Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה צריך להיות סדר הפעולות כאשר מאבדים בלמים במהירות 140 קמ"ש?


חנוך111
שימו לב! השרשור הזה בן 1605 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

עזבו להשבית. אני לא הייתי עולה לרכב כזה לפני יפרקו 4ת כל מערכת הבלמים לגורמים וירכיבו מחדש תוך בחינה של כל רכיב.

 

מה הסיכוי שיפרקו את כל מערכות הבלימה וירכיבו מחדש בלי להרוס משהו בדרך?

 

כן ולא.

ביונדאי אקסידנט של מכר שהופקדה בידי בתקופה ששהה בחו"ל הכל היה נראה תקין (אפילו עברה טסט בהצלחה), עד שלפתע נסיון בלימה במהירות עירונית כשל והתבטא ברעידות של דוושת הבלם מבלי שהרכב בכלל ניסה לעצור. טוב.. מה עושים? הרכב ממשיך להתקדם אל עבר צומת מרומזר עם כמה רכבים שממתינים ברמזור לפני והברירה היחידה שיש לי היא להרים את בלם היד. הרכב אמנם זרק תחת קלות אך נבלם בהצלחה. מתחיל שוב נסיעה בזהירות והפלא ופלא - בולם כאילו שום דבר לא קרה.

 

מפלס נוזל בלמים תקין (ללא בועות) ווואלה.. הרכב חזר לבלום רגיל. מאז זה חזר על עצמו עוד מס' מועט של פעמים והמסקנה המתבקשת היתה שמדובר במשאבת abs תקולה. עסק די יקר לתיקון.

אני לא שולל את האפשרות שזה המצב גם במאזדה 3 של החבוב. במידה וכן, הרכב על תקן רולטה רוסית מאחר וזו תקלה שהיא סופר חמקמקה ומופיעה לסירוגין (ע"ס הנסיון שלי).

 

Sent from my Tricorder

 

אם זה היה הסיפור הוא היה מצליח לבלום מתישהו לאורך כביש 6.

 

מה גם שזה לא הגיוני מבחינת שמירה על מהירות, הוא שמר על 140 קמ"ש, זה לא בעיית בלימה (או לא רק בעיית בלימה).

בלי לבלום בכלל רק התנגדות הרוח במהירות כזו חייבת לגלח קמ"שים

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 76
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מה קורה ברכב עם בלם יד חשמלי שהפסיק לעבוד מכל סיבה שהיא? (המצבר לא נותן מתח או המנוע החשמלי הפסיק לעבוד וכו)

בנוסף בלם הרגל לא עובד גם.

אז איך עוצרים את הרכב מבלי להכנס במישהו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיימנו הפסקת צהריים ודיון במקרה על בטן מלאה...

מדובר במספר גברים שקצת מבינים במבנה הרכב ושילוב של מידע שגם הופיע פה..

 

אז המסקנות הלא מחייבות הן:

1) העבודה שהוא נותר במהירות גבוהה מאוד - מצביעה על מצערת פתוחה שתקועה במצב פתוח, יכול לנבוע ממספר בעיות,

שטיח, תקלה חשמלית או פיח במצערת באיזור של פתוח עד הסוף.

2) לפי העדות שאני הבאתי - שהרכב היה במוסך נבדק והכל תקין ושוחרר - אז לא הייתה בעיה במערכת הבלימה , היא פשוט לא תפקדה בגלל המצערת הפתוחה.

3) בהקלטה שומעים את הנהג טוען שהדוושה קשה - כלומר תקלה במגבר בלימה - לא בעיה של רפידות או קליפר מסויים או ABS כפי שרמזו פה,

מכיוון שתקלות כאלה היו מתבטאות בדוושה רכה .. קל ללחוץ עליה עד הסוף והרכב לא עוצר..

פה הנהג ממש מתאר דוושה קשה - וזה מחזק את העובדה שהרכב היה במצב של מצערת פתוחה ולא היה וואקום למגבר בלם.

4) כביש 6 , רכב מיושן - הכל תקין לאחר עצירה והרכב נוסע בסדר גמור --> כולם הסכימו לתרחיש הבא:

 

 

1)רכב מיושן עם פיח במצערת

2) בדר"כ לא מגיע למצב של מצערת פתוחה עד הסוף (כן יש רכבים כאלה)

3) הנהג בן 28 היה על כביש 6 והחליט ללחוץ את דוושת הגז עד הסוף ... פעם ראשונה בחיי הרכב הזה (או פעם ראשונה מזה הרבה זמן).

4) הוא לחץ עד הסוף ואז הוסיף עוד קצת..

5) המצערת נתקעה במצב פתוח בגלל לכלוך , פיח ואולי עוד כמה סיבות.

6) במצב כזה: הרכב ממשיך להאיץ, לחיצה על הבלמים קשה ולאחר לחיצה שאולי מאטה קצת שעוזבים הרכב מהר מעוד חוזר ל 140 .

הורדת הילוכים לא תעזור.. כי הגז לא יסכים להוריד הילוך אלא ישאר בהילוך הגובה.

 

פאניקה של הנהג מנעה ממנו להגיב נכון ..

 

1) אף אחד לא אמר לו ללחוץ שוב חזק על גז - אולי זה היה משחרר את המצערת ?

2) אף אחד לא אומר לו להעביר לניוטרל - כעיקרון אם הגיר תקין אין סיבה שהגיר לא יעבור ל N .

3) ובכל זאת לחיצה חזקה עד הסוף ועקבית על הבלמים בשילב עם הורדת ההילוכים ידנית הייתה מצליחה להוריד את המהירות ואז

הגיר היה מסכים להוריד הילוך.. בעזיבה הגיר לא היה מעלה הילוך לבד אם הוא הוגבל ידנית .

 

ובדקתי אצלי בקורולה 2015 keyless , כיבוי מנוע בנסיעה לא נועל את ההגה...

רק פתיחת הדלת אחרי כבוי המנוע מפעילה את נעילת ההגה.

ויש היגוי לא רע.. כלומר הפחד לדומם מנוע בזמן נסיעה לא מוצדק - לפחות אצלי ברכב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובדקתי אצלי בקורולה 2015 keyless , כיבוי מנוע בנסיעה לא נועל את ההגה...

רק פתיחת הדלת אחרי כבוי המנוע מפעילה את נעילת ההגה.

ויש היגוי לא רע.. כלומר הפחד לדומם מנוע בזמן נסיעה לא מוצדק - לפחות אצלי ברכב

 

אמרת הכל, keyless..

במרבית הרכבים שיש בהם מפתח רגיל להנעה, נעילת ההגה היא מכאנית מהצלינדר הנעה. ברגע שהמפתח במצב 0, הלשונית עומדת בהיכון לנעול את ההגה ברגע שיהיה בזוית הנכונה.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש שני סוגי keyless: האחד הוא עם כפתור בעל 4 מצבים (נעול, כבוי, פועל ותנעה). במצב כבוי ההגה אינו נעול. האחר הוא כפתור התנעה שבו יש כבו, התנעה או מצב פועל ללא התנעה כאשר לוחצים על הכפתור בלי ללחוץ על הבלם. במצב כיבוי יש נעילה של ההגה (במכונית שלי מדובר כנראה בנעילה חשמלית, לפי הצליל) ולא הייתי מנסה אותה תוך נסיעה (וזאת בהנחה שמחשב ניהול הרכב בכלל יאפשר הדממה תוך תנועה).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רשמתי פה מקודם ואני חוזר - ברכב עם מפתח (לפחות בפיאסטה אצלי שבדקתי) ודרך אגב, לא צריך ליסוע בשביל לבדוק, מספיק לעמוד במקום, להניע ואז לכבות את המנוע, ההגה לא ננעל וממשיך להסתובב גם עם המנוע נכבה, עד הוצאת המפתח.

ליאור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתוך ראיון עם הנהג:

אתה יודע להגיד מה קרה לבלמים?

"כל שישה חודשים אני עושה טיפול לאוטו שלי. אח שלי לקח אחר כך את הרכב למוסך בלוד, המוסכניקית אמרה שהכל בסדר ושאין לרכב כלום. אח שלי גם נסע אחר כך ברכב והכל היה בסדר".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא בסוזוקי שיש לי

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממה שאני מכיר הגה לא ננעל עם מפתח בפנים, אבל אבדוק אצלי גם כן.

בכל מקרה, אכן נשמע כמו תקלה של מצערת תקועה. מחזק את עניין ההוצעה לניוטראל והרמה איטית של בלם יד תוך המשך לחיצה בכל הכח על הבלמים (שכנראה היו מטוגנים כי גז וברקס ביחס כמה דקות).

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתקופה שבה עסקתי בהדרכות נהיגה באופן יומיומי, אחרי שני אירועים מאוד מדוברים של אובדן בלמים ומקרה של מצערת תקועה, המון קציני בטיחות וגם לקוחות פרטיים ביקשו הסברים והבהרות מה נכון לעשות במצבים כאלו.

 

וכך, על בסיס קבוע, כמה פעמים ביום הייתי עורך הדגמות משני סוגים. באחד הייתי מגיע למהירות של 90-100 קמ"ש עם דוושת מצערת לחוצה עד הסוף כדי לדמות מצב של "הגז נתקע לי". במקרה השני הייתי מגיע לאותן מהירויות ומראה כיצד לבלום את המכונית במקרה של "הלכו לי הבלמים".

 

אז, במקרה של גז תקוע, אני מכיר את הסיפור על הוואקום, אבל בפועל, גם כאשר דוושת הגז לחוצה על הסוף - דריכה נחושה, אגרסיבית ובכל הכוח על הבלמים והמכונית עוצרת שיגעון. לעולם, אבל לעולם הבלמים יהיו חזקים יותר מהמנוע. תשאלו כל מי שעשה ברנאאוט בחיים שלו.

 

במקרה של אובדן בלמים, הורדה של ההילוכים, גם במכונית אוטומטית כדי לנצל את בלימת המנוע עד כמה שניתן ואז סחיטה איטית מאוד והדרגתית של בלם היד עד לעצירה של המכונית. לגבי בלם יד חשמלית, אכן בעיה חמורה החולירע הזה. אני אישית ממש אתפשר על הרבה דברים אחרים לפני שאקנה מכונית עם הדרעק המטומטם הזה.

 

לגבי כיבוי הרכב, כמו שנאמר, ישנם מספר מנגנונים של נעילת הגה. מניסיוני, גם כאשר מדוממים יש כמה עשרות מטרים טובים של תגבור להגה ולבלמים, זה לא נעלם בבת אחת. אבל דימום הרכב הוא פתרון ממש, אבל ממש אחרון ולו בשל העובדה שאם משהו משתבש עוד יותר בשלב הזה אתם בעיה לא רק מבחינת השליטה והבלימה, אלא גם בלי אורות, בלי אורות מצוקה, בלי כריות אוויר.

 

אבל מה שהכי עצוב בשלב הזה, ששוב מתברר שאין בישראל גוף אחד שהתפקיד שלו הוא לעשות "תעופה בחקירה" למקרים כאלו, שום מוסד שהתפקיד שלו הוא לא לחפש אשמים ומול מי צריך להגיש כתב אישום, אלא להבין מה גרם לכשל, איך אפשר למנוע אותו ומה ניתן לעשות כדי שאדם שנקלע לסיטואציה כזו יידע שיש לו מה לעשות.

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלא גם בלי אורות, בלי אורות מצוקה, בלי כריות אוויר.

 

אורות מצוקה, כריות אוויר - יעבדו תמיד ובכל מצב בכל הרכבים שאני מכיר.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אורות מצוקה בהחלט כן. כל עוד יש מצבר.

 

כריות אויר, ממש לא בהרכח.

ראשית, הן פועלות על חיישנים שדורשים חשמל וגם הפעלתן בפועל מתחילה בפעולה אלקטורנית,

חוץ מזה - שכאשר הרכב כבוי המחשב אינו פעיל...

 

רכב שהיה לי עבר אבדן להלכה בעודו חונה בחנייה. נהג עם ג'יפ איבד שליטה על הרכב ונכנס לי באמ אמא של האוטו - נזק של 80K לרכב שלי וכריות האויר לא נפתחו. במוסך אמרו לי "הרכב היה כבוי, אין לו על מה 'להגן' אז לא הופעלו כריות אויר...

Seat leon Cupra MK3 FL 2011 - sold

Seat leon Cupra 280 - sold

Golf GTI Performance - sold

Awaiting on new car :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1605 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...