Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2847 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אם אתה מאזור המרכז אז דבר איתם- http://www.sportherapy.co.il/

עופר הציל אותי ואת הגב שלי אבל גם שאר האנשים אצלו אלופים. אגב, יכול להעיד שאצלי כאבי הגב נעלמו לגמרי אחרי קצת יותר מחצי שנה.

 

ועוד דבר, falou צודק וייתכן כי האימונים שלך לא נכונים או לא מתאימים לך ולמצבך כרגע.

  • תגובות 41
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם (נערך)
לפני הזריקה, יש משככי כאבים יותר רציניים מאשר אקמול ומשחות שלא עוזרות.

אבל צריך מרשם.

במקרים כאלה הרבה פעמים נותנים כדורי ארקוקסיה 90.

 

,זריקת אביטרן ואתה חדש

 

ארקוקסיה - רעל. ארביטרן - לא יעיל הרבה יותר מוולטרן.

 

3 שנים אחרי:

אהלן, אני כבר סטודנט\חייל משוחרר שסיים את שירותו בהצטיינות וללא גימלים כתוצאה מכאבי גב.

עם זאת, כאבי הגב עדיין משתלטים על חלק ניכר משגרת יומי. כל מאמץ קל שדורש התכופפות ומאמץ גורם לכמה ימים רצופים של סבל.

מאז פתיחת השחרור הספקתי לעבור CT בהפנייה תוך-צבאית. מסקנת הCT:

[ATTACH=CONFIG]509145[/ATTACH]

 

 

 

בקיצור - בלט דיסק, עם לחץ בינוני על השק הדורלי. או מעשית - כאבי תופת.

לא נעים לי לא להכלל בקבוצת פרוצי הדיסק ועדיין להתלונן על כאבים, אבל אני בהחלט סובל. כסטודנט, שחייב לשבת שעות ארוכות ביום, וכבן אדם צעיר שלא יכול להגביל את התנועה שלו יותר מדי, המצב מקשה עליי פיזית ונפשית.

 

דרכי הטיפול של האורטופד הם אדקס.

מתוך הבנה שאני אחד מני רבים, ולא הראשון ולא האחרון שסובל מכאבי תופת בגב, האם יש פה מישהו שסובל כמוני ויודע להמליץ על הטיפול שהכי סייע לו להפחית את כאבי הגב התחתון? הכוונה לטיפולים משלימים חוץ מפיזיותרפיה: דיקור סיני, עיסוי רפואי הוליסטי וכו'.

כל עניין הצ'י הזה נראה לי חרטא אחד גדול שמטרתה להזרים עוד כסף נזיל לקופות החולים.

 

אשמח להארות.

 

 

 

תודה לכם על התגובות. אכן קבעתי תור לאורטופד נוסף, לשמוע חוו"ד נוספת. לגבי אימונים - חזרתי להתאמן במכון לפני כארבעה חודשים, אימוני כוח אנאירובי, יחד עם הליכות וריצות. בתוך אימוני הכוח אני מאמן בין היתר את כל שרירי הגב והבטן.

אע"פ כן, הכאבים מתגברים אחרי אימוני גב, ולא משתפרים לטווח הארוך לכן כנראה שהבעיה שלי היא לא שרירי יציבה חלשים. (וכן, מובן שאני דואג לטכניקה נכונה, הדבר האחרון שבא לי זה להחמיר את הפציעה כתוצאה מאימונים במקום להקל)

 

 

שאלה נוספת, האם יש מישהו שיש לו בלט/בקע/פריצת דיסק ויכול להעיד שפיזיותרפיה הקלה לו משמעותית על הסבל ועל אורח החיים ?

 

אז ככה. אני סובל מכאבי גב מאז הצבא. אצלי אובחנו בלטי דיסק (שזה עדיין לא פריצת דיסק) בחוליות L3-L4, L4-L5, L5-S1 עם לחץ על הקאודה ועל השק התקאלי.

 

הפתרון היחיד הוא חיזוק של שרירי הגב בכללותם באימון של השרירים הספציפיים. כל הבטחה של קסם על ידי ניתוח/דיקור/דקירות/ירי לא מועילים כהוא זה. הכאבים ממשיכים אחרי כל שיטה שהיא, למעט אימון נכון ומסודר של השרירים שיכולים לתמוך בחוליות עם הבלטים ולהוריד מהעומס על עמוד השדרה.

 

האימונים שאני מבצע הם אימוני חיזוק השריר ולא ניפוח/הגדלה וכד' (אין לי מושג בדברים האלה). רק חיזוק משפיע לאורך זמן. הפציעות שיש לי בגב משפיעות על ההליכה, על הרמת משקלים, על עמידה ממושכת, ישיבה ממושכת, בעצם כל פעולה רוטינית שמתבצעת ברצף בלי הפסקות.

 

אם אני עומד יותר מ-5 דקות ברצף במקום אחד אני מתחיל להתקפל מכאב ברמה מפחידה, שאשתי נבהלת. אם אני יושב יותר מדי זמן - לא מצליח לקום נורמלי (בטח ובטח מהרצפה, שקימה ממנה מצריכה עבודה מאומצת של הגב ומעמיסה עליו מאוד אם לא קמים בצורת כלב). אחרי הליכה ארוכה יש כאבים נוראיים.

 

אני לא לוקח משככי כאבים מכיוון שאני לא מעוניין לפתח תלות, אלא לפתח חסינות כמה שניתן (קשה מאוד). אם ממש ממש כואב אני הולך על הHARD-CORE שזה פרקוסט 5MG וכדור אופטלגין 500MG, קורה לעיתים נדירות מאוד מאוד כשהכאב נורא ובלתי נסבל. היו גם כמה פעמים שניגשתי לקבל זריקת וולטרן.

 

עריכה: סתם הסתכלתי בפענוח של הCT וכתוב שם בקעים (פריצות) ב-L3-L4, L4-L5 ובלט ב-L5-S1.

עריכה אחרונה על ידי roeibf

עדיפות לשפשוף עצמי בבית ולא אצל בעלת מקצוע

צריך גם קרם אני מאמין.

:roll::lol::oops:

פורסם (נערך)

רועי, הרגת אותי.

 

ארקוקסיה זה רעל, חושש מהתמכרות, אבל לוקח פרקוצט, שהוא אופיאט, ואופטלגין, שהוא תרופה שהבטיחות שלה לא ברורה?

 

כמו כל דבר - במידה, ולפי ההוראות. אילו הארקוקסיה היתה כל כך מסוכנת היו מורידים אותה מהמדפים, כפי שעשו לויאוקס.

 

ואביטרן (לא ארביטרן) וולטרן אמורים להיות שווי ערך. אותו חומר פעיל, מן הסתם הבדלים מינוריים בגלל תהליכי ייצור שונים.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
עריכה: סתם הסתכלתי בפענוח של הCT וכתוב שם בקעים (פריצות) ב-L3-L4, L4-L5 ובלט ב-L5-S1.

 

 

בקע זה לא פריצה. בקע זה בקע. זה אומנם חצי שלב בין בלט לבין פריצה אבל זה עדיין משהו אחר.

פורסם

בקע דיסק (פריצת דיסק)

פריצת דיסק היא פציעת מאמץ חוזרנית, הנגרמת לדיסק בין-חולייתי בעמוד השדרה, בשל שגרה של הרמת משאות ונשיאתם או פריקתם מהגב, בתנוחה שאינה מומלצת. תפקיד סחוסי עמוד השדרה הוא לבלום זעזועים בין חוליות עמוד השדרה. סחוסים אלה בנויים, בדומה לבצל, משכבות של קרומים, המאגדים ביניהן נוזל בעל צמיגות גבוהה. כאשר הלחץ בין החוליות גבוה יותר מזה שהדיסק יכול לשאת, נפרץ הקרום הפנימי ביותר של הדיסק, שעדיין שלם. קרום זה מתאחה במצב של מנוחה מספקת. השכבות החיצוניות של הסחוסים מכילות גם עצבים מקומיים החשים כאב. כאשר נפרצים רק קרומים פנימיים, האדם אינו חש כאב. אשר האדם יוצר באופן קבוע לחץ יתר על גבו, שכבות הקרומים שבדיסקים שבגבו הולכות ונפרצות, כך שתהליך הפריצה מהיר יותר מתהליך האיחוי. כאשר עוד ועוד קרומים נפרצים, מתחילים להינזק גם קרומי הדיסקים החיצוניים המכילים עצבים החשים כאב. המשך תהליך הפציעה מתלווה בכאבים הולכים וגוברים. בסופו של דבר, אפשר להגיע גם לפריצת דיסק מלאה, ללחץ על חוט השדרה ועל שלוחות העצב היוצאות ממנו, לזליגת נוזל הדיסק ולדלקות כתוצאה ממגע הרקמות עמו ולנזקים בלתי הפיכים.

אנשים שסובלים מהשמנת יתר ואנשים בעלי שרירים חלשים שעובדים בעבודה גופנית הם בקבוצת סיכון לבקע דיסק. אנשים שמנים סוחבים בדרך קבע משקל יתר על הגב ולא מאפשרים לסחוסים להימצא במצב מנוחה המאפשר איחויי של הקרומים. בניגוד אליהם, אנשים חלשים מתקשים לנוע באופן המומלץ בעת הרמת משאות. אנשים עם רגליים חלשות, למשל, מתקשים לכופף ברכיים בעת הרמת משא והם נוטים לכופף את גבם כדי להרים דבר מה. קבוצת סיכון נוספת היא הורים צעירים. ההורים מתרגלים להרים את התינוק בצורה לא נכונה כשהתינוק שוקל מעט והדבר אינו מסוכן לגביהם. אולם, התינוק גדל מהר וההרגלים הלא נכונים נשארים.

בדרך כלל פריצת דיסק יאובחן לפי הסימפטומים והרקע הרפואי של המטופל. הרופא יבצע בדיקה גופנית במהלכה יבחן את הרפלקסים, חוזק השרירים, יכולת ההליכה ואת התחושה בגפיים.

התאוששות מפריצת דיסק עלולה לארוך 4-6 שבועות. לרוב יכלול הטיפול שילוב של פיזיותרפיה, עיסוי, תרגול ותרופות להקלת כאב. על אנשים הלוקים בפריצת דיסק להמשיך להיות פעילים. אף שבהתחלה עלול להיות קשה להתנועע, לאחר כמה ימי מנוחה רצוי לשוב לפעילות. כאשר הגב נמצא בתנועה, ההתאוששות מהירה יותר. במקרים חמורים או אם הכאב אינו חולף תוך כשישה שבועות ניתן לשקול ניתוח להסרת חלק הדיסק הפגום ולשחרור העצב התפוס. במקרים רבים, עם הזמן יסוג הדיסק הפגוע ויתרחק מהעצבים. נסיגת הדיסק מהעצב תפחית את תחושת הכאב. מומלץ לבצע תרגילי התעמלות שאינם כרוכים באימוץ הגב. שחייה נחשבת לפעילות גופנית מועדפת מאחר שהמים נושאים את משקל הגוף ומפחיתים את העומס על המפרקים.

 

מתוך אתר המרכז הישראלי לניתוחי עמוד שדרה

עדיפות לשפשוף עצמי בבית ולא אצל בעלת מקצוע

צריך גם קרם אני מאמין.

:roll::lol::oops:

פורסם

הבחור לא ספורטאי. זה סוג אחר של פגיעות.

 

בכל מקרה, הפיזיותרפיסט ידרוש מידע מהרופא, וישלים אותו בבדיקה שהוא יבצע.

 

תביאו בחשבון שפות"ש לא יפנה לרפואה פרטית.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

לא מבין כלום במשככי כאב ולכן כל הניסיון שלי מבוסס על שיאצו (ביתי, רמת חובבים מינוס) וחדר כושר.

כבר שנים רבות שפריצות הדיסק אצלי, ואחת היא גם בחוליות הצוואר מטרידות אותי הרבה הרבה פחות מבעבר. כיום אין נימול, כאבי פנטום בזרוע (בגלל הצוואר) וכדומה.

תרגילי השיאצו במקרה שהגב היה נתפס (בעבר) - לשכב על הבטן. המטפל/ת לוחץ על שתי הכתפיים לכוון הרצפה נניח 10 שניות. אחר כך מתקדמים לכוון הישבן במרחקים של סנטימטרים ספורים ועד שמגיעים לחלק העליון של הישבן. כמובן שעוצמת הלחיצה לפי היכולת לשאת את הכאב. השלב הבא, עדיין על הבטן, מתיחות אלכסוניות, כתף ימין מול עכוז שמאל, שוב נניח 10 שניות. אז מותחים בהצלבה, כתף שמאל מול עכוז ימין. אפשר לבצע זאת פעמיים. השלב האחרון הוא כשאתה מתהפך על צד נניח ימין בתנוחת עובר ומותחים אותך ע"י לחיצה על הכתף והעכוז. אז מתגלגלים לצד השני ושוב מותחים אותך. זה פתרון שאצל רבים פועל כבמטה קסם ובין רגע מחליש את הכאב. לא מעלים אותו אבל מפחית.

כשאתה בשטח, משרד וכדומה אתה יכול להישכב על כסא או ספסל כך שהרגליים ימתחו את הגב בניגוד לקימור ה'טבעי' שלו. חשוב להקפיד שהגובה של התמיכה יאפשר לברכיים לא לגעת בקרקע, אחרת אפקט המתיחה מתבטל.

בחדר הכושר חשוב לתרגל כפיפות בטן. בשום אופן לא לבצע הזדקפות מלאה. לשכב על הגב. כפות ידיים מתחת לאזור המותניים. להתרומם נניח 10 ס"מ מהרצפה (לא יותר) ולהישאר כך 8 שניות. להישכב ל-4 שניות וחוזר חלילה. אפשר כן או לא לנשום במהלך אימוץ שרירי הבטן. נניח עד 4 פעמים, לנוח ולבצע שנית. אפשר גם לבצע זאת תוך אימוץ שרירי הבטן בהצלבה, להרים ברך ימין, לבצע ואז להחליף רגליים. פעמיים כאלה בשבוע (כמובן שניתן יותר אבל זה לא מחייב) ותוך חצי שנה אתה כמעט חדש.

אם יש לך זמן ואנרגיה תרגילי פלדנקרייז בסיסיים מועילים גם הם. למשל להצמיד את שתי כפות הידיים לירכיים ולהתכופף קדימה תוך הצמדה כפות הידיים לכל אורך הרגליים, נמוך ככל שתוכל. אז הזדקף לאט לאט. איטיות התנועה חיונית להצלחה, אחרת תכאיב לעצמך. במשרד אתה יכול לעמוד עם הגב צמוד לקיר ולנסות לשטח מול הקיר את הקער בגב.

 

בהצלחה, יוסי

פורסם

מודה לכולכם על התגובות. אנסה לעשות את התרגילים שיוסי המליץ. עד כה עשיתי תרגילי בטן מלאים, וזה בהחלט החמיר את כאבי הגב. אנסה גם להתייעץ עם מומחה לתרגילי חיזוק רפואיים.

המדריך המלא לכניסה לעולם הדיטיילינג

HU: Pioneer AVH2750BT | Midbass: Morel Virtus MW6 | Tweeters: Morel MT230 | Amp: Sundown SAX100.4 | SW: DLS Nordica 12" | SoundDeadener: Stinger Roadkill

פורסם

אי אפשר לשלוח לך הודעות פרטיות.

אציןי שאני לא רופא ושונא לעשות אבחונים דרך האינטרנט, כי אני לא רופא....אבל 3 שנים שאתה מתפרק, וזה נראה שאתה בכלל לא יודע מה מקור הבעיה שלך.

אצלי התחילו כאבי גב (לא חדים, לא דקירות) באזור הגב התחתון-אגן. בשיא שלהם היו לי כמה שימים שבקושי הלכתי.

החלטתי לקצר מסלול וללכת ישר לפיזיו ספורט שלא דרך הקופה. שהפלא ופלא, מטפל לא רק באתלטים.

סיפרתי לו על השתלשלות האירועים, לאחר מספר טיפולים הוא שחרר אותי לדרכי.

הוא הצליח לתקן אותי.

לדעתי אתה סובל מ-Tight QL (שריר הקוודראטוס לומבורום מתכווץ כדי להגן על עמוד השדרה מפגיעה, רק שהוא לא משתחרר אחרי זה).

קמת יום אחד עם כאבים? או ש שזה משהו שנבנה עד למצב שאתה כבר לא מתפקד?

כשתדע מה מקור הבעיה, תעדכן כאן.

ואגב, תרגילי בטן, אם אתה עושה, רק סטטי, סטטי, וסטטי.

פורסם

רצוי לבצע בדיקת דם ושתן - ובמיוחד רמת CRP בדם, לבדוק אם יש תהליך דלקתי בגוף.

( בדיקת CRP בדם בודקת את רמת החלבון CRP בדם ומהוות סמן לתהליך דלקתי בגוף



ולחומרת הדלקת. )

 

במידה ורמת ה CRP גבוהה - צריך לטפל בסיבות לדלקת, ולפעול לפי הנחיות הרופא.

במיוחד בגב, יש תהליכים דלקתיים, אשר גורמים לכאבים.

ובמצב הזה, לא רצוי להיכנס למשטר אימונים רציני.

 

לפעמים, אפשר אימונים קלים מתיחות ויציבות - אבל שוב, להיתייעץ לפני עם רופא.

 

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

אפשר גם בדיקת דם רגילה שסופרת תאי דם לבנים. כמות גדולה מהם בדם מעידה על איזשהו זיהום חיידקי. סד"כ גם מופיע איזה מסוגי תאי הדם הלבנים בכמות גבוהה וכך ניתן לתת בדיקות המשך ממוקדות יותר.

 

אחרי שאיבחנו אצלי את הפגיעות בגב והבינו את חומרת הכאב שממנו סבלתי, שלחו אותי לבדיקת דם שממנה הבינו שי לי דלקת חריפה בשרירים בגב, מה שגרם לכאבים להחמיר פי כמה.

 

הייתי שלושה שבועות בבית עם משככי כאבים שמלווים אותי עד היום.

 

 

​*אני לא רופא ולא מתיימר להיות אחד כזה *

עדיפות לשפשוף עצמי בבית ולא אצל בעלת מקצוע

צריך גם קרם אני מאמין.

:roll::lol::oops:


×
×
  • תוכן חדש...