Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3636 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

הן לא בהכרח מתערבות לפני המגבלות, אבל הן מתחילות "להשגיח" כשהמכונית מגיע לקצה תחום הפעולה ה"אלסטי" של הצמיג, שזה פחות ממחצית מעטפת הביצועים של הצמיג.

 

מבחינת לאפשר החלקה בזמן פעולת המערכת, ישנם הבדלי אסכולות בין כיול שמתערב ומחזיר את הצמיג לתחום ה"אלסטי" לבין כזו שנותנת למרכב לפתח זווית "החלקה" גדולה יותר.

 

זה לא רק ממניעים "ספורטיביים", יש לזה גם יישומים מבחינה בטיחותית. היו אפילו מחקרים בהנדסת רכב שבחנו את האפשרות שמערכת בקרת יציבות תסייע להחליק רכב לרוחב (:shock:) כדי שבמקום תאונת חזית-צד בצומת תתרחש התנגשות צד אל-צד.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

  • תגובות 68
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

תודה יבגניפ על השיתוף

 

מנשה, נהגתי במצטבר משהו כמו 40 דק' בגולייטה. במקטעים מסוימים זה היה.. מפחיד. הרכב מאוד מהיר (אם אני זוכר נכון על הנייר יותר מהיר מהגולף), אבל משהו בכל ההתנהלות שלו משדר חוסר יציבות \ נטייה לא נעימה לתת היגוי.

בתור בעלים של אבארט', כמובן שאני מאוד מאוד (מאוד) נהנה מרכב מחוספס עם סאונד הולם, אבל במקרה של הג'ולייטה זה הרגיש לי כמו רכב שהייתי חושב פעמיים אם לנסוע איתו לנס הרים, לדוגמא.

 

לא נהגתי ב QV/וולוצ'ה האחרונה אלא בקודמת.

כשאתה מתייחס לתת היגוי, אתה מתכוון בהאצה ביציאה מפניה או כשהמשקל על הגלגלים הקדמיים בכניסה ותוך כדי?

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם

בתור אחד שעשה לא מזמן נסיעת מבחן גם על ה-GTI וגם על הג'ולייטה QV אני יכול להגיד שה-torque steer בג'ולייטה מורגש בצורה הרבה יותר משמעותית ולי אישית זה מאוד הפריע. עוד הבדל מורגש היה בגיר, כאשר ה-DSG6 של הגולף הרגיש יותר מהיר ומדוייק.

פורסם

הגולף GTI תמיד הייתה מעין Backup plan אצלי. אם לא אמצא תחליף

ראוי לOPC אקח את הגולף וגם אחסוך כסף. הייתי באולם, ישבתי ברכב, הקאתי קצת בפה ויצאתי. הרכב הזה הוא לא יותר מאשר משפחתית ספורטיבית. לא רכב ספורטיבי. אמנם לא נהגתי ברכב, אבל אין בכך גם צורך - הרכב פשוט משעמם. הוא לא מרגש. בכלל. איכות חומרים כיאה לוואגית, מושבים לא נוחים בעליל (לי וזוגתי הרגיש ממש לא נוח) והמשבצות, אוי המשבצות האלה. נתונים לא רעים ואולי התנהגות טובה כמו שציינת - הרכב הזה נראה לי כמו רכב לבחור עם המשפחה, שרצה רכב ספורט ואחרי ויכוחים עם אשתו נאלץ להתפשר. זה לא רכב שאני הייתי מתרגש לקום איתו ב-4:00 בבוקר לטיול נהיגה, גם לא כזה שיעשה חשק בשישי בלילה לתת גיחה לנס הרים. בטח כשיש חלופות טובות בהרבה כמו הקופרה.

 

המיאטה לא ברת השוואה. אמנם הרכב חלש יותר אך מציע חבילה הרבה יותר מעניינת. הרכב מרגש, כיף מאוד לנהיגה וזה כל ה שהגולף לא. ואגב לטעמי ההשוואה למגאן rs גם לא במקומה. המגאן הוא שוב, ההיפך מהגולף.

פורסם
תודה יבגניפ על השיתוף

 

 

 

לא נהגתי ב QV/וולוצ'ה האחרונה אלא בקודמת.

כשאתה מתייחס לתת היגוי, אתה מתכוון בהאצה ביציאה מפניה או כשהמשקל על הגלגלים הקדמיים בכניסה ותוך כדי?

אני מתכוון יותר לחלק של הכניסה והפנייה.

בכמה פניות הרכב הרגיש או שידר כאילו הוא מתכוון להמשיך ישר תחת בלימה לפני פנייה.

 

סמירו, דווקא לגבי נוחות ואיכות, לדעתי המיאטה הפתיעה לרעה. לוח השעונים שלה נראה כמו לוח השעונים של סוזוקי ג'ימני, פחות או יותר, וגם מעבר לזה הרכב לא מרגיש מי יודע מה יוקרתי.

לגבי הנאה מנהיגה - אם לא ניסית, אז איך תדע מה היא ואיך היא? אני מסכים, בכל מקרה, שזה נורא עניין של חיבור סובייקטיבי ואני הרגשתי גם בדיוק כמוך ביחס לגולף, ובכל זאת, הופתעתי לטובה.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
הן לא בהכרח מתערבות לפני המגבלות, אבל הן מתחילות "להשגיח" כשהמכונית מגיע לקצה תחום הפעולה ה"אלסטי" של הצמיג, שזה פחות ממחצית מעטפת הביצועים של הצמיג.

 

מבחינת לאפשר החלקה בזמן פעולת המערכת, ישנם הבדלי אסכולות בין כיול שמתערב ומחזיר את הצמיג לתחום ה"אלסטי" לבין כזו שנותנת למרכב לפתח זווית "החלקה" גדולה יותר.

 

זה לא רק ממניעים "ספורטיביים", יש לזה גם יישומים מבחינה בטיחותית. היו אפילו מחקרים בהנדסת רכב שבחנו את האפשרות שמערכת בקרת יציבות תסייע להחליק רכב לרוחב (:shock:) כדי שבמקום תאונת חזית-צד בצומת תתרחש התנגשות צד אל-צד.

 

מה זה ''משגחיות'' בתחום שהפעולה שצצינת?

עד כמה שזכור לי ממה שלימדו אותי (מורים למכונאות) הן כל הזמן ''משגיחות'' ופועלות במצבים מסויימים.

 

נ.ב - יבגני, תודה על השיתוף, נהנתי לקרוא.

רועי

פורסם
אני מתכוון יותר לחלק של הכניסה והפנייה.

בכמה פניות הרכב הרגיש או שידר כאילו הוא מתכוון להמשיך ישר תחת בלימה לפני פנייה.

.

 

אני מתחיל לחשוב שלא נהגנו באותו רכב...

אני בדיוק חוכך מה לרשום אחרי חצי שנה, והדבר העיקרי שרציתי לכתוב זה איך בפניה בלימה משפיעה על הכיוון.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם (נערך)
מה זה ''משגיחות'' בתחום שהפעולה שציינת?

עד כמה שזכור לי ממה שלימדו אותי (מורים למכונאות) הן כל הזמן ''משגיחות'' ופועלות במצבים מסויימים.

 

אני למדתי ממהנדס רכב כך שזה לא כוחות....:wink:

 

מעבר לתחום הזה, המערכת תתחיל לתקן טעויות אם הן יקרו.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם (נערך)
אני מתכוון יותר לחלק של הכניסה והפנייה.

בכמה פניות הרכב הרגיש או שידר כאילו הוא מתכוון להמשיך ישר תחת בלימה לפני פנייה.

יש מצב שהצמיגים לא היו במצב אופטימאלי? שחיקה/לחץ אוויר...

אגב, אם כן, אז יש פה שאלה, מה מהנ"ל לא היה תקין ומדוע זה לא השפיע גם בהאצה ביציאה מהפניה.

עריכה אחרונה על ידי shayy

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם

יבגני, המאזדה זה מאזדה, היא לא אמורה להרגיש פרימיום. בכל זאת, זה רכב ב-240. גם ה135 לא מרגישה פרימיום לטעמי.

בכל אופן, במאזדה נהגתי. הרכב חד ומהנה מאוד. ברמה שהגולף לא תתקרב אפילו. מבפנים היא בסדר גמור.

פורסם

שי, קשה לי לשפוט מכיוון שמדובר בהתרשמות מ3 או 4 נסיעות קצרות יחסית, ועברמגם זמן מה מאז.

אני חושב שהתשובה נמצאת דווקא במה שכתבו ערן ופאלו. זה לא רק מה שהרכב מבצע, זה גם מה שהוא משדר בדרך.

לי גולייטה הרגישה כרכב לא נעים לנהיגה מהירה, והאמת ששמעתי ביקורות דומות גם מחובבנים אחרים. אפילו על כאלו שויתרו על הרכה בגלל זה.

אבל בהחלט יכול שאחרי נסיעה יותר ארוכה הייתי מקבל רושם שונה.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
אני למדתי ממהנדס רכב כך שזה לא כוחות....:wink:

 

מעבר לתחום הזה, המערכת תתחיל לתקן טעויות אם הן יקרו.

 

עדין לא קיבלתי תשובה, מעבר לזה שקיבלת תשובה ממהנדס רכב. (תשובה ממש מעניינת...)

לא זכור לי שהמערכות ''מתעוררות'' באיזשהו שלב, כל הזמן ''ערות'', רק פועלות במצבים מסויימים.

תן לי להסתכל בחוברת של קורס E-CAR שעוברים מנהלי מוסכים ואחזור עם תובנות, או שאתה תענה לי תשובה.

רועי

פורסם
לא רכב ספורטיבי. אמנם לא נהגתי ברכב, אבל אין בכך גם צורך - הרכב פשוט משעמם.

 

אתה קובע שהרכב לא ספורטיבי על סמך ישיבה בסוכנות?

אני לא מדבר על זה שקורסה OPC זה לא בדיוק שיא העיצוב והפנים לא בדיוק מלבב באופן יוצא דופן (שלא לאמר ספורטיבי), אבל הייתי מצפה ממישהו שמחפש רכב ספורטיבי, שקודם כל יהיה לו איכפת איך הרכב ננהג.

 

וכמובן, שוב ההפרזה של ההגזמה של הלצאת מעורך כדי להעביר נקודה, עד למחוזות האבסורד והגועל, עם השימוש בתיאור דוחה כמו "הקאתי בפה". זה גם דוחה לקריאה, השפה הזו, וגם מפריז עד כדי אי רלוונטיות את חוות הדעת.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı


×
×
  • תוכן חדש...