Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה ההבדל בין "קלאצ' רגיל" ל- "קלאצ' הידראולי"


oogee
שימו לב! השרשור הזה בן 6990 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לקלאץ' יש שלושה מצבים:

1. מופרד - הדוושה לחוצה

2. חיכוך - הדוושה במהלך חלקי והרכב "גולש"

3. מחובר - כאילו אין קלאץ', המנוע מחובר ישירות לתיבת ההילוכים.

 

תלוי איך אתה מגדיר התנהגות. אם אתה מתכוון להתנהגות בנסיעה כשהקלאץ' לא לחוץ, אז החלפה לקלאץ' קרמי לא תשנה כלום (למעט החלקות במקרה של מנוע חזק בצורה קיצונית, וזה לא המקרה).

כשהקלאץ' מופרד, וודאי שאין שינוי בביצועים....:)

וכשהקלאץ' בחיכוך, יכול להיות הבדל, אבל זה לא המצב בוא אתה נוסע, אלא רק תחילת הנסיעה. ייתכן שהמעבר יהיה פחות לינארי כמו שמוטי ציין, ואז חברך עשוי להרגיש שהאוטו קופץ קדימה, וזה שקול לזריקת קלאץ'. השפעה על הביצועים אין, למעט משקל הקלאץ' שיכול להשפיע אם אתה פסיכופת גילוח משקל כמו מוטי.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין קשר בין קלאץ' הדראולי לקרמי... קלאץ' קרמי מתייחס לחומר ממנו עשויים חלקי החיכוך של הדיסק, בדיוק כמו בקלאץ' נחושת, קבלאר, קרבון וכו'.

קלאץ' הדראולי מדבר על שיטת ההפעלה במערכת הדראולית בניגוד לכבל.

 

החלקים שנהרסים במערכת הדראולית זהים לאילו של מערכת בלם - משאבה ראשית (Clutch Master Cylinder), קו לחץ (כמו צינורות בלם) ולפעמים יש במערכת גם משאבה משנית (Slave Cylinder).

 

מוטי.

אני רק אחדד כמה דברים:

בארץ קוראים ל Master Cylinder "משאבה עליונה" (ממוקמת, כפי שכבר הוסבר, ליד מיכל נוזל הבלמים צמוד לקיר האש) ולשניה "משאבה תחתונה" (ממוקמת על הגיר ומחוברת למזלג של הקלאץ').

במשאבות אלו קיים נוזל בלמים תקני מסוג DOT3 בד"כ - וכדאי להחליפו לפי הוראות היצרן (מה שלא עושים בארץ בד"כ). ההחלפה מתבצעת בדומה להחלפת נוזל בלמים כשעל המשאבה התחתונה קיים בורג ניקוז הנוזל/אויר.

 

היתרון של המערכת ההדראולית הוא ברכות ! מה שהופך כל נסיעה, במיוחד אם מדובר בפקק, להרבה פחות נסבלת וממש לא מורגשת.

 

ישנם רכבים בהם המשאבות מאוד אמינות (ע"ע טויוטה היילוקס, הונדה) וישנם רכבים בהם הן מאוד בעייתיות (אך מייצרות פרנסה טובה: מאזדה, איסוזו אם אינני טועה, יונדאי וכד').

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם בקלאצ'ים הידראוליים המערכת ההידראולית משותפת לבלמים ולקלאץ' ?

 

אני חושד שכן, כי באלפאסוד שהלכתי לבדוק פעם (ולא זזה שנים) היתה דליפת נוזל בלמים, שגרמה לנפילת דוושת הבלם בלחיצה עד הרצפה ולאי הפרדה של הקלאץ' - ושם זה הידראולי בוודאות.

 

אם זה ככה אז הנה חסרון של מערכת קלאץ' הידראולי.

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם בקלאצ'ים הידראוליים המערכת ההידראולית משותפת לבלמים ולקלאץ' ?

 

אני חושד שכן, כי באלפאסוד שהלכתי לבדוק פעם (ולא זזה שנים) היתה דליפת נוזל בלמים, שגרמה לנפילת דוושת הבלם בלחיצה עד הרצפה ולאי הפרדה של הקלאץ' - ושם זה הידראולי בוודאות.

 

אם זה ככה אז הנה חסרון של מערכת קלאץ' הידראולי.

במכוניות הישנות המערכת היתה משותפת כפי שתארת (ואלפא היא דוגמא גרועה להסיק על מכוניות אחרות, התכנון שלהם הוא ברוב המקרים מתחכם, לא פופולארי ולעיתים מעצבן רצח)

 

בכל המקרים האחרים שציינתי המיכל הוא נפרד וזה לא חיסרון.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוטי,אם אתה אומר שקלאצ' קרמי הוא יותר ON OFF אז אולי יש קלאצ' שהוא מאפשר יותר משחק מהקלאצ' הרגיל (לעבירות טכנית בשטח למשל)?

 

אם כן איזהו?

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רק אחדד כמה דברים:

היתרון של המערכת ההדראולית הוא ברכות ! מה שהופך כל נסיעה, במיוחד אם מדובר בפקק, להרבה פחות נסבלת וממש לא מורגשת.

 

ישנם רכבים בהם המשאבות מאוד אמינות (ע"ע טויוטה היילוקס, הונדה) וישנם רכבים בהם הן מאוד בעייתיות (אך מייצרות פרנסה טובה: מאזדה, איסוזו אם אינני טועה, יונדאי וכד').

 

איציק

קצת קשה לי להסיק לגבי רכות - לא השוויתי עם מכוניות אחרות.

מה שכן, במכונית המהוללת "סופר רייסר" נקודת החיבור משתנה :shock: בהתאם לסל"ד,

חום, מצב הרוח של האוטו, וכיו"ב. קשה לשחק באוטו הזה על "חצי קלאץ'"

או גלישה בסגנון מורים לנהיגה - ובכל מקרה ההתנהגות לא לינארית

(לא מדובר בתקלה, האוטו התנהג כך מהק"מ הראשון).

האם זה מאפיין את כלל הקלאצ'ים ההידראולים?

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת קשה לי להסיק לגבי רכות - לא השוויתי עם מכוניות אחרות.

מה שכן, במכונית המהוללת "סופר רייסר" נקודת החיבור משתנה :shock: בהתאם לסל"ד,

חום, מצב הרוח של האוטו, וכיו"ב. קשה לשחק באוטו הזה על "חצי קלאץ'"

או גלישה בסגנון מורים לנהיגה - ובכל מקרה ההתנהגות לא לינארית

(לא מדובר בתקלה, האוטו התנהג כך מהק"מ הראשון).

האם זה מאפיין את כלל הקלאצ'ים ההידראולים?

באלו שאני נתקלתי בהם, לא היתה התופעה הזו.

מה שכן, ולמי שעדיין לא הבין, תקינות המערכת ותפעולה קשורים באופן ישירת למצב הנוזל שקיים במערכת (אותו נוזל בלמים). אם יש אויר במערכת או שהנוזל עצמו ספח הרבה לחות, בהחלט יהיה הבדל בהתאם למצב החום של הנוזל.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החסרון הגדול בקלא'ץ הידראולי הוא עלות התיקון במקרה של קלקול או בלאי

 

הלחפת משאבות הידראוליות מול כבל..

 

אז קלא'ץ רגיל טיפה יותר קשה אז מה

מי שמתפנק על זה שייסע על אוטומט...:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת קשה לי להסיק לגבי רכות - לא השוויתי עם מכוניות אחרות.

מה שכן, במכונית המהוללת "סופר רייסר" נקודת החיבור משתנה :shock: בהתאם לסל"ד,

חום, מצב הרוח של האוטו, וכיו"ב. קשה לשחק באוטו הזה על "חצי קלאץ'"

או גלישה בסגנון מורים לנהיגה - ובכל מקרה ההתנהגות לא לינארית

(לא מדובר בתקלה, האוטו התנהג כך מהק"מ הראשון).

האם זה מאפיין את כלל הקלאצ'ים ההידראולים?

הרשה לי לשאול - בדייהו שאתה מזכיר היתה בעיה כלשהיא בתושבות המנוע והגיר? אם התושבות לא תקינות עלולה להיות תזוזה מופרזת של מיקום משאבת המצמד מול המשאבה העליונה שלו.

במערכות עם כבל מכני שינוי המרחק בין קצות הכבל החיצוני משפיע על המהלך האפקטיבי של הכבל הפנימי - היתה לי פעם בעיה כזו ברכב ישן.

לא בטוח שבמנגנון הידראולי יגרם שינוי נפח הנוזל בגלל כפוף גדול של צינורית הקישור, אבל אם אתה סובל מכך, אולי שווה לבדוק.

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ליוסי:

 

לא, אין שום בעיה במנוע/תיבת הילוכים, או בתושבות המנוע - כך מתנהג הקלאץ' מיומו הראשון.

 

איך שתיארתי את זה, זה אולי נשמע כמו בעיה, אבל אין זה כך:

נקודת החיבור פשוט משתנה על פי הסל"ד, להבדיל מקלאץ' מכאני. אני כל כך רגיל לזה שקשה לי לפעמים

עם מצמדים נורמליים...

גם אופן החיבור שונה מעט - אתה בעיקרון מביא די מהר את הרגל אל נקודת החיבור

(בסל"ד שאתה נמצא בו כעת), ושם פשוט תהיה נטייה למנוע להתחבר - אתה משאיר את רגל שמאל

באותה נקודה וטיפה משחק עם הגז.

 

נשמע מסובך, אבל זה לא כל כך.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא, אין שום בעיה במנוע/תיבת הילוכים, או בתושבות המנוע - כך מתנהג הקלאץ' מיומו הראשון.

כפי שנאמר קודם, וגם לדעתי, דווקא יש לך בעיה. אין שום סיבה שקלאץ' הידראולי יתנהג כך. כשאתה אומר "מיומו הראשון" אני מניח שהרכב אצלך "חדש מהסוכנות", אחרת זה לא רלוונטי.

לעצם העניין, העסק עובד לפי אותו עיקרון של מערכת הבלימה. תאר לעצמך שדוושת הבלם היתה יורדת כל לחיצה לגובה אחר. זה פשוט לא תקין. יכולים לגרום לכך מספר גורמים, לפי סדר סבירות הגיוני:

1. נוזל הידראולי שספח אליו מים ולכן משנה את נפחו כפונקציה של טמפ'.

2. צינור גמיש (בין השילדה לגיר) שקיבל התנפחות פנימית או סתם גמישות בקוטר, ולכן משפיע על הלחץ במערכת.

3. משאבה ראשית או משאבה משנית לא תקינות.

 

מנסיון במספר מכוניות (לא חדשות במיוחד...), כשכל רכיבי המערכת תקינים, דוושת המצמד רכה ופרוגרסיבית, ותמיד מפרידה באותו הגובה (למעט הנטיה של כל קלאץ' ל"שחרר" גבוה יותר כשהדיסק נשחק).

מצד שני, אם כבר התרגלת לקטע הזה, אולי יהיה לך קשה לחזור לקלאץ' נורמלי...

 

בברכה,

 

קובי

MGC Roadster 1969

Jaguar 420 1967

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6990 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...