Jump to content

YairZov

  • הודעות

    100
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

הנקודות של YairZov

נהג חדש

נהג חדש (2/14)

38

מוניטין

  1. לא זכור לי מה היה סף נוזל הקירור כאשר קניתי את הרכב, אני חושב שקרוב למקסימום (מלמטה). כעת יש לי בערך כחצי ס"מ מתחת לרף המינימום. השאלה האם זה משהו שהמוסך יבדוק ויוסיף במידת הצורך או שצריך לציין זאת? בכל מקרה אבדוק שוב מחר בבוקר כשהמנוע קר את השמן והנוזל קירור.
  2. תודה על התגובה, אחפש היכן מוכרים את השמן הזה (או שמן זהה בתקן) באיזור ב"ש כדי לחסוך עלות משלוח. אם מישהו יודע, אשמח לדעת. בדקתי אתמול את מד השמן - ונראה שהוא קרוב למינימום. האם זה תקין? אזכיר כי הרכב כמעט בן שנה ועבר כ-10 אלף ק"מ. כמו כן, אני רואה שהנוזל קירור (מים ורודים בצד שמאל) ירד מתחת למינימום - האם גם זה תקין בשלב זה? במידה ולא, יש צורך לציין זאת או שיראו ויוסיפו בהתאם (מניח שעושים איזה בדיקה מקיפה, לא?) שוב תודה.
  3. שבוע טוב, בחודש הבא הרכב חוגג שנה (פורד פוקוס אקטיב-X) ולמרות שרשום שיש לעשות את הטיפולים השוטפים כל שנתיים - אני לא חושב שזה רעיון טוב ולכן אעשה כל שנה. אז ככל הנראה השבוע אעשה את הטיפול הראשון ואני אשמח להתעייץ איתכם. ראשית - אני גר בבאר שבע ואשמח להמלצה למרכז שירות טוב כדי לבצע בו את הטיפול. אני רואה באתר פורד שני מרכזי שירות - "אחים טויזר" ו-"שרד". עם זאת, כמה מחברי המליצו על "מרכז שירות דן" אך אני רואה שהוא לא מתמקד רק ברכבי פורד. לכן, אם יש להם המלצה ספציפית אשמח לשמוע (כך שלא תפגע לי באחריות כמובן) באיזור באר שבע. כמו כן, השמן שהרכב שלי צורך הוא SAE 5W-20 (מפרט WSS-M2C948-B). אני אברר מחר איזה שמן המוסכים שמים (הכוונה לחברה), אך אני בטוח שהשמן שישימו אמנם יעמוד בתקן אבל ככל הנראה יהיה יחזיק זול. השאלה האם לתת להם להחליף שמן בהתאם למה שיש להם, או לרכוש שמן איכותי יותר. במידה וההמלצה תהיה על שמן איכותי יותר, אשמח לדעת על איזה אתם ממליצים (קסטרול? רואיל פורפל? וכדומה...). תודה מראש על העזרה. אם יש עוד דברים שאני צריך לדעת/לבדוק לפני/בעת הטיפול הראשון, אשמח לשמוע מכם. יאיר
  4. גרנד קופה רכב גדול מדי, היא גם מעדיפה לא דיזל (אין ממש סיבה). היא נוסעת כל יום לעבודה ובחזרה כל יום (כרבע שעה נסיעה לכיוון) + נסיעות שוטפות בעיר פה ושם כמובן. נכון לעכשיו היא מתדלקת בערך פעמיים בחודש/3 פעמים בחודשיים. @vladclar - היא אוהבת לרכוש תמיד חדש מהסוכנות והצעתי לה 0 קילומטר והיא העדיפה שלא, אבל אמליץ לה על זה שוב בכל מקרה, תודה רבה. אני רואה באתר של טויוטה שאמורה להגיע היאריס קרוס שתכלס גם אמורה להתאים (יאריס + גובה), אך מניח שתהיה יקרה יותר, השאלה בכמה. כרגע אני חושב שנעשה נסיעות מבחן על המאזדה 2, טויוטה יאריס ועל האיגניס בכל מקרה. האם יש רכבי מיני שהם גדולים ביחס לקטגוריה שלהם?
  5. תודה על העזרה. בימים האחרונים אכן הסתכלתי בעיקר על היאריס ועל המאזדה 2 - ועל שתיהן כנראה נעשה נסיעת מבחן. - מאזדה 2 (Pure white) תעלה כ-117,000 כולל אגרה. משום מה לא ניתן לבצע בנייה באתר, מניח אבל שזה באמת המחיר בסופו של דבר. - טויוטה יאריס (Hybrid style) תעלה כ-118,000 כולל אגרה. אני צריך לבדוק עד כמה באמת הגרסה ההיברידית חסכונית יותר לעומת הגרסה הרגיל בנסיעה עירונית. - אופל קורסה (אלגנס) תעלה כ-113,000 כולל אגרה. נראה שמדובר על הרכיב הכי זריז, אך לא בטוח עד כמה הוא יהיה סחיר, עלות טיפולים וכמובן - אמינות. אני רואה שהגיר הוא של אייסין לכן פה לא חושב שתהיה בעיה, אני קצת דואג בנוגע למנוע (שנחשב למעולה אבל אני יודע שהיו לא מעט בעיות לפג'ו). - יונדאי i20 (סופרים) תעלה כ-112,500 אלף כולל מרימי שמשות ואגרה. האמת? הרכב נראה די מרשים והמחיר לא רע. השאלה היא בעיקר לגבי אמינות וצריכת וזה משהו שאנסה לבדוק ברשת. אוסיף כי התכנון של אמא שלי הוא להחזיק את הרכב לכמה שנים טובות (מעל 5-6 שנים), לכן אני נוטה יותר לכיוון רכב עם מנוע אטמוספרי רגיל + גיר בעל אמינות מוכחת. סיאט ארונה גם היה יכול להתאים מאוד, ואני יודע שה-DSG התבגר מעט, אבל עדיין מדובר על נסיעות עירוניות, לכן לא יודע עד כמה יתאים. כשיונדאי ווניו הגיעה לארץ היא נראתה כמו רכב שגם כן מתאים, אך עדיין לוקה בחסר מבחינת אבזור וגם די יקר ביחס למה שהוא מציע. אמא שלי ראתה בזמנו גם את הסוזוקי איגניס שנראת די קומפקטית עם תנוחת ישיבה די גבוהה. אמרתי לה שאם קורקינט חשמלי יכנס בה, הרכב ילך טוטאל לוס. מה דעתכם באמת על הרכב הזה?
  6. צהריים טובים, כפי שרשום בכותרת אני מחפש עבור אימי רכב. אלך איתה לעשות נסיעות מבחן, אך כן אשמח אם תעזרו לי להתמקד על מספר דגמים שאיתם אתחיל. התקציב הוא עד איזור 110, מן הסתם עדיף שיהיה כמה שיותר זול, אבל מוכן לחרוג גם עד 120 אלף (אם כל העדפות יענו והרכב בעל סחירות טובה). דרישות: - אמינות בראש ובראשונה. היא רוצה ללכת רק לטיפולים שוטפים וזהו. - חסכוני בדלק - כמעט כל הנסיעות הינן עירוניות - אוטומטי בלבד - סופרמיני, אבל אם יש רכב מעט גדול/קטן יותר - גם זה מתקבל העדפות: - רכב מעט גבוה ("גיפון") ו/או בעל תנוחת ישיבה גבוהה. כזה שיהיה נוח להכנס ולצאת ממנו - כניסה והתנעה ללא מפתח - זה מה שיש לה כרגע, מעדיפה שזה יהיה גם ברכב הבא... - לא רכב עצל במיוחד (כרגע יש לה 1.6 אטמוספרי, 107 כ"ס - מעדיפה באיזור הזה או חזק יותר) - טיפולים לא יקרים במיוחד יש מבחר רב אבל לא חושב שיש רכב שעונה על הכל (אחד פחות אמין, אחד נמוך מדי, אחד חלש מדי וכדומה). אשמח לייעוץ, תודה רבה.
  7. עצה שלי - אל תוותר על רכב בגלל יחס של סוכנות ספציפית, שכן זו כנראה החוויה היחידה שתהיה לך איתם ולא שווה לבזבז את זה על רכב שאולי הוא יתאים לך כמו כפפה. אם כבר, השיקול צריך להיות יותר מוניטין של יבואן ומוסכים טובים מאשר אנשי מכירות. לגבי מה שרשמת בהתחלה - קטלת רכבים יפניים - מציע לא לקטול, אלא להיות פתוח ועדיין לקפוץ לכמה סוכנויות ולבדוק, אולי יהיו לך עוד אופציות. כנ"ל לגבי הפוקוס (שאותה יש לי) - עדיין אמליץ לך לבצע נסיעת מבחן. מבפנים היא נראת מיושנת בתחילה, ובעיקר בתמונות, אבל עם הזמן כשאני מתיישב על רכבים אחרים (חדשים) - הם מרגישים לי יותר מדי מצועצעים ו/או כאלו שהשליטה על מערכת חשובות (כמו מזגן) היא לא נוחה (דרך המסך לדוגמא).
  8. שני השקלים שלי... לגבי צריכת דלק - הפוקוס אצלי עושה בבינעירוני כ-1:15 (eco), כאשר אם יש פקקים ו/או מפעיל מצב ספורט, עושה כ-1:12. בעירוני היא עושה כ-1:9. היות וכיף להשתעשע עם המנוע הזה - קל נורא לחרוג מהנתונים שרשמתי. אם בראש ובראשונה אתה רוצה הנאה בנהיגה - הרכב לדעתי יספק לך אותה. אבל אם אתה מחפש חסכון - לדעתי הרכב לא בשבילך. זה נחמד שרושמים VFM גבוה, אבל חשוב לציין גם שכרגע לא ידוע כיצד הרכב ימכר בעוד מספר שנים, לכן יכול להיות שההפרש יצומצם אל מול רכב יקר אך אמין/ותיק יותר כמו המאזדה למשל. רכבים אחרים אפשריים - נהגתי בזמנו על המאזדה 3 והונדה סיוויק (1.5). אציין את המגרעות ברכבים האלה לדעתי - המאזדה מרגישה קלסטרופובית, אינה מהנה לנהיגה כמו הפורד ואני לא אוהב את מערכת המולטימדיה שם (די נמאסה עלי, נהגתי בעוד מספר רכבים של החברה לפני עם המערכת הזו. לגבי ההונדה - תאוצה לינארית מדי ואין ממש ריגוש בגלל הגיר הרציף והרגישה לי "מצועצעת" מדי. אם אתה רוצה את הרכב הכי "מאוזן" - לדעתי שקול את המאזדה. בכללי, לדעתי נסה בעוד סוכנויות להשיג נסיעת מבחן על הפורד, וחשוב לא פחות לעשות נסיעת מבחן על רכבים אחרים. רק ככה תדע מה הרכב שהכי מתאים לך.
  9. כפי שרשמתי - אני לא רואה שום שיפור/שינוי (כולל השעון). אני רוצה לחדד שהשעון נתקע על 2:00 (או 3:00) בלילה אולי פעם בשבועיים אצלי ופרט למקרים בודדים ריסט קצר של המערכת מסדר את זה, אך עדיין זה קצת מצחיק שבאג כה ברור וקל לכאורה לסידור...לא מסודר. עדיין לא ברור לי מה סודר/שונה בעדכון האחרון.
  10. ארשום כמה נקודות משלי (כי בסופו של דבר פרט לכמה דברים נקודתיים הרכבים שלנו די זהים), חלקם מתייחסים לדברים שרשמת. 1. לגבי הרעידות - בדקת האם יש עדכון תוכנה לגיר? זה מעניין של- @og.mg התוכנה לא הייתה מעודכנת ולטענתו פתרה בין היתר גם את הרעד. 2. צריכת דלק - אצלי צריכת דלק מעט גבוהה יותר (11~), בעיקר כי אני נוהג בדרכים עירוניות (עם פקקים ורמזורים), אך גם כי מדי פעם אני מעביר למצב ספורט. הגעתי למסקנה שקניתי את הרכב כדי ליהנות ממנו, גם אם זה על חשבון עוד כמה עשרות שקלים בחודש. לכן כרגע בכל הקשור לצריכת דלק כבר די הפסקתי להתעניין אלא אם כן אראה משהו ממש קיצוני. מצב eco הוא מצב די נוח אך מבאס לנהיגה, אין מה לעשות. 3. מערכת מולטימדיה - אתמול ביצעתי עדכון, לא רואה שום שיפור/שינוי. לא מצאתי אפילו איזה change log שמסביר על השינויים שבוצעו בעדכון הנוכחי לעומת הקודם. אם אצלך זה לא מתעדכן, אז אחרי שאתה מתחבר ל-hotsopot - נסה לבצע מספר פעמים בדיקה עבור עדכון זמין כי אצלי פתאום ההורדה הופיעה אחרי מספר נסיונות. 4. צמיגים - בחודש-חודשיים הראשונים הם הרעישו ודי התאכזבתי מהם, וגם רשמתי את זה בפוסט שלי. אבל כעת הם משמעותית שקטים יותר והנסיעה בכללי שקטה ברמה שזה כנראה אחד הרכבים הכי שקטים שהייתי בהם. בכביש בינעירוני במהירות מעל 100 קמ"ש שומעים בעיקר רעשי רוח אך לא הרבה מעבר. 5. פדלי הילוכים - אני עדיין בדעתי - אם אתה לא גר או נוסע הרבה באיזורים הרריים - אתה לא צריך אותם. חששתי לפני הקניה שזה יפריע לי כי אני חובב נהיגה, אך בפועל ממש לא. אם אתה כן גר באיזור הררי - מומלץ מאוד לרכוש רכב שכן יש לו את האופציה הזו. 6. איכות חומרים והרכבה - לעומתך, אני עדיין חושב שפורד יכלו להתאמץ מעט יותר (מעט). כאשר אני לוחץ בדפנות אני שומע מעט חריקות (של חומרים שאינם איכותיים מספיק או הרכבה פחות טובה) ובחלק מהמקומות נראה שהתאמת החלקים אינה מושלמת. עם זאת... 7. תמורה - לחבר שלי יש הונדה סיויק 1.5 דור נוכחי. בוא נגיד שאחרי כמה דקות נסיעה (לא בתור נהג) התגעגעתי לרכב שלי. אומנם איכות ההרכבה/חומרים של הפוקוס חצי קלאץ', אך עדיין לדעתי היא טובה יותר מהסיויק. גם איכות הנסיעה הייתה פחות טובה לדעתי, אם כי חייב לציין שהגיר הרציף כן הדגיש עד כמה לפעמים ריבוי ההילוכים בפורד כן מפריע בכבישים עירוניים. כך או כך, מסכים איתך שאם מישהו רוצה רכב משפחתי האץ' מהנה לנהיגה - לא חושב שיש רכב שיספק תמורה טובה יותר לכסף (בהתעלם מעלות המכירה העתידית או גילוי בעיות כאלו ואחרות).
  11. בוקר טוב, מה שרשמת הוצף כאן מספר פעמים. לא ברור באמת מה הסיבה, אבל ההשערות שלך הן בדיוק ההשערות שלנו. מנסיון - מצב ספורט לא גורם לזה להיעלם, כי עדיין בהרבה מקרים אתה תגיע ל-RPM נמוך גם על מצב זה, אך מספר ההופעות של תופעה זו בהחלט מצטמצם. בכל הנוגע לצריכת דלק - יצא לי לבדוק את זה רק מול צריכת הדלק הרגעית וראיתי שיש עליה ממש קטנה בצריכת דלק מדי פעם, לא בטוח שזה משהו משמעותי. מה שמוזר שבכל מני פורומים ודיונים (כולל fordownersclub) לא ראיתי שום אזכור לגבי התופעה הזו, ואני מזכיר שה-MK4 קיים כבר כשנתיים בעולם.
  12. יש כאן דיון על ה-ST-Line וכאן דיון על האקטיב-X הרבה דברים הוצפו שם לטובה ולרעה, ממליץ לך לעבור על הדיונים האלה.
  13. שאבא שלך יעשה נסיעת מבחן. מציע לך לעבור על הדיון שפתחתי - רשום לך בצד את הדברים שנראים לך הכי רלוונטיים לברר/לבדוק.
  14. אני לא חושב שמישהו באמת יטפל כל שנתיים, אבל זה לא העניין. הענייין הוא שהיבואן יצא בהצהרה - שיעמוד בה, ולא ישנה "על הדרך" ומבלי בכלל לעדכן אפילו את האנשים שכבר קנו. לגבי עניין סטטוס השמן - זה נראה שהוא לפי זמן ולא לפי נסועה (תקן אותי אם אני טועה), ומכוון לבערך שנה. עד כה נסעתי בערך 2500 ק"מ ואצלי הוא על 82 אחוז אם איני טועה, אך את הרכב קניתי מעט אחריך.
  15. מבדיקה של המפרט הטכני שנמצא בעמוד של ה-ST Line, אכן רשום כעת "מק'פרסון / רב חיבורי" לעומת "מק'פרסון / זרוע נגררת" כפי שהיה עד לפני מספר שבועות. השינוי הנוסף הוא שכעת הטיפולים הם כל שנה/15 אלף ק"מ/הודעה בלוח השעונים, לעומת שנתיים/30 אלף ק"מ כפי שהיה קודם לכן. מעניין אילו עוד שינויים ידחפו...
×
×
  • תוכן חדש...