Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גם פירלי לא יכול על אלוהים...


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7804 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
נכון שאין לך מושג\ ניסיון על מה אתה מדבר ?

כי המעבר מתת היגוי חריף להיגוי יתר הוא פשוט, אפילו טרוויאלי.

לחיצה קטנה על הבלם או עזיבת גז פתאומית תעביר הרבה משקל קדימה , מכאן הדרך להיגוי יתר קצרה מאוד . והיגוי יתר כזה לא נשלט בקלות , תאמין לי שמי שלא מנוסה לא יידע שצריך ללחוץ קצת על דוושת הגז במטרה לתקן .

עוד לא הגעתי למצב הזה אז כנראה שאין לי ניסיון.

אבל היגוי יתר במכוניות בעלות הנעה קדמית לא כמעט ולא קיים לפי חוקי הפיזיקה! אולי כתוצאה מהבלימה יש זריקת זנב אבל לא קוראים לזה היגוי יתר!

עובדה שבטופ גיר בחנו את הסאאב 9-5 עם הנעה קדמית והיא הגיע למצבי תת היגוי קיצוניים ולא ראיתי שאח"כ היא הגיע להיגוי יתר יכול להיות שמיצמצתי בזמן הזה.

מאזדה מיאטה, טעם החיים.

  • תגובות 46
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
עוד לא הגעתי למצב הזה אז כנראה שאין לי ניסיון.

אבל היגוי יתר במכוניות בעלות הנעה קדמית לא כמעט ולא קיים לפי חוקי הפיזיקה! אולי כתוצאה מהבלימה יש זריקת זנב אבל לא קוראים לזה היגוי יתר!

העיקר שאתה אומר את זה מחוסר נסיון ...

מה שאתה מדבר עליו זה סחיפת כוח או דריפט , זה לא קיים בהנעה קדמית , היגוי יתר קיים גם בהנעה קדמית , אם זה מהעברת משקל חריפה קדימה או התנהגות של רכב בכניסה לפניה .

פורסם
איך בדיוק אפשר להגיע ממצב של תת היגוי להיגוי יתר? לפי מה שהוא תיאר יש לו מכונית בעלת הנעה קדמית לכן יש סיכוי קטן מאוד להגיע להיגוי יתר, וגם אם מגיעים להיגוי יתר זה עדיף מכיוון שהוא יותר נשלט מתת היגוי.
ידידי היקר, צר לי לעדכן אותך בעובדה שחוסר ניסיונך בולט מאד לעיני הקורא המנוסה, מה גם שטעות בידייך בעניין השליטה בהיגוי יתר (יותר קשה מתת היגוי ואף מסוכן מאד לנהג הלא מנוסה).

 

עריכה אחרי שראיתי את התגובה הבאה -

עוד לא הגעתי למצב הזה אז כנראה שאין לי ניסיון.

אבל היגוי יתר במכוניות בעלות הנעה קדמית לא כמעט ולא קיים לפי חוקי הפיזיקה! אולי כתוצאה מהבלימה יש זריקת זנב אבל לא קוראים לזה היגוי יתר!

אם כך, אתה למעשה מודה פה שאתה חסר כל ניסיון ובכל זאת מחליט להתווכח עם מי שיש לו ניסיון... היגוי יתר קיים גם קיים ברכבי הנעה קדמית.

 

עובדה שבטופ גיר בחנו את הסאאב 9-5 עם הנעה קדמית והיא הגיע למצבי תת היגוי קיצוניים ולא ראיתי שאח"כ היא הגיע להיגוי יתר יכול להיות שמיצמצתי בזמן הזה.

אין ספק שהסתמכות על מבחן שנערך לאיזה אוטו באיזה תוכנית טלויזיה שמטרתה לבדר את הצופה כמוהו כמבחן מדעי וניסיון בפועל... הזוי למדי.

 

מוטי.

פורסם
ידידי היקר, צר לי לעדכן אותך בעובדה שחוסר ניסיונך בולט מאד לעיני הקורא המנוסה, מה גם שטעות בידייך בעניין השליטה בהיגוי יתר (יותר קשה מתת היגוי ואף מסוכן מאד לנהג הלא מנוסה).

 

מוטי.

בתת היגוי, אתה ממשיך ישר לתוך עץ עד שה-ABS מתערב אין בכלל מה לעשות, אולי אם אתה ראם סמואל.

בהיגוי יתר, בהנחה שמדובר בהנעה אחורית יש מה לעשות ואפשר לצאת ממצב כזה אם אתה יודע שצריך לסובב את ההגה כנגד הסיבוב לסחוט קצת את הדוושה.

 

ועד שלא יהיה לי היגוי יתר במכוניתי בעלת ההנעה הקדמית אני ישאר בדעה שלי.

מאזדה מיאטה, טעם החיים.

פורסם

שנו חז"ל: סייג לחוכמה - שתיקה.

 

אין לך שמץ של מושג , עדיף להוריד פרופיל.

 

אני אנסה לתאר לך את זה בלשון ציורית.

 

אתה נוסע באוטו , פתאום אתה נתקל במר תת-היגוי. אתה כבר מכיר אותו מן העבר. אומר לו שלום , ולוחץ על דוושת הבלם.

 

פתאום מופיע מר היגוי יתר , חברו הטוב.

הם לוחצים ידיים , והופ - מר היגוי יתר פתאום מופיע בכסא לידך , אך אבוי , זהו הכסא האחורי :roll: .

 

בקיצור - אתה לא שולט על היגוי יתר , לא אחרי פעם ,לא אחרי פעמיים ,וגם לא אחרי חמש.

זו הסיבה שהמכוניות היום מכויילות כדי לייצר תת-היגוי , כולל בעלות ההנעה האחורית.

 

לייצר היגוי יתר בכוונה זהו סיפור אחר - אפשר בהנעה קדמית , די קל בהנעה אחורית עם מספיק כח.

 

לא נלאה אותך - אין שום סיכוי שמישהו יצליח להסביר לך את העניין דרך האינטרנט. גם לא עוד מאה שנה.

 

הדבר היחיד שאני יכול לייעץ לך , הוא לעבור על ספרי הפיזיקה ולנסות להבין מהם הכוחות הפועלים על גוף כאשר הוא בתנועה מעגלית , ומשם להקיש איך ישפיע כל פרמטר על התנהגות הרכבץ

זכור שלרכב יש שני צירים , אחד קדמי ואחד אחורי , כך שהכוחות פועלים באופן שונה עבור כל מקרה.

 

אחרי שתבין את התיאוריה ,ייקל עליך להבין מה עומד לקרות לך בכביש אם תעשה פעולה X.

 

אה ,ותביא אלינו את מכונית ההנעה הקדמית שלך , שנשתיל לה קצת היגוי יתר :twisted:

פורסם
בתת היגוי, אתה ממשיך ישר לתוך עץ עד שה-ABS מתערב אין בכלל מה לעשות, אולי אם אתה ראם סמואל.

בהיגוי יתר, בהנחה שמדובר בהנעה אחורית יש מה לעשות ואפשר לצאת ממצב כזה אם אתה יודע שצריך לסובב את ההגה כנגד הסיבוב לסחוט קצת את הדוושה.

עכשיו אני קצת מבולבל (או שלא).

 

לפני שאתה ממשיך להתווכח (ולפלוט שטויות בכמויות), אין שום קשר בין תת-היגוי ל ABS.

ABS מונע נעילת גלגלים אבל לא עושה שום דבר למניעת יצירת זווית החלקה, תת-היגוי הוא זווית החלקה ולא נעילת גלגלים.

למעשה, ABS בכלל לא קשור לנושא ולא זכור לי שפותח השרשור בכלל אמר משהו על בלימה או אם יש לו ABS.

 

זה נהדר שאתה מכיר במעורפל את התיאוריה של יציאה מהיגוי יתר במכונית בעלת הנעה אחורית (וחסר כל ניסיון בביצועה), אני אמנם לא מתיימר להיות ברמה של ראם, אבל אני כבר מסתובב על מסלולי מירוצים כבר כמה שנים ואף מדריך במספר איגודים ומועדונים, ואתה?

 

מוטי.

פורסם

מוטי - ABS קשור, אבל קצת, מערכת הESP (שמאוד קשורה לכיוון חרטום המכונית בפניה) משתמשת בABS ע"מ לעזור לנהגים שטעו.

 

גם אני נהגתי לעשות שטויות בגשם (עד התאונה לפני חצי שנה שהחזירה אותי למציאות), זה ממש כיף לקחת בגשם פניה בעלת שלושה נתיבים חד מדי, להכנס לתת היגוי, לתת נגיעה בברקס, להכנס להיגוי יתר שנראה כאילו הוא נשלט ואז לראות איך הבקרות אחיזה עושות לך "נו נו נו... שוב פעם הצלנו אותך מהעמוד, מה יהיה?"

 

בקיצור - לא שווה, לא עזר לי בתאונה (לא הייתי מוכן כמו ב"תרגולים"...) ובמבט לאחור מסוכן (כביש ציבורי, אמנם ריק לחלוטין אבל ציבורי) ומטופש.

 

אתה רוצה לעשות שטויות? תשקיע כמה זוזים, תסגור לך קצת זמן של מגרש החלקה ותעשה את זה באופן בטוח יותר (אין עמודים להמרח עליהם) ובאופן חוקי.

פורסם
אפשר לדעת מהאחרים שדיברו נחרצות נגד דעתי, האם קרה לכם במכוניות הנעה קדמית היגוי יתר?
כן - אתמול כשהראתי לאחי הקטן את ההבדלים בין היגוי יתר לתת היגוי, מה גורם למה ואיך מתקנים.

(למתחכמים - זה היה בכביש שלנו בתוך המשק, מותר לי לעשות שם מה שאני רוצה...)

 

עשיתי את זה עם הAX המתפוררת של אמא שלי כך שהיה מאוד קל להכנס לכל אחד מהמצבים ולא היה ESP שיתערב (מוי כיף!)

 

אם אתה ממש מעוניין, קח כל רכב הנעה קדמית שלטענתך לא יכול להכנס להיגוי יתר (כל דבר, אגב חוץ מטנק אולי יכול להכנס להיגוי יתר), סע 40-50, שבור את ההגה עם ברקס.

בהצלחה (ותדאג שיהיה מקיף בתוקף.. או בקיצור - אל תעשה).

פורסם
אפשר לדעת מהאחרים שדיברו נחרצות נגד דעתי, האם קרה לכם במכוניות הנעה קדמית היגוי יתר?

אכן קרה, לפני כמה חודשים טובים כשעוד הייתי צעיר מתלהב עם רשיון בסך הכל כמה חודשים (עכשיו אני צעיר קצת פחות מתלהב עם רשיון כשנה וחצי) נסעתי לבית והגעתי לפניה מעצבנת שבה גם הכביש הולך קצת ימינה לפני הפניה וגם יש ירידה. בכל מקרה את הפנייה כולם לוקחים על 30 אולי 40, אני לקחתי אותה בערך על 50 או אולי קצת יותר (אבל מי סופר)... ההתחלה הייתה טובה, אבל כשכמעט סיימתי לבצע את הפנייה (השלב שבו הייתי אמור ליישר את ההגה) הרגשתי פתאום כי החרטום בורח שמאלה (הפנייה הייתה פנייה שמאלה) בחדות, למזלי הייתי מוכן למשהו לא צפוי וישר סובבתי את ההגה לצד השני, אז החרטום התיל לברוח ימינה (והיה רעש מהגלגלים הקדמיים, כמו בעת החלקה) וככה שיחקתי עם ההגה כמה פעמים עד שייצבתי את הרכב ואחרי זה המשכתי לבית. זאת הייתה הפעם הראשונה שמשהו כזה קרה לי, אבל למזלי זה נגמר בידיים קצת רועדות ועוד כמה ילדים שהיו בהלם מהביצוע שלי...

 

פעם שניה זה קרה לי בכיכר, נכנסתי לכיכר יחסית מהר (אבל לפני זה היו מקרים שנכנסתי לשם עוד יותר מהר לכן זה לא היה צפוי) ופתאום החלק האחורי פשוט החליק שמאלה (ההגה היה ימינה כדי להיכנס לכיכר) אבל אחרי שניה של החלקה זה נפסק והמשכתי לנסוע, אחרי כמה ימים החלפנו את הצמיגים האחוריים שכבר לא היו במיטבם...

 

פעם שלישית, טוב בכל מקרה העיקר שהבנת את הרעיון.. נהג מנוסה :wink: יכול להגיע להיגוי יתר גם עם רכב הנעה קדמית...

 

דרך אגב הרכב הוא ניסאן אלמרה ידנית...

פורסם

לס פול, אני בספק גדול מאוד אם בקופסת שימורים נוסעת (קורולה או משהו כזה אם אני זוכר נכון) שהשובב החליט לבצע את זממו בה יש ESP בכלל.

 

אתה נוהג על מכוניות עם יותר מדי שטויות אלקטרוניות :-P !

 

מוטי.

פורסם
(עכשיו אני צעיר קצת פחות מתלהב עם רשיון כשנה וחצי)

שאתחיל לעשות עליך עוד עבודת מחקר ?

 

אותך , אדוני הצעיר , אני כבר רואה בכדור הבדולח.

 

מרוח על עמוד או עץ.

 

אני מקווה שכל הנזק יסתכם בברזלים עקומים וגאווה פגועה ,ולא יותר ,אבל אתה בדרך.

 

 

שמר

מקווה לטעות.

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7804 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...