Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פורד פוקוס ST ליין: ניסיון למבחן דרך קצת אחר


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 1389 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

פבל כל הכבוד על הנתונים המדוייקים, הפכת באופן רשמי למודד רעש מוסמך וססמולוג מוסמך. לא ידעתי שיש אפליקציית מדידת רעידות.

 

אם תמשיך בעקביות הזאת במבחני רכב אחרים, באותו תוואי נסיעה וכאשר הטלפון נמצא באותו מיקום ברכב פחות או יותר ועל אותו סוג משטח (נניח משטח קשיח ולא מרופד), אז נתחיל להשוות נתונים.

 

הייתי בודק גם תאוצה בטווח מהירות עירונית.

 

לגבי הפוקוס, עוד לא הבנתי האם ב- st line יש מתלה רב חיבורי מאחור או מתלה רגיל?

 

האם לאקטיב איקס יש כיול רך יותר? (נראה שכן).

 

אם כך זאת התלבטות בין נוחות מתלים טובה יותר ומרווח גחון גדול יותר באקטיב איקס לעומת התנהגות ספורטיבית יותר ושליטה ידנית בהילוכים ב- st line.

 

אם מדובר בנהג שלא נוהג להשתמש בשליטה ידנית בהילוכים ונוהג בצורה רגילה האקטיב איקס מתאימה ולהיפך.

 

הבעיה היא לנהגי ביניים שרוצים גם וגם.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 265
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אני יכול להגיד לך אחרי שבדקתי,

 

האקטיב X גבוהה יותר וכיול המתלים רך יותר, ולארץ הוא מגיע עם מתלה רב חיבורי,

הST line לעומת זאת מגיעה לארץ רק עם מתלה רגיל.

 

למרות שבאנגליה לצורך העניין, כל הדגמים שמגיעים עם 150 כ"ס או יותר, מגיעות עם מתלה רב חיבורי ולא רגיל, שם אגב יש 2 מנועי 1.5 טורבו , אחד עם 150 כ"ס והשני עם ה182 כמו שיש כאן, מבחינה ספורטיבית, לא יודע כמה אנשים יבחינו בהבדל, השאלה רק אם מבחינת נוחות זה מורגש, ואת זה כנראה לא נוכל לדעת, לפחות לא בארץ.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@פבל תודה רבה לך על ההשקעה.

אני יכול לומר שזה מרגיש שונה, מרענן ואינטימי יותר כאשר אדם שמבצע מבחן לרכב עונה לך על שאלות מאוד מאוד נקודתיות וקטנוניות.

נושא הנעילה האוטומטית בתחילת נסיעה באמת מוזר וזהה בפוקוס שלי בה הייתי צריך להגדיר זאת בעצמי, נראה שאם אעבור אליה אצטרך לבדוק את נושא החיבור OBD המיוחד וגישה להגדרות בעצמי (אולי אפילו אפשר לעשות זאת כפי שאני עושה היום ואין כל שינוי).

מעבר לכך, ביססת את הכיוון שלי אפילו עוד יותר, ומעבר לפרטים קטנים שהם מעט צעד אחורה מבחינתי (חוסר בתאורת אווירה "אמיתית", חוסר בגג שמש ומחסור במערכת חניה אוטומטית) רוב האספקטים די שווים או עולים על הפוקוס שלי (וכמובן שזה קטנוני כשמדובר ברכב לא בן 7 ועם 0 ק"מ..). מזל שלא ביטלו את פתיחת וסגירת החלונות מהשלט בלחיצה ארוכה, ואהבתי שכעת ניתן להזיז את משענת היד קדימה-אחורה.

צריכת הדלק נשמעת די זהה למה שאני חווה כרגע כך שאין שיפור בה אבל בגדול יש שיפור שכן מדובר במנוע קטן יותר ושונה ומעט חזק יותר.

מעניין באופן כללי האם משמע מנוע טורבו יש לשים דגש גדול יותר לבדיקות שמן תכופות?

בנוסף אשמח לתגובות ממבינים (ואני מנסה למצוא מידע בנושא כעת) לגבי המתלה האחורי. למיטב זכרוני בפוקוס שלי קיים רב-חיבורי מקפרסון. מה ההבדל שאני יכול לצפות לו ממעבר למתלה "רגיל"?

עריכה אחרונה על ידי omricn
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פר נפח, מנועים עם פחות צילינדרים נוטים לספק יותר מומנט בסל"ד נמוך יותר ומרגישים חזק יותר. המשוואה משתנה ברגע שהטורבו נכנס לפעולה (הכיול של הטורבו הופך לדומיננטי) אבל לא הייתי פוסל רכב בגלל מספר הצילינדרים, בטח אם היצרן עשה עבודה טובה באיזון הפנימי שלו.

המתלה האחורי הוא דיל ברייקר גדול יותר. ההבדל הזה צריך להיות מורגש, גם בהתנהגות הדינאמית וגם בנוחות ומשום שהמטרה היא רכב ספורטיבי אז לא הייתי מוותר על זה גם במחיר של אבדן פליפרים מאחורי ההגה כמה שקלים נוספים.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, אייל כתב:

3 בוכנות זה SHOW STOPPER

ידעתי שיש משהו מוזר בתמחור הזה וזה מסביר למה זה לא מרגיש 182 כ"ס.

 

3 בוכנות מול 4 בוכנות:

 

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, omricn כתב:

נושא הנעילה האוטומטית בתחילת נסיעה באמת מוזר וזהה בפוקוס שלי בה הייתי צריך להגדיר זאת בעצמי, נראה שאם אעבור אליה אצטרך לבדוק את נושא החיבור OBD המיוחד וגישה להגדרות בעצמי (אולי אפילו אפשר לעשות זאת כפי שאני עושה היום ואין כל שינוי).

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 53 דקות, TDI כתב:

 

 

 

ניסיתי זאת לפני כמה שנים לפני הכל, לא עובד בפוקוס דור 3. שם כפתור הנעילה\פתיחה הוא אותו הכפתור, וממוקם בקונסולה המרכזית ולא בדלת.

ובכל זאת גם לאחר מעבר על ההוראות, וגם לאחר שמיעה של צפצוף צופר קצרצר המשך ההגדרות לא מאפשר כלום.

רק גישה למחשב הרכב עם OBD מיוחד אפשר לי לעשות את השינוי הזה (ועוד כמה).

עריכה אחרונה על ידי omricn
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, mcshmupi כתב:

3 בוכנות מול 4 בוכנות:

 

 

משום מה גם בסרטון וגם בכתבות אחרות בחו"ל המנוע החדש בפיאסטה מפיק 200 כ"ס ולא 182 כ"ס כמו הפוקוס החדשה (גם בחו"ל).

מאיפה ההבדל? וזה אגב מסביר יותר את הפער למנוע הישן עם 182 כ"ס שרואים בסרטון הזה.

 

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, wildlands2019 כתב:

ואיך הנוחות שלי בכלל לעומת ה3

 

בסך הכל בסדר. לפעמים אתה יכול להיות קצת מעצבן בבוקר לפני ששתית את הקפה עם נטיה לא לפנות אחריך דברים ולהעיר הערות עוקצניות לא במקום. בלילה אתה זז הרבה ולפעמים מחטיף איזה מרפק לאף אבל אני פשוט מסתובב לצד השני. מעבר לזה אתה אחלה עם ילדים, אוהב חיות, והכי חשוב לא עושה לי קונצים של "לא! בוא נשלם חצי חצי" במסעדות. אז במבט כולל, הייתי אומר שאתה די נוח.

 

 

לפני 2 שעות, TDI כתב:

 

 

 any questions?

אמ... יס אדוני. רק קווסצ'ן אחד.

וואט. דה פאק?!
צפצוף קצר, צפצוף ארוך? מה אנחנו, מנסים להכווין אוניות במורס קוד כדי שיבואו לפנות את דנקרק?!

 

יש במערכת המולטימדיה (ובלוח המחוונים) תפריט שנקרא Locks. תחתיו יש אופציה שנקראת Auto unlock. מה הייתה הבעיה לשים עוד שורה שנקראת Auto Lock? מה, מפחדים שהנאצים יתפסו אותנו?!

  • מצחיק 6
  • מעניין 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יודע, אבל לא יכולתי לוותר על ההזדמנות...

ה-3 גם קשיחה, וקשה לי לומר אם יותר או פחות מהפוקוס כי עברו כבר כמה חודשים מאז שנהגתי בה. אבל אני כן זוכר שהיא הרגישה פחות עסוקה ויותר מגובשת מהפוקוס.

  • מצחיק 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 1 שעה, misterb כתב:

 

משום מה גם בסרטון וגם בכתבות אחרות בחו"ל המנוע החדש בפיאסטה מפיק 200 כ"ס ולא 182 כ"ס כמו הפוקוס החדשה (גם בחו"ל).

מאיפה ההבדל? וזה אגב מסביר יותר את הפער למנוע הישן עם 182 כ"ס שרואים בסרטון הזה.

 

בישנה היתה אופציית אוברבוסט שמעלה את ההספק ל 200 כ"ס ל 15 שניות. בהנחה שהשתמשו בזה למירוץ ההספק אמור להיות זהה

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל למה במפרט של המנוע ההספק הרשמי שונה בין הפוקוס לפיאסטה עם אותו מנוע חדש? לפיאסטה 200 ולפוקוס 182

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1389 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...