Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פורד פוקוס ST ליין: ניסיון למבחן דרך קצת אחר


פבל
 שיתוף
עוקבים 48

פוסטים מומלצים

זה לא היברידי?

אתה מבין את הכוונה שלי:
למשל אני יכול לבצע עקיפות של מספר מכוניות במכה 

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 265
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

לאחרונה, אולי בעקבות הקורונה ואולי לא, אני חווה מיני-משבר קיומי וחושב הרבה על "מה אנחנו עושים פה" (פה באתר, לא פה על כדור הארץ), ובאופן טבעי המחשבות האלה נדדו אל מבחני דרכים. האם מה שאנחנו כותבים על ה

האמת? לא הייתי נוגע בכלום. המבחנים כפי שהם נכתבים בצורה מעולה, קולחת ומשאירים אותי מרותק עד לסוף המאמר. הם כוללים בתוכם כל מה שצריך כדי שהמאמר יהיה מעניין וזאת מבלי לאבד את האינפורמטיבי

עריכה: אם לא עניתי למישהו על השאלה ולא אמרתי מראש שיהיה לי קשה לענות עליה, אני אשמח אם תוכלו להגיב שוב. אני אעבור שוב על השרשור מאוחר יותר ואבדוק אם התפספסו לי תגובות. פשוט כרגע אני חייב להתחיל לזוז ו

תמונות שפורסמו בשרשור

פוקוס היא לא היברידית.

לבצע עקיפות? תלוי אם אתה עוקף את אותה הפוקוס והנהג שלה לוחץ בדיוק כמוך 😄

וברצינות, טורבו 182 כ"ס זה מעל הממוצע הכללי שאתה תראה סביבך רוב הזמן. אם אני יוצא לעקיפה ללא בעיה של 3-4 רכבים בכביש עין כרם, בטווח הקצר שהקו המקווקו מאפשר, עם פוקוס 170 כ"ס אטמוספרי, אני לא רואה איך רוב הרכבים על הכביש היום מהווים אתגר עבור הפוקוס החדשה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 2 שעות, mcshmupi כתב:

זה לא היברידי?

אתה מבין את הכוונה שלי:
למשל אני יכול לבצע עקיפות של מספר מכוניות במכה 

if 
כביש ארוך

then

כן

 

או במילים אחרות - לא, אני לא ממש מבין את הכוונה. בגלל זה אני מבקש שאלות ספציפיות שיהיה אפשר לענות עליהן בלי יותר מדי פרשנות. 

לפני 2 שעות, banji man כתב:

- השוואה של הנ"ל לאוקטביה 1.5 וטיוטה קורולה.

- השוואה של הנ"ל לרכבים אחרים אם ניתן.

 

את ההשוואות האלה אני לא אוכל לעשות, כי זו פעם ראשונה שאנחנו עושים את זה ואין לי גישה למכוניות אחרות.

כל שאר הדברים - מעניינים מאוד. תודה.

מתלבטים לגבי הרכב הבא? רוצים לדעת אם הרכב שיש לכם הוא הרכב שהכי מתאים לכם? בואו לשאול את מתי.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

נתקלתם בסקופ? ראיתם משהו חדש לפני כולם? רוצים לסכם תקופה עם המכונית? שלחו לנו למייל ונפרסם את זה במגזין שלנו.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 8.6.2020 בשעה 15:00, banji man כתב:

 

- קבלת חוות דעת לא מקצועית על הרכב. לתת לחבר/חברה/קרוב משפחה שלא מגיעים מהתחום סיבוב על הרכב ולקבל מהם חוות דעת. לפעמים התמימות וחוסר הנסיון של נהגים כאלה יכול לתת הבחנות מדויקות.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 7 שעות, פבל כתב:

כן שכנעתם אותי שאתם נהנים לקרוא את מה שאנחנו בכל מקרה מקיאים לתוך קובץ וורד, אז על זה נשמור. אבל כן יש סיכוי טוב שהכמות של זה תתפוס נתח הרבה יותר קטן מהמבחן.

אבל מה שאני רוצה לנסות עכשיו, זה משהו מאוד ספציפי ולראות איך זה זורם.

 

לכן אני צריך שתשאלו (כמו בשרשורי השקות) - שאלות ספציפיות לפוקוס. אבל ספציפיות ברמה שתאפשר לי לענות עליהן תוך לא יותר משורה וחצי. קצר וקולע. דברים כמו "מה הרוחב של המושב האחורי" או "האם נכנסים שלושה מושבי בטיחו" הם מעולים. דברים כמו "יש משקל לא קטן למערכות הבטיחות ותיפקודן: סטיה מנתיב, בלימת עזר וכו'. אפשר להרחיב את החלק הזה בסקירות." הם... פחות טובים. לא כי זו לא שאלה לגיטימית, אלא כי אני אפילו לא יודע איך להתחיל לענות עליה. מה חשוב לך? האם חשוב שהמערכת פשוט עובדת כן או לא? או האם חשוב כמה חלק היא מחזירה אותך לנתיב? איך הקרוז הדפטיבי שומר על מרחק? על איזה מרחק הוא שומר בהגדרה הקרובה/רחוקה? כמה מהר הוא מאיץ אחרי שנניח יצאת לעקיפה? כמה מוקדם הרכב מתריע על אי שמירת מרחק? האם יש אופציה להפעיל רק את ההתראה מסטיה ולבטל את התיקון או שהם מחוברים ביחד? וכו וכו וכו. 

 

אלה השאלות שדיברתי עליהן, שאני לא יודע אם הן חשובות לאנשים, ואני מניח שזו גם אחת הסיבות שאנחנו (ורבים אחרים כמונו) פשוט לא נכנסים אליהן - כי אז זה אומר שנצטרך לוותר על משהו אחר.

כי את הכמות הכללית של הטקסט לא נשנה מכיוון שיש איזשהו טווח הקשבה שאנחנו לא רוצים לחרוג ממנו (זו אחת הסיבות, אגב, לטובת שימוש בהומור - זה מפתיע את הקורא, נותן מכה של אנדורפינים למוח, ולמעשה "מאפס" את טווח הקשב של הקורא. בגלל זה הרבה יותר קל לאדם הממוצע לצפות בקומדיות מאשר בסרטים דוקומנטריים).

 

אז אני צריך מכם שיתוף פעולה קצת חריג הפעם - זה אומר ממש לחשוב ולנסות לחפור ולפצל שערות, ולשאול שאלות סופר-דופר ספציפיות. הרעיון הוא - בעתיד - לפרסם את המבחנים האלה לפני שהם קורים גם במדיות אחרות ("מדיות"... פייסבוק), ולהזמין אנשים שאינם חברי פורום לשאול שאלות ולקבל תשובות שחשובות להם, ובכך גם להנגיש את התכנים שלנו לקהל רחב יותר.

אני חושב (מוזמנים להיכנס בי בעוד 3... 2... 1...) שאתה לוקח את זה לכיוון פחות מוצלח.

 

מבחני דרכים (כאילו, כאלו טובים) מביאים added value בשני תחומים עיקריים: התנסות דינמית ארוכת טווח מספיק של מישהו שמבין דבר או שניים (ויכול להשוות, גם אם במעורפל, למתחרות) וכתיבה חוויתית.

 

מה אני מנסה להגיד? שאם אני (או כל מי שהוא לא כתב רכב) ארצה לקנות פוקוס מחר בבוקר, אז אני כנראה אקבל נסיעת מבחן של חצי שעה +- שחלקה הגדול יהיה בפקק. זה לא ייתן לי כמעט כלום ושום דבר מבחינת היכולות הדינמיות של הרכב, וכדי להשוות למתחרות אני אצטרך לכתת את רגלי לכל אולמות התצוגה ולבזבז המון זמן.

 

אתה, לעומת זאת, גם מקבל את הרכב להמון זמן (בהשוואה) ויכול לחוות איתו המון דברים שאני לא אוכל, וגם מגיע עם המון ניסיון בהמון רכבים שלי אין.

 

אז לדעתי, רוב המבחן צריך להתרכז בדברים שאפשר ללמוד על רכב כשנוהגים בו, וזה לא רק כח והיגוי, גם בידוד רעשים, נוחות לזמן ארוך, הנדסת אנוש (מצבים שנתקלים בהם בנהיגה ולא חושבים עליהם כשיושבים באולם), צריכת דלק וכו', ופחות בנתונים סטטיים שכל אחד יוכל לבדוק בעצמו באולם התצוגה.

 

מעבר לזה, למרות שזה לא מבחן השוואתי, יהיה נחמד לדעת איפה בערך הרכב ממוקם בסגמנט, מול מתחרות רלוונטיות. אולי לא הייתי רץ להשוואות רחוקות יותר (יד שניה מקטגוריות אחרות, למשל), אבל איזושהי השוואה למשהו קרוב (כמו ה-308GT אולי?) שתמקם את הרכב מול התחרות, גם אם באופן כללי.

 

ולגבי האספקט השני, כשאתה אומר " מה שאנחנו בכל מקרה מקיאים לתוך קובץ וורד", אני קורא לזה כתיבה חוויתית. זה אולי האספקט הכיפי יותר של הקריאה, עם תמונות טובות, קצת רקע, כתיבה מעניינת, או מצחיקה, או ווטאבר. לדעתי זה חלק מהותי, והוא מאוד חזק פה עד עכשיו. יהיה חבל (ממש חבל) לוותר עליו בשביל רשימת פיצ'רים.

 

לגבי כמות הטקסט - מעבר לאקסטרה עבודה שזה מצריך (אבל זו לא בעיה שלי :)), אם אתה חושב שיש חלקים במבחן שלא יעניינו את כולם, לא נראה לי בעייתי במיוחד לחלק את המבחן לעמודים שונים בנושאים שונים עם תוכן עניינים שמאפשר לכל אחד לקרוא רק את מה שמעניין אותו. זה מאוד מקובל בביקורות חומרה (ולזכרוני, גם בביקורות רכב בשפות אחרות, אבל אל תתפסו אותי במילה) ועובד מעולה. כמובן שזה מצריך יותר השקעה, אבל זה לא הופך את האורך הכללי לתירוץ מוצלח ללמה לא לפרט יותר בתחומים מסויימים.

 

ובלי קשר למה יצא בסוף, סחטיין על הפתיחות!

  • רעיון טוב! 3

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

@pooh-bear יש לי המון (אבל באמת המון, המון בסדרי גודל של שלושה מבחנים) מה להגיב על ההודעה - הנכונה בעיקרה - שלך, אבל אני לא יכול לעשות את זה כרגע מסיבות מסוימות. אני מבטיח לחזור מחר אחרי הצהריים ולהגיב לך באריכות (מאוד באריכות).

מתלבטים לגבי הרכב הבא? רוצים לדעת אם הרכב שיש לכם הוא הרכב שהכי מתאים לכם? בואו לשאול את מתי.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

נתקלתם בסקופ? ראיתם משהו חדש לפני כולם? רוצים לסכם תקופה עם המכונית? שלחו לנו למייל ונפרסם את זה במגזין שלנו.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זה איום או הבטחה?🤔

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

למרות שההתנסחות שלי לא הייתה מעולה נראה לי שהבנת היטב את הכוונה.

ניסיון להיות יותר ספציפי:

לפני 7 שעות, פבל כתב:

 אני אפילו לא יודע איך להתחיל לענות עליה. מה חשוב לך?

התפקוד של מערכת התראה\תיקון סטייה מנתיב, התראה\בלימת חרום בהתקרבות לרכב או הולכי רגל בכביש. זה בד"כ בא עם התפקוד של בקרת השיוט. מערכות בטיחות אחרות אם יש, והשוואה למערכות המתחרים.

 

האם חשוב שהמערכת פשוט עובדת כן או לא? בבסיס, אם מערכת בטיחות לא עובדת זה מינוס ענקי!

או האם חשוב כמה חלק היא מחזירה אותך לנתיב? כן, והאם ההתראה שלפני התיקון מספיקה להעיף את העיניים מהמולטימדיה\מראה\נוף או כל מה שמסיח את דעתו של הנהג חזרה לכביש.

איך הקרוז האדפטיבי שומר על מרחק? על איזה מרחק הוא שומר בהגדרה הקרובה/רחוקה? בוודאי, ברכב הנוכחי שלי, ל הגדרה שהיא לא "קרוב מאד" גורמת לנהגים אחרים לחתוך.

כמה מהר ובכמה עדינות הוא מאיץ אחרי שנניח יצאת לעקיפה? כמה מוקדם הרכב מתריע על אי שמירת מרחק? ובאיזו רמה של אגרסיביות?

האם יש אופציה להפעיל רק את ההתראה מסטיה ולבטל את התיקון או שהם מחוברים ביחד?

כאשר הרכב לפניך מחליף נתיב האם פתאום יש תאוצה אגרסיבית?

האם המערכת מתבלבלת בככרות? ובככרות עם שני נתיבים?

האם יש התראות שווא גם על סטייה מנתיב וגם עם בלימת חרום?

 

ובשורה התחתונה: אני לוקח את הרכב לדוסנילנד וילד בן 4 שוב יקפוץ לכביש, האם יהיו לי הרבה דפיקות לב או שמערכת בלימת החרום תתערב באגרסיביות הדרושה? (אני מבין שקשה לבדוק דברים כאלה אבל אולי תחשבו על משהו)

וכו וכו וכו.

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 17 שעות, pooh-bear כתב:

לגבי כמות הטקסט - מעבר לאקסטרה עבודה שזה מצריך (אבל זו לא בעיה שלי :)), אם אתה חושב שיש חלקים במבחן שלא יעניינו את כולם, לא נראה לי בעייתי במיוחד לחלק את המבחן לעמודים שונים בנושאים שונים עם תוכן עניינים שמאפשר לכל אחד לקרוא רק את מה שמעניין אותו. זה מאוד מקובל בביקורות חומרה (ולזכרוני, גם בביקורות רכב בשפות אחרות, אבל אל תתפסו אותי במילה) ועובד מעולה. כמובן שזה מצריך יותר השקעה, אבל זה לא הופך את האורך הכללי לתירוץ מוצלח ללמה לא לפרט יותר בתחומים מסויימים.

 

ובלי קשר למה יצא בסוף, סחטיין על הפתיחות!

 

בתור פריק מושבע של חומרה אני מסכים איתך לגמרי לגבי החלוקה, אך בחומרה זה טיפה שונה.

שמשווים 2 חלקי חומרה, או שבכלל עושים ביקורת על חלק חומרה כזה או אחר (בוא נאמר כרטיסים גרפיים לצורך העניין), כל הביצועים שאר הירקות נמדדים אלקטרונית וגרפית, ומרבית עמודי הסקירה מחולקת לעמודים שונים, זה בעיקר השוואות בנצ' גרפיים לחלקים אחרים, הרבה יותר קל לקחת כרטיס RTX2080 TI ולהשוות אותו לFE, ושלל חברות האפטר-מרקט למינהם, מה גם שלכל צ'יפ כזה יש לרוב 2-3 גרסאות שונות שבאות לידי ביטוי באוברקלוק וקירור שונים, שגם לגרסאות האלה ניתן לעשות אוברקלוק ולהשוות את כל הסלט הזה לכרטיס אחד מתחת (2080 סופר במקרה הזה), ולעדר השני (החברה האדומים) שגם להם יש שלל גרסאות וכו' וכו' וכו'.. משהו שפה אולי יהיה יותר קשה לעשות..

אבל מסכים לגמרי, אם הביצוע והחלוקה יהיו טובים הערך המוסף יהיה גדול, אבל שוב, רק אם הביצוע והחלוקה יהיו נכונים.

עריכה אחרונה על ידי nizzan943
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 20 שעות, pooh-bear כתב:

אני חושב (מוזמנים להיכנס בי בעוד 3... 2... 1...) שאתה לוקח את זה לכיוון פחות מוצלח.

 

מבחני דרכים (כאילו, כאלו טובים) מביאים added value בשני תחומים עיקריים: התנסות דינמית ארוכת טווח מספיק של מישהו שמבין דבר או שניים (ויכול להשוות, גם אם במעורפל, למתחרות) וכתיבה חוויתית.

 

מה אני מנסה להגיד? שאם אני (או כל מי שהוא לא כתב רכב) ארצה לקנות פוקוס מחר בבוקר, אז אני כנראה אקבל נסיעת מבחן של חצי שעה +- שחלקה הגדול יהיה בפקק. זה לא ייתן לי כמעט כלום ושום דבר מבחינת היכולות הדינמיות של הרכב, וכדי להשוות למתחרות אני אצטרך לכתת את רגלי לכל אולמות התצוגה ולבזבז המון זמן.

 

אתה, לעומת זאת, גם מקבל את הרכב להמון זמן (בהשוואה) ויכול לחוות איתו המון דברים שאני לא אוכל, וגם מגיע עם המון ניסיון בהמון רכבים שלי אין.

 

אז לדעתי, רוב המבחן צריך להתרכז בדברים שאפשר ללמוד על רכב כשנוהגים בו, וזה לא רק כח והיגוי, גם בידוד רעשים, נוחות לזמן ארוך, הנדסת אנוש (מצבים שנתקלים בהם בנהיגה ולא חושבים עליהם כשיושבים באולם), צריכת דלק וכו', ופחות בנתונים סטטיים שכל אחד יוכל לבדוק בעצמו באולם התצוגה.

 

מעבר לזה, למרות שזה לא מבחן השוואתי, יהיה נחמד לדעת איפה בערך הרכב ממוקם בסגמנט, מול מתחרות רלוונטיות. אולי לא הייתי רץ להשוואות רחוקות יותר (יד שניה מקטגוריות אחרות, למשל), אבל איזושהי השוואה למשהו קרוב (כמו ה-308GT אולי?) שתמקם את הרכב מול התחרות, גם אם באופן כללי.

 

ולגבי האספקט השני, כשאתה אומר " מה שאנחנו בכל מקרה מקיאים לתוך קובץ וורד", אני קורא לזה כתיבה חוויתית. זה אולי האספקט הכיפי יותר של הקריאה, עם תמונות טובות, קצת רקע, כתיבה מעניינת, או מצחיקה, או ווטאבר. לדעתי זה חלק מהותי, והוא מאוד חזק פה עד עכשיו. יהיה חבל (ממש חבל) לוותר עליו בשביל רשימת פיצ'רים.

 

לגבי כמות הטקסט - מעבר לאקסטרה עבודה שזה מצריך (אבל זו לא בעיה שלי :)), אם אתה חושב שיש חלקים במבחן שלא יעניינו את כולם, לא נראה לי בעייתי במיוחד לחלק את המבחן לעמודים שונים בנושאים שונים עם תוכן עניינים שמאפשר לכל אחד לקרוא רק את מה שמעניין אותו. זה מאוד מקובל בביקורות חומרה (ולזכרוני, גם בביקורות רכב בשפות אחרות, אבל אל תתפסו אותי במילה) ועובד מעולה. כמובן שזה מצריך יותר השקעה, אבל זה לא הופך את האורך הכללי לתירוץ מוצלח ללמה לא לפרט יותר בתחומים מסויימים.

 

ובלי קשר למה יצא בסוף, סחטיין על הפתיחות!

 

אוקיי, מוכן? 

אז ככה, התגובה להודעה הזאת מאוד פשוטה, אבל גם מאוד מורכבת.

מצד אחד, אני מקבל לחלוטין את מה שכתבת אתה ואחרים, על כך שהמבחנים האלה מהנים לקריאה, מהווים מפלט אחרון לכתיבה מוטורית משובחת וכו'. אני מאמין שזה נכתב ממקום אמיתי לחלוטין, ומיותר לציין (אבל בכל זאת אציין) שעבורי כיוצר תוכן, אין דבר שמחמיא לי יותר לקרוא/לשמוע מאשר "אל תשנה כלום".

אבל, וזה אבל גדול, אחרי 7 שנים מינוס שבוע ככתב רכב (בבקשה, אל תחפשו את הכתבות והתמונת הראשונות שלי, אני העכשווי מביך את עצמי מספיק...) אני יכול להגיד בביטחון מלא וללא שמץ של בושה, שאני רק מתחיל לטפס החוצה מ"עמק היאוש" של דאנינג-קרוגר ואני מתחיל להבין כמה הרבה אני יודע שאני לא יודע. 

 

אחת ההבנות האלה, של מה אני לא יודע, זה מה "מניע אנשים" מבחינת תוכן, ואני אסביר:

לטענתכם - אני כותב סבבה. התכנים שאנחנו מפיקים הם (תרשו לי לעוף על עצמי) מעל הממוצע. אבל אני מסתכל על המספרים ונטרף מהם. מאות בודדות של כניסות למבחנים (אלף-יים במקרים הכי טובים), עשרות בודדות של הקלקות על לינקים בדף הפייסבוק שלנו, שלא לדבר על תגובות בודדות ובמקרה הממש-ממש טוב, שיתוף אחד או שניים. 

מאידך, אני מסתכל על תכנים אחרים, שלטענת הרבה מאוד אנשים שאני מכבד מאוד את דעתם, הם... במילים עדינות, אשפה לחה ומטפטפת, והם מקבלים פי כמה וכמה יותר engagement בכל המדדים (בין אם אלה תגובות על הכתבה עצמה, או לייקים ושיתופים וכל השיט הזה)*.

המצב הזה, בהיותי סובייטי שלא לימדו אותו להתבכיין ולהאשים את העולם, גורם לי לחשוב "למה". ובעיקר "איך". 

 

מה אני עושה, שגורם לאנשים לאהוב את התוכן (או לכל הפחות להגיד את זה כשאני שואל) מחד, ולא לרצות לתת לחברים שלהם לקרוא אותו גם כן.

איך שאני לא מסובב את זה, יש כאן disconnect. כל זה מועצם פי כמה כשאני חושב על זה שמבחינת כמות גולשים באתר אנחנו (לפי נתונים) לכל הפחות ב-5 הגדולים. איך זה ייתכן שלאתרים עם הרבה פחות טראפיק מאיתנו (שלא לדבר על גופים שבכלל אין להם אתר אלא רק עמוד פייסבוק או ערוץ יוטיוב), מצליחים לעניין כל כך הרבה יותר אנשים מאיתנו?

 

כמובן שלצד זה, עצם העובדה שאנחנו כעיקרון מסרבים לקחת כסף על "תוכן מקודם" (או תוכן ממומן או "בשיתוף" איך שלא קוראים לשיט הזה השבוע), אנחנו חייבים להסתמך, לפחות נכון לרגע זה, על נטו מאסה של תנועה כדי לייצר הכנסה כלשהי מהפרסומות שרצות באתר. ובגלל שייצור תוכן הוא חלק משמעותי מהתפקיד שלי, אני מנסה למקסם את התועלת הפיננסית שלו מבלי לעבור על העקרונות שלנו. אנחנו כמובן יכולים לזנוח את התחום הזה לחלוטין ולחזור להיות פורום/קהילה בלבד, אבל (מה שמחזיר אותי להתחלה) אנחנו לא רוצים, כי אתם אומרים לנו שאתם נהנים מהתוכן. 

 

עכשיו, היות ואני לא שולט על מה אנשים עושים*, אני אוטומטית מנסה לחשוב איפה מה שאני עושה לא מספיק טוב ואיפה אני יכול להתאים את התוצר שלי טוב יותר לטעם של הקוראים - גם אלה שכבר "שלנו", וגם האחרים שעדיין לא מכירים אותנו ואת התכנים שלנו. מה שמוביל אותי לפתיחת השרשור הזה (ודומים לו בעבר), שעיקרם ותפקידם הוא לנסות דברים חדשים ואחרים, כי עם כל הכבוד לפידבק שאני מקבל - דיבורים כמו חול ואין מה לאכול*.

 

עכשיו אחרי שעצבנתי את כולכם עם הבכיינות שלי, הסבר לשלוש הכוכביות.

אני לא רוצה, לא מבקש, לא חושב על, ואפילו קצת אכעס אם אני לא אשנה כלום ופתאום נקבל עשרות אלפי לייקים ומאות שיתופים. כאילו, אני אהיה מבסוט רצח, אבל מיד אחרי זה אני אכעס.

זה לא פוסט בכיינות, זה לא פוסט של "ני ני ני אכלו לי שתו לי למה אף אחד לא אוהב אותי". FUCK THAT. 

אני לא מאמין ב"פרוסנה" של העיתונאי שיודע הכל על הכל, איש המדיה שמפצח קופירייטינג ל-10 פוסטים בפייסוק לפני ארוחת הבוקר, או בחשיבות עצמית ואטימות מערכתית. אני מאמין בכנות ופתיחות, ובשיח שווה זכויות ביני לבין האנשים שאני עובד עבורם (אתם). בגלל זה אני פה בפורום, שווה בין שווים (בסדר, עם קצת יותר זכויות עריכה מאשר לכם... אל תתקטננו) ולא במקום אחר (וזה לא כי לא היו הצעות). אני יודע טוב מאוד שיש דברים שאתם יודעים ואני לא, שיש דברים שמעניינים אותי ואתכם לא, שמניעים אותי לפעולה ואתכם לא, ובעיקר - שהדעה שלכם שווה לא פחות משלי, אם לא יותר - כי אני רק מקיא מילים לתוך וורד, אתם מחליטים כמה אני "טוב" וכמה אני מעניין אתכם, ובסופו של דבר כמה עיניים רואות את האתר והתכנים שבו. 

לכן, במרדף הבלתי פוסק אחרי ה"טוב יותר", אני מרגיש בנוח לפנות אליכם ולהריץ מולכם רעיונות שונים, בתקווה שבסופו של דבר, נגיע למשהו שהוא באמת ובתמים, טוב יותר.

  • מעניין 1

מתלבטים לגבי הרכב הבא? רוצים לדעת אם הרכב שיש לכם הוא הרכב שהכי מתאים לכם? בואו לשאול את מתי.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

נתקלתם בסקופ? ראיתם משהו חדש לפני כולם? רוצים לסכם תקופה עם המכונית? שלחו לנו למייל ונפרסם את זה במגזין שלנו.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

"פרוסנה" של העיתונאי שיודע הכל על הכל, איש המדיה שמפצח קופירייטינג ל-10 פוסטים בפייסוק לפני ארוחת הבוקר, או בחשיבות עצמית ואטימות מערכתית. יש כבר כזה לפחות אחד.

לפני 32 דקות, פבל כתב:

 

אוקיי, מוכן?

אז ככה, התגובה להודעה הזאת מאוד פשוטה, אבל גם מאוד מורכבת.

מצד אחד, אני מקבל לחלוטין את מה שכתבת אתה ואחרים, על כך שהמבחנים האלה מהנים לקריאה, מהווים מפלט אחרון לכתיבה מוטורית משובחת וכו'. אני מאמין שזה נכתב ממקום אמיתי לחלוטין, ומיותר לציין (אבל בכל זאת אציין) שעבורי כיוצר תוכן, אין דבר שמחמיא לי יותר לקרוא/לשמוע מאשר "אל תשנה כלום".

אבל, וזה אבל גדול, אחרי 7 שנים מינוס שבוע ככתב רכב (בבקשה, אל תחפשו את הכתבות והתמונת הראשונות שלי, אני העכשווי מביך את עצמי מספיק...) אני יכול להגיד בביטחון מלא וללא שמץ של בושה, שאני רק מתחיל לטפס החוצה מ"עמק היאוש" של דאנינג-קרוגר ואני מתחיל להבין כמה הרבה אני יודע שאני לא יודע. 

 

לפחות אתה מודה בזה. ונכונות להודות היא כבר נקודת זכות .

 

לפני 32 דקות, פבל כתב:

 

אחת ההבנות האלה, של מה אני לא יודע, זה מה "מניע אנשים" מבחינת תוכן, ואני אסביר:

לטענתכם - אני כותב סבבה. התכנים שאנחנו מפיקים הם (תרשו לי לעוף על עצמי) מעל הממוצע. אבל אני מסתכל על המספרים ונטרף מהם. מאות בודדות של כניסות למבחנים (אלף-יים במקרים הכי טובים), עשרות בודדות של הקלקות על לינקים בדף הפייסבוק שלנו, שלא לדבר על תגובות בודדות ובמקרה הממש-ממש טוב, שיתוף אחד או שניים. 

מאידך, אני מסתכל על תכנים אחרים, שלטענת הרבה מאוד אנשים שאני מכבד מאוד את דעתם, הם... במילים עדינות, אשפה לחה ומטפטפת, והם מקבלים פי כמה וכמה יותר engagement בכל המדדים (בין אם אלה תגובות על הכתבה עצמה, או לייקים ושיתופים וכל השיט הזה)*.

המצב הזה, בהיותי סובייטי שלא לימדו אותו להתבכיין ולהאשים את העולם, גורם לי לחשוב "למה". ובעיקר "איך". 

 

מה אני עושה, שגורם לאנשים לאהוב את התוכן (או לכל הפחות להגיד את זה כשאני שואל) מחד, ולא לרצות לתת לחברים שלהם לקרוא אותו גם כן.

איך שאני לא מסובב את זה, יש כאן disconnect. כל זה מועצם פי כמה כשאני חושב על זה שמבחינת כמות גולשים באתר אנחנו (לפי נתונים) לכל הפחות ב-5 הגדולים. איך זה ייתכן שלאתרים עם הרבה פחות טראפיק מאיתנו (שלא לדבר על גופים שבכלל אין להם אתר אלא רק עמוד פייסבוק או ערוץ יוטיוב), מצליחים לעניין כל כך הרבה יותר אנשים מאיתנו?

 

כי אנחנו למרות כמות התנועה "מיוחדים" ולא עוסקים בפופוליזם כזה או אחר. אנחנו אותם מוזרים שבשיחות חברה תמיד אבל תמיד מגיעים לנושא ששמו רכב.

 

לפני 32 דקות, פבל כתב:

 

עכשיו, היות ואני לא שולט על מה אנשים עושים*, אני אוטומטית מנסה לחשוב איפה מה שאני עושה לא מספיק טוב ואיפה אני יכול להתאים את התוצר שלי טוב יותר לטעם של הקוראים - גם אלה שכבר "שלנו", וגם האחרים שעדיין לא מכירים אותנו ואת התכנים שלנו. מה שמוביל אותי לפתיחת השרשור הזה (ודומים לו בעבר), שעיקרם ותפקידם הוא לנסות דברים חדשים ואחרים, כי עם כל הכבוד לפידבק שאני מקבל - דיבורים כמו חול ואין מה לאכול*.

 

כי אם נהייה כנים וננתח את סוגי התגבות היותר עינייניות כאן תראה שבאמת הקהל שנמצא כאן הוא פחות הקהל של C63  ויותר של המיינסטרים עם נטייה קלה למעלה לכיוון החדשות שעולות עד 250 אלף.

בעיון זריז אני מסתכן ואומר שיש כאן מסה יותר קריטית של קהל שמחפש תמורה נאה לתקציב צנוע. ויש כאן לא מעטים שיודעים לתת חיזוק לאותו קהל.וכאלו שיכולים לתת ערך מוסף באמצעות החוויה האישית ובפרוט כמו סיפורי הצרפתיות או דומות.

 

לפני 32 דקות, פבל כתב:

 

עכשיו אחרי שעצבנתי את כולכם עם הבכיינות שלי, הסבר לשלוש הכוכביות.

אני לא רוצה, לא מבקש, לא חושב על, ואפילו קצת אכעס אם אני לא אשנה כלום ופתאום נקבל עשרות אלפי לייקים ומאות שיתופים. כאילו, אני אהיה מבסוט רצח, אבל מיד אחרי זה אני אכעס.

זה לא פוסט בכיינות, זה לא פוסט של "ני ני ני אכלו לי שתו לי למה אף אחד לא אוהב אותי". FUCK THAT. 

אני לא מאמין ב"פרוסנה" של העיתונאי שיודע הכל על הכל, איש המדיה שמפצח קופירייטינג ל-10 פוסטים בפייסוק לפני ארוחת הבוקר, או בחשיבות עצמית ואטימות מערכתית. אני מאמין בכנות ופתיחות, ובשיח שווה זכויות ביני לבין האנשים שאני עובד עבורם (אתם). בגלל זה אני פה בפורום, שווה בין שווים (בסדר, עם קצת יותר זכויות עריכה מאשר לכם... אל תתקטננו) ולא במקום אחר (וזה לא כי לא היו הצעות). אני יודע טוב מאוד שיש דברים שאתם יודעים ואני לא, שיש דברים שמעניינים אותי ואתכם לא, שמניעים אותי לפעולה ואתכם לא, ובעיקר - שהדעה שלכם שווה לא פחות משלי, אם לא יותר - כי אני רק מקיא מילים לתוך וורד, אתם מחליטים כמה אני "טוב" וכמה אני מעניין אתכם, ובסופו של דבר כמה עיניים רואות את האתר והתכנים שבו. 

 

יש כבר לפחות אחד כזה והתחושה שלי שהתנועה שם פחותה, למרות הידע והנסיון הרב. 

 

 

לפני 32 דקות, פבל כתב:

לכן, במרדף הבלתי פוסק אחרי ה"טוב יותר", אני מרגיש בנוח לפנות אליכם ולהריץ מולכם רעיונות שונים, בתקווה שבסופו של דבר, נגיע למשהו שהוא באמת ובתמים, טוב יותר.

 

שכוייח (יישר כוח) 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

פבל התשובה לבעית הטראפיק היא פשוטה וכבר מזמן שמתי לב אליה, אתם מפרסמים כתבות על רכבים בעיכוב א ד י ר לעומת שאר אתרי הרכב (אתר וינט רכב מגדיל לעשות ומקדים את כל האתרים האחרים אפילו בכמה שבועות).

 

עד שפירסמתם אני כבר הספקתי לקרוא על אותו הרכב 5 כתבות באתרי רכב אחרים. מודה וירוחם שלא טרחתי אפילו ללחוץ על הקישור של כמה הכתבות שלך עקב כך.

 

סיבה נוספת לדעתי היא שהאתר מוכר כפורום רכב ולא כמגזין רכב. לאתרי רכב נכנסים לקרוא כתבות על רכב, לאתר פורום נכנסים להעביר דעות על רכבים. מי שחבר פורום פעיל גם יקרא כתבות על רכב שמפורסמים בפורום, אבל מי שרק קורא כתבות רכב לא ייכנס לפורום מלכתחילה כדי למצוא אותן. 

 

אתם צריכים לתת משקל לחלק של מגזין הרכב הן מבחינת הפרסום שלו והן מבחינת המראה של המגזין והתכנים שלו.

 

אתם לא מופיעים למשל בגוגל בתוצאות כשרושמים "אתרי רכב" וכנראה עוד וראיציות, אלא רק כשרושמים "מגזיני רכב" וגם אז אתם מופיעים איפשהו למטה. מהפורום עצמו יש קישור "נסתר" למגזין בסלולרי (לחיצה על 3 הקוים הללו) במקום שלחיצה על הבאנר הצהוב של קארספורום ייקח אותך למגזין ושיהיה גם קישור בולט נוסף בקטגוריות של הפורום מעל "רכב כללי", "ייעוץ לרכישת רכב" ושיהיה קישור נפרד לפורום לא בבאנר הצהוב של קארספורום.

 

ועכשיו לנקודה הכואבת, המזגין שלכם נראה נוראי, בלאגן שלם הולך שם, נראה חובבני ממש (לפחות בסלולרי). אתרי רכב אחרים נראים ומסודרים הרבה יותר טוב.

 

 גם מבחינת החומר עצמו, אין סרטונים כמו שציינו שזה מאד מאד אטרקטיבי (אני תמיד מעדיף לראות סרטון ולא טורח לקרוא את הכתבה על אותו הרכב) אתם לא עורכים מבחנים השוואתיים בין רכבים, שאותי אישית הם הכי מעניינים וכיוצ"ב.

עריכה אחרונה על ידי green
  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • Create New...