Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה צריך להיות סדר הפעולות כאשר מאבדים בלמים במהירות 140 קמ"ש?


חנוך111
שימו לב! השרשור הזה בן 1606 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

נניח מקרה לא סביר של גיר שלא מאפשר להעביר לניוטרל ומצערת תקועה ב100%- עדיין יש בלמים, וב99.9% מהרכבים הבלמים חזקים יותר מהמנוע ויעצרו את הרכב.

 

פה הטעות שלך. במצב של מצערת פתוחה ברכב בנזין יכולת הבלימה תיעלם מאוד מהר בשל היעדר וואקום. ברכב דיזל/היברידי הבלמים ימשיכו לתפקד כרגיל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 76
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פה הטעות שלך. במצב של מצערת פתוחה ברכב בנזין יכולת הבלימה תיעלם מאוד מהר בשל היעדר וואקום. ברכב דיזל/היברידי הבלמים ימשיכו לתפקד כרגיל.
אם תתחיל לפמפם את הבלמים, יכולת הבלימה תדעך. אם פשוט תתן לחיצה אחת החלטית עד לעצירה, שום דבר לא יעלם.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משהו בסיפור הזה לא מסתדר לי:

1. נשמע שיותר מדי מערכות בלתי תלויות ושבד"כ גם כך סיכוי כשל טוטאלי בהן אפסיים הפסיקו לעבוד בבת אחת.

2. אם כבר הרכב כ"כ לא מתוחזק, הייתי מצפה לכשלים שיתגלו מה שנקרא עוד ביציאה מהחניה. דווקא באמצע שיוט על כביש מהיר הכל קרס?

3. חוץ ממקטעים בודדים וקצרים, בכביש 6 מספיק בלי גז ודי מהר אמורים לרדת לאזור ה- 60.

ולגבי פתיחת האשכול - במציאות שברכבים החדשים לפעמים אין אופציה להגביל להילוכים 1-2-3, בלם היד הוא חשמלי וההתנעה בכפתור (אין לי מושג באיזה רכב מדובר במקרה הנ"ל) - אני לא כ"כ בטוח שקל לצפות מה יקרה אם לוחצים על כפתור ההתנעה או בלם היד. מילוט לעליה ראיתי בארץ רק בירידות לים המלח. כנראה שחיכוך עם הגדר צד זה הפתרון. המפתח פה הוא מגע עם כל הצד של הרכב במקביל. מגע ראשוני עם זווית (ז"א רק הקדימה) יכול להיות שקול במובן מסוים להתנגשות בגדר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד משהו שלא מסתדר: במהלך השיחה הנהג אומר כמה פעמים שהוא על 140. מאזדה 3 עם דוושת גז לחוצה אמורה להגיע ליותר מ140 לא? אלא אם איכשהו היא נתפסה כשהיא לא לחוצה עד הסוף

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני לא מבין איך גם הוא מאיץ בלי הרף וגם הלכו הבלמים. נשצע הזוי לגמרי. אמר שהוא לוחץ על הבלם וכלום לא קורה.

בגלל זה קונים ידני, גיזס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קרה לאבא שלי, רכב שכור בצרפת שאני ואחי במושב האחורי.

 

לא דוושה תקועה אלא פשוט אין בלמים, בירידה עם תהום ופניות תלולות.

 

למזלנו, הרכב היה ידני ואבא שלי היה איש קבע קרבי ולא חרדתי... הורדת הילוכים אחד אחר השני עד האטה (הרכב לא אפשר אגב, להכניס לראשון במהלך נסיעה) רק עד שני. ואז בלם יד - זה לא לגמרי הספיק והוא פשוט גילח את הרכב על מעקה הבטיחות והרכב נעצר.

 

פחד אלוהים

Seat leon Cupra MK3 FL 2011 - sold

Seat leon Cupra 280 - sold

Golf GTI Performance - sold

Awaiting on new car :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש ברירה. העברת הידית לניוטרל כפי שציינת.

גם אם המצערת נתקעה במצב פתוח לרווחה ולא התאפשרה יצירת וואקום החיונית למגבר הבלם, זה לא משנה ברגע שמסיטים את בורר ההילוכים לניוטרל. משם זה להיעזר בבלם היד או לחכך את הרכב פיזית במשהו.

 

להגיד לאדם בפאניקה ב 140 קמ"ש להרים בלם יד זה להרוג אותו.

 

הוא ירים למקסימום, ינעל את הגלגלים האחוריים ומשם הדרך לחסום את כביש 6 עם רכב מרוסק קצרה.

 

חובה להדים את בלם היד עם הכפתור לחוץ כדי שברגע שתעזוב הוא ישתחרר ואת זה להסביר לאדם שאתה לא מכיר ונמצא בפאניקה מאוד קשה.

 

זו סיטואציה מאוד בעייתית ושצריך בה הרבה מזל. אין לך נהג שחושב בהיגיון או שאתה יודע בכלל מה הוא יודע ומה הוא מבין.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פאניקה משתקת, זה פשוט בלתי אפשרי שכל המערכות האלה יכשלו ביחד.

הגדרה מדויקת.

במצב הזה, גם אם אומרים לנהג ״תוריד את הרגל מהגז״ הוא עלול להמשיך ללחוץ בכל הכוח על הגז ולטעון ״אני לא נוגע בכלום״.

אגב, אני לא בטוח שההוראה לדומם את הרכב היא עד כדי כך מוטעית בנסיבות האלה -

מכיוון שמדובר בפאניקה משתקת ואין שום קשר יד-עין בין רגליים לידיים,

נעילת ההגה בכביש ישר כתוצאה מהכיבוי היא לא רעיון כל כך רע -

קודם כול שיקרה משהו שסוף סוף עוצר את הלחיצה המתמדת על הגז,

אחר כך נדאג לסובב את ההגה...

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע עם יצא לחלק מכם לראות בנאדם שנמצא בפאניקה או אדם עם פוביה שנתקל בפחד שלו, ואני אומר לכם שזה קשה לתפיסה בפעם הראשונה לראות עד כמה זה יכול לשתק בנאדם במקום וחלקיק שנייה. אישית נתקלתי בזה כשבחור שעזר לי בעבודה היה צריך לעבור ממרפסת לבמת הרמה שהיתה צמודה עליה והוא אפילו לא הצליח להעביר את הרגל מעל הסף, פשוט כאילו היתה חומה לפניו. הדבר היותר מפחיד הוא שרוב הנהגים לא יודעים לתפעל את הרכב כמו שצריך ובמקרה לא שיגרתי מוציא אותם ממקום נעים ובטוח למקום של שדה קרב שאין להם שליטה אליו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם כשאתה יודע לתפעל אף אחד לא יודע איך יגיב במצב כזה. הפחד משתק לפעמים ברמה כזו שאתה לא מסוגל לחטט אפילו באף.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1606 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...