחליף אותם

 

קראת בכלל את ההודעה הראשונה? כתוב שהתקלה אובחנה ע"י מוסך היבואן. 

 

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם (נערך)

ונראה לך סביר שמוסך קובע אבחנה שזה מצמדים בלי לפרק כלום?

זה רציני?

על סמך שמיעה?

בלי לפרק ולבדוק אם יש נזק נוסף לגיר?

 

בחיית, זה לא רכב שנסע שנה ושרף מצמדים.

זה רכב שנסע חצי שעה.

עריכה אחרונה על ידי BEEKER

-

פורסם

בהחלט, המוסך אמור להיות מקצועי כדי לקבוע אם הבעיה במצמדים ללא פירוק של שום דבר. 

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם

אז תרשה לי לחלוק עליך.

 

רעשים וחריקות בגיר חדש זה אינדיקציה ברורה לנזק מיכני, שבר או פגם בייצור.

 

 

אין מכונאי בעולם שיכול לקבוע ב100%, ועל סמך שמיעה שמדובר במצמדים בלבד, המינימום הנדרש זה לפרק גיר ולראות מה הבעיה.

 

הייתי מוכן לקבל אבחנה עם סטטוסקופ, ברכב שנסע שנה, והתחיל להרעיש.

אני לא מוכן לקבל בדיקות עם אוזניים אנושיות ברכב שירד מפס ייצור, ונמסר ללקוח.

 

זה לא רציני.

-

פורסם

אתה יכול לחלוק עלי עד מחרתיים, אין ספק שאתה לא מכיר את הנושא - זה פורום טכני ואם אתה לא בטוח במה שאתה כותב, אז על תכתוב. 

  • רעיון טוב! 1

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם

במידה וזה רק מצמדים איך מתבצעת ההחלפה שלהם בסיאט ארונה , מה מפרקים ? צריך לעשות כיוון פרונט אחרי זה ? עד כמה משחקים עם המנוע שמה?

פורסם
לפני 20 דקות, menir1 כתב:

אתה יכול לחלוק עלי עד מחרתיים, אין ספק שאתה לא מכיר את הנושא - זה פורום טכני ואם אתה לא בטוח במה שאתה כותב, אז על תכתוב. 

אתה אומר שאין צורך לפרק את הגיר אבל,האם המצמדים הם לא חלק מהגיר ? פעם אחת אם יהיה מישהו שיסביר לעומק את תפקיד המצמדים והשפעתם על תפקוד הגיר -כמות השרשורים על תקלות שונות ומשונות ידועה אבל,הפעם זה הזמן להתמקד רק במצמדים (בד"כ מה שמאפיין תקלה בהם הוא רעידות בתחילת נסיעה/בהילוכים מסויימים אבל,על תקלה כזו כמו בשרשור עדיין לא שמענו בכל זאת).

 

 

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

פורסם (נערך)

אם כבר בתופעות עסקינן, לאחר תקופה ארוכה שלא נסעתי ברכבו של אחי או בוואגיות בכלל, נסעתי מאשדוד לאשקלון ובחזרה באוקטביה 17 1.0 של אחי ועל פי הדיאגנוזה הלא מקצועית שלי, הוא יזעיק בקרוב מאוד את שירותי הליסינג שלו להחלפת מצמדים.

 

הרכב עשה כ102K ק"מ (שזה יחסית בסדר, והלוואי על פות"ש) שמתוכם אני מעריך ש80-85% בתוואי בין עירוני אשדוד - בית שמש, והתופעות מאוד בולטות. התחלת נסיעה לא נעימה, ורעידות (לא גסות אך בולטות) של מספר שניות לאחר כל החלפת הילוך.

עריכה אחרונה על ידי ramik33
:twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:
פורסם (נערך)
לפני 55 דקות, menir1 כתב:

אתה יכול לחלוק עלי עד מחרתיים, אין ספק שאתה לא מכיר את הנושא - זה פורום טכני ואם אתה לא בטוח במה שאתה כותב, אז על תכתוב. 

 

menir1, אני באמת חושב שאתה טועה.

 

להבנתי, הדיסקיות בגיר הזה יושבות בצורה קואקסיאלית על ציר הינע, ואין אפשרות להחליפן ללא פירוק שכולל הפרדה של הגיר מהמנוע.

 

זה לא פיוז שמוציאים ומכניסים חדש.

 

דבר נוסף,

קיימת גם אפשרות שהמוסך טעה ויש נזק לגיר (נזק שעדיין לא אובחן).

יכול להיות שגם בגלל רגישות המקרה (רכב שנמסר זה עתה) ובניסיון להרגיע,

אמרו לפות"ש שזה מצמדים.

 

 

עריכה אחרונה על ידי BEEKER

-

פורסם (נערך)

תמיד הייתי תחת הרושם שזה חתיכת pain in the ass להחליף את המצמדים האלה.

 

וזאת (אני משער ואולי אני טועה) גם הסיבה שהמון מוסכים לא מספקים את השירות הזה של החלפת מצמדים לוואגיות (או גירים רובוטיים באופן כללי), בניגוד להחלפת מצמד בגיר ידני.

 

מופתע שההתייחסות לנושא מאוד קלילה. בטח בסוגיה שעל הפרק.

 

 

לא אומר שמצדיקה את החלפת הרכב (גם לא גיר דפוק לצורך העניין), אבל בכל זאת.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי ramik33
:twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:
פורסם
לפני 31 דקות, BEEKER כתב:

 

menir1, אני באמת חושב שאתה טועה.

 

להבנתי, הדיסקיות בגיר הזה יושבות בצורה קואקסיאלית על ציר הינע, ואין אפשרות להחליפן ללא פירוק שכולל הפרדה של הגיר מהמנוע.

 

זה לא פיוז שמוציאים ומכניסים חדש.

 

דבר נוסף,

קיימת גם אפשרות שהמוסך טעה ויש נזק לגיר (נזק שעדיין לא אובחן).

יכול להיות שגם בגלל רגישות המקרה (רכב שנמסר זה עתה) ובניסיון להרגיע,

אמרו לפות"ש שזה מצמדים.

 

 

ברור שצריך לפרק תיבת הילוכים מהרכב כדי להחליף מצמדים.

אין בעיה לאבחון מצמדים תקולים עוד לפני פירוק. 

דווקא אחרי פירוק יהיה יותר קש לזהות בעיה במצמדים, כי זה לא תמיד כשל שרואים בעיניים.

  • אהבתי 1
פורסם

כפי שמחליפים מצמד בגיר רגיל - @Daniel עוד חברנו BEEKER עלול לחשוב שפותחים את הגיר, אז לא, רק מחליפים את מודול המצמדים בלי לפתוח את הגיר עצמו.

ראו כאן:

 

לפני 28 דקות, BEEKER כתב:

 

דבר נוסף,

קיימת גם אפשרות שהמוסך טעה ויש נזק לגיר (נזק שעדיין לא אובחן).

יכול להיות שגם בגלל רגישות המקרה (רכב שנמסר זה עתה) ובניסיון להרגיע,

אמרו לפות"ש שזה מצמדים.

 

 

 

או, עכשיו שהקונספציה קרסה, אז מתחילים עם שלב הקונספירציה?

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם (נערך)

הייתי מבקש כפיצוי מצ'מפיון, לאתר את האיש המשופם מהסרטון ואת החבר שלו, ולהביא אותם לארץ לבצע את ההחלפה :) 

 

וגם את הnarrator של הסרטון שיפטפט תוך כדי ההחלפה.

עריכה אחרונה על ידי ramik33
:twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:
פורסם (נערך)

menir1, זה לא קונספרציות.

זה גיר חדש שירד פגום מקו הייצור,

וצר לי, אבל אתה ממשיך לדבוק באבחנה שעשה מוסך (על פי שמיעה וללא פירוק),

ומתעלם מאפשרויות אחרות שיכולות לגרום לתקלה.

 

 

אני רוצה להזכיר שזה רכב חדש,

הוא אפילו לא הספיק לנסוע כדי להרוס מצמדים.

 

 

האם שקלת את האפשרות שהמצמדים נהרסו בגלל פגם בייצור?

והחלפה שלהם לא תפתור את הבעיה?

כי המצמדים הם לא הבעיה אלא הסימפטום.

אני אתן לך דוגמה:

בוא ונניח שהגלגל תנופה לא ממורכז ( flywheel),

 אולי הוא פשוט, איך נגיד את זה

עקום?

במקרה כזה יחליפו מצמדים והתקלה תחזור שוב.

זה לא קונספירציה. זה מצב לא נעים, 

ואף סביר בהתייחס לכך שהרכב נסע כה מעט וכבר פיקשש.

 

 

עריכה אחרונה על ידי BEEKER

-

×
×
  • תוכן חדש...