Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום שנתיים וחצי עם סובארו B4, 2004, 2,0I (137HP) AWD


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3356 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

טוב, אז עברו שנתיים וחצי מרכישת הרכב, חשבתי שיהיה נחמד לשתף בעלויות אחזקה של הרכב לאורך התקופה.

 

מדובר בסובארו B4 שנת 2004, מנוע 2.0i עם 137 כ״ס, תיבת הילוכים 4EAT אוטומט 4 הילוכים.

 

הרכב נקנה לפני כשנתיים וחצי מאדם מבוגר שקנה אותה מהחברה, אני יד 2 (01 ברישיון).

 

הרכב נקנה עם 202,000 ק״מ, כעת יש לו 253,000 ק״מ, מנוע וגיר מקוריים.

 

טופל מיומו הראשון במוסך המרכזי של סובארו, כך שיש לי היסטוריית טיפולים מלאה.

 

מלבד טיפולים שוטפים כל 15,000 ק״מ, ניתן לראות שהחליפו במוסך:

 

חיישן חמצן ב100,000 ק״מ

טיימינג ב90,000 וב 170,000 ק״מ.

מנעולי דלתות - פעמיים.

בולמים קדמיים ב110,000 ק״מ.

 

ברגע שהרכב נרכש, ביצעתי יישור קו הכולל:

 

202,000 ק״מ:

שמן מנוע

פילטר שמן מקורי 80 ש״ח.

פילטר אוויר תחליפי

פלאגים (50 ש״ח)

החלפת שמן דיפרנציאל (80 ש״ח)

החלפה מלאה של נוזל בלמים

4 צלחות סיניות ורפידות ICER כ700 ש״ח (הוחלפו שוב, הערות בהמשך)

החלפת גומיה לציריה (150 ש״ח במוסך)

3 החלפות חלקיות של שמן גיר לvalvoline maxlife atf במרווחים של שבוע (500 ש״ח).

חידוש פנסים

תיקון 2 מנעולי דלתות (20 ש״ח מאיביי).

הורכבו ריפודי עור חדשים והתקנת חיישני רוורס (600 ש״ח).

התקנת 4 צמיגי goodyear efficientgrip בעלות של 1300 ש״ח.

 

בתקופה שהיה אצלי, התבצעה החלפת שמן+פילטר שמן מנוע כל 7,500 ק״מ, ריענון שמן גיר כל 22,000 (כל 3 טיפולים), שמן דיפרנציאל, פלאגים וניקוי מצערת כל 25,000 ק״מ והיו כמה ״בעיות״ מיוחדות, שאינן טיפולים שוטפים:

 

213,000 ק״מ - רעש ממותחן רצועת מזגן, הוחלפה גלגלת (80 ש״ח)

216,000 ק״מ - החלו רעידות בהגה בבלימה, התעצבנתי והחלפתי את כל הבלמים לצלחות של ברמבו + רפידות פרודו (נקנו מאבי חלקי חילוף, כ1100 ש״ח), בנוסף הוחלפה גומיית ציריה (200 ש״ח במוסך).

219,000 ק״מ - בוצעה שטיפה מלאה למערכת הקירור והחלפת נוזל קירור zerex asian (עלות 140 ש״ח ל2 גלונים), בנוסף הוחלף מיסב גלגל קדמי ימני (450 ש״ח, מקורי) בעקבות רעשים.

232,000 ק״מ - החלפת מיסב קדמי שמאל (450 ק״מ, מקורי), בעקבות רעשים.

237,000 ק״מ - החלפת חיישן חמצן בעקבות קוד תקלה שעלה (דנסו, 400 ש״ח).

252,000 ק״מ - החלפת אטם מכסה שסתומים וגומיות פלאגים (250 ש״ח, מקורי).

 

צריכת דלק - נמדדה במשאבה, עמדה על ממוצע של 1:11.8 לאורך כל התקופה, יחס של 60:40 בערך לטובת הבינעירוני. הצריכה הטובה ביותר היתה 1:13.5 בנסיעה לצפון וחזרה (כביש 6 לרוב).

 

עלות ביטוח שנתית - חובה+מקיף 4200 ש״ח.

 

סיכום - רכב סופר אמין, מרווח, חזק, יציב, שווה כל שקל. יחזיק גם 600,000 ק״מ בטיפול נכון.

 

אם יש שאלות, מוזמנים.

שלומי

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

תודה רבה על הסיכום,

מה עלות מבחן רישוי?

חושב להחליף בקרוב?

היו אלטרנטיבות לפני הקנייה? מה היו הסיבות ל - B4? (אנוכי נמצא בהתלבטות מול שברולט אפיקה 2004-2006)

 Daihatsu YRV 01' 86 HP << Sold

KIA Cerato 08' LX 122 HP << Sold

Chevrolet Cruz 13' LT Wagon 141 HP 1.8L

 80 Mitsubishi Attrage 15' INSTYLE HP 1.2L

פורסם
תודה רבה על הסיכום,

מה עלות מבחן רישוי?

חושב להחליף בקרוב?

היו אלטרנטיבות לפני הקנייה? מה היו הסיבות ל - B4? (אנוכי נמצא בהתלבטות מול שברולט אפיקה 2004-2006)

 

עלות רישוי שנתית כ1200₪

נרכש כבר רכב חדש, עכשיו הb4 משמש כרכב שני או שיישאר במשפחה אצל אחי הקטן, לא מתוכנן להימכר.

לפני הקנייה התלבטתי בין הונדה סיוויק משנתונים דומים, בסוף קניתי את הסובארו בהזדמנות.

כי שורה תחתונה, זה המון רכב בקצת כסף, ובטיפול נכון ולא יקר הוא מחזיק נצח.

גם כשמשהו מתקלקל- העלות זולה מאוד.

שלומי

פורסם

תודה על הסיכום.

יצא לי לנסוע על כזאת וחייב לציין שהרכב נוח מאוד.

לגבי אמינות לא הייתי אומר סופר אמין כי כול פעם היה משהו לתקן, מניח את רוב הדברים החלפת לבד?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
תודה רבה על הסיכום,

מה עלות מבחן רישוי?

חושב להחליף בקרוב?

היו אלטרנטיבות לפני הקנייה? מה היו הסיבות ל - B4? (אנוכי נמצא בהתלבטות מול שברולט אפיקה 2004-2006)

 

בזמנו גם התעניינתי באפיקה עקב מחיר סופר זול. ירדתי ממנה עקב בעיות בגיר שיכולות להגיע גם לתיקון בעלות חצי רכב.

פורסם

חברים, להזכירכם מדובר ברכב שכבר 14 שנים על הכביש, וב14 שנים ו250,000 ק״מ, מלבד טיפולים שוטפים היו רק 2 חיישני חמצן, 3 מנגנוני מנעול, 2 בולמים ו2 מיסבים, סיפור של 2000₪ לאורך השנים (150₪ בשנה על ״הפתעות״). בהשוואה לתלונות פה בפורום הטכני, אנשים מוציאים את זה בטיפול אחד במוסך בשנה.

 

אני מדגיש:

0 תקלות במנוע/גיר/ציריות/הגה/מזרקים ומערכת דלק/אגזוז/קפיצים/אלטרנטור/מדחס מזגן/חלונות חשמל/ריפודי דלתות/מושבים.

 

כן, בשבילי זה סופר אמין.

אין ראש מנוע שהלך סתם, אין גיר שהתפגר, אין הגה מקשקש. ראיתי רכבים כאלה גם עם 400,000 ק״מ על מנוע וגיר מקוריים.

 

הצצה קטנה בפורום הטכני ורואים שזה מה שאנשים מוציאים על כניסה קטנה למוסך לפני הטסט כשקופצת איזו מנורה, ויוצאים על נזק בסדר גודל כזה.

 

מי שמחפש רכב בתקציב נמוך, ומוצא אחד כזה שטופל באמת לאורך השנים, עשוי ליהנות משקט הרבה יותר מהמתחרות.

שלומי

פורסם
תודה על הסיכום.

יצא לי לנסוע על כזאת וחייב לציין שהרכב נוח מאוד.

לגבי אמינות לא הייתי אומר סופר אמין כי כול פעם היה משהו לתקן, מניח את רוב הדברים החלפת לבד?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

אכן, מרגע שהוא אצלי החלפתי הכל לבד, למעט גומיות של ציריות שלא היה לי כח להתעסק אז לקחתי למוסך שיחליף על העכביש שנפתח ומותח את הגומיה צ׳יקצ׳ק.

 

גם חשוב לציין שאופי התחזוקה אצלי היה לחומרא עם מרווחי טיפולים ממש קטנים, והרכב יכל לשרוד החלפת שמנים גם פי 2 ק״מ ממה שהחלפתי, אבל אני מעדיף לשים עוד כמה שקלים על תחזוקה מונעת.

שלומי

פורסם

לדעתי עשה רק ריענונים לנוזל תיבת הילוכים ולא החלפה מלאה של כל הנוזל , צעד מבורך ומאמין שהגיר מעביר הילוכים טוב .

לגבי גומי צירייה יש שם 4 ציריות ולכל אחת 2 גומיות אז לך תדע אם זו אותה אחת .

פורסם
תודה!

 

נראה לי מוגזם החלפת שמן גיר כל 20 אלף ק"מ.

כמו כן , אחרי 10 אלף ק"מ החלפת שוב גומייה לצירייה - זה אותה גומייה או אחרת?

 

גומיה אחרת כמובן.. בציריה השניה

שלומי

פורסם
לדעתי עשה רק ריענונים לנוזל תיבת הילוכים ולא החלפה מלאה של כל הנוזל , צעד מבורך ומאמין שהגיר מעביר הילוכים טוב .

לגבי גומי צירייה יש שם 4 ציריות ולכל אחת 2 גומיות אז לך תדע אם זו אותה אחת .

 

צודק, מדובר בהחלפה חלקית כל פעם (יוצא כ4 ליטר מתוך 8.5)

ואכן מדובר בציריה בכיוון השני (קדמית).

שתי הציריות האחוריות עוד עם הגומיות המקוריות, מוזר, אבל נראות עדיין מצוין בלי סדקים.

שלומי

פורסם

B4 רכב מעולה תודה על הסקירה

הדבר היחיד שתמוה בעיני הוא צריכת הדלק, או שאתה מאוד עדין על הגז או שאתה לא מודד נכון, להוציא מרכב כזה 11 וחצי ק"מ לליטר עם הנעה 4X4 לא פשוט

בכל אופן לפי מה שרשמת נראה אמין מאוד

 

המשך נסיעות מהנות

פורסם

אפשרי בהחלט,

בנסיעה ״רגילה״, 50:50, כלומר 120+-, עקיפות וכו׳ הצריכה קבועה, 1:11.

כשנוסעים יותר נסיעות בינעירוניות, נסיעה על 100-110, הצריכה בערך 1:12.5-1:12.8 ניסיתי הכל..

גם במיכלים ש״סחטתי״ את הרכב, הצריכה לא ירדה מ1:10, אף פעם לא יצא לי להגיע לפחות מ10 קמ״ל.

 

את הבדיקה חישבתי כל תדלוק ותדלוק, במשאבה (חילוק הק״מ בליטרים שנכנסו).

שלומי


×
×
  • תוכן חדש...