Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

העברת הילוכים - סקודה יטי


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3255 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

 

בכל רכב שנהגתי עד היום, מוט תיבת ההילוכים, היה יורד לתחתית הרכב, כי מתחת היתה תיבת ההילוכים עצמה.

אני מדבר כמובן על גיר ידני.

 

בסקודה יטי, ראיתי שבצד ימין של המנוע (עם הפנים לרכב) ישנן 2 צינורות עם קפיצים.

בהתחלה חשבתי קשור לגז, ברקס, קלאץ' ואחר כך גילית להפתעתי הרבה, זה שייך לגיר.

 

כאשר אני מזיז את הידית, הצינורות והקפיצים זזים בהתאם.

 

זה די משגע...

ביטי (אולי בסקודה בכלל) הגיר נמצא ליד\מתחת למנוע?.

אני לא זוכר את תחתית את הרכב ולא זוכר אם ראיתי את הגיר מתחת לנהג או מתחת למנוע.

 

מי יודע?.

פרנקופיל מושבע!

פורסם (נערך)

באף רכב הנעה קדמית/מנוע רוחבי לא תצא לך ידית מהגיר. הכי קרובות לכך היו אלפות וסובארו עם מנועי הבוקסר האורכיים, וגם שם לדעתי זה לא היה ישיר כמו באיזו וייפר או מיאטה.

 

כשהמנוע רוחבי, הגיר יהיה לרוב בצדו, ובחלק מהמקרים (מיני) מתחתיו. מהידית לגיר יהיו שטנגות או כבלים. יש כאלה שעושים את זה טוב (סיוויק טייפ-R דוגמא מצוינת) ויש כאלה שהרבה פחות.

עריכה אחרונה על ידי RK

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

גם בחלק מרכבים שבהם המנוע ממוקם לאורך, הגיר לא תמיד נמצא איפה שהידית אמורה להיות (כי היא אמורה להיות קודם כל איפה שנוח לנהג, לא כולם רוצים משאית סובייטית), אז יש מנגנון מוטות בין הידית לגיר עצמו.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

באימפרזה 99' הידית מעל הגיר, כמו בכל הסובארו הקודמים.

התכנון של הסובארו טנדר הוא שהגיר נמצא גם באמצע הרכב כי ב4X4 הישן לא היה דיפרנציאל אמצעי...

פורסם

בתמונה המצורפת תוכל לראות בדיוק איפה הגיר נמצא ברכב הנעה קדמית - בצד המנוע, כאשר מהגיר יוצאות ציריות להנעת הגלגלים.

ממילא מובן שאין דרך שבה תוכל להעביר הילוכים ע"י ידית שיוצאת ישירות מהגיר, אלא אם כן הידית תצא מהדשבורד כמו בסיטרואן דה-שבו.f20fwd.jpg

I see now that the circumstances of one's birth are irrelevant; it is what you do with the gift of life that determines who you are

Mewtwo -

פורסם

מה שאתם אומרים חדש לי ולא הכרתי, תודה רבה על ההסבר .

 

איך זה בנוי ברנו קאנגו?.

אני זוכר שהיה לי רנו קאנגו שנת 2000 עם מנוע 1.9 דיזל.

תיבת ההילוכים היתה ממוקמת ישירות מתחת לידית ההילוכים.

 

זיכרוני מטעה אותי?.

פרנקופיל מושבע!

פורסם

כן. זכרונך מטעה אותך.

בקנגו ההנעה קדמי והגיר כמו בתמונות מעל נמצא לצד המנוע הרוחבי.

מעטות המכוניות שהידית היא ישירה אל תוך הגיר.

סדרה 101 ו-105 של אלפא רומיאו היו כאלו.

וגם דגמי אוסטין הילי מסוימים.

כאשר ההנעה אחורית קל יותר ליצור מבנה שכזה

פורסם

כנראה שלא הצלחתי לרדת לסוף דעתכם.

 

הבטתי על המנוע של רנו קאנגו שנת 2000 מנוע 1.9,

הבוכנות מסודרות מצד ימין לשמאל, כלומר לרוחב הרכב.

 

הבטתי על המנוע של סקודה יטי 1.2 והמנוע מסודר אותו דבר, בוכנות לרוחב הרכב.

 

בעוד הסקודה תיבת ההילוכים ממוקמת שונה, ברנו קאנגו התיבה הילוכים נמצאת ישירות מתחת למוט ההילוכים עצמו.

 

למה בעצם?.

מצד ימין סקודה, מצד שמאל רנו.

 

 

imageproxy.jpgDezmembrez-Renault-Kangoo-2000-Diesel-Monovolum19697-motor.JPG

פרנקופיל מושבע!

פורסם

אריאל,

תקרא שוב את ההודעה של 57mmStroke, המבנה דומה בין הייטי לקנגו (ול-90% מרכבי הנעה קדמית)

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם
חכה, עוד לא ראית איך זה היה בנוי ברנו 4...

[ATTACH=CONFIG]491651[/ATTACH]

זכור לי גם את הדבר הזה - עם הידית מבפנים שנמצאת למעלה שדוחפים ומושכים

קובי

:-)

×
×
  • תוכן חדש...