Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2940 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לחברי הפורום,

אני מעוניינת ברכב מיני, אוטומטי, סביבות ה-30k (לוקחת בחשבון עוד כמה אלפים ל"יישור קו" ראשוני במוסך אם יהיה צורך).

השימוש העיקרי הוא נסיעה עירונית יומיומית, ומדי פעם בין-עירונית.

כמו כן, עדיפות לרכב שבמבחני הבטיחות הוא בציון יחסית גבוה ויש לו אחיזה טובה על הכביש.

 

העדיפות הראשונה שלי היתה טויוטה יאריס, אבל הבנתי שהשנתונים שלה בתקציב שלי הם רק עם גיר רובוטי. האמנם?

עדיפות שניה היא מאזדה 2, אבל חשבתי גם על ניסאן מיקרה, יונדאי i20 וקיה פיקנטו.

 

מה דעתכם?

כמו כן, בדרכי להחלטה על הקניה על מה לדעתכם כדאי שאשים דגש יותר ועל מה פחות?

 

אשמח לכל המלצה, הארה ותובנות!

 

תודה רבה. :)

פורסם

שלום,

ברשימת הרכבים שלך התערבבו שתי קבוצות, מיני וסופר מיני.

למשל, פיקנטו זה רכב מיני. יאריס, מאזדה 2, I20 רכבים קצת יותר גדולים - סופר מיני.

מיקרה נמצאת במעבר בין שתי הקבוצות.

ניסאן כנראה תהיה יחסית חדשה בתקציב שלך, ויש לה 4 כוכבים במבחן הריסוק:

https://www.euroncap.com/en/results/nissan/micra/11022

 

גם לקיה פיקנטו תוצאות מבחן הריסוק דומים:

 

https://www.euroncap.com/en/results/kia/picanto/10977

 

יש גם מיצובישי ספייס סטאר שהיא חסכונית ולא יקרה לרכישה (הדגם האחרון לא נבחן במבחן הריסוק האירופאי).

 

בתקציב שלך תוכלי למצוא גם סוזוקי ספלאש 2012.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

תודה!

אם כך נראה לי שהכיוון שלי הוא יותר סופר-מיני.

מה דעתך על מאזדה 2? גם בכלל וגם מבחינת חסכון בדלק?

פורסם

מאזדה 2 מומלצת ברמת גימור דינאמיק . רכב אמין ומרגיש חזק (מנוע 1.5 ).

היא פחות חסכונית מאשר טויוטה יאריס , הונדה ג'אז או סוזוקי ספלאש.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

הרכב שיתן לך לדעתי את הערך הכי טוב לכסף וגם הוא הכי נפוף בתקציב זה הניסאן מיקרה - היא תהיה הכי חכונית והכי חדשה יחסית.

 

הספייס סטאר קצת גבולית לתקציב.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

העדפה שלי - סוזוקי ספלאש.

 

מאוד מרווחת במושבים הקידמיים, עיצוב פנים נחמד - שעון ספידומטר גדול וסביבו מרוכזים כל יתר הדברים, ידית הילוכים גבוהה, תקרה גבוהה שמוספה למרווח הפנימי. תא המטען קטן מאוד.

 

 

מנוע 4 צילינדרים קלאסי ותיבת הילוכים אוטומטית קלאיסית עם 4 הילוכים, זה שילוב שאני עדיין מעדיף באוטו משומש על פני כל דבר אחר.

 

 

היא די זריזה, מבחינת צריכת דלק - ממוצעת - זאת אומרת יותר חסכונית ממכוניות עם מנוע 1.4 - 1.5 כמו יונדאי i20 ומאזדה 2 ופחות חסכונית ממכונית 3 צילינדרים וגיר רציף כמו ניסאן מיקרה ומיצובישי ספייס סטאר.

 

אגב בניגוד למיקרה, פיקנטו, ספייס סטאר ועוד, לספלאש יש גלגלים בגודל 15 אינץ' ולא 14 וצמיגים מעט יותר רחבים.

 

 

 

 

 

כמו כן, בדרכי להחלטה על הקניה על מה לדעתכם כדאי שאשים דגש יותר ועל מה פחות?

 

אם יש לרכב מספר רמות איבזור, להעדיף את הגבוהה יותר, לא לחפש רכב עם הק"מ הכי נמוך שאפשר אלא ממוצע +/-, בעלות ראשונה להעדיף פרטית, להעדיף רכב עם תיעוד טיפולים מסודר של כל הבעלים הקודמים. לחפש מכוניות שנקנו בשיטת "0 ק"מ", שם יש את השילוב של בעלות פרטית ומחיר קרוב למחיר של רכב שהיה בליסינג ביד הראשונה.

 

 

פורסם

אם זה מעניין אותך, אחיינית שלי מוכרת סוזוקי ספלאש פרטית 2012 ( צריכה רכב עם בגאז' יותר גדול ).

https://m.yad2.co.il/ad/to8ho8?utm_campaign=m-ToAd&utm_source=clipboard&utm_content=Cars

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם
מאזדה 2 מומלצת ברמת גימור דינאמיק . רכב אמין ומרגיש חזק (מנוע 1.5 ).

היא פחות חסכונית מאשר טויוטה יאריס , הונדה ג'אז או סוזוקי ספלאש.

 

 

השנה הכי מוקדמת של הדינאמיק היא 2013?

פורסם

בוקי, תודה רבה על התגובה המפורטת!

מבינה שאתה ממליץ על הסוזוקי ספלאש, אבל ומה דעתך בכל זאת על המאזדה 2 או על היונדאי i20 כעדיפות שניה / שלישית?

אני לא פוסלת את הספלאש, אבל פחות התחברתי לעיצוב שלה... זה אולי לא השיקול המשמעותי ביותר אבל גם לו יש חלק בבחירה. :)

מה ההבדל בין מנוע 4 צילינדרים ו-3 צילינדרים?

 

וגם, לגבי שיטת ה-"0 ק"מ" זה אומר שזו יד שניה שקנו מליסינג יד ראשונה שלא נסעו בו כלל?

איך אפשר לדעת את זה?

 

 

 

 

העדפה שלי - סוזוקי ספלאש.

 

מאוד מרווחת במושבים הקידמיים, עיצוב פנים נחמד - שעון ספידומטר גדול וסביבו מרוכזים כל יתר הדברים, ידית הילוכים גבוהה, תקרה גבוהה שמוספה למרווח הפנימי. תא המטען קטן מאוד.

 

 

מנוע 4 צילינדרים קלאסי ותיבת הילוכים אוטומטית קלאיסית עם 4 הילוכים, זה שילוב שאני עדיין מעדיף באוטו משומש על פני כל דבר אחר.

 

 

היא די זריזה, מבחינת צריכת דלק - ממוצעת - זאת אומרת יותר חסכונית ממכוניות עם מנוע 1.4 - 1.5 כמו יונדאי i20 ומאזדה 2 ופחות חסכונית ממכונית 3 צילינדרים וגיר רציף כמו ניסאן מיקרה ומיצובישי ספייס סטאר.

 

אגב בניגוד למיקרה, פיקנטו, ספייס סטאר ועוד, לספלאש יש גלגלים בגודל 15 אינץ' ולא 14 וצמיגים מעט יותר רחבים.

 

 

 

 

 

 

 

אם יש לרכב מספר רמות איבזור, להעדיף את הגבוהה יותר, לא לחפש רכב עם הק"מ הכי נמוך שאפשר אלא ממוצע +/-, בעלות ראשונה להעדיף פרטית, להעדיף רכב עם תיעוד טיפולים מסודר של כל הבעלים הקודמים. לחפש מכוניות שנקנו בשיטת "0 ק"מ", שם יש את השילוב של בעלות פרטית ומחיר קרוב למחיר של רכב שהיה בליסינג ביד הראשונה.

פורסם

המזדה והיונדאי נחשבים לרכבים אמינים כאשר למזדה יש יתרון של ביצועים.

מנוע 3 צילנדרים רועד בעמידה לעומת 4 צילנדרים.

בן אדם שקנה מליסינג 0 ק״מ זה בעצם קניה מחברת ליסינג רכב חדש כאשר הקונה הוא היד השניה והראשונה רשומה על חברת הליסינג.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

מה ההבדל בין מנוע 4 צילינדרים ו-3 צילינדרים?

 

 

יש במנוע בוכנות שעולות ויורדות במהירות גבוהה.

 

כשבוכנה מגיעה לנקודה הכי עליונה או הכי תחתונה, היא צריכה ברגע לשנות את כיוון התנועה שלה מלמעלה למטה או להפיך. שינוי כיוון כזה מלווה ברעידה, הכוחות הפועלים על הבוכנה גורמים לזה. במנוע 4 צילינדרים יש תמיד 2 בוכנות שעולות ושתי בוכנות שיורדות במקביל ולכן שינוי כיוון הנ"ל מתאזן עצמאית. זאת אומרת כוחות של הבוכנות היורדות מתאזנות על ידי כוחות נגדיים של הבוכנות שעולות.

 

 

במנוע תלת צילינדרי אין את זה, כל בוכנה משנה כיוון בלי שיש בוכנה אחרת שמאזנת אותה ולכן מנוע כזה רועד יותר ואיפי פעלה שלו פחות נעים.

 

לא מדובר במשהו מאוד מורגש או מפריע וזו לא צריכה להיות נקודה מכרעת בבחירה.

 

 

מצד שני, מנוע תלת צילינדרי כולל 25% פחות חלקים נעים, הוא יותר קל ויותר חסכוני. מעבר מ 4 צילימדרים ל 3 הוא רק משיקולי החיסכון.

 

 

לגבי מאזדה 2 וינדאי i20 - לא נהגתי ולא מכיר.

 

 

פורסם

יש רכבים שבהם הרעידות מורגשות יוצר כמו פיגו 107 או אלטו, דרך רכבים עם פחות רעידות כמו הספייס סטאר ועד רכבים כמו האיביזה שבה הרעידות בקושי מורגשים.

חשוב לציין שהרעידות מורגשות בעמידה ולא בנסיעה.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

אם מנוע 3 צילינדרים אמור לשמש מכוניות מקטגוריות יותר גבוההות (פיז'ו 308, אוקטביה, BMW שונים) יצרן הרכב משקיע יותר באיזון הרעידות, מוסיף משקולת איזון וכו'.

 

 

בדגמים הפשוטים והזולים משקיעים פחות בנטרול הרעידות, הרעידות במיקרה ובספייס סטראר בהחלט מורגשות. לא מדובר במשהו מאוד מפריע או מציק, אבל קיים.

 

 

פורסם

תודה רבה על ההסברים! התמונה יותר ברורה לי עכשיו.

עניין הרעידות בעמידה באמת פחות היה שיקול שלקחתי בחשבון, אבל אחשוב גם על זה.

 

לגבי האופציה הראשונה שלי, הטויוטה יאריס, האם בתקציב שלי אוכל למצוא אותה רק בשנתון עם גיר רובוטי?

האם הוא באמת פחות מומלץ כמו שאמרו לי? (אמרו לי שהאוטו "משייט" קדימה ואחורה בעת עצירה והתחלת תנועה. עד כמה זה משמעותי?)

×
×
  • תוכן חדש...