Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פורד פוקוס ST ליין: ניסיון למבחן דרך קצת אחר


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 1389 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני שאלה קטנה טכנית, איך מכניסים בהודעה שם של משתמש אחר עם סימן שטרודל לידו עם רקע כחול? 

 

ולמה זה טוב? כדי לחסוך ציטוט ההודעה של אותו משתמש אחר? כדי לחסוך כתיבת השם שלו? או שיש עוד משהו?

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 265
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אתה פשוט שם את הסימן @ ואז כותב את השם של המשתמש.

זה מקפיץ התראה למשתמש על כך שמישהו הזכיר אותו.

ככה אפשר להימנע מציטוטים ארוכים, וגם לגרום לכך שתקפוץ התראה על הודעה מסוימת למישהו שלא משתתף בשרשור.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@פבל הנה כבר יישמתי 😁 אז פבל כדאי שלא תגיד שאני מטריד אותך סתם, עוד שאלה פילוסופית, איך משתמשים אחרים בקארספורום ידעו להשתמש בטריק הזה? או שיש איזה "ספר הדרכה" לפורום שאני לא יודע עליו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פורסם כאן עוד לפני המעבר. עכשיו, אם אפשר, בואו נחזור לפוקוס. 

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת איבדתי כיוון בשרשור הזה.

אם הבנתי נכון עד עכשיו, החלק היחסי של הקוראים במבחני הרכב נמוך יחסית לגולשים באתר ובנוסף החלק היחסי של המגיבים בשרשור של המבחן נמוך ביחס לאלו שכן נכנסים למבחן?

אם כן, אני חושב שצריך לעשות הפרדה של מבחני רכב משאר הפורום.

עד עכשיו אאל"ט זה נכנס לתוך רכב כללי?



Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן... השרשור הזה קצת יצא מהקווים שתוכננו עבורו. קצת 😂

 

אני אמקד חזרה:

אני רוצה לנסות אופי שונה למבחני הדרכים שאנחנו עושים, כדי לנסות ולהגביר את האינטראקטציה של הקוראים עם התכנים.

לשם כך, במבחן הקרוב - פורד פוקוס, שייערך בסוף השבוע הקרוב, אני מזמין את חברי הפורום לשאול שאלות ספציפיות שמעניינות אותם לגבי הפוקוס ספציפית. במהלך המבחן אני אענה עליהן, וחלק מהן ישולבו בהמשך במבחן כשהוא יפורסם.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 7.6.2020 בשעה 16:13, פבל כתב:

עם כל כמה שכיף לי ונעים לשמוע את זה, אני לא באמת מאמין שזו הדעה הרווחת. כלומר, אולי באמת כיף לקרוא את המבחנים, אבל אני לא יכול להתיימר לענות על שאלות אמיתיות של אנשים אמיתיים, אני סתם כותב מה בא לי, שלפעמים (לרוב?) הוא סתם ערימת קשקושים שלא באמת רלוונטית לאף אחד ששוקל לקנות את האוטו.

 

אתה נוגע פה בנקודת מפתח המגדירה את ה-DNA של האתר (בשנים האחרונות) מול הקהילה והפורום (בשנים עברו). בתור חבר פורום שבשבילו מכוניות הן תחביב אני נהנה מהסקירות ומהתמונות שלך, שהן ברמה מאד גבוהה כפי שכבר נאמר, והייתי מוסיף גם כתובות בשפה של בני אדם במקום של 'מומחים'. אז אם זה קהל היעד שלך - אני חושב שהגעת לנקודה האופטימלית שלא צריך להתקדם ממנה וכל המוסיף גורע.

 

מצד שני, אני לא באתי לפורום כדי לקנות מכונית וממני לא תגיע הכנסה של פרסום או עמלה של יבואן. ואם זה קהל היעד שלך - אז בהחלט יש מקום למחשבות שחלקת כאן, אבל אין לי מושג איך מודדים את הצרכים האמיתיים של הקהל הזה. אני יכול רק להעריך אינטואיטיבית שהם עוברי אורח ולא מבקרים חוזרים, לכן אולי יקראו את הכתבה שלך היום אבל לא את הבאה שתצא מחר, ובכלל - אולי בשבילם יעבוד הכי טוב לעשות Q&A עם האוטו בשידור חי או דיוור ישיר או משהו אחר. זו ראייה שיווקית שכנראה תצטרך לצאת מעבר לפורמט הכתוב, ואולי היבואנים יוכלו לספק לך יותר תובנות לגביה.

 

אני בספק אם מי מהנוכחים פה יתפתה להוציא מאות אלפי שקלים באופן לא מתוכנן סתם בגלל שראה כתבה יפה, זה עדיין לא אמריקה ובישראל ההחלטות האלה מתקבלות קצת אחרת. למי שלא הולך לקנות אבל סקרן או נהנה לפנטז יש את הדיון פוסט-כתבה בפורום. מה שאתה מציע עכשיו זה יוזמה יפה ומבורכת, אבל אני לא בטוח עד כמה נחוצה או שווה את ההתעסקות הנוספת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 9.6.2020 בשעה 16:53, פבל כתב:

 

אוקיי, מוכן? 

אז ככה, התגובה להודעה הזאת מאוד פשוטה, אבל גם מאוד מורכבת.

מצד אחד, אני מקבל לחלוטין את מה שכתבת אתה ואחרים, על כך שהמבחנים האלה מהנים לקריאה, מהווים מפלט אחרון לכתיבה מוטורית משובחת וכו'. אני מאמין שזה נכתב ממקום אמיתי לחלוטין, ומיותר לציין (אבל בכל זאת אציין) שעבורי כיוצר תוכן, אין דבר שמחמיא לי יותר לקרוא/לשמוע מאשר "אל תשנה כלום".

אבל, וזה אבל גדול, אחרי 7 שנים מינוס שבוע ככתב רכב (בבקשה, אל תחפשו את הכתבות והתמונת הראשונות שלי, אני העכשווי מביך את עצמי מספיק...) אני יכול להגיד בביטחון מלא וללא שמץ של בושה, שאני רק מתחיל לטפס החוצה מ"עמק היאוש" של דאנינג-קרוגר ואני מתחיל להבין כמה הרבה אני יודע שאני לא יודע. 

 

אחת ההבנות האלה, של מה אני לא יודע, זה מה "מניע אנשים" מבחינת תוכן, ואני אסביר:

לטענתכם - אני כותב סבבה. התכנים שאנחנו מפיקים הם (תרשו לי לעוף על עצמי) מעל הממוצע. אבל אני מסתכל על המספרים ונטרף מהם. מאות בודדות של כניסות למבחנים (אלף-יים במקרים הכי טובים), עשרות בודדות של הקלקות על לינקים בדף הפייסבוק שלנו, שלא לדבר על תגובות בודדות ובמקרה הממש-ממש טוב, שיתוף אחד או שניים. 

מאידך, אני מסתכל על תכנים אחרים, שלטענת הרבה מאוד אנשים שאני מכבד מאוד את דעתם, הם... במילים עדינות, אשפה לחה ומטפטפת, והם מקבלים פי כמה וכמה יותר engagement בכל המדדים (בין אם אלה תגובות על הכתבה עצמה, או לייקים ושיתופים וכל השיט הזה)*.

המצב הזה, בהיותי סובייטי שלא לימדו אותו להתבכיין ולהאשים את העולם, גורם לי לחשוב "למה". ובעיקר "איך". 

 

מה אני עושה, שגורם לאנשים לאהוב את התוכן (או לכל הפחות להגיד את זה כשאני שואל) מחד, ולא לרצות לתת לחברים שלהם לקרוא אותו גם כן.

איך שאני לא מסובב את זה, יש כאן disconnect. כל זה מועצם פי כמה כשאני חושב על זה שמבחינת כמות גולשים באתר אנחנו (לפי נתונים) לכל הפחות ב-5 הגדולים. איך זה ייתכן שלאתרים עם הרבה פחות טראפיק מאיתנו (שלא לדבר על גופים שבכלל אין להם אתר אלא רק עמוד פייסבוק או ערוץ יוטיוב), מצליחים לעניין כל כך הרבה יותר אנשים מאיתנו?

 

כמובן שלצד זה, עצם העובדה שאנחנו כעיקרון מסרבים לקחת כסף על "תוכן מקודם" (או תוכן ממומן או "בשיתוף" איך שלא קוראים לשיט הזה השבוע), אנחנו חייבים להסתמך, לפחות נכון לרגע זה, על נטו מאסה של תנועה כדי לייצר הכנסה כלשהי מהפרסומות שרצות באתר. ובגלל שייצור תוכן הוא חלק משמעותי מהתפקיד שלי, אני מנסה למקסם את התועלת הפיננסית שלו מבלי לעבור על העקרונות שלנו. אנחנו כמובן יכולים לזנוח את התחום הזה לחלוטין ולחזור להיות פורום/קהילה בלבד, אבל (מה שמחזיר אותי להתחלה) אנחנו לא רוצים, כי אתם אומרים לנו שאתם נהנים מהתוכן. 

 

עכשיו, היות ואני לא שולט על מה אנשים עושים*, אני אוטומטית מנסה לחשוב איפה מה שאני עושה לא מספיק טוב ואיפה אני יכול להתאים את התוצר שלי טוב יותר לטעם של הקוראים - גם אלה שכבר "שלנו", וגם האחרים שעדיין לא מכירים אותנו ואת התכנים שלנו. מה שמוביל אותי לפתיחת השרשור הזה (ודומים לו בעבר), שעיקרם ותפקידם הוא לנסות דברים חדשים ואחרים, כי עם כל הכבוד לפידבק שאני מקבל - דיבורים כמו חול ואין מה לאכול*.

 

עכשיו אחרי שעצבנתי את כולכם עם הבכיינות שלי, הסבר לשלוש הכוכביות.

אני לא רוצה, לא מבקש, לא חושב על, ואפילו קצת אכעס אם אני לא אשנה כלום ופתאום נקבל עשרות אלפי לייקים ומאות שיתופים. כאילו, אני אהיה מבסוט רצח, אבל מיד אחרי זה אני אכעס.

זה לא פוסט בכיינות, זה לא פוסט של "ני ני ני אכלו לי שתו לי למה אף אחד לא אוהב אותי". FUCK THAT. 

אני לא מאמין ב"פרוסנה" של העיתונאי שיודע הכל על הכל, איש המדיה שמפצח קופירייטינג ל-10 פוסטים בפייסוק לפני ארוחת הבוקר, או בחשיבות עצמית ואטימות מערכתית. אני מאמין בכנות ופתיחות, ובשיח שווה זכויות ביני לבין האנשים שאני עובד עבורם (אתם). בגלל זה אני פה בפורום, שווה בין שווים (בסדר, עם קצת יותר זכויות עריכה מאשר לכם... אל תתקטננו) ולא במקום אחר (וזה לא כי לא היו הצעות). אני יודע טוב מאוד שיש דברים שאתם יודעים ואני לא, שיש דברים שמעניינים אותי ואתכם לא, שמניעים אותי לפעולה ואתכם לא, ובעיקר - שהדעה שלכם שווה לא פחות משלי, אם לא יותר - כי אני רק מקיא מילים לתוך וורד, אתם מחליטים כמה אני "טוב" וכמה אני מעניין אתכם, ובסופו של דבר כמה עיניים רואות את האתר והתכנים שבו. 

לכן, במרדף הבלתי פוסק אחרי ה"טוב יותר", אני מרגיש בנוח לפנות אליכם ולהריץ מולכם רעיונות שונים, בתקווה שבסופו של דבר, נגיע למשהו שהוא באמת ובתמים, טוב יותר.

חשבתי על זה קצת ואני לא יודע אם כולם חושבים כמוני אבל...

אני פה בגלל הפורום, אני הגעתי לכאן על ידי הפניה מפורום באתר אחר. מספר הפעמים שדיפדפתי בלשוניות האחרות (מחירון רכב, מחירון טיפולים, מדריך עסקים וכו') באתר הוא זניח.

במועדפים שלי הקישור מביא אותי ישירות לפורום.

מספר הפעמים שנכנסתי למגזין (לא בטוח אפילו שכך קוראים לו) היא מועטה מאוד ואני פה מ-2005 כמדומני.

 

בקיצור, אם עושים מבחן והוא מופיע במגזין הוא צריך לבלוט ולא להופיע כעוד שרשור בפורום.

לדוגמא, שיופיע כמודעה בחלק העליון של העמוד ולהבהיר שהכתבה מופיעה במגזין באותיות קידוש לבנה. שבסוף הכתבה יופיע קישורים למבחנים אחרים/ כתבות אחרות שאולי יעניינו את הקורא. תת פורום שיהיה מיועד רק לכתבות במגזין. בכל פעם שתעלה כתבה חדשה תהיה על כך התרעה באותו תת פורום - רצוי בצבע משתנה כך שהמשתמש ידע שיש כתבה חדשה.

 

בכל מקרה הכתיבה שלך נהדרת, תודה.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

 

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי שני דברים להוסיף שהם כמובן במסגרת הסטייה מה שקשור ולא קשורים בפוקוס (סליחה).

הראשון, זה אולי פורמט של ממש הרבה תמונות. כאילו, כמות פסיכית שלהן שיראו את הרכב מבחוץ ומבפנים ובנסיעה. ממש הרבה תמונות, כל כך הרבה, שלא נשים אותם בגלריה אלא פשוט שישר יעברו אחת אחרי השניה באותו מקום בדף. אני ממליץ על 15 או 24 תמונות בשניה לסהכ של 1800-2800 תמונות.

 

ויותר ברצינות, לעניין החשיפה. אני עשיתי לייק לדף שלכם בפייסבוק ואני רואה פעם בעשור איזה לינק לכתבה שם, ומרגיש לי שאם זאת הכוונה שלך באנגייג'מנט אתם משחקים את המשחק לא נכון.

אני לא מומחה בכלל לתחום, הניסיון שלי הוא שאני אחד מבין מנהלים רבים בדף של אמ;לק. אתם לא עושים קידום ממומן, שלדפים קטנים זאת כמעט הדרך היחידה לקבל חשיפה גם אצל אנשים שעשו לך כבר לייק, והפוסטים הם כולם לינקים ישירות לכתבות, שזה הדברים שפייסבוק הכי לא מקדם. אני חושב שקצת יותר תמונות וטיזרים, נניח לשאול את השאלה הזאת בפייסבוק יכולים ליצור אנגייג'מנט פנים פייסבוקי שיוביל לחיצות על הלינקים החוצה בסוף.

אגב, אם היה דף אינסטגרם עם תמונות ופעם בכמה זמן פבל אומר שתי מילים בוידאו על איזה השקה או איזה רכב, הייתי עוקב בשמחה (למרות ששם בכלל קשה להמיר לקליקים על לינקים).

 

וכדי לא להיות חמור לחלוטין, אשמח לדעת האם הst line היא ממשיכה של האקובוסט או שמדובר במשפחתית עם פודרה a la הלאון FR.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עריכה: אם לא עניתי למישהו על השאלה ולא אמרתי מראש שיהיה לי קשה לענות עליה, אני אשמח אם תוכלו להגיב שוב. אני אעבור שוב על השרשור מאוחר יותר ואבדוק אם התפספסו לי תגובות. פשוט כרגע אני חייב להתחיל לזוז ולא יכול לענות עוד. עם כל מי שטרם עניתי לו - סליחה.

 

מתחילים. אני אענה עכשיו על רוב השאלות שעלו בשלושת העמודים הראשונים למעט הדברים שעדיין לא בדקתי (כי שכחתי, זה לא אמור להיות חדש לאף אחד פה) ודברים שדורשים מטר שאין לי כרגע או אביזרים כמו עגלות שאין לי בכלל.

  

בתאריך 7.6.2020 בשעה 15:46, MostlyWicked כתב:

אותי מעניין איך שילוב הגיר-מנוע ברכב הזה, במיוחד במצב ספורט. עד כמה מהירה התיבה הפלנטרית בהשוואה לתיבות דו-מצמדיות מודרניות, ועד כמה רספונסיבית התיבה במצב M עם העברת הילוכים דרך הפלאפים. ובכללי, האם הרכב מרגיש כבד? זריז? במיוחד בהשוואה למתחרות שלו.

אין מה לעשות, התיבה קצת יותר איטית מתיבות דו-מצמדיות אבל כשלעצמה היא בסדר. הייתי שמח להורדות הילוכים מעט יותר מהירות תחת עומס, אבל אחד הבוחנים האחרים שנהג בה (ומוזמן גם לענות לשאלות לבחירתו. אהמ אהמ..) אמר בפליטת פה ש"אפילו לא ראיתי צורך להשתמש בפלאפים". גם אני לא מצאתי את עצמי משתמש בהם הרבה, וברוב המקרים התיבה היתה בסדר, אבל היו 3-4 פניות במהירויות מוזרות שגרמו לנפילת סל"ד והתיבה לא מיהרה להוריד הילוך תו"כ בלימה אלא רק אחר כך עם החזרה לגז. בגלל שברוב הזמן ההעברות כן בוצעו כמו שצריך, האיטיות הזו תפסה אותי לא לגמרי מוכן ולא הספקתי להוריד הילוך עם הפלאפ. 

 

השילוב של המנוע עם הגיר לא רע וחוץ מהקטעים האלה (שאני מניח שאחרי קצת יותר זמן היכרות הנהג כבר יידע להיערת לזה בהתאם) נראה שהם "מדברים" אחד עם גי טוב, במיוחד בנהיגה מנהלית עד נמרצת בתנאים לא מאתגרים מדי. אם שואלים אותי, לטעמי האיזון הזה די טוב, אחרת היינו מקבלים תיבה עצבנית מדי שכל הזמן רצה בין ההילוכים.

 

בתאריך 7.6.2020 בשעה 16:11, bv12 כתב:

מסכים,גם אני לרוב מתחבר לפורמט הנוכחי.

 

שאלה שכן מסקרנת אותי,איך ה-ST ליין בהשוואה ל308GT ?

זכור לי בעבר הדיון - האם ניתן לחסוך 50K ולרכוש 308GT ,במקום גולף GTI.

אז במקרה הזה השאלה המתבקשת האם ניתן לחסוך 100K ולהסתפק בפוקוס,או שמה מדובר נטו על "עיצוב" יפה ?

אני יודע שאמרתי ש"איך היא בהשוואה ל..." זו לא שאלה טובה, אבל אני חייב להתוודות שבכל מהלך הנסיעה היום השאלה הזו כמעט ולא יצאה לי מהראש. המסקנה שלי היא כפולה - א. לחלוטין אפשר לחסוך את הכמה אלפי שקלים ולקנות את הפוקוס במקום ה-308, כנראה שלא תרגישו מרומים. וב. ה-308, עד כמה שאני זוכר אותה, יותר נוחה מהפוקוס, אבל לא מתנהגת טוב יותר ולא מרגישה חזקה יותר (אני ארחיב על זה בהמשך).

 

 

בתאריך 7.6.2020 בשעה 17:24, מיץ פטל כתב:

האם שיבושים מסויימים בכביש מחייבים מעבר מסלולים כי נגמר לי התקציב לרופא שינויים וכירופרקט.

הם לא מחייבים, אבל אם זו לא טרחה גדולה מדי, הייתי שוקל את זה. הפוקוס די קשיחה, אבל לא בקטע טוב. כלומר היא לא כמו מכוניות יקרות יותר עם כיול מתלים מתקדם יותר שמצליחות לשכך את הטקסטורה של הכביש אבל כן יכולות לרסן את המרכב (כמו הצרפתיות של פעם בעצם), היא מרסנת את המרכב מעולה, אבל גם מרגישה די עסוקה על הכביש ולא מצליחה "לעגל" את שיבושים או בורות חדים. היא לא "לא נוחה", אבל היא לא "נוחה".

 

ציטוט

האם שדה הראייה שלה מאפשר תמרון טוב בכבישים שלמרות שיש בהם מסלולים מסומנים, כמעט כולם מזגזגים בהם.

באופן מפתיע, המושב מציע טווח כוונון מאוד(!) רחב, ואפשר לרדת עם המושב מאוד נמוך. במצב הזה, כן, שדה הראיה מעט נפגע. אבל מצאתי את עצמי מתרגל מהר מאוד ואחרי דקות בודדות כבר אין תחושה שאתה מפספס דברים שקורים לידך.

 

ציטוט

והאם לאחר ימי הקרבות האלו, צריך להכנס לתחנת הדלק פעם ב 10 ימים או פעם ב8...

נכון לרגע כתיבת שורות אלה צריכת הדלק עומדת על 9.8 ק"מ לליטר, אבל זה אחרי לא מעט נהיגה ספורטיבית ובאופן כללי נסיעה די נמרצת. מאוחר יותר אני אאפס את מחשב הדרך ונראה אילו נתונים ייתקבלו אחרי נסיעה בינעירונית רגועה. אחחח הדברים שאני מוכן לעשות בשבילכם...

 

 

בתאריך 7.6.2020 בשעה 17:26, pooh-bear כתב:

הפוקוס קודמת (לעניות דעתי) הצטיינה בלהיות בסדר בהכל (אלו מהן שזכו למנוע וגיר סביר, כמובן, לא כל הטרנד-אלף-שש-מאות-גיר-רובוטי). היא לא באמת הצטיינה בכלום, אבל היא הצליחה להיות משפחתית סבירה, קרוזרית סבירה וגם חמימה (החצי השני של משפחתית חמימה) סבירה. וזה היה, לדעתי, הקסם העיקרי שלה (זה, והמחיר המאוד סביר שלה, לפחות כמשומשת).

 

אז אחרי כל ההקדמה המייגעת הזו, מעניין לדעת אם לדעתך עדיין מדובר בשילוב של הרבה תכונות טובות (או לפחות סבירות) בלי להצטיין בשום דבר, או שהפעם זה משהו שונה לגמרי.

 

ואם צריך רפרנס לקודמת, אתה יודע איפה אפשר למצוא אחת...

על זאת אני דווקא ממש לא יכול להגיד שהיא בסדר בהכל. ולמען האמת זה די מרענן. אני יכול להגיד בדיוק במה היא מצוינת (התנהגות, אבזור, מחיר), במה היא בסדר ומעל הממוצע (ביצועים ובידוד רעשי רוח) במה היא בסדר (מרווח), ובמה היא נופלת (נוחות ובידוד רעשי כביש). היא לטעמי ה-quintessential (ברכות על ראשו של מי שיצליח למצוא תרגום טוב) משפחתית חמימה. לא מנסה להיות אחלה בהכל ומקריבה ביודעין תכונות מסוימות עבור תכונות אחרות.

 

 

בתאריך 7.6.2020 בשעה 18:12, nomad21 כתב:

בתור אבא לילד, הייתי רוצה לדעת כמה קל להכניס עגלה ותיקים לתא מטען.

וגם את הדברים הגנריים, כמו כמה ה182 כ"ס מורגשים שם.

 

תא המטען לא קטן (נראה כמו 370-380~ ליטר, לפי המפרט 340 ליטר) והפתח שלו מאוד רחב. לא אמורה להיות שום בעיה להעמיס פנימה עגלה ושניים-שלושה תיקים, אבל אני יכול רק להעריך כי אין לי צאצאים ולכן גם עגלות.

 

ה-182 כ"ס, במפתיע, לא מרגישים כמו 182 כ"ס, יותר כמו 150-160. יכול להיות שזה בגלל התיבה שגוררת הפסדי כוח ולא יכולה מסוגלת להעביר הילוכים 200 אלף פעם בשניה כדי להשאיר את המנוע בטווח היעיל כל הזמן כמו כפולות מצמד, אבל אני חושב שהבעיה נעוצה דווקא בזה שיש לה רק 24 וחצי מומנטים. שזה מקביל למנועי 1.4TSI ללא קשר להספק שלהם. המנוע באופן כללי מרגיש קצת רזה ויש לו איזו סרבנות לעלות בסל"ד אחרי קו ה-5.5K, שזה קצת מעצבן ומרגיש כאילו הטורבו מגיע לקצה גבול היכולת שלו. אני כמובן לא יודע אם זה נכון כי אני מבין במכונאות בערך כמו בדפוסי הנדידה של הטונה כחולת הסנפיר, אבל משלמים לי כדי לנחש ולחרטט, אז הנה, בבקשה. 

ברגיל זה לא ממש מפריע, אבל זה כן קצת מעיק אחרי יציאה מפניות שאתה יודע שאתה יכול לקבל פה עוד 5-8 קמ"שים בישורת הזאת וזה לא קורה.

 

בתאריך 7.6.2020 בשעה 18:35, Ozb כתב:

שתי שאלות משני צידי הסקאלה:

 

1. היתה לי פוקוס מהדור הראשון, דגם האצ'בק 2 ל', זאת עם המתלה הרב חיבורי. היתה לה מין תחושה של כבדות/מוצקות (במובן החיובי) על הכביש, בשילוב עם התנהגות מהנה ובטוחה ומנוע חזק ביחס למשפחתית הממוצעת (במושגים של דאז). הדורות הבאים (למעט מתיחת הפנים של הדור היוצא שאותה לא ניסיתי) לא שחזרו. 

מה עם הדור הנוכחי?

2. נכנס לרכב, זורק את הטלפון במקום המיועד (או נשאר בתיק). שיחה נכנסת.... איש קשר בעברית.

מה רואים על המסך?

 

חוץ מזה, תמשיך לכתוב כמו שאתה כותב, מפלט אחרון לכתיבה מוטורית משובחת.

1. גם כאן אין את תחושת המוצקות. למעשה, במעבר על קטע כביש משובש במיוחד התחילה קקופוניית קרקושים שממש גרמה לי להרגיש לא בנוח ופחדתי שיתחילו לנשור חלקי פלסטיקה ברחבי תא הנוסעים. ובכללי היא לא מרגישה מוצקה כמו גולף או אסטרה, ויותר קלילה (גם בהתנהגות). 

 

2. דאמ! ידעתי ששכחתי משהו. אני פשוט משתמש קבוע באנדרואיד אוטו ומאז שבערך 100% מהמכוניות כוללות אותו, הזמן שאני מייחס למערכת המקורית הוא פחות או יותר הזמן שלוקח לעבור על התפריטים כדי לראות מה אפשר לעשות ועם אילו הגדרות אפשר לשחק - שזה במצטבר בערך 7 דקות. מבטיח שאבדוק את זה ברגע שאחזור לרכב לנסיעת לילה. 

 

 

בתאריך 8.6.2020 בשעה 01:12, this_is_me כתב:

אני מצטרף לרוב הדברים שנכתבו פה ^^,

יצא לי לבדוק וחשבתי לקנות פוקוס 2016+ בזמנו, והתרשמתי מאוד מהכוח הזמין בנסיעה שמאוד הורגש מהמנוע, סוף סוף הרגשתי מנוע פורד שפתאום הרגיש חזק משמעותית כמו זה של סיאט לאון 1.4 טורבו.

בתור אחד שהורגל לכיול מתלים משובח בהאצ'בקים המשפחתיים של פוקוס במשך השנים, כמובן שלא קניתי לאון שלא מחזיקה סיבובים. אבל למעשה גם לא קניתי את הפוקוס אחרי שני מבדקים שעשיתי, מכיוון שההגה הרגיש לי בסיבובים מעין חשמלי ולא מתקשר עם הכביש, ולא העביר לי תחושות של הכביש.. משהו שמאוד נפגע בעיניי.. וכך מצאתי את עצמי מאושר בהונדה סיוויק 1.5 טורבו ספורטיבית ובנויה לתלפיות..

אז בנוסף לדברים שהציע @green , הייתי מעוניין לשמוע בסקירה שלך על -

- איך מורגשת עוצמת המנוע ?

- איך ההגה מתקשר עם הכביש בסיבובים לעומת דגם קודם (בכל זאת השם ST-line מחייב) ?

אז תהנה פבל, וסע בדרכים לא ישרות :)

 

אני לא ממש זוכר את הדור הקודם (לצערי), נהגתי בו מעט יחסית (רק במסגרת מבחן השוואתי שעשינו ב-iCar בזמנו), אבל - וקחו את זה בעירבון מוגבל - אני זוכר אותו מהנה יותר עם הגה יותר כבד ויותר מתקשר, אם כי פחות מהיר. 

כאן ההגה מהיר ומדויק, ועם כמה שהוא הרגיש לי עם משקל טוב בנסיעה מנהלתית, בנהיגה ספורטיבית הוא הרגיש קל מדי. מבחינת תקשורת, השלדה והבלמים עושים עבודה מאוד טובה בהשריית בטחון (בניגוד להשרייה ביין ולימון, שעכשיו שכתבתי את זה, נשמע כמו חתיכת גועל), אבל ההגה לא שם. לא במשקל ולא בתקשורת. מצד שני, הוא לא נופל ממכוניות אחרות, אז זה בערך כמו לנסות להחליט איזו מחלת מין אתה מעדיף לקבל. 

 

אגב, ההשוואה לסיוויק מאוד מעניינת, הסיוויק קרוזרית הרבה (אבל ה-ר-ב-ה) יותר טובה, היא משמעותית יותר נוחה ונעימה בנסיעות מנהלתיות, אבל נופלת משמעותית בנהיגה ספורטיבית עם התנהגות הרבה יותר בטוחה ונטיה הרבה יותר חריפה לתת-היגוי. 

 

בתאריך 8.6.2020 בשעה 09:22, Nakamichi כתב:

לדוגמא בפוקוס ST ליין מעניין אותי איך היא נוסעת עם המנוע 3 צילינדר? האם הוא רועד/רועש?

איך המושבים והמתלים לעומת הגרסה הרגילה.האם הנוחות נפגעה?

איך צריכת הדלק? מה ההבדל באבזור? מה הפער במחיר?

 

מנוע 3 הצילינדר הוא - בניסוח מאוד פשוט, אני חותך ת'ז** אם מישהו שלא יודע שהוא 3 צילינדרים, ירגיש את זה. לא בעמידה ולא בנסיעה. 

לגבי המתלים/מושבים/אבזור/מחיר ביחס לגרסה ה"רגילה" - לאיזו גרסה רגילה אתה מתכוון? כי ההאצ'בק מגיעה רק בגרסה הזו. הסדאן נמכרת רק בגרסת טיטניום שאני כנראה לא אבחן, אבל ראיתי שאוטו פרסמו עליה מבחן, אז אם בא לך אתה יכול לקרוא ולספר לנו מה הם חשבו (אני כנראה לא אעשה את זה כי הגרסה הזו לא מעניינת אותי. או בכלל. עמה הסליחה). האקטיב המוגבהת אני מניח שתהיה נוחה יותר בזכות חתך צמיגים גבוה יותר ואופי יותר רגוע. אותה אני אמור לתאם ומקווה שהיא תגיע בשבועות הקרובים.

 

צריכת הדלק - כאמור, כרגע 9.7 ק"מ לליטר אחרי הרבה נהיגה תובענית. מאוחר יותר אאפס את המחשב ונראה מה היא תהיה אחרי נהיגה רגועה. 

 

בתאריך 8.6.2020 בשעה 10:39, אייל כתב:

אותי מעניינים מספר דברים, לא בהכרח לפי הסדר הבא :

 

1. נוחות המושבים ותנוחת הנהיגה 

2. איכות ההרכבה, צקצוקים ורעשים בעליה על שיבושים

3.התנהגות כביש,  ביצועים, גיר אוטומט בשילוב מנוע טורבו עם 182 כ"ס .

4.נפח תא מטען 

5.המערכת המקורית. 

 

לדעתי אופציה מאוד מאוד מעניינת לכאלו שיש בידם את הסכום ומחפשים משפחתית שנותנת יותר מהסטנדרט , החלופה היא ללכת לרכב משומש בן 3 מדרגה גבוהה (נניח A3, גולף בגרסא בכירה ,V40 ) 

או להוציא פוקוס כזו מהסוכנות. 

1. האמת, בכל הנוגע לנוחות המושבים, לא "עפתי". אני לא יודע לשים על זה את האצבע בדיוק, אבל אחרי בערך חצי שעה של נהיגה הגב התחיל להציק לי. אחרי בערך עוד שעה הוא התרגל, ואני מניח שבנסיעות הבאות זה שוב פחות יפריע לי, אבל משהו שם לא הסכים עם העצמות שלי. תנוחת הישיבה, מאידך - פשוט מעולה. אפשר גם להוריד את המושב מאוד נמוך, את ההגה אפשר להרים מאוד גבוה, והמיקום של ההגה ביחס לדוושות והמושב (מבחינת ימינה-שמאלה. כן, אתם תתפלאו כמה תדיר הם לא בדיוק "מתאימים") באמת מושלמים. ביחס למשפחתית כמובן. 

 

2,3,4. עניתי על זה באחת התגובות הקודמות ואני מרחם על עמוס עם כמות הביטים שאני שופך פה בכל מקרה.

5. התגובות שלה פנטסטיות בכל הנוגע למהירות. המסך עצמו מעולה. הרזולוציה והגרפיקות לא יוצאות דופן באיכותן, אבל הוא מאוד בהיר וקריא (לחלוטין מהבהירים שפגשתי, אם לא הבהיר שבהם). איכות השמע מאוד... איך אני אומר את זה...? גנרית. ניסיתי לכתוב פה איזה תיאור של אופי הסאונד ומהר מאוד הבנתי שאני נשמע כמו דביל כי אני מבין בזה פחות מכלום. זאת לא "חוויית האזנה" כמו בוולוואים היקרות, אבל גם לא תגרום לאף אחד לדמם מהאוזניים או לרוץ להחליף אותה אחרי הקניה. 

 

בתאריך 8.6.2020 בשעה 12:08, tepic כתב:

משהו שמאוד חשוב לי ברכב ואני כמעט ולא רואה בסקירות זה התייחסות לנושא איכות הצליל במערכת סטריאו.

בין רכבים שונים יש הבדלים עצומים ועל אף שתמיד ניתן לשדרג, רוב האנשים ישארו עם הסטריאו המקורי עד סוף ימי הרכב.

 

תשובה ממש פה מעלייך

 

בתאריך 8.6.2020 בשעה 13:14, מיץ פטל כתב:

תודה פבל. 

 

הקיץ פה. מזגן...!?

 

תקועים הרבה בפקקים - איך הסאונד במערכת.

המזגן מעולה. מלפנים לפחות. לקחתי אותה ב-13:30 היישר לתוך פקק באיילון ומהר מאוד העברתי את המזגן מ-18 ל-20 מעלות (לקבלת קנה מידה - אני רוסי. תמיד חם לי). פיצ'ר מאוד נחמד שיש כאן הוא כפתור AUTO תלת מצבי שמאפשר לקבוע את מהירות המאוורר המקסימלית במצב אוטומטי. כך שאם אתם מאלה ששונאים רוח בפרצוף אבל עדיין רוצים להנות ממצב אוטומטי ואוויר שיהיה קר כמו הלב של חברה שלי מהתיכון - זה בשבילכם. 

 

הסאונד - שתי קומות למעלה יש תשובה.

 

בתאריך 8.6.2020 בשעה 13:20, Itzik-b כתב:

עד כמה חוגת ההילוכים אינטואיטיבית ונוחה לתפעול יחסית לידית הילוכים רגילה?

 

אחרי פעמיים שהכנסתי ל-P במקום ל-R, התרגלתי (לספור "אחד... שתיים" בין D ל-R ולהיפך כמו ילד אידיוט). אבל ברצינות, זה באמת לא נורא כל עוד זוכרים שהמיקומים של ההילוכים זהים (PRND). לצורך השוואה, נתקלתי בידיות הרבה יותר מעצבנות. לצערי כרגע לא זוכר איפה זה היה, אבל אני זוכר במדויק ידית אחת שאי אפשר היה להעביר מ-R ל-D בתנועה אחת והיה צריך לעשות קליק אחורה (ל-N), לתת לה לחזור לאמצע, ואז לעשות עוד קליק אחורה (ל-D) בתמרוני חניה צפופים זה היה כיף כמו לתלוש שיערות מהאשכים.

 

בתאריך 8.6.2020 בשעה 14:06, YNV כתב:

יש איפה לשים את הטלפון כשמחברים אותו עם כבל לאנדרויד אוטו? (יש אנדרויד אוטו?? ברור שיש! נכון?)

 

יש תא ממוזג שיכול להכיל בקבוק 0.5 ל'? 

 

גלגל רזרבי בגודל מלא? קטן? ערכת ניפוח?

יש תא מאוד גדול שצמוד לשקע ה-USB, חלקו השמאלי הוא משטח הטענה אלחוטי, והטלפון שלי (S10+) נשכב שם לאורך בנוחות כולל כבל מחובר. מימין נשאר עוד מקום לארנק+מפתחות+מסכה+זוג כפפות. 

 

לצערי לא. אין אף תא ממוזג בכלל. לצערי זה בכלל פיצ'ר שאני רואה פחות ופחות במכוניות עממיות, וזה מצער עוד יותר כשאני נזכר שתא הכפפות של הקסארה שהייתה לנו לפני 25 שנה היה מקורר. 

 

בייגלה.

 

 

בתאריך 8.6.2020 בשעה 14:19, omricn כתב:

בכיף, תודה לך 🙂

 

ועוד אחת - האם הדלתות ננעלות אוטומטית בתחילת נסיעה? אצלי הייתי צריך להתחבר עם מחשב ו OBD מיוחד של פורד כדי לאפשר כל מיני אופציות שמשום מה היו מבוטלות, ביניהן נעילת דלתות אוטומטית בהגעה ל10 קמ"ש.

תקשיב.... זה הטריף אותי!!! התחלתי לנסוע, לא ננעל. עוצר, מחפש באפשרויות של מחשב הדרך (בלוח המחוונים) - אין. מחפש בהגדרות הראשיות במערכת המולטימדיה - אין. לוחץ על כפתור הנעילה ומחזיק כמה שניות (יש מכוניות שהפעולה הזו מפעילה את הנעילה האוטומטית) - כלום. לוחץ על שני הכפתורים (נעילה ופתיחה) - כלום. 

באיזה קטע הדלתות במכונית חדשה לא ננעלות אוטומטית ואין שום אופציה אפילו?!

אגב, פרט טריוויה משעשע - פתיחה אוטומטית, יש.

#%^@^@#%^@%$^ 

 

 

בתאריך 8.6.2020 בשעה 14:31, MostlyWicked כתב:

מעניין אותי עד כמה נוחה משענת היד. כאשר זרוע ימין מונחת על משענת היד, היד עצמה לא תלויה קצת באויר? ברוב הרכבים יש אפשרות להניח את היד על ידית ההלוכים/מצבי תיבה, אבל כאן יש חוגה.

משענת היד זזה קדימה-אחורה (בלי למעלה-למטה כמו במכוניות של פולקסווגן), והיא די נוחה. לא הרגשתי שהיד מרחפת באוויר כי המשענת עצמה די נמוכה וארוכה אז קל להניח את כף היד על חוגת ההילוכים או על המשענת עצמה.

 

  • אהבתי 8
  • מעניין 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 42 דקות, פבל כתב:

אני יודע שאמרתי ש"איך היא בהשוואה ל..." זו לא שאלה טובה, אבל אני חייב להתוודות שבכל מהלך הנסיעה היום השאלה הזו כמעט ולא יצאה לי מהראש. המסקנה שלי היא כפולה - א. לחלוטין אפשר לחסוך את הכמה אלפי שקלים ולקנות את הפוקוס במקום ה-308, כנראה שלא תרגישו מרומים. וב. ה-308, עד כמה שאני זוכר אותה, יותר נוחה מהפוקוס, אבל לא מתנהגת טוב יותר ולא מרגישה חזקה יותר (אני ארחיב על זה בהמשך).

זה די מטריד, מה שאתה אומר. נכון לממש עכשיו עם מבצע ההשקה של הפוקוס וימי המכירות הדיגיטליים של לובינסקי, מדובר בכמעט 30,000 ש"ח הפרש. נשמע כמו לא מעט שקלים להרחיב עליהם בהמשך.

 

תודה על התשובות!

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרגת אותי עם הטונה כחולת הסנפיר (אפילו לא ידעתי שיש תת מין כזה, חשבתי שטונה זה טונה, דג אפור).

 

מאכזב הקטע של הנוחות, קראתי על זה בעוד כתבה, בייחוד כאשר בפוקוס קודמות הנוחות הייתה מעולה (כך אומרים).

 

מעניין אותי אם זה נובע אולי מלחץ אוויר לא נכון. פבל אתה נוהג לבדוק לחץ אוויר ברכבים שאתה בוחן? וכאשר הצמיג קר? (וספיציפית בפוקוס הזאת בדקת?) והאם אתה מקפיד למלא בדיוק את לחץ האוויר המומלץ או קצת פחות ממנו לצורך שיפור הנוחות?

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, pooh-bear כתב:

זה די מטריד, מה שאתה אומר. נכון לממש עכשיו עם מבצע ההשקה של הפוקוס וימי המכירות הדיגיטליים של לובינסקי, מדובר בכמעט 30,000 ש"ח הפרש. נשמע כמו לא מעט שקלים להרחיב עליהם בהמשך.

 

תודה על התשובות!

מה שמטריד אותי היא האמירה שהאוטו הזה מרגיש כמו 150 סוסים ולא כמו 182, בעוד ה GT של פז'ו לא מרגיש חזק יותר מהפוקוס עם 225 סוסים ( שוב לפי פבל, אני לא מכיר לא זה ולא זה ). מכאן שאיפה שהוא בפז'ו בדרך מהמנוע אל הכביש נעלמים להם 75 סוסים יחסית לאוקטביה 1.5 נניח. וזה כבר אובדן שמחייב ועדת חקירה ממלכתית, לא פחות.

עריכה אחרונה על ידי רועי5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1389 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...