Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3549 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום

מחפש לבצע לרכב החלפה מלאה של שמן הגיר (אוטומט) במוסך/מכון עם מכונה שעושה את זה על ידי התחברות לצינורות הכניסה ויציאה מהקטלר שמן גיר.

 

בלי קשר לדגם הרכב, מדובר ברכב אוטומט עם תיבה אוטומטית רגילה.

מה טווח העלות של דבר כזה? מחפש מקום שיסכים לי להביא את השמן בעצמי.

 

אשמח להמלצה

שלומי

פורסם (נערך)

גם אני רוצה לבצע את הפעולה הזו. יצרתי קשר עם מוסך שאני מעריך - זיסו, והוא דרש בערך 900 לפני מעמ עבור השטיפה כולל השמן. מקורי SP3

הוא לא רצה שאביא את הזמן בעצמי.

הבעיה שלי היתה שהוא ביקש שאחתום על טופס שמנקה אותו מכל אחריות אם יקרה משהו לגיר וסירבתי. אם אין אחריות לטיפול אז כבר אבצע זאת בעצמי. (כמו כן ככול שהבנתי ממנו לא מדובר בשטיפה אלא בריקון ומילוי מחדש, שטיפה אמיתית עם חזרות רבות שמסננת את השמן משבבים לא מצאתי.)

רכשתי

פשוטה מ EBAY, ועוד כמה כלים, ואני מתכוון לבצע בעצמי, התארגנתי על מיכלים, צינורות גומי וכו.

כדאי על הדרך לנקות היטב עם לחץ אויר את הקולר, ואם אתה מוצא

שמנקה אותו אפילו עדיף, למרות שלא מצאתי כזה בארץ. עריכה אחרונה על ידי לוקי2

"שלום מותק מדבר סרג'יו קונסטנסה, מה שלומו?"

 

אוהבים אותך פולי.

פורסם

יש בהודעה שלי קישור. המילים משאבה חשמלית.

יש עשרות פרוייקטים מצולמים ביוטיוב של החלפת שמן גיר בעזרת משאבה זו.

אני רכשתי אותה מכאן - אפשר למצוא אותה ב 25 דולר. כולל משלוחה.

"שלום מותק מדבר סרג'יו קונסטנסה, מה שלומו?"

 

אוהבים אותך פולי.

פורסם

שלומי, נסה לדבר עם ספי (גירים אוטומטיים צומת סגולה). קח בחשבון שבתהליך כזה יש איבוד חומר משמעותי והמחיר בהתאם.

אם יש גישה נוחה לפתחי המילוי והריקון לא הייתי שולל מספר החלפות תכופות. אסף ואני ביצענו אצלי 5 או 6 החלפות חלקיות (ריקון, מילוי, עבודה בסרק 10 דקות עם מעבר בכל ההילוכים ושוב ריקון) ובהחלפה האחרונה נוזל הגיר היה נראה די נקי.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

עשיתי אצל זיסו כחלק מטיפול תקופתי, הוא מחבר מכונה שמזרימה לתוך הגיר שמן חדש עד שהוא רואה שיוצא שמן נקי. המחיר דומה למה שכתב לוקי, תלוי בנפח של התיבה וכמה שמן צריך להזרים עד שיוצא שמן נקי, אצלי לקח עוד 3 ליטרים.

פורסם
שלומי, נסה לדבר עם ספי (גירים אוטומטיים צומת סגולה). קח בחשבון שבתהליך כזה יש איבוד חומר משמעותי והמחיר בהתאם.

אם יש גישה נוחה לפתחי המילוי והריקון לא הייתי שולל מספר החלפות תכופות. אסף ואני ביצענו אצלי 5 או 6 החלפות חלקיות (ריקון, מילוי, עבודה בסרק 10 דקות עם מעבר בכל ההילוכים ושוב ריקון) ובהחלפה האחרונה נוזל הגיר היה נראה די נקי.

פעם הבא שתעשה את זה תשלב נסיעה עם מעבר של כל ההילוכים בין ריקון לריקון ומספיק שתעשה 3 פעמים.

פורסם

אני עשיתי שטיפה בצורה דומה לשל איתמר, רק שכללה נסיעה של 500 ק"מ בין פעם לפעם .

 

מסתבר שהיה מיותר, החלפתי שמן ופילטר כל שנה ( 7-8 אלף ק"מ ) .

 

לא הרגשתי שינוי לרעה, ולא הרגשתי שינוי לטובה מעולם .

 

מוסך זיסו הוא בעל מקצוע בתחום , בעיקר כשמדובר בשטחפה למערכת.

פורסם
שלומי, נסה לדבר עם ספי (גירים אוטומטיים צומת סגולה). קח בחשבון שבתהליך כזה יש איבוד חומר משמעותי והמחיר בהתאם.

אם יש גישה נוחה לפתחי המילוי והריקון לא הייתי שולל מספר החלפות תכופות. אסף ואני ביצענו אצלי 5 או 6 החלפות חלקיות (ריקון, מילוי, עבודה בסרק 10 דקות עם מעבר בכל ההילוכים ושוב ריקון) ובהחלפה האחרונה נוזל הגיר היה נראה די נקי.

 

תודה איתמר, אהיה איתו בקשר.

בתיבה יש 7-8 ליטר, תכננתי לקנות 10-12 ליטר שמן גיר כדי לעשות שטיפה מלאה מלאה עד שיצא שמן חדש.

 

משום מה יש הוראה של היצרן לא להחליף שמן אף פעם, אבל אני לא קונה את זה, הרכב עם 120,000 ק"מ, מעבר הילוכים חלק ושקט אבל אני רוצה להיות בראש שקט ושיחזיק לי עוד 100-200 אלף ק"מ.

 

יש בעיה עם החלפות חלקיות ברכב, כי בריקון מבורג הניקוז יוצא רק ליטר אחד בלבד, בהחלפות חלקיות זה יקח לי נצח להחליף את כל השמן.

לא יודע מה הם חשבו לעצמם.

שלומי

פורסם

לא בא בקטע של לחפש להתווכח עוד פעם על הנושא ואני בעצמי החלפתי שמן גיר תמיד וגם עכשיו עם אסף התותח, אבל אם יש הוראה מפורשת כדבריך של היצרן לא להחליף שמן גיר לעולם, למה לחפש צרות?

 

אלא אם אתה מתכוון שאין הנחייה להחליף שזה קצת שונה מאיסור מוחלט. X:

פורסם

כי אין מצב בעולם ששמן נועד להחזיק כל חיי הרכב ולא משנה מה יצרן הרכב אומר.

אני החלפתי שמן גיר ברכב ידני בן 6 עם 100,000 קילומטר וראו שהשמן לא בשיאו, אז על אחת כמה וכמה בתיבה אוטומטית.

  • מעניין 1
פורסם

מצטרף לשאלה הנצחית הזאת שעולה בכל העולם.

למשל אצלי בבמוו היצרן אומר longlife אבל בספר הרכב המקצועי נטען שזה אומר 160000קמ .כנל יצרן הגיר zf . כולם מפחידים אותך שתדפוק תגיר. והאמת השיטה שהוזכרה לטעמי ההיא הטובה ביותר כי נלקח גם השמן מהטורק.

 

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

fly low drive fast

zx volcane- c4 vts-B4 spec b -Leon fr-Bmw e46 330i-Mustang gt 4.6

פורסם (נערך)

גם אני החלפתי בגולף 2001 אוטומטית ללא שטיפה, שתי החלפות חלקיות למרות שלפי היצרן לא צריך. מאז רק טוב יותר. סה"כ השתמשתי ב 6 ליטרים במקום 3 לפי הספרות. הכי מעניין זה שיש בספרות את הפרוצדורה בספר היינס למרות שלא צריך לפי הוראות היצרן. העניין הוא שההחלטה האם לכלול זאת או לא במשטר הטיפולים של היצרן נקבע לעיתים משיקולים שיווקיים ומסחריים (למכור יותר רכבים וכמה הוצאות על טיפולים במהלך חיי הרכב) ולא תמיד משיקולים מכניים פרופר. שמח מאוד שעשיתי זאת כמובן שהחלפתי מסנן גיר באותה נשימה ואטם קרטר. מתכוון לעשות זאת פעם ב 3 שנים כדי. אגב בפורום גרמני יש חבר'ה שסחבו עם הגיר הידוע לשמצה הזה 400 אלף ק"מ ללא תקלות עם החלפה חלקית כולל מסנן כל 60 עד 80 אלף ק"מ. לא פלא שבארץ הגיר הזה מחזיר את נשמתו לבורא בין 150 ל 200 אלף בממוצע.

עריכה אחרונה על ידי יאני

הזול עולה ביוקר

פורסם
לא בא בקטע של לחפש להתווכח עוד פעם על הנושא ואני בעצמי החלפתי שמן גיר תמיד וגם עכשיו עם אסף התותח, אבל אם יש הוראה מפורשת כדבריך של היצרן לא להחליף שמן גיר לעולם, למה לחפש צרות?

X:

 

כי הוראת היצרנים לאי החלפת שמן גיר זה בלוף מוחלט ואני לא קונה את זה.

 

אין מצב בעולם ששמן לא יאבד מתכונותיו אחרי שנים, ק"מ רבים ועבודה יום יומית.

 

לכן בכל רכב שנמצא אצלי, כחלק מיישור קו אני עושה 3 החלפות חלקיות במרווחים של כמה נסיעות, ולאחר מכן עושה החלפה חלקית כל 30-40k ק"מ כדי לשמור על שמן רענן יותר בתיבה.

שלומי

×
×
  • תוכן חדש...