Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2848 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יוסי - צריך להבין - MRI אינו תחליף ל-CT, ו-CT אינו תחליף ל-MRI. כל אחד מהם מספק מידע שונה, אם כי יש חפיפה מסויימת. יש מצבים בהם CT ייתן מידע שה-MRI לא ייתן, וגם להפך.

 

ויש עוד פן שאסור שיישכח: CT היא בדיקה פשוטה, זמינה וקצרה (שניות בודדות). MRI היא בדיקה יקרה, מורכבת, ממושכת (עשרות דקות) עם תורים ארוכים מאד. גם זה שיקול שצריך להביא בחשבון, כאשר מדובר במצב שיש צפי ש-CT יתן את האבחנה. שים לב שמכשירי CT מודרניים פועלים ברמות קרינה הרבה יותר נמוכות מאשר בעבר. שלא לדבר כל כך שבאנשים עם שתלים מתכתיים יש מגבלות מסויינות בביצוע MRI, לפעמים אפילו איסור מוחלט, בעוד ש-CT מבוצע ללא קושי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • תגובות 41
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
יוסי - צריך להבין - MRI אינו תחליף ל-CT, ו-CT אינו תחליף ל-MRI. כל אחד מהם מספק מידע שונה, אם כי יש חפיפה מסויימת. יש מצבים בהם CT ייתן מידע שה-MRI לא ייתן, וגם להפך.

 

ויש עוד פן שאסור שיישכח: CT היא בדיקה פשוטה, זמינה וקצרה (שניות בודדות). MRI היא בדיקה יקרה, מורכבת, ממושכת (עשרות דקות) עם תורים ארוכים מאד. גם זה שיקול שצריך להביא בחשבון, כאשר מדובר במצב שיש צפי ש-CT יתן את האבחנה. שים לב שמכשירי CT מודרניים פועלים ברמות קרינה הרבה יותר נמוכות מאשר בעבר. שלא לדבר כל כך שבאנשים עם שתלים מתכתיים יש מגבלות מסויינות בביצוע MRI, לפעמים אפילו איסור מוחלט, בעוד ש-CT מבוצע ללא קושי.

 

ברור לי מניסיון אישי שלי להזכיר אני אחרי כמה ת''ד ואחרי פציעת ספורט.

ציינתי במפורש שיתייעץ עם אורטופד מומחה הוא כבר יחליט סי טי או MRI

זה כבר לא משנה.

שבוע שעבר עברתי MRI חצי שעה קשור במכונה וזה בכלל לא פשוט וקל

בנוסף שהמתנתי כ חודשיים והתור היה ב 0400 בבוקר.

פורסם

יוסי - בדיוק לכך כוונתי: המתנה של חודשיים! שלא לדבר על המגבלות האחרות של MRI.

ללא ספק מדובר בכלי שאין לו תחליף בהרבה מצבים, אבל דווקא במצב דחוף למדי סביר שה-CT יהיה הרבה יותר זריז, וסביר שיתן את המידע הנדרש. בכל מקרה - האורתופד שמטפל בפות"ש הוא זה שצריך לבחור באמצעי המתאים ביותר בסיטואציה הנתונה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
יוסי - בדיוק לכך כוונתי: המתנה של חודשיים! שלא לדבר על המגבלות האחרות של MRI.

ללא ספק מדובר בכלי שאין לו תחליף בהרבה מצבים, אבל דווקא במצב דחוף למדי סביר שה-CT יהיה הרבה יותר זריז, וסביר שיתן את המידע הנדרש. בכל מקרה - האורתופד שמטפל בפות"ש הוא זה שצריך לבחור באמצעי המתאים ביותר בסיטואציה הנתונה.

 

מסכים איתך לגמרי.

היה לי מאד קשה וכמעט הפסקתי את הבדיקה באמצע

(אני מעט קלסטרופובי)

נקווה שפות"ש יפנים את זה.

פורסם

לפני שרצים קדימה עם כדורים לא בריאים וניתוחים, תתחיל מלראות אורטופד כפי שאמרו לך כבר.

כדורים וזריקות קח בחשבון שהן ממש לא בריאות ולכן תשתדל לקחת רק אם הכאב בלתי נסבל. אם בלתי נסבל תיקח.

ייתכן ויש לך בלט או פריצת דיסק עם לחץ עצבי. זה חרא אבל קורה ולא מתים מזה.

אני חי עם 2 פריצות דיסק כבר למעלה מ4 שנים ובבדיקות אצל האורטופד אני כמו בנאדם בריא לחלוטין. כן יש מקרים בהם נתפס הגב וכואב איזה יום או יומיים אבל לא נורא עוברים את זה.

ולא לא עברתי שום ניתוח בגב, ואני מתאמן 2 יחידות אימון חזקות ביום. הסוד זה לטפל ולחזק את הכל המקום.

בכל מקרה, תהליך ראשוני זה לנסות להשיג MRI ובעדיפות מעט נמוכה יותר CT. אבל אתה חייב ללחוץ לקבל אחת מהבדיקות הללו.

פורסם

הרבה פעמים הכאב הוא זה שגורם לכאב נוסף ומפריע לריפוי.

למשל, בגלל כאבי גב בן אדם הולך עקום וזה גורם לכאב נוסף בשרירים בגלל צורת ההליכה/ישיבה/שכיבה.

יש לטפל גם בכאב, בנוסף למקור הכאב.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

רק אל תעשה ניתוח. אני נכה בגלל ניתוח גב כושל. עשיתי השתלה לפני חודש של קוצב לעמוד שידרה .

ממליץ לך גם לא להתעסק עם כדורים כי אני היתי מכור למשכך כאבים .ועברתי גמילה

פורסם

לצד הבירור הרפואי,

בדוק את המזרן שעליו אתה ישן שאחראי לחלק מהותי בנושא [אולי הוחלף לאחרונה וכו'],

מזרן שמתאים לך יסייע מאוד,

ונסה להתמתח כמה פעמים ביום : התמתחות פשוטה אבל עמוקה, לוקח עשר שניות,

לפני שאתה קם מהמיטה, אחרי שקמת מהכסא, לפני ההתיישבות וסתם ככה.

זה לבד יכול לעבוד יותר טוב ממשככי כאבים, ואלו בכלל לא מומלצים. להיות בתנועה - הליכה למשל -

גם מאוד מומלץ. דיר בלאק השרשור הזה מתפתח לאיך אתה מוציא גימלים

The first one to get angry loses

פורסם

חוק ראשון: ניתוח זו האופציה האחרונה לא הראשונה ולא האמצעית, האחרונה!

חוק שני: אתה צריך תמונת מצב כלומר נתחיל ב-CT לא מעניין אותך אש ומים משחות ותרופות נגד כאבים אתה רוצה לדעת בדיוק מה מתרחש באיזור ושום בדיקה גופנית לא מגיע לקרסולים של בדיקת CT פשוטה של עשר דקות.

אז במקום לבזבז זמן תבצע בדיקת CT. לאחר הבדיקה אתה יכול לעשות מה שתרצה אבל קודם כל תקבל תמונת מצב ויזואלית.

8)
  • 3 שנים מאוחר יותר...
פורסם

3 שנים אחרי:

אהלן, אני כבר סטודנט\חייל משוחרר שסיים את שירותו בהצטיינות וללא גימלים כתוצאה מכאבי גב.

עם זאת, כאבי הגב עדיין משתלטים על חלק ניכר משגרת יומי. כל מאמץ קל שדורש התכופפות ומאמץ גורם לכמה ימים רצופים של סבל.

מאז פתיחת השחרור הספקתי לעבור CT בהפנייה תוך-צבאית. מסקנת הCT:

1234.jpg

 

 

 

בקיצור - בלט דיסק, עם לחץ בינוני על השק הדורלי. או מעשית - כאבי תופת.

לא נעים לי לא להכלל בקבוצת פרוצי הדיסק ועדיין להתלונן על כאבים, אבל אני בהחלט סובל. כסטודנט, שחייב לשבת שעות ארוכות ביום, וכבן אדם צעיר שלא יכול להגביל את התנועה שלו יותר מדי, המצב מקשה עליי פיזית ונפשית.

 

דרכי הטיפול של האורטופד הם אדקס.

מתוך הבנה שאני אחד מני רבים, ולא הראשון ולא האחרון שסובל מכאבי תופת בגב, האם יש פה מישהו שסובל כמוני ויודע להמליץ על הטיפול שהכי סייע לו להפחית את כאבי הגב התחתון? הכוונה לטיפולים משלימים חוץ מפיזיותרפיה: דיקור סיני, עיסוי רפואי הוליסטי וכו'.

כל עניין הצ'י הזה נראה לי חרטא אחד גדול שמטרתה להזרים עוד כסף נזיל לקופות החולים.

 

אשמח להארות.

המדריך המלא לכניסה לעולם הדיטיילינג

HU: Pioneer AVH2750BT | Midbass: Morel Virtus MW6 | Tweeters: Morel MT230 | Amp: Sundown SAX100.4 | SW: DLS Nordica 12" | SoundDeadener: Stinger Roadkill

פורסם

פעילות גופנית שתתואם לך על ידי מאמן מקצועי.

לדעתי שווה להתייעץ עם כירופרקט מומלץ.

המרצה שלי לאנטומיה היה כזה ובשתי עצות המליץ על תרגילי כושר שפתרו לי בעיות אורח חיים יושבני (כאבי גב תחתון ושכמות).

בדרך כלל אם אין נזק נוירולוגי נרחב לא ששים לנתח, אבל נשמע שאתה סובל ממש. נסה לקבל חוות דעת ממומחה נוסף.

רק בריאות.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

חיזוקים וחיזוקים ושוב חיזוקים.

דיקורים למינהם עוזרים בלהקל מעט על כאב הגב אבל אין להם שום לאורך זמן. הדבר היחיד שלי אישית עזר זה להתאמן ולחזק את הבטן והגב. בלי קיצורי דרך.

פורסם

תודה לכם על התגובות. אכן קבעתי תור לאורטופד נוסף, לשמוע חוו"ד נוספת. לגבי אימונים - חזרתי להתאמן במכון לפני כארבעה חודשים, אימוני כוח אנאירובי, יחד עם הליכות וריצות. בתוך אימוני הכוח אני מאמן בין היתר את כל שרירי הגב והבטן.

אע"פ כן, הכאבים מתגברים אחרי אימוני גב, ולא משתפרים לטווח הארוך לכן כנראה שהבעיה שלי היא לא שרירי יציבה חלשים. (וכן, מובן שאני דואג לטכניקה נכונה, הדבר האחרון שבא לי זה להחמיר את הפציעה כתוצאה מאימונים במקום להקל)

 

 

שאלה נוספת, האם יש מישהו שיש לו בלט/בקע/פריצת דיסק ויכול להעיד שפיזיותרפיה הקלה לו משמעותית על הסבל ועל אורח החיים ?

המדריך המלא לכניסה לעולם הדיטיילינג

HU: Pioneer AVH2750BT | Midbass: Morel Virtus MW6 | Tweeters: Morel MT230 | Amp: Sundown SAX100.4 | SW: DLS Nordica 12" | SoundDeadener: Stinger Roadkill

פורסם

אם הכאבים מתגברים, האימון שגוי. לך למישהו שזו ההתמחות שלו, ואם צריך תתאמן, לפחות בהתחלה, תחת השגחה צמודה שמוודאת שאתה עובד נכון.

 

פיזיותרפיה זה שם כללי לכל מיני גישות וטיפולים. מאוד קשה לדעת מה יעבוד ומי באמת יודע מה לעשות. הכרתי מישהי שהיתה באמת מעולה בשיקום, אבל היא כבר לא בארץ...

תנסה לחפש אנשים במצב דומה, שיש להם על מי להמליץ.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı


×
×
  • תוכן חדש...