Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב חדש שקיבלתי עם תקלה (סיאט)


bokistronic
שימו לב! השרשור הזה בן 1353 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני כשעה, HybridBoy כתב:

לא מבין את ההתעקשות על רכב חדש, הרי מחליפים לו את הגיר בחדש ולא מפירוקיה, לא אמורה להיות בעיה.

קורה שיש תקלה בייצור, החברה לא ניסתה להתחמק, למה לחפש צרות?

 

אם הייתה בעיה בחשמל של הרכב אז כבר הייתי מבין, כי דברים כאלו יותר מסובכים ולא מסתכמים רק בהחלפת רכיב אחד בדרך כלל, אפשר לסבול מבעיות חשמל לנצח.

 

גם למה שתהיה ירידת ערך בגלל החלפת גיר ברכב חדש?

הרי ברור שהתקלה הייתה מהייצור, אז מה זה משנה אם הגיר ברכב הוא מפס הייצור או חדש שהרכיבו בארץ?

 

 למה שהיצרן\יבואן לא יקח אחריות על המוצר שאותו הוא מוכר? אף אחד לא קונה רכב חדש רק כדי שיום אחרי המסירה הוא ילך למוסך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Just now, GKME כתב:

 למה שהיצרן\יבואן לא יקח אחריות על המוצר שאותו הוא מוכר? 

 

איפה ראית שלא לקחו אחריות?

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כרגע עדיין לא ברור אם לקחו או לא לקחו אחריות. כתבתי את זה בתגובה למי שכותב שאין בעיה עם החלפת גיר ברכב חדש.

עריכה אחרונה על ידי GKME
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, roy007 כתב:

לקחת אחריות זה לא מספיק, צריך גם לדעת לתת פתרון הולם.

להחליף גיר ברכב שלא עבר יומו זה דבר שאינו מניח את הדעת.

 

אם הרכב תקין לאחר החלפת הגיר והתקלה לא חוזרת, בתכל'ס אין עילה לדרוש החלפת הרכב.

 

כפי שכבר הומלץ כאן, הגיוני יותר לבקש שהיבואן יתחייב לרכוש את הרכב במחיר מחירון בכל עת שהלקוח ירצה החל נגיד עוד שנתיים או שלוש.

גם בקשה להארכת האחריות / קבלת טיפולים חינם כפיצוי הינה סבירה ולגיטימית.

 

דרישה להחלפת או ביטול העסקה במקרה של תקלה שתוקנה ואינה חוזרת הינו לא סביר

לפני 2 דקות, GKME כתב:

כרגע עדיין לא ברור אם לקחו או לקחו אחריות. כתבתי את זה בתגובה למי שכותב שאין בעיה עם החלפת גיר ברכב חדש.

 

 פורום קונספירציות זה דלת שנייה משמאל.

 

כל עוד פותה"ש לא פרסם שהיבואן לא מוכן לתקן את המכונית, נא לא להניח הנחות היפותטיות. תודה.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, menir1 כתב:

 

אם הרכב תקין לאחר החלפת הגיר והתקלה לא חוזרת, בתכל'ס אין עילה לדרוש החלפת הרכב.

 

כפי שכבר הומלץ כאן, הגיוני יותר לבקש שהיבואן יתחייב לרכוש את הרכב במחיר מחירון בכל עת שהלקוח ירצה החל נגיד עוד שנתיים או שלוש.

גם בקשה להארכת האחריות / קבלת טיפולים חינם כפיצוי הינה סבירה ולגיטימית.

 

דרישה להחלפת או ביטול העסקה במקרה של תקלה שתוקנה ואינה חוזרת הינו לא סביר

לא מסכים.

הרי סביר להניח שהרכב יהיה תקין לאחר ההחלפה.

אך זו לא הנקודה.

הנקודה היא כשאני בא לרכוש רכב חדש ועל היום הראשון נגרמת לי עגמת נפש כזו והולכת לי כל ההרגשה הטובה של רכב חדש, אז לא מעניין אותי אם הרכב תקין או לא. מעניין אותי לקבל רכב חדש כמו ששילמתי עליו ממיטב כספי.

והדרישה היא סבירה ביותר עקב תקופת הזמן הקצרה ביותר בה נגרמה התקלה.

עריכה אחרונה על ידי roy007
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחריות היצרן היא לתיקון והחלפה של כל חלק פגום בחדש תקין.

אין החרגה למנוע או וישרים.

אני מבין שההגיון שלך חושב אחרת.

אתה יכול לשים להם את האוטו איפה שאתה רוצה...אף אחד לא יתן לך אוטו חדש.

אני מתקשה להאמין שבית משפט היה פוסק לך איזה פיצוי ובטח לא החלפת רכב על תקלה חד פעמית שתוקנה.

 

אבל טוב... זכותך לדרוש.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה היא, מה גובה הפיצוי על עוגמת נפש ואיבוד הרגשה טובה.
כי הרכב נשאר חדש גם לאחר החלפת הגיר לחדש.
אתה טוען שמגיעה לך החלפת רכב בשביל זה, היבואן יכול לטעון שמספיק הארכת אחריות/ טיפולים חינם/ התחייבות למחיר מחירון בטרייד אין וכו..
איפה הכל ייגמר? תלוי..
עד כמה היבואן יילך לקראתך ועד כמה רחוק הקונה יהיה מוכן ללכת עם זה ( 4 שנים בבתי המשפט, לפי דעתי, זאת עוגמת נפש יותר גדולה ).

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל אחד והפתרון הראוי לנגד עיניו.

יש כאלה שיסתפקו בפיצוי ויש כאלה שלא.

אני לא השתכנעתי שיש פתרון ראוי יותר מאשר החלפת הרכב לחדש ללקוח.

עריכה אחרונה על ידי roy007
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, menir1 כתב:

 

 פורום קונספירציות זה דלת שנייה משמאל.

 

כל עוד פותה"ש לא פרסם שהיבואן לא מוכן לתקן את המכונית, נא לא להניח הנחות היפותטיות. תודה.

 

אין פה שום קונספירציה וזה נכתב בתגובה לטענה שאין שום הבדל בין גיר שהורכב במפעל לגיר שהורכב במוסך פה.

 

לא כתבתי שום דבר נגד היבואן ולא הנחתי שום הנחה, כל עוד פותה"ש לא יפרסם מה הציעו לו אין לי דבר נגד היבואן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, roy007 כתב:

אם היית רוכש מקרר ובאותו יום שקיבלת אותו היה הולך לך המדחס, היית מוכן שיתקנו לך, או שהיית דורש חדש?

זה בדיוק אותו דבר כאן. 

זה בכלל לא קשור מהיכן התקלה, ואיפה הרכיבו את הגיר.

אני אישית לא הייתי מסכים לקבל את הרכב ורק בשביל שתישאר לי ההרגשה הטובה של קניית רכב חדש.

 

שוב, אי אפשר להשוות מקרר\פלאפון לרכב, לא מדובר באותם סכומים וגם לא באופן הפעולה שלהם, שלא נדבר על זה שרכב דורש רישום ויש משמעות לכמות וזהות הבעלים.

פלאפון זה כמעט נטו אלקטרוניקה, שם בדרך כלל אין אפשרות לתקן או שעלות תיקון תעלה כמו חדש אז מחליפים.

 

לעומת זאת גיר הוא בעיקר מכאני ולמרות שהוא מרכיב חשוב ועיקרי ברכב, עלות ההחלפה שלו היא קטנה יחסית לעלות הרכב.

כל עוד עושים עבודה טובה, לא תרגיש הבדל בין רכב חדש לבין רכב שהרכיבו לו גיר חדש לאחר 20 ק"מ, לעומת פלאפון שברגע שפותחים אותו אי אפשר להרכיב בחזרה ברמה של פס ייצור (לפחות לא בחדשים שמודבקים בלחץ ופחות עם קליפסים\ברגים).

 

כשאתה קונה בית חדש מקבלן תמיד יש תקלות ופאשלות, אתה חושב שתקבל דירה חדשה בגלל כמה בלטות שבורות?

קצת פרופורציות..

 

לפני 53 דקות, GKME כתב:

 למה שהיצרן\יבואן לא יקח אחריות על המוצר שאותו הוא מוכר? אף אחד לא קונה רכב חדש רק כדי שיום אחרי המסירה הוא ילך למוסך.

 

אבל הוא כן לוקח אחריות, המוסך בדק וקבע שהגיר תקול, יחליפו לו גיר בחדש כנראה ויסגרו את הסיפור.

אם לאחר החלפה עדיין יהיו בעיות אז כבר אפשר לדבר על רכב לימון וחלפה של הרכב בחדש.

 

 

 

They are trying to ban me...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לקחת אחריות בעיני זה לא רק להכיר בבעיה אלא גם לתת פיתרון הולם. אני לא חושב שתיקון הגיר במסגרת האחריות בלבד זה פיתרון הולם.

 

בכל מקרה פותה"ש עדיין לא פרסם מה הציעו לו ככה שזה הכל ספקולציות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעיניך.. לדעתך.. זאת בדיוק הנקודה.

בפועל יש חוקים ואחריות שנועדו לשמור על שני הצדדים.

גיר תקול ברכב חדש זה לא סביר וממש לא נעים, אבל למה שהחברה תספוג פגיעה כלכלית כשהחלפה של הגיר בחדש פותרת את הבעיה? (בהנחה כמובן שרק זאת הבעיה).

הרי אם היא משחררת לו רכב חדש במקום היא צריכה לעשות משהו עם הרכב הקודם לא? הם יצטרכו לתקן את הגיר ולמכור את הרכב כיד שניה או משהו.

לעומת זאת אם פשוט מתקנים לבחור את הגיר ברכב הקיים אין לו ירידת ערך, גם לא מול קונה פוטנציאלי.

 

בנוסף, במקרה הזה מדובר ברכב עממי יחסית בלי דברים מיוחדים אז יחסית קל למצוא מחליפה.

אבל מה אם היה מדובר ברכב אחר? לא בהכרח יקר משמעותית, אבל אולי הקונפיגורציה שלו הייתה מאוד ספציפית מבחינת צבע חיצוני, דוגמאת גלגלים, צבע וחומר ריפודים, תוספות וכו'.

כדי לקבל רכב זהה אולי יהיה צורך לחכות חודשים ארוכים עד שיגיע חדש מהמפעל.

או מה קורה במידה וזה בדיוק סוף הדגם וכבר הפסיקו את הייצור?

 

הרבה יותר פשוט לתקן רק את הרכיב התקול ולשחרר את הלקוח להנות עם הרכב (אולי עם כמה הטבות כפיצוי).

וזה גם צריך להיות האינטרס של הלקוח, כי בסופו של דבר הוא קנה רכב והוא כנראה רוצה להשתמש בו, להיכנס לתביעות ומלחמות יכול להוביל להפסד של הרבה זמן וכסף גם במידה והוא כן מצליח להוציא רכב חדש, שלא כל כך סביר לדעתי במקרה הזה.

They are trying to ban me...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר בלי הדמגוגיה בבקשה?

 

גיר תקול ברכב חדש זה לא תקין. למרות שעל פניו החלפת גיר לא גוררת ירידת ערך מסחרית סביר להניח שבמידה ופותה"ש ירצה למכור את הרכב שלו הוא יצטרך להוריד את במחיר. לכן, החלפת הגיר בלבד אינה פיתרון הולם.

אני לא אמרתי שום דבר על החלפה ברכב חדש למרות שבעולם מושלם זה מה שהיה קורה. יש עוד צעדים סבירים שניתן לעשות כדי להשאיר את הלקוח מרוצה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה יש לרדת במחיר? הגיר חדש, לא פתחו אותו אלא החליפו קומפלט.

וגם אם יש ירידה במחיר מאמין אפשר להסתדר עם החברה מבחינת פיצויים.

 

 

They are trying to ban me...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1353 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...