Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פורד פוקוס ST ליין: ניסיון למבחן דרך קצת אחר


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 1394 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 265
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ממה שכותבים כאן רוב המגיבים:
https://www.fiestast.net/threads/overboost-feature.1332/
"Basically, just floor it"
זה זמין לזמן מוגבל כשאתה מועך את הדוושה, אולי לא בהילוך ראשון ושני

עריכה אחרונה על ידי mcshmupi

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל מכונית בצורה אחרת. בג'ולייטה, אם אני זוכר נכון, זה היה זמין במצב דינאמיק בפרמטרים מסויימים. ב-GTV916 טורבו גם כן זה היה תלוי מידת לחיצה. זה לא משהו שאתה בוחר או מנתק באופן יזום. אין כפתור אוברבוסט.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת אוף טופיק. נזכרתי בסרטון של עזרא רפאל ללקסוס LC. מושקע, מקצועי ממש חו"ל ו... רק 8,216 צפיות לסרטון בן שנה וחצי. אז ברור שאם זו הייתה מאזדה 3 היו כנראה 40,000 צפיות או יותר אבל צריך להבין, תוכן מצולם זה לא רק השקעה כספית גדולה (לרמה מקצועית כמו הסרטון של לקסוס LC), זה למעשה אמור להיות מקור הכנסה נפרד ומשמעותי מערוץ יוטיוב ובתחום סקירת הרכב בארץ? ממש לא חושב שזה שווה את זה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@פבל כנראה שהשאלות שלי על מערכות הבטיחות נעלמו. אז אחזור עליהן:

איך ההתרשמות שלך ממערכות הבטיחות באופן כללי? רק נותנות וי, עושות את העבודה או מהמצטיינות?

האם מערכת ההחזרה לנתיב עושה זאת בצורה נעימה ובזמן או באגרסיביות כשמאוחר מדי?

האם ההתראות (סטייה או קרבה לרכב) קורת בעוצמה ובזמן שיספיק לנהג לחזור לנתיב או לבלום בזמן?

בק״ש אדפטיבית:

האם שמירת המרחק מתבצעת גם במרחקים לא גורמים לנהגים לחתוך ולהידחף לפניך?

איך האיזון בין האצה\האטה אגרסיבית לנוחה: אפשר לכוון את זה?

ההתנהגות של המערכת כאשר הרכב לפנים עובר נתיב: חלק מהמערכות נכנסות להאצה חזקה על גבול המסוכנת.

מה קורה בככרות? חלק מהמערכות הולכות לאיבוד בכיכרות.

התראות שווא? יש? אין?

ובשורה התחתונה: אני לוקח את הרכב לדוסנילנד וילד בן 4 שוב יקפוץ לכביש, האם יהיו לי הרבה דפיקות לב או שמערכת בלימת החרום תתערב באגרסיביות הדרושה?

 

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, ch2856 כתב:

קצת אוף טופיק. נזכרתי בסרטון של עזרא רפאל ללקסוס LC. מושקע, מקצועי ממש חו"ל ו... רק 8,216 צפיות לסרטון בן שנה וחצי. אז ברור שאם זו הייתה מאזדה 3 היו כנראה 40,000 צפיות או יותר אבל צריך להבין, תוכן מצולם זה לא רק השקעה כספית גדולה (לרמה מקצועית כמו הסרטון של לקסוס LC), זה למעשה אמור להיות מקור הכנסה נפרד ומשמעותי מערוץ יוטיוב ובתחום סקירת הרכב בארץ? ממש לא חושב שזה שווה את זה. 

ברור, זה רק מראה כמה התחום הזה מורכב וכמה שצילום ועריכה לבדם, איכותיים ככל שיהיה (והם איכותיים בטירוף, לדעתי האיכותיים ביותר שאפשר לקבל בישראל) לא יכול לעמוד לבדו וצריך דברים נוספים כמו הגשה טובה וטקסטים טובים. דמיין לך את הצילום של עזרא עם הטקסטים וההגשה של Carfection למשל (לא שהצילומים שלהם לא טובים, אבל הם פחות טובים), ותגיד לי שלא תהיה דבוק למסך לאורך כמה זמן שהסרטון הזה לא יהיה.

 

לפני 7 דקות, borsood כתב:

@פבל כנראה שהשאלות שלי על מערכות הבטיחות נעלמו. אז אחזור עליהן:

איך ההתרשמות שלך ממערכות הבטיחות באופן כללי? רק נותנות וי, עושות את העבודה או מהמצטיינות?

האם מערכת ההחזרה לנתיב עושה זאת בצורה נעימה ובזמן או באגרסיביות כשמאוחר מדי?

האם ההתראות (סטייה או קרבה לרכב) קורת בעוצמה ובזמן שיספיק לנהג לחזור לנתיב או לבלום בזמן?

בק״ש אדפטיבית:

האם שמירת המרחק מתבצעת גם במרחקים לא גורמים לנהגים לחתוך ולהידחף לפניך?

איך האיזון בין האצה\האטה אגרסיבית לנוחה: אפשר לכוון את זה?

ההתנהגות של המערכת כאשר הרכב לפנים עובר נתיב: חלק מהמערכות נכנסות להאצה חזקה על גבול המסוכנת.

מה קורה בככרות? חלק מהמערכות הולכות לאיבוד בכיכרות.

התראות שווא? יש? אין?

ובשורה התחתונה: אני לוקח את הרכב לדוסנילנד וילד בן 4 שוב יקפוץ לכביש, האם יהיו לי הרבה דפיקות לב או שמערכת בלימת החרום תתערב באגרסיביות הדרושה?

 

 

אתה לא מבין כמה אני עצבני על עצמי. רציתי להגיב לשאלות האלה בערך 4 פעמים שזה פחות או יותר כל פעם שנכנס כדי לענות. גם חרשתי על המערכות במיוחד בשביל זה, וכל פעם פספסתי את ההודעה שלך ולא ציטטתי אותה, או שנזכרתי - נכנסתי כדי להגיב ספציפית, משהו קרה, ואז שכחתי. אז קודם כל - קבל את התנצלותי. 

שנית - במשפט אחד, יש כאן את חבילת מערכות הבטיחות הטובה ביותר שזמינה ברכב משפחתי עממי (מאלה שנהגתי בהם, אני חושב שזה כולם, אבל מה אכפת לי שיהיה איזה ט.ל.ח), ללא קשר למחיר. חד משמעית ובלי שום הסתייגות.

על פניו, נראה שאין פה שום דבר מיוחד, ואפילו חסרה מערכת ניטור שטחים מתים. אבל לדעתי, אם מכוונים את המראות כמו שצריך ואם יש מצלמת רוורס מספיק רחבה (יש) המערכת הזו לא באמת מועילה המון וחסרונה לא מורגש.

בפועל, מאידך, המערכות פשוט מעולות.

 

בקרת השיוט האדפטיבית מצוינת, בפקקים היא שומרת על מרחק שסביר אפילו בשביל הכביש הישראלי ולא נדחפו לפני אפילו פעם אחת. היא מאיצה ומאיטה במהירות סבירה לגמרי, עד כדי הורדת הילוך והעלאת הסל"ד לאיזור ה-4-4.5K סל"ד. אי אפשר לכוון את זה (יכול להיות שזה מושפע ממצב הנהיגה, אבל אני לא שמתי לב להבדל). ההערה היחידה שלי אליה היא שאם נוסעים מאחורי מישהו במהירות נמוכה מזו שהוגדרה, היא לא מאיצה כאשר מפעילים את האיתות או אפילו כשמתחילים לסטות, אלא רק אחרי מעבר מלא לנתיב אחר. אבל הדבר הכי מדהים במערכת הזו הוא שזו הפעם הראשונה שאני רואה (יכול להיות שיש רכבים אחרים שיודעים לעשות את זה ואני לא חוויתי את זה) מכונית שיודעת להשתלב במצב של התמזגות נתיבים בפקק. היא לא מושלמת ולפעמים צריך לעזור לה קצת אבל ב-4 מתוך 5 הפעמים בהן (ותודה לפקקי הסופ"ש) נדרשתי להשתלב, ולמרות קצב הלב המואץ שלי, היא עשתה את זה בלי שום בעיה ובלי שום התערבות שלי (כמובן, המציג אינו רופא, אין לנסות בבית, אין אחריות, וכו'). בכיכרות לצערי שכחתי לבדוק... סליחה. 

 

מערכת תיקון הסטיה עושה את העבודה שלה בסדר גמור ומחזירה את הרכב לתוך הנתיב. היא נכנסת לפעולה מספיק מוקדם ומספיק בעדינות.

 

א-ב-ל, יש פה גם מערכת לשמירת מרכז נתיב, שעובדת רק בשילוב עם בקרת השיוט. ושתיהן יחד הן השוס האמיתי של הפוקוס. עד בערך 15-20 קמ"ש, למעט אחרי עצירות של יותר מ-5-6 שניות (אחריהן צריך ללחוץ על Res כדי לוודא שאתם עדיין שם) המכונית נוהגת לבד. לא כמעט, לא בערך, לא עם "הלו לאן הלכת?! תחזיר ת'ידיים" כל 10 שניות. ל-ב-ד. צלחתי ככה שני פקקים של 25 דקות כל אחד כמעט בלי לגעת בהגה (חוץ מאשר כשהמהירות עלתה). ברגע שהמהירות עולה כמובן שקופצת התראה אבל היא ממשיכה לעבוד. המערכת עובדת כמובן גם במהירויות יותר גבוהות, אבל שם היא קצת תזזיתית ומעצבנת אז ביטלתי אותה והשארתי רק את תיקון הסטיה, שכאמור עובד מעולה. 

 

מערכת בלימת החירום עובדת בכמה רבדים - קודם אתה מקבל נורה קטנה ועגולה של "תשמור מרחק", אם אתה ממשיך להתקדם (הרחבה בפסקה האחרונה) היא מתחילה להבהב עלייך BRAKE, שדורך את משאבת הבלמים וגם בלחיצה עדינה יחסית הפוקוס מפעילה בלימה מקסימלית ומגיעה לנעילת גלגלים רגעית שאחריה מופעל ה-ABS אם ממשיכים ללחוץ חזק (שזה - למען הסר ספק - מעולה). לא נתקלתי בהתראות שווא, מאידך, גם לא קפצו לי ילדים לכביש אז אני לא יודע איך היא הייתה מגיבה אילו זה היה קורה.

 

אבל, שלא תחשוב/תחשבו שהמערכת יכולה לנהוג לבד לגמרי. היא עדיין לא מחליפה את שיקול הדעת והיכולת לצפות קדימה שיש לבני אדם. מתוך עשרות פעמים שהפעלתי את המערכת, פעמיים היו מצבים בעייתים בכביש, בהם נסיעה מהירה יחסית הגיעה מהר מאוד לעצירה ופקק, אני יכולתי לראות את זה כמובן כי ראיתי את המכוניות שלפני המכונית שאני מאחוריה, אבל הפוקוס לא ראתה אותן ונאלצה להבהב "BRAKE". לא חיכיתי לבדוק אם היא הייתה בולמת לבד. 

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@פבל

יכול להשוות את רמת נוקשות המתלים בין ה3 החדשה לפוקוס ST-Line?

 

תיאמתי כבר נסיעת מבחן בקרוב, בגדול הרכב נשמע לי אחלה, מקווה רק שהנוחות תהיה מקובלת, אם כן סביר להניח שאסגור עסקה,

רק חבל שאין צבעים, הבנתי כחול כבר אין, בגדול יש רק אדום, בורדו בתוספת תשלום , כסוף, לבן, ושחורה אחת.

אני מתלבט יותר בין כסוף או לבן, אל לדעתי שניהם לא מתאימים כל כך לרכב, אלא הכחול שלא יגיע אפילו במשלוח הבא עוד 3 חודשים לפי מה שהבנתי.

עריכה אחרונה על ידי wildlands2019
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@פבל

אולי השוואה קצת לא קשורה אבל אני חייב לשאול.

מתלבט בין הפוקוס ST לבין היונדאי i30 ברמת גימור בסיסית בשביל אישתי.

 

מה אתה חושב על ההתלבטות? או שהיא לא במקום בכלל כי הרכבים בכלל לא ברי השוואה?

עריכה אחרונה על ידי Tibbyle
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני כמובן לא עונה במקום פבל, אך ממליץ לך ללא קשר לבדוק מבחנים שקראתי ברשת בתקופה האחרונה למבחן בין ה2 שבהם הפוקוס עדיפה (אך לא מדובר באותה רמת אבזור STLINE):

https://www.news.com.au/technology/innovation/motoring/car-advice/comparison-review-ford-focus-v-toyota-corolla-v-hyundai-i30/news-story/273a7910fb28a916ba34158af295f063

 

https://www.whichcar.com.au/car-comparisons/ford-focus-and-hyundai-i30-compared

עריכה אחרונה על ידי wildlands2019
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  

לפני 59 דקות, wildlands2019 כתב:

@פבל

יכול להשוות את רמת נוקשות המתלים בין ה3 החדשה לפוקוס ST-Line?

לפני 23 שעות, פבל כתב:

ה-3 גם קשיחה, וקשה לי לומר אם יותר או פחות מהפוקוס כי עברו כבר כמה חודשים מאז שנהגתי בה. אבל אני כן זוכר שהיא הרגישה פחות עסוקה ויותר מגובשת מהפוקוס.

 

לפני 54 דקות, Tibbyle כתב:

מה אתה חושב על ההתלבטות? או שהיא לא במקום בכלל כי הרכבים בכלל לא ברי השוואה?

אני לא חושב שאין מקום להתלבטות, אבל לא נהגתי ב-i30 הרגילה (היא נבחנה אצלנו ע"י @In Flames, שלא נהג בפוקוס, אז יהיה קצת בעייתי) אז אני לא יכול להתייחס עניינית להשוואה.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

תודה 

לפני כשעה, Tibbyle כתב:

@wildlands2019

מה אתה אומר לגבי ירידת ערך?

כמובן שאף אחד לא יודע מה יהיה, אבל אם אני צריך לנחש, כנראה שהפוקוס תהיה שווה פחות לאחר 5 שנים. לא כך?

 

אי אפשר לדעת, אך אני חושב שהיא לא תקרוס כמו הדגם הרובוטי בגלל כמה סיבות:

1. גיר פלנטרי ולא רובוטי

2. מרווחת מאחור

3. מודרנית יחסית, ולא פנים מיושן כמו הקודמת

4. אבזור עשיר וגם בטיחות

5. הנדסת אנוש

6. מבחני דרך בדר"כ משבחים.

7. ומי שהעדיף תצורת 5 דלתות (כמוני) קבל תא מטען נורא קטן אפילו לסופרמיני, כך שהיה חייב ללכת הסטיישן שלא כל אחד אוהב.

 

אני רואה במבחנים היא תמיד אחרי ה3, אך לגבי האחרות יש דעה שונה, יש כאלה למשל העדיפו אותה על הקורולה והגולף ויש כאלה שלא, אך היא במקום די מכובד.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי wildlands2019
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה רק אני או שהיבואן ממש מתאמץ להסתיר את זה שמדובר בפוקוס?

 

בחלק מהפרסומות המילה פוקוס לא מוזכרת כלל.

 20C7A838-C031-4C1C-B608-27D9A8934CC1.thumb.png.cfb0fbc0c951d21c3d0796135f2e3467.pngD412E145-3C30-4EAB-BD8B-DBD0F49E00D9.thumb.png.c8488bcc79e360e65afffec4aeec2278.png

 

באולם התצוגה בת״א גם כן המילה פוקוס הושמטה. 

021A0E36-3942-4616-9151-7F089BB3E172.jpeg.30ca8ea17a11eddc03d31160414142e0.jpeg

 

 

ולקינוח, גם בפרסומת המטומטמת בערוצי הטלויזיה המילה פוקוס לא מופיע אפילו פעם אחת על גבי המסך והקריין מזכיר את השם פוקוס פעם אחת (כי כנראה חייב) רק כדרך אגב כחלק מאיזה משפט מאולץ. 

 

לפחות היצרן מספיק גאה בשם, בשביל למרוח אותו לאורך כל הישבן. 

קרדיט ל- misterb על התמונה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה... תשמע... תבין...
אתה יכול להאשים אותם? 😅

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1394 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...