Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3550 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

החלפתי גם בבמוו 3 שם זה longlife גם כן .

 

גם במרצדס, גם בקאוואליר שם הוראות הן 90 אלף .

 

בכל הרכבים שבהם החלפתי מעולם לא הייתה בעיה .

 

גם לא בבימר שם הוחלף לאחר 150 אלף ק"מ ו8 שנים.

 

למה לא להוריד פעמיים קרטר? נניח בהפרש של כמה אלפים בין הפעמים על מנת לשטוף את המערכת?

עריכה אחרונה על ידי Max.M
פורסם

פניתי בעבר לסת ממעבדות ICT בנושא הזה. הוא אומר בקצרה:

 

א. היצרנים יודעים על מה הם ממליצים.

ב. אם בכל זאת רוצים להחליף שמן בגיר ללא צורך בתחזוקה אז אין צורך לפני 200K ק"מ.

פורסם

יש כל כך הרבה משתנים, כגון איפה נוהגים, כמה, שעות עבודה של גיר אוטומאט נניח בפקקים, בעליות.

 

עם כל הכבוד לסת , לא הוא ישלם גיר שישבוק חיים טרם עת...

פורסם
יש כל כך הרבה משתנים, כגון איפה נוהגים, כמה, שעות עבודה של גיר אוטומאט נניח בפקקים, בעליות.

 

עם כל הכבוד לסת , לא הוא ישלם גיר שישבוק חיים טרם עת...

 

תמיד כדאי גם לקחת בחשבון שהחלפה מלאה לחלוטין עלולה לגרום לנזק לגיר שעבד כל כך הרבה זמן על אותו השמן..

הייתרון במצב שכזה הוא שאם זה באמת קורה הטענות יהיו כלפי עצמך בלבד ולאף אחד אחר לא יהיה חלק בהאשמות!

פורסם
יש כל כך הרבה משתנים, כגון איפה נוהגים, כמה, שעות עבודה של גיר אוטומאט נניח בפקקים, בעליות.

 

עם כל הכבוד לסת , לא הוא ישלם גיר שישבוק חיים טרם עת...

 

ולכן ליצרנים יש המלצות אחרות לתנאים שהזכרת ואחרים. הוא לא ישלם על גיר שישבוק חיים אבל תזכור שלו וליצרנים יש מספרים וניסיון שלנו אין וגם לא יהיו ונראה שלפי המספרים שלהם אין צורך בהחלפות הללו בתיבות הילוכים שאין בהן צורך לתחזוקה.

פורסם
פניתי בעבר לסת ממעבדות ICT בנושא הזה. הוא אומר בקצרה:

 

א. היצרנים יודעים על מה הם ממליצים.

ב. אם בכל זאת רוצים להחליף שמן בגיר ללא צורך בתחזוקה אז אין צורך לפני 200K ק"מ.

 

מה שכתבת מעניין. אני מעריך את הידע המקצועי והנסיון שלו, הוא באמת אחד שחי את התחום הזה, ויחד עם זאת שני המשפטים הללו נשמעים לי מעט תמוהים.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

פשוט אין מצב ששמן יכול לעבוד במשך 200,000 קילומטרים ולהישאר שמן...נניח שהוא עובד קצת פחות קשה משמן מנוע אז הוא יכול להחזיק 50-60K קילומטרים.

 

אבל 200,000 קילומטרים? נשמע תמוה...

פורסם

למה תמוה? אם, למשל, שמן גיר יוצא מהמפעל באיכות של 100%, מאבד 2% מאיכותו מדי שנה בתנאי נסיעה רגילים והיצרנים רואים בשמן שאיכותו 50% כאחד שכבר לא אפקטיבי אז אכן אפשר להגיד שהשמן הוא For life. בלי שאין לנו את המספרים שיש למקצוענים על איכות השמנים, כל החלפת שמן מבוססת רק על תחושות ועל ניסיון עם טכנולוגיות ישנות.

פורסם

כן אבל מאיפה הקביעה ששמן גיר מאבד 2% מהיכולות שלו בשנה בנסיעה נורמטיבית? ואם הנסיעה לא נורמטיבית?

 

ולמה שמן מנוע מחזיק רק שנה?

 

אני יכול להבין החלפה של פעם ב 4-5 שנים מקסימום, מעבר לזה...אני לא מאמין שהשמן מחזיק מעמד.

 

אני לפני כמה חודשים החלפתי שמן גיר ברכב ידני בן 6 שעבר 100,000 קילומטר, השמן לא יצא הכי מזהיר במיוחד, אומנם הוא לא היה גמור כי סה"כ מדובר על תיבה ידנית שבה השמן משמן לסיכוך בלבד והוא לא מתחמם ועובד כמו בתיבה אוטומטית, אבל אם ככה נראה שמן כזה אחרי 6 שנים, אני בטוח שבתיבה אוטומטית המצב היה הרבה יותר גרוע.

פורסם

הבאתי סתם דוגמה של 2% בשנה שנראית לי הגיונית כי אם זה היה 10% אז היצרן היה ממליץ להחליף שמן גיר כל 5 שנים לפי הדוגמה. שמן מנוע זה כנראה סיפור אחר לגמרי. שמן גיר אחרי 100K ק"מ יכול להיות לא במיטבו אבל עדיין באיכות של, נגיד, 70%-80% ולכן היצרן טוען שאין צורך להחליף אותו.

×
×
  • תוכן חדש...