Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1870 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
לפני 8 שעות, yuvalganim כתב:

 

מינימום 20 נטו למשפחה.

פחות מזה אלו חיי התפשרות וסיכוי גבוה להתדרדרות לעוני


התפשרות הוא לא מושג מדיד.
למישהו אחד לנסוע ברכב בן 7 ששווה בקושי 20K זו התפשרות.
למישהו אחר זה מעל ומעבר וגם אם יש לו חצי מליון בבנק הוא לא רוצה משהו אחר.

 

למישהו אחד דירת 5 חדרים זו התפשרות, כל דבר שהוא לא וילה 250 בנוי על מגרש 400 הוא התפשרות. מישהו אחר מגדל 2 ילדים בדירת 3 חדרים ולא מרגיש שום מחסור.

גם משפחה זה לא משהו מדיד, תגדיר משפחה, רווק וכלב? רווק ובובה מאלי? זוג שלא משנה מה מינם? זוג פלוס כלב? זוג פלוס ילד? זוג פלוס 4? מה זה משפחה?

משפחה שמדרדרת לעוני עם 20 נטו עושה משהו לא טוב. משהו לא טוב יכול להיות יותר מדי ילדים, יותר מדי מכוניות, יותר מדי בילויים, יותר מדי טיסות... מזל שבקורונה 90% מהדברים האלו הופך להיות בלתי אפשרי לעשות או לא כדאי, רק צריך להיזהר לא לעשות בטעות עוד ילדים.

עריכה אחרונה על ידי farkash7
  • אהבתי 1
  • מעניין 2
  • רעיון טוב! 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

  • תגובות 2.7 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

https://www.calcalist.co.il/internet/articles/0,7340,L-3842092,00.html
others will follow
מהאספקט הכלכלי של העניין החברות האלו יקריסו חלק גדול מהתעשייה שסובבת אותן
נדלן
תחזוקה וניקיון 
כל ההטבות שהעובדים קיבלו במשרד זה כסף ששולם לחברות בד״כ מאותה מדינה שהחברה הפעילה בה משרד ז״א גוגל בישראל קונה מסופר רמי לוי או אושר עד (אנערף) וכך גם שאר החברות

 

9.5 שעות דייט ? בערך המערכת יחסים הכי ארוכה שלי
פורסם

לגמריי, מקום העבודה שלי בדיוק הודיע משהו דומה.

 

ובינתיים בטמקא:

ברחבי ארה"ב פקע תוקפן של תוכניות לדחיית תשלומי משכנתאות ושכר דירה ...  השבוע תסתיים גם תוכנית דמי האבטלה המוגדלים.

החשש: עשרות מיליוני אמריקנים יאבדו את בתיהם עד ספטמבר

https://www.ynet.co.il/economy/article/Bk807k3gD

 

 

פורסם
לפני 7 שעות, maxcher כתב:

https://www.calcalist.co.il/internet/articles/0,7340,L-3842092,00.html
others will follow
מהאספקט הכלכלי של העניין החברות האלו יקריסו חלק גדול מהתעשייה שסובבת אותן
נדלן
תחזוקה וניקיון 
כל ההטבות שהעובדים קיבלו במשרד זה כסף ששולם לחברות בד״כ מאותה מדינה שהחברה הפעילה בה משרד ז״א גוגל בישראל קונה מסופר רמי לוי או אושר עד (אנערף) וכך גם שאר החברות

 

חברות הנדלן יחטפו סטירה רצינית. השאר יחטפו אבל הרבה פחות.

 

אני יוצא מנקודת הנחה שהנדלן הזה לא יישאר ריק אלא יושכר בזול (הסטירה של חברות הנדל"ן) אבל ברגע שהושכר הוא צרוך את אותם שירותי ניקיון שצרכו קודם ואת מה שלא יצרכו במקום העבודה האנשים יקנו בבית (לא הכל אבל חלק נכבד).

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם (נערך)
לפני 1 שעה, Night Driver כתב:

חברות הנדלן יחטפו סטירה רצינית. השאר יחטפו אבל הרבה פחות.

 

אני יוצא מנקודת הנחה שהנדלן הזה לא יישאר ריק אלא יושכר בזול (הסטירה של חברות הנדל"ן) אבל ברגע שהושכר הוא צרוך את אותם שירותי ניקיון שצרכו קודם ואת מה שלא יצרכו במקום העבודה האנשים יקנו בבית (לא הכל אבל חלק נכבד).

הצריכה וטביעת הרגל של עובדי ההייטק על האקולוגיה היא מזעזעת, רק לאחרונה התחילו לעבור לסביבה ירוקה יותר בעבודה, אבל תשמע,
חברה כמו מייקרוסופט בארץ, לא מזמינה 10 שישיות קולה, יש לה יותר ממקרר אחד בכל קומה שבתוכו יש בקבוקי 0.5 ליטר ממגוון הסוגים לרווחת העובדים (קולה, זירו, פריגת, מים מים בטעמים, סודה), יש 4 קומות ו2-3 בניינים בערך.
עכשיו כל זה בחינם לעובדים כן? אז תאר לעצמך כמה בקבוקי 0.5 עובד צורך ביום, 1 זה המינימום של הבוקר טוב שנכנסת למשרד אחרי פקקים וחום אימים ורק בא לך בקבוק מים קרים או סודה, אח״כ בארוחת צהריים עוד תקח לשתות.
כמובן שגם אורחים ,ומועמדים (ראיונות עבודה) שמגיעים למשרדים גם הם צורכים מה שיש שם. אם זה שתייה קלה או נשנושים מהמקרר וכו׳.
תחזוקה - כל קומה מחזיקה מספר עובדים שאחראים לאותה הקומה, ניקיון, שירותים, מילוא נ״ט וסבון ידיים
יש חברות בהן עובדות התחזוקה גם מסדרות את ארוחת הבוקר, למשל שוב מיקרוסופט, כל בוקר יש ארוחת בוקר קטנה עם ירקות חתוכים וטונה , יש דגנים, בייגלה וכו׳ - כל זה הוצאות שהחברה מוציאה על עובדיה.
אתה צודק שהצריכה תעבור בבית, אבל עובד שמשלם על מה שהוא מזמין - יצרוך באחריות יתרה (לדעתי לפחות) 
החסכון הברור המיידי כאן זה נ״ט - עובד לא מרפד את השירותים בבית בנייר טואלט או אסלונית כדי לשבת עליהם :)
החברות מרוויחות יותר ממה שהן מפסידות כאן לדעתי האישית
גם כל שירותי הצד - happy hours, אירועים כל מיני וחגים - היו שוכרים חברות חיצוניות (בדרך כלל משהו שקשור לאוכל) שהיו מגיעות למשרד ועושות הפנינג לעובדים
נקווה שלא יבטלו לגמרי את המשרדים אלא רק יתנו את האופציה לעבוד מהבית יותר.

אגב - מה עם שוק השכירות - אם לחברה אין משרדים בת״א - מה הטעם לגור שם או בעוטף? חוזר קרוב להורים ומגיע פעם פעמיים בשבוע למשרד אם צריך - חלום. 
 

עריכה אחרונה על ידי maxcher
9.5 שעות דייט ? בערך המערכת יחסים הכי ארוכה שלי
פורסם

ברור שהצריכה לא תהיה 1 ל 1 אבל לא ירידה כל כך דראסטית. אל תשכח שכל ענף ההי טק לא גדול ביחס לאוכלוסייה.

 

תחזוקת משרד מאוייש תמיד יש אכל בהחלט ייתכן שירדו מ 5 מנקות לקומה ל 4 (ומצד שני יכול להיות שהקומה תתחלק על יותר חברות והמספר יגדל מות ירידה בהיקף המשרה).

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
לפני 11 שעות, farkash7 כתב:


התפשרות הוא לא מושג מדיד.
למישהו אחד לנסוע ברכב בן 7 ששווה בקושי 20K זו התפשרות.
למישהו אחר זה מעל ומעבר וגם אם יש לו חצי מליון בבנק הוא לא רוצה משהו אחר.

 

למישהו אחד דירת 5 חדרים זו התפשרות, כל דבר שהוא לא וילה 250 בנוי על מגרש 400 הוא התפשרות. מישהו אחר מגדל 2 ילדים בדירת 3 חדרים ולא מרגיש שום מחסור.

גם משפחה זה לא משהו מדיד, תגדיר משפחה, רווק וכלב? רווק ובובה מאלי? זוג שלא משנה מה מינם? זוג פלוס כלב? זוג פלוס ילד? זוג פלוס 4? מה זה משפחה?

משפחה שמדרדרת לעוני עם 20 נטו עושה משהו לא טוב. משהו לא טוב יכול להיות יותר מדי ילדים, יותר מדי מכוניות, יותר מדי בילויים, יותר מדי טיסות... מזל שבקורונה 90% מהדברים האלו הופך להיות בלתי אפשרי לעשות או לא כדאי, רק צריך להיזהר לא לעשות בטעות עוד ילדים.

 

שים לב מה אני כותב, ושים לב מה הפרשנות שלך לכתיבה שלי.

אתחיל מהסוף, אמרתי שפחות מ-20 נטו יש סיכוי מוגבר להתדרדר לעוני, לא אמרתי שזה בהכרח יקרה.

הסיכוי עשוי לנבוע ממשבר כלשהו (כמו למשל מה שקורה עכשיו בקורונה).

לגבי משפחה - משפחה מבחינתי זו משפחה ממוצעת של זוג פלוס2/3 (רווק וכלב זה לא משפחה, בחייך נו).

 

התפשרות זה אומר לא לקחת חופשה למשל כי אין מספיק, זו התפשרות (ולא, מי שיש לי חצי מיליון בבנק לא "מתפשר" מספיק דמגוגיות בפוסט אחד שלך).

 

הוצאות למשפחה הן יקרות מאוד: רוב המשפחות עוד לא התחילו את החודש וכבר הורידו 10,000 שקל (רק משכנתא, גנים, רכב) עוד לפני סופרמרקט.

אז בהחלט זה מבחינתי הסכום המינימלי, פחות מזה ובהחלט צריך להתפשר.

(Sold) Chevrolet Aveo 2006

Citroen C3 2017

C5 Air Cross 2020

פורסם

אתה מתפשר כל יום גם אם אתה מרויח 50,000 כי פשוט מבנה ההוצאות שלך מתאים למחזור של 50,000.

 

אם כבר דווקא משכר של כ 15,000 הסיכוי שלך להסתץבך יותר קטן. אתה לא תעשה השקעות מטורפות, לא תיקח התחייבויות גדולות מידי ובכל מקרה עומק הבור שאליו אתה נופל תמד פרופורציוני לגובה ההר ממנו אתה מידרדר.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

אני מסכים שהתנהלות חכמה היא הכרח לכל רמת שכר.

אני גם מסכים שממשכורות גבוהות קל הרבה יותר ליפול וזה יהיה יותר כואב.

מצד שני, אם שני אנשים מתנהלים באותה רמת תכנון וסבירות, כנראה שמי שמרוויח פחות יהיה בבעיה כי יש לו פחות "שומנים".

עובדה שגם היום במשבר הקורונה מי שאוכלים אותה באמת זה לא בעלי השכר של 50,000 שקל אלא דווקא המשכורות הנמוכות יותר.

(Sold) Chevrolet Aveo 2006

Citroen C3 2017

C5 Air Cross 2020

פורסם

כי בעלי השכר הגבוה לא מוצאים לחל"ת.

 

בקרב העצמאים בתחומים שנסגרו בעלי השכר הגבוה חטפו הרבה יותר חזק כי גם אופציום ההכנסה החלופית שלהם היא בפער עצום מסל ההתחייבויות שלקחו על עצמם.

 

מי שמרויח 50 יכול למשל להתחייב על משכנתא של 10 ולא להרגיש אותה בשוטף. עכשיו םתאום המשכנתא יותר גבוהה מסך כל ההכנסה שהוא יכול להשיג. לעומתו מי שחי על 15 מתחייב על 3 וכשהוא יורד ל 8 עדיין נשאר לו לאוכל.

  • אהבתי 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
לפני 17 דקות, yuvalganim כתב:

 

שים לב מה אני כותב, ושים לב מה הפרשנות שלך לכתיבה שלי.

אתחיל מהסוף, אמרתי שפחות מ-20 נטו יש סיכוי מוגבר להתדרדר לעוני, לא אמרתי שזה בהכרח יקרה.

הסיכוי עשוי לנבוע ממשבר כלשהו (כמו למשל מה שקורה עכשיו בקורונה).

לגבי משפחה - משפחה מבחינתי זו משפחה ממוצעת של זוג פלוס2/3 (רווק וכלב זה לא משפחה, בחייך נו).

 

התפשרות זה אומר לא לקחת חופשה למשל כי אין מספיק, זו התפשרות (ולא, מי שיש לי חצי מיליון בבנק לא "מתפשר" מספיק דמגוגיות בפוסט אחד שלך).

 

הוצאות למשפחה הן יקרות מאוד: רוב המשפחות עוד לא התחילו את החודש וכבר הורידו 10,000 שקל (רק משכנתא, גנים, רכב) עוד לפני סופרמרקט.

אז בהחלט זה מבחינתי הסכום המינימלי, פחות מזה ובהחלט צריך להתפשר.

מזוית אישית, אני מאוד לא מסכים.

 

אין שום בעיה לנסוע ברכב בן 7 (שזה בדיוק מה שאני עושה, אפילו 7 וחצי בקרוב) בלי קשר לכמה שיש לך בבנק או לכמה אתה מרוויח. אני גם לא ממש מרגיש שזו "התפשרות", אבל זה כבר דיון אחר.

 

הגישה הזו של להוציא, להוציא להוציא (שהיא, לצערי, הגישה של בערך 99% מהאוכלוסיה, פה ובעולם המערבי בכלל) טבועה ברובינו כל כך עמוק, שאנחנו לא מסוגלים אפילו לדמיין שיש אפשרויות אחרות, אפילו כאלו שהן לא להתקלח במים קרים. המשבר הנוכחי אולי, בתקווה, יסדוק אותה טיפה.

 

אין שום בעיה לקיים משפחה של שני הורים ושני ילדים מ-20 נטו. אין גם שום סיבה שמשפחה כזו תדרדר לעוני, בהנחה כמובן שהיא מתנהלת בצורה הגיונית כלכלית ולא כמו שכל השאר מסביב מתנהלים כי "ככה". ברור שיכולת החיסכון (התאורטי) של משפחה כזו מוגבלת יותר מזו של משפחה שמכניסה 50 נטו, אבל זה עדיין לא "הדרדרות לעוני". אלא אם, כמובן, עוני זה לא לקנות רכב חדש, לא לאכול רק בחוץ או לא לנסוע עם כל המשפחה לחו"ל לפחות פעמיים בשנה.

  • רעיון טוב! 1

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

פורסם

רכב חדש זה לא עוני, אני שם רגע בצד שקניית רכב חדש בישראל היא באמת סמל סטטוס בגלל המחיר ההזוי והמיסוי המפגר.

התדרדרות לעוני זה אומר שצריך לבטל חוגים, להוציא את הילד מהגן ולעצור את כל ההוצאות שהן לא אוכל, חשמל, מים.

יש פה איזה ניסיון פה להציג כאילו מי שמרוויח 50 אלף בחודש הוא בעצם "מסכן הרבה יותר" מההוא שמרוויח 15.

הרי שנינו מבינים שזו פשוט בדיחה וזה לא מחזיק מים.

הנקודה הבסיסית שלי היא, שככל שהשכר נמוך יותר, משבר בהיקף קטן יותר עשוי לזרוק אותך לקרשים, זה כל העניין.

התנהלות כלכלית, חסכון ליום סגריר הכל חשוב מאוד וצריך להיות מבוצע על ידי כולם (גם על ידי זה שמרוויח 50).

 

בזמנו קראתי מאמר שאמר ש-20% ממשקי הבית יתקשו לעמוד בהוצאה חד פעמית בלתי צפויה של 8,000 שקלים.

עכשיו ברור שמי שלא יחסוך - יידפק.

אבל מי שמרוויח 50 לא יידפק מהוצאה חד פעמית של 8,000 שקל גם אם הוא מתנהל גרוע.

(Sold) Chevrolet Aveo 2006

Citroen C3 2017

C5 Air Cross 2020

פורסם
לפני 13 דקות, yuvalganim כתב:

אז עדיף להיות עני?

ממש לא.

 

עדיף לקחת התחייבויות שתוכל לעמוד בהם גם במקרה דשל קטסטרופה ולעבוד עם כסף שלך.

 

אתה יכול להגיד אני מתחייב על תשלומים של 7000 שקל ל 3 שנים בשביל רכב יוקרתי ואתה יכול להגיד אני אתחייב על 2500 שקל, אסע ברכב ממוצע ובמקביל אשים בצד את ה 4500 הנותרים ועוד 3 שנים אחליף לרכב החלומות עם הכסף הזה והתחייבות דומה למה שהתחייבתי עכשיו. אתה יכול לנסוע לחופשה מטורפת בתשלומים של 2000 שקל לחודש לשנתיים הקרובות ואתה יכול קודם לחסוך ואחר כך לצאת.

 

בכל רמת הכנסה החלק החשוב זה לקחת התחייבויות שניתן לוותר עליהם ברמה כזו שאם תהיה קטסטרופה לא תתמוטט. קטסטרופה זה לא רק קורונה אלא פיטורין, מחלה, אובדן הכנסה של בן/בת הזוג וכו'.

  • רעיון טוב! 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.


×
×
  • תוכן חדש...