Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פורד פוקוס ST ליין: ניסיון למבחן דרך קצת אחר


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 1393 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שתי שאלות משני צידי הסקאלה:

 

1. היתה לי פוקוס מהדור הראשון, דגם האצ'בק 2 ל', זאת עם המתלה הרב חיבורי. היתה לה מין תחושה של כבדות/מוצקות (במובן החיובי) על הכביש, בשילוב עם התנהגות מהנה ובטוחה ומנוע חזק ביחס למשפחתית הממוצעת (במושגים של דאז). הדורות הבאים (למעט מתיחת הפנים של הדור היוצא שאותה לא ניסיתי) לא שחזרו. 

מה עם הדור הנוכחי?

2. נכנס לרכב, זורק את הטלפון במקום המיועד (או נשאר בתיק). שיחה נכנסת.... איש קשר בעברית.

מה רואים על המסך?

 

חוץ מזה, תמשיך לכתוב כמו שאתה כותב, מפלט אחרון לכתיבה מוטורית משובחת.

עריכה אחרונה על ידי Ozb

קרדיט ל- misterb על התמונה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 265
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

בתור אחד שנכנס למגזין רכב פה על בסיס כמעט יום-יומי, שאלתי את עצמי את השאלה הזאת כמה פעמים..

למה לעזאזל הם לא עשו וולוג?

העולם הולך לשם, זה מעניין, זה נעים לצפייה, ושעושים את זה טוב - זה יכול להיות יותר טוב מכל כתיבה אחרת.

אני מציע את זה לא במקום, אלא בנוסף.. אתם (כל צוות הסוקרים) עושים עבודה מעולה ועניינית ועוזרים רבות בבחירת הרכב (לא פעם חיפשתי אותו והתפללתי שארשום את שמו בפורום ותקפוץ לי כתבה שלכם), אבל אני בטוח שסרטון מקצועי יהיה ערך מוסף ברמה גבוהה.

אני מניח שעלה הרעיון הזה ב"פורום המוביל" שלכם לא פעם ולא פעמיים, לכן גם מעניין אותי על מה זה נפל ולמה.

 

ניצן.

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים




נכנס לרכב, זורק את הטלפון במקום המיועד (או נשאר בתיק). שיחה נכנסת.... איש קשר בעברית.
מה רואים על המסך?


this

עד שהיבואנים לא יבינו שמערכת מולטימדיה חשובה לחווית השימוש ומדווחים עליה בהתאם לא יהיה שינוי


Sent from my Pixel 3 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פבל, את הפורמט שבו החלק שלך הוא לכתוב כתבות בסגנון מהנה במיוחד והחלק שלנו הוא לחייך באופן מטופש, אל תשנה.

 

הבעיה  היא בברזלים, דרך הבחינה של הרכבים דומה לדרך הבחינה של כתבי רכב אחרים. נכנסים לרכב, נותנים בגז, וחוזרים עם מסקנות סובייקטיביות לחלוטין, שגם בהם לא תמיד בטוחים אני מניח. 

 

בגלל זה יש שונות גדולה כך כך בין כתבות רכב על אותו הרכב.

 

אז אני רוצה שבברזלים המבחן יהיה אובייקטיבי ולא סובייקטיבי ורק במעטפת תהיה דעה סובייקטיבית. אני רוצה פדנטיות, עקביות וירידה לפרטים קטנים.

 

לצורך כך לפחות חלק מהמבחן צריך להיות במסלול קבוע בכבישי ישראל וכן במסלול מירוץ קבוע בארץ ובאותה צורת נהיגה וכך ניתן יהיה להשוות את הנתונים לרכבים אחרים.

 

 השאלות שאני רוצה לקבל תשובה עליהן הן, בין היתר:

 

רמת דיצבלים ממוצעת בנסיעה (יש אפליקציה בטלפון אין צורך להביא מודד רעש :))

 

רמת רעידות/ קפיצות בתא הנוסעים (עם מכשיר שבודק את זה).

 

נתוני תאוצה במדידה מדוייקת מהמקום ותאוצות ביניים במסלול סטרילי וכן מהירות שבו הרכב עובר קטע מסלול מסוים בארץ (המתונים הללו לא מיועדים בשבילי ספיציפית, אלא לנהגים הנמרצים בינינו, אבל הם מספקים גם מידע על החיים האמיתיים עם הרכב).

 

מרווח פנימי במדידות ממש בהתאם לתנוחת נהיגה קבועה ונכונה של הנהג והנוסע לידו ולא לבדוק את מרווח הרגליים במושב האחורי לאחר שמישהו לפניך הדביק את המושב הקדמי אחורה (לצורך הענין תנוחת נהיגה קבועה ונכונה היא כזאת שהנהג תמיד יושב כשפרק כף היד שלו מונחת על החלק העליון של ההגה, משענת מושב בזוית זקופה של כך וכך מעלות והכתפיים צמודות למשענת, עם סטיות הכרחיות בתנוחת הנהיגה לפה ולשם עקב מבנה הרכב הספיציפי).

 

גודל תא מטען ע"י מדידות והכנסת מטען קבוע.

 

צריכת דלק בצורת נהיגה רגועה בנפרד ובצורת נהיגה מהירה בנפרד.

 

ועוד פרמטרים, הרעיון הובן אני מניח.

 

אתה בטח כבר מצטער שהתחלת עם היצירתיות שלך, לפעמים עדיף לשתוק ולהיות כמו כולם :roflmao:

 

 

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
  • רעיון טוב! 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הייתה אפשרות לעשות סרטונים בנוסף למבחן הכתוב, זה  היה יכול להביא את האקסטרה מידע הדרוש להחלטה סופית. 

 

עריכה אחרונה על ידי Octavia-TSI11
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, מצטרף למחמאות בנוגע לכתיבה שלך ושל שאר הצוות - הסיקורים פה הם הסיקורים שאני הכי נהנה לקרוא by far.

אפילו בפוסט הזה, הצלחת להצחיק אותי עם המשפט הזה

ציטוט

 "מה אנחנו עושים פה" (פה באתר, לא פה על כדור הארץ)"

הקלילות זאת מגיעה גם למבחנים וזה משהו שאין במקום אחר. בגלל זה אני גם מאוד אוהב את מאט ווטסון, הסרטונים שלו הם לא סתם קריאה מדף נתונים.

יש אצלו הרבה בדיחות ושנינות כזאת שמוסיפה המון עניין.

ואם כבר מאט ווטסון, אם בכוונתם לעשות סקירות וידאו אז שיהיו כאלה.

סקירות הוידאו שמציעים הערוצים הישראלים די משעממות אותי ואני לא צופה בהן בכלל...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אישית הסקירות מאד מענינות מהסיבות שהאחרים כבר הזכירו.

ברכבים מסוג הפוקוס (משפחתומטיות) יש משקל לא קטן למערכות הבטיחות ותיפקודן: סטיה מנתיב, בלימת עזר וכו'.

אפשר להרחיב את החלק הזה בסקירות.

  • מעניין 1

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, green כתב:

פבל, את הפורמט שבו החלק שלך הוא לכתוב כתבות בסגנון מהנה במיוחד והחלק שלנו הוא לחייך באופן מטופש, אל תשנה.

 

הבעיה  היא בברזלים, דרך הבחינה של הרכבים דומה לדרך הבחינה של כתבי רכב אחרים. נכנסים לרכב, נותנים בגז, וחוזרים עם מסקנות סובייקטיביות לחלוטין, שגם בהם לא תמיד בטוחים אני מניח. 

 

בגלל זה יש שונות גדולה כך כך בין כתבות רכב על אותו הרכב.

 

אז אני רוצה שבברזלים המבחן יהיה אובייקטיבי ולא סובייקטיבי ורק במעטפת תהיה דעה סובייקטיבית. אני רוצה פדנטיות, עקביות וירידה לפרטים קטנים.

 

לצורך כך לפחות חלק מהמבחן צריך להיות במסלול קבוע בכבישי ישראל וכן במסלול מירוץ קבוע בארץ ובאותה צורת נהיגה וכך ניתן יהיה להשוות את הנתונים לרכבים אחרים.

 

 השאלות שאני רוצה לקבל תשובה עליהן הן, בין היתר:

 

רמת דיצבלים ממוצעת בנסיעה (יש אפליקציה בטלפון אין צורך להביא מודד רעש :))

 

רמת רעידות/ קפיצות בתא הנוסעים (עם מכשיר שבודק את זה).

 

נתוני תאוצה במדידה מדוייקת מהמקום ותאוצות ביניים במסלול סטרילי וכן מהירות שבו הרכב עובר קטע מסלול מסוים בארץ (המתונים הללו לא מיועדים בשבילי ספיציפית, אלא לנהגים הנמרצים בינינו, אבל הם מספקים גם מידע על החיים האמיתיים עם הרכב).

 

מרווח פנימי במדידות ממש בהתאם לתנוחת נהיגה קבועה ונכונה של הנהג והנוסע לידו ולא לבדוק את מרווח הרגליים במושב האחורי לאחר שמישהו לפניך הדביק את המושב הקדמי אחורה (לצורך הענין תנוחת נהיגה קבועה ונכונה היא כזאת שהנהג תמיד יושב כשפרק כף היד שלו מונחת על החלק העליון של ההגה, משענת מושב בזוית זקופה של כך וכך מעלות והכתפיים צמודות למשענת, עם סטיות הכרחיות בתנוחת הנהיגה לפה ולשם עקב מבנה הרכב הספיציפי).

 

גודל תא מטען ע"י מדידות והכנסת מטען קבוע.

 

צריכת דלק בצורת נהיגה רגועה בנפרד ובצורת נהיגה מהירה בנפרד.

 

ועוד פרמטרים, הרעיון הובן אני מניח.

 

אתה בטח כבר מצטער שהתחלת עם היצירתיות שלך, לפעמים עדיף לשתוק ולהיות כמו כולם :roflmao:

 

 

 

 

 

 

 

אני מצטרף לרוב הדברים שנכתבו פה ^^,

יצא לי לבדוק וחשבתי לקנות פוקוס 2016+ בזמנו, והתרשמתי מאוד מהכוח הזמין בנסיעה שמאוד הורגש מהמנוע, סוף סוף הרגשתי מנוע פורד שפתאום הרגיש חזק משמעותית כמו זה של סיאט לאון 1.4 טורבו.

בתור אחד שהורגל לכיול מתלים משובח בהאצ'בקים המשפחתיים של פוקוס במשך השנים, כמובן שלא קניתי לאון שלא מחזיקה סיבובים. אבל למעשה גם לא קניתי את הפוקוס אחרי שני מבדקים שעשיתי, מכיוון שההגה הרגיש לי בסיבובים מעין חשמלי ולא מתקשר עם הכביש, ולא העביר לי תחושות של הכביש.. משהו שמאוד נפגע בעיניי.. וכך מצאתי את עצמי מאושר בהונדה סיוויק 1.5 טורבו ספורטיבית ובנויה לתלפיות..

אז בנוסף לדברים שהציע @green , הייתי מעוניין לשמוע בסקירה שלך על -

- איך מורגשת עוצמת המנוע ?

- איך ההגה מתקשר עם הכביש בסיבובים לעומת דגם קודם (בכל זאת השם ST-line מחייב) ?

אז תהנה פבל, וסע בדרכים לא ישרות :)

 

עריכה אחרונה על ידי this_is_me
  • מעניין 1

פורד פוקוס ST האצ'בק 2014. (ידנית 250 כ"ס)

הונדה סיוויק ספורט פלוס 1.5 טורבו 2018. (אוטומט 182 כ"ס)

פורד פוקוס האצ'בק 1.6 2007, 2010, 2012. (אוטומט 105-125 כ"ס)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^ עם רקורד כמו שלך והארסנל שלך - הייתי מצרף אותך לבחינה. נראה שיש לך קצת ניסיון עם פוקוסים.

 

לגבי הציפיות מהשם המחייב ST LIne, מהמר שכדאי לקחת בפרופורציות. 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שיתרון ענק של הרשת לעומת ירחון מודפס זה האפשרות להוסיף סקירת וידאו של הרכב.

הכוונה היא לא לצלם את הבוחן נוהג ומספר לנו איך הרכב, אלא סרטון של 2-3 דקות שמראה את הרכב סטטית מכל כיוון, מבפנים, מבחוץ, תא מטען, תא מנוע, פתחי אחסון. מרווח ישיבה מקדימה ומאחורה.

 

יש הרבה מאוד מבחנים של פחות מ-10 דקות של car buyer וכו' ביוטיוב - שלפחות לי אישית מאוד תורמים.

 

בנוסף עוד אופציות מעניינות זה להוסיף את הקטלוג/מפרט טכני ואבזור - נכון שאפשר ללכת להתרשם בסוכנות או באתר, אבל עוד ככה וככה שנים מישהו ירצה לקנות ST משומשת. וזה כבר לא יהיה זמין באתר היבואן.

וכן מחירים לדגמים ולגרסאות השונות - שזה לא מופיע הרבה פעמים.

 

השאלות שלי הן אף פעם לא כמה האוטו עושה 0-100 ולקחת 90% מהרכבים שנבחנים לכבישים מאתגרים לנהיגה זה פשוט מיותר לרוב האנשים. 

אני מבין שישנם מסויימים שמתייחסים לכל נסיעה לעבודה כמו נסיעה בנס הרים, אבל הרוב לא.

ואני מוצא את עצמי קורא מבחנים על רכבים משפחתיים מאוד שיש בהם הרבה מאוד התייחסות לפן שפחות מעניין את רוב הרוכשים.

שוב, לא שזה לא חשוב, אבל הדגש במבחן צריך להיות בהתאם לרכב.

 

לדוגמא בפוקוס ST ליין מעניין אותי איך היא נוסעת עם המנוע 3 צילינדר? האם הוא רועד/רועש?

איך המושבים והמתלים לעומת הגרסה הרגילה.האם הנוחות נפגעה?

איך צריכת הדלק? מה ההבדל באבזור? מה הפער במחיר?

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 26 דקות, Nakamichi כתב:

השאלות שלי הן אף פעם לא כמה האוטו עושה 0-100 ולקחת 90% מהרכבים שנבחנים לכבישים מאתגרים לנהיגה זה פשוט מיותר לרוב האנשים. 

אני מבין שישנם מסויימים שמתייחסים לכל נסיעה לעבודה כמו נסיעה בנס הרים, אבל הרוב לא.

 

אני דווקא חושב שכאן הצלחנו לא ליפול למלכודת הזאת שחלק ניכר מעיתונאי הרכב נופלים אליה ולא כל רכב נבחן בפריזמה של יכולתו בנהיגה ספורטיבית. אם אני טועה, אשמח לתיקון.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוחב ספסל אחורי - נכנסים שלושה כסאות ? מעניין אנשים שחייבים רכב משפחתי אבל רוצים משהו קצת יותר מעניין.

תקלות ידועות - ברור שבוחנים רכב חדש אבל אם יש תקלות ידועות (מחלות ילדות של הרכב) אולי כדאי לציין אותן.

קישור לדף נתונים טכניים - רצוי לדף נתונים של יצרן הרכב ולא היבואן.

 

עלה פעם רעיון למבחנים לאחר מספר שנים שהרכב על הכביש, זה ירד מהפרק ?

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

 

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממתין בקוצר רוח לציטוטים והקבלות מעולם הקולנוע :-)

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אותי מעניינים מספר דברים, לא בהכרח לפי הסדר הבא :

 

1. נוחות המושבים ותנוחת הנהיגה 

2. איכות ההרכבה, צקצוקים ורעשים בעליה על שיבושים

3.התנהגות כביש,  ביצועים, גיר אוטומט בשילוב מנוע טורבו עם 182 כ"ס .

4.נפח תא מטען 

5.המערכת המקורית. 

 

לדעתי אופציה מאוד מאוד מעניינת לכאלו שיש בידם את הסכום ומחפשים משפחתית שנותנת יותר מהסטנדרט , החלופה היא ללכת לרכב משומש בן 3 מדרגה גבוהה (נניח A3, גולף בגרסא בכירה ,V40 ) 

או להוציא פוקוס כזו מהסוכנות. 

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1393 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...