Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3883 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

שלום,

 

הייתי בתאונת דרכים שבה נכנס בי מאחור רכב.

קיים לי צילום של פרטי הנהג וצילום האירוע לאחר התאונה, הקלטת שיחות וכו'.

כמו כן קיים טופס דיווח למשטרה וגם הערכת שמאי.

לאדם שנכנס בי אין ביטוח צד ג' או מקיף וכנראה שאין גם ביטוח חובה (לא רצה להציג בפני), וגם הרכב רשום על קרוב משפחה ולא עליו.

כאשר דיווחתי למשטרה ואמרתי להם שאין לו ביטוח הם לא רצו אפילו לבדוק אם יש לו ביטוח חובה ופשטות נפנפו אותי ולפיכך אין לי שום הוחכה חוץ משיחה מוקלטת.

לי יש רק ביטוח צד ג' וחובה ולכן החברת ביטוח שלי לא מתעסקת עם תביע ולא רוצה לטפל במקרה.

מדובר על נזק סדר גודל של 15 אלף שקל.

 

כעת יש לי מספר שאלות:

 

1) האם יש חוק התיישנות לתביע כזאת? מכיוון שלא התעסקתי עם זה עדיין ועברה חצי שנה מאז המקרה.

 

2) האם ניתן איכשהו לברר אם באמת יש לו ביטוח חובה לפחות? במידה ואין אולי איכשהו ניתן לדווח על זה ולגרום לו להיענש?

 

3) במידה ואין לו ביטוח חובה אפילו, האם זה נותן לי איזושהו יתרון בתביעה נגדו?

 

4) האם שווה ללכת ולייצג את עצמי לבד בתביעות קטנות או ללכת לעורך דין ולבקש ייצוג מטעמו?

 

כמו כן אשמח אם תוכלו לתת לי כמה עורכי דין טובים שיצא לכם לעבור איתם או להכיר מישהו שעבד איתם, אשר יוכלו להכין לי את מכתב התביע או אפילו לייצג אותי במידת הצורך כמובן.

 

תודה רבה!

עריכה אחרונה על ידי Jenia White
פורסם

1. עדיין לא עברה תקופת התיישנות.

2. יש או אין לו ביטוח חובה - לא רלוונטי. לא עניינך.

3. לא רלוונטי. לצורך העניין, מה שחשוב זה ביטוח צד ג' (ביטוח חובה זה ביטוח למקרה של נזק פיזי-גופני)

4. בתביעות קטנות אין ייצוג ע"י עו"ד. אתה מייצג את עצמך.

 

 

יש לי שאלה אחת וקריטית - האם יש לך הערכת שמאי לנזק ?

במידה והתשובה שלילית - אני לא רואה שום טעם להגיש תביעה. חבל על השקעת הזמן והאנרגיות.

פורסם
1. עדיין לא עברה תקופת התיישנות.

2. יש או אין לו ביטוח חובה - לא רלוונטי. לא עניינך.

3. לא רלוונטי. לצורך העניין, מה שחשוב זה ביטוח צד ג' (ביטוח חובה זה ביטוח למקרה של נזק פיזי-גופני)

4. בתביעות קטנות אין ייצוג ע"י עו"ד. אתה מייצג את עצמך.

 

 

יש לי שאלה אחת וקריטית - האם יש לך הערכת שמאי לנזק ?

במידה והתשובה שלילית - אני לא רואה שום טעם להגיש תביעה. חבל על השקעת הזמן והאנרגיות.

 

דבר ראשון, תודה רבה על התגובה שלך!

 

כן כפי שרשמתי קיים דו"ח הערכת שמאי, אך זאת הערכה לפני ביצוע תיקונים (אין ברשותי כסף לתקן).

זאת אומרת שהשמאי אמר שבעת ביצוע עבודות הפח מאחור יש סיכוי שהערכה תגדל.

אבל דו"ח ראשוני לפני התיקונים קיים ומתועד.

האם זה מהווה איזושהי בעיה?

 

תודה רבה!

פורסם

אתה יכול לדרוש פיצוי בהתאם לסכום שנקבע בדוח שמאי + עלות שמאי + הוצאות סבירות

אם מחיר התיקון עולה - זאת כבר בעיה שלך (אולי השמאי התכוון לנזק סמוי ?).

אתה יכול לתבוע את הנהג ואת בעל הרכב ביחד. שבית המשפט יכריע מי צריך לשלם.

 

השאלה היחידה - לאחר שתזכה במשפט (במידה ותזכה) - האם ישלמו ?

 

בכל מקרה - אל תמתין יותר. תגיש תביעה. גם ככה סתם בזבזת זמן.

אם השופט ישאל למה לקח לך הרבה זמן להגיש תביעה - תענה שניסית לסגור את עניין הפיצוי ישירות מול הנהג מבלי להגיע לבית משפט - ורק מאחר והוא מתחמק מאחריותו אתה נאלצת להגיש תביעה.

 

עריכה : אינך חייב לתקן את הרכב כתנאי לקבלת פיצוי.

פורסם

השאלה היחידה - לאחר שתזכה במשפט (במידה ותזכה) - האם ישלמו ?

 

אבל אם קיבלתי פסק דין לטובתי יש סיבה שלא ישלמו?

במידה והם באמת מתנגדים לשלם איך הכל מתנהל?

שמעתי על הוצאה לפועל אך איני מבין את כל ההדקויות הללו.

תודה רבה על המידע.

פורסם (נערך)

אם אתה רוצה לתבוע הוצאות, הן צריכות להיות מגובות בקבלות.

מה שלא מגובה בקבלות - ככל הנראה לא תקבל.

אם אתה רוצה להציג הקלטות בכתב התביעה, צריך לבצע תמליל של השיחה.

הגשת התביעה בתביעות קטנות היא תהליך פשוט. אגרת התביעה היא 50 ש"ח בלבד.

כפי שהוצע לך, אתה תובע את הנהג (נתבע 1) וגם את בעל הרכב (נתבע 2).

אם יש להם ביטוח הם יכולים לצרף אותו כצד ג' - לך זה ממש לא משנה.

 

אם הם לא משלמים אתה פותח בהליך הוצאה לפועל. אם וכאשר תגיע למצב כזה תתייעץ שוב. ייקח מספר חודשים עד שייקבע לך דיון.

עריכה אחרונה על ידי COMMANDER
פורסם
שלום,

 

כמו כן קיים טופס דיווח למשטרה וגם הערכת שמאי.

תודה רבה!

 

שאלה לכולם,

לאחר תאונה ללא נפגעים,האם יש חובה ללכת ולהגיש תלונה במשטרה לצורך תביעת הצד הפוגע?

התנגדות של בידוד איננה לינארית ואם המתח השאריתי באזור הזליגה של גוף החימום כשהאפס מחובר נמוך מספיק לא תהיה זליגה משמעותית. כשהאפס מנותק מלוא המתח מופיע בנקודה החלשה ונוצרת פריצה להקפיץ את הפחת.

 

פורסם
אם אתה רוצה לתבוע הוצאות, הן צריכות להיות מגובות בקבלות.

מה שלא מגובה בקבלות - ככל הנראה לא תקבל.

אם אתה רוצה להציג הקלטות בכתב התביעה, צריך לבצע תמליל של השיחה.

הגשת התביעה בתביעות קטנות היא תהליך פשוט. אגרת התביעה היא 50 ש"ח בלבד.

כפי שהוצע לך, אתה תובע את הנהג (נתבע 1) וגם את בעל הרכב (נתבע 2).

אם יש להם ביטוח הם יכולים לצרף אותו כצד ג' - לך זה ממש לא משנה.

 

אם הם לא משלמים אתה פותח בהליך הוצאה לפועל. אם וכאשר תגיע למצב כזה תתייעץ שוב. ייקח מספר חודשים עד שייקבע לך דיון.

 

תודה על המידע.

 

אשמח אם תפרט יותר לגבי :

אם יש להם ביטוח הם יכולים לצרף אותו כצד ג' - לך זה ממש לא משנה.

 

לפי מה שהבנתי ממך זה שאם יש ביטוח לבעלת הרכב (שלא הייתה באירוע בכלל) הוא יכול לכסות את התביעה?

אם כן אז זה משפיע עלי כי אני אצטרך לתבוע את הביטוח שלה ולהילחם מולם לא?

 

תודה רבה!

פורסם

אם מסתבר שיש ביטוח לרכב (אין לך איך לדעת), האינטרס שלהם כמובן יהיה להביא אותם למשפט להכנס בנעליהם. לך זה ממש לא משנה אם זו תאונה פשוטה של חזית אחור, ודווקא אם יש חברת ביטוח ייתכן ולא ירצו לנהל הליך ופשוט ישלמו.

 

בכל מקרה, את מגישה את התביעה עבור הנזק + הוצאות, אחרי מספר חודשים ככל הנראה זוכה.

אם את זוכה והם לא משלמים, לא תהיה לך ברירה אלא לפעול דרך הוצאה לפועל לגבות מהם את הכסף.

פורסם
שאלה לכולם,

לאחר תאונה ללא נפגעים,האם יש חובה ללכת ולהגיש תלונה במשטרה לצורך תביעת הצד הפוגע?

 

במקרה שלי המשטרה פשוט סגרה ישר את התיק ולא היה אכפת להם בכלל מכל הסיפור.

הם לא תיחקרו אותו ולא את הנהג שפגע בי.

הרגשתי כאילו התלונה שלי נזרקה לפח ואף אחד לא פתח אותה אפילו.

הבנתי מהם שכל עוד אין נפגעים הם פשוט סוגרים את זה ישר מבלי לברר כלום.

למרות שבקרה שלי היו נפגעים, התלונה נסגרה ישר.

זה כל מה שידוע לי, אך מבחינת חוק יבש לדעתי אתה צריך לדווח על כל תאונה.

פורסם
אם מסתבר שיש ביטוח לרכב (אין לך איך לדעת), האינטרס שלהם כמובן יהיה להביא אותם למשפט להכנס בנעליהם. לך זה ממש לא משנה אם זו תאונה פשוטה של חזית אחור, ודווקא אם יש חברת ביטוח ייתכן ולא ירצו לנהל הליך ופשוט ישלמו.

 

בכל מקרה, את מגישה את התביעה עבור הנזק + הוצאות, אחרי מספר חודשים ככל הנראה זוכה.

אם את זוכה והם לא משלמים, לא תהיה לך ברירה אלא לפעול דרך הוצאה לפועל לגבות מהם את הכסף.

 

הבנתי, נשמע דיי הגיוני.

תודה רבה!

פורסם

אם היו בתאונה נפגעי גוף, כל צד תובע את ביטוח החובה של הרכב בו נסע, ללא קשר למי אשם בתאונה.

זה לא קשור לתביעת נזקי הרכוש בהם הצד הנפגע תובע את הפוגע, את חברת הביטוח של הפוגע או אפילו את חברת הביטוח שלו עצמו.

 

תיקון לגבי אגרת התביעה - היא 1% מסכום התביעה, אך לא פחות מ-50 ש"ח.

פורסם
אם היו בתאונה נפגעי גוף, כל צד תובע את ביטוח החובה של הרכב בו נסע, ללא קשר למי אשם בתאונה.

זה לא קשור לתביעת נזקי הרכוש בהם הצד הנפגע תובע את הפוגע, את חברת הביטוח של הפוגע או אפילו את חברת הביטוח שלו עצמו.

 

תיקון לגבי אגרת התביעה - היא 1% מסכום התביעה, אך לא פחות מ-50 ש"ח.

 

עוד שאלה: האם ניתן איכשהו לתבוע בחזרה גם את אגרת התביעה?

 

תודה רבה על כל העזרה.

פורסם

1. כאשר אתה מבקש הוצאות, בין השאר, אתה כולל בסכום את האגרה.

2. במקרה של תאונה ללא נפגעים - אין צורך להגיש תלונה במשטרה. כפי שנאמר - רק במקרה שיש נפגעים, המשטרה מתערבת.

×
×
  • תוכן חדש...