Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4159 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

אכן תמונות קשות אבל יש פה אלמנט נסתר והוא ep6cdt

זהו מנוע שידוע בבעיית הפיח והבוצה. כאמור המצאת המאה של BMW ו PSA. מנוע מוגדש שרגיש להזנחה ולאקלים הישראלי. אם אני לא טועה יש פה בתמונה את הטיימניג שנקרע בקלות ואני מנחש שגם המובילים מתחת לכל השחור הם חומים . כלומר רוב הסיכויים שהמנוע נדפק בגלל קריסת קיט התזמון הידוע לשמצה. חבל שלא הוחלף במורשה כשהשרשרת עוד קרקשה במרץ.

לפיכך אין המוצג פה שקול למנוע קוראני שמטופל כל 30K .

בכל מקרה: גם פג'ו הבינו לאחרונה שהמנוע הנ"ל מתנהג אחרת באקלים חם ושינו את ההוראות למדינת ישראל: טיפול כל 20K (למרות שכנראה צריך כל 15K) .

עריכה אחרונה על ידי save
  • תגובות 89
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

דעה אישית שלי, התדירות של החלפת שמן כל 30 אלף קילומטר היא לא הגיונית בעליל! אני מכונאי רכב בחברת השכרה שיש המון המון רכבים בנזין שמטופלים כל 30 אלף.

קנגו, פלואנס, קשקאי, ג'וק ואפילו יונדאי i30 החדשה.

הכמות מנועים שהולכים היא לא קטנה... ועוד מי מרשה לעצמו לעשות רכב שעושה טיפול כל 30? יונדאי, הרכב שהכי רגיש לבוצה.

מצד שני אני טוען שיש קונספירציה מצד היצרנים, שילכו הרבה מנועים והם יעשו מלא כסף.. אבל זה רק אני חושב(:.

רון

 

החיסכון שלך - ההנאה שלנו ! איפה הקאץ' ?

פורסם (נערך)

אם הרכב אמור לעשות טיפולים כל שלושים אלף או שנה אז הרכב לא ביצע טפולים לפי הוראות היצרן כי מאה אלף קלומטרים בארבע שנים זה יוצא 25 אלף בשנה וזה התדירות שהוא היה אמור לבצע טיפולים.

מעבר לזה מעניין אם זה רכב ליסיינג לשעבר או סתם רכב שנוסע הרבה מאוד בעיר ופקקים וצובר שעות מנוע רבות ואז כמובן פיח ובוצה.

עריכה אחרונה על ידי Dan-idin
פורסם

סתם שאלה מתוך סקרנות - נניח וטיפלו ברכב בצורה בינונית, לא הקפידו על שמן איכותי או פילטר מקורי, לתקופה מסויימת. האוטו נוסע והכל תקין, נמכר ומאז מטופל בצורה הכי טובה שיש, האם התהליך הוא בלתי הפיך או שיש אפשרות שהמנוע יתנקה עם הזמן כשלעצמו (כשאוטו לא מושבת כמובן והכל נראה תקין)?

אני שואל כי זה לא נראה כמו מצב שמגיעים אליו ביום אחד.

 

 

פורסם

ראיתי מנועים כאלה ששורדים טיפולים של 30K.

 

אבל

 

אחת הבעיות הקריטיות של המנועים האלו הוא רעב לשמן. הם פשוט בולעים שמן בכמויות.

כשנוסעים עם מחסור רציני בשמן, ואז ממלאים שמן חדש - זו בערך התוצאה.

זה קורה גם במנועים האלו, וזה היה קורה אפילו במנועי ה TU 1.4 האגדיים. זה יכול לקרות בכל מנוע שיש בו מחסור רציני של שמן לאורך זמן.

 

הכי טוב לטפל כל שנה או 15K ק"מ, המוקדם מבינהם - ועל זה יש כאן הסכמה גורפת (בפורום).

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
סתם שאלה מתוך סקרנות - נניח וטיפלו ברכב בצורה בינונית, לא הקפידו על שמן איכותי או פילטר מקורי, לתקופה מסויימת. האוטו נוסע והכל תקין, נמכר ומאז מטופל בצורה הכי טובה שיש, האם התהליך הוא בלתי הפיך או שיש אפשרות שהמנוע יתנקה עם הזמן כשלעצמו (כשאוטו לא מושבת כמובן והכל נראה תקין)?

אני שואל כי זה לא נראה כמו מצב שמגיעים אליו ביום אחד.

התהליך הוא בלתי הפיך והנזק נגרם למנוע ושום טיפול אקסטרה מפנק לא יעזור אולי רק יעקב את המועד בו הכשל יופיע.

 

ראיתי מנועים כאלה ששורדים טיפולים של 30K.

 

אבל

 

אחת הבעיות הקריטיות של המנועים האלו הוא רעב לשמן. הם פשוט בולעים שמן בכמויות.

כשנוסעים עם מחסור רציני בשמן, ואז ממלאים שמן חדש - זו בערך התוצאה.

זה קורה גם במנועים האלו, וזה היה קורה אפילו במנועי ה TU 1.4 האגדיים. זה יכול לקרות בכל מנוע שיש בו מחסור רציני של שמן לאורך זמן.

 

הכי טוב לטפל כל שנה או 15K ק"מ, המוקדם מבינהם - ועל זה יש כאן הסכמה גורפת (בפורום).

 

איציק

אם אתה לא מכליל אותי כחבר מיניין של הפורום אז כן ההסכמה היא אולי גורפת ...

פורסם

איזה טעויות עושים אנשים כדי לחסוך כמה שקלים, אצלי רשום 15 או שנה, עד היום אני מבצע קצת לפני 15 אלף קילומטר נניח כל 13-14, כי יוצא לי ככה, וגם כי אני נוסע יותר מ15 בשנה.

עכשיו אני שוקל להחליף כל 10 וזהו, ה200-300 שקלים האלה זה לא מה שיהרוג אותי באחזקת הרכב.

פורסם

אני שמח שאף פעם לא האמנתי למרווחי טיפולים המוזרים האלו. איך אפשר להסביר שבשנת 2010 יצאו לשוק שני רכבים במקביל - C4 טורבו שלי עם הוראה לטיפול כל 30 ואילו C5 עם מנוע 2000 והוראה לטפל כל 20? זה היה נראה לי מוזר, ולכן הכנסתי לטיפול כל 15-20.

צריך לציין שהחלפת השמן היא לפעמים החלק הזול בטיפול, ואילו החלפת הבלמים יקרה. אז מרווח של 30 עשוי לעלות בממוצע יותר, בגלל שבבחינת הרפידות והצלחות המוסך אמור לקחת בחשבון שהרכב אמור לחזור רק עוד 30. או בעברית פשוטה - אם הרפידות/צלחות אמורות להחזיק 45, אז במרווח טיפול של 30 עשויות להתבצע 3 החלפות כל 90. ואילו במרווח טיפול 15-20 יבוצעו רק שתי החלפות.

פורסם

החלפת שמן היא טיפול פשוט ובסיסי ולא יקר.לדעתי רוב חברי הפורום מסוגלים לבצע בעצמם, ועל כן אין סיבה שלא להקדים. אני אישית מקצר בממוצע בחצי את מרווח הטיפול כחצי שנה או 7-8 אלף. לדעתי רק מוסיף ולא גורע ,הרכב עבר כבר 250 אלף ונוסע כמו חדש...

פורסם (נערך)

 

אחת הבעיות הקריטיות של המנועים האלו הוא רעב לשמן. הם פשוט בולעים שמן בכמויות.

כשנוסעים עם מחסור רציני בשמן, ואז ממלאים שמן חדש - זו בערך התוצאה.

 

איציק

בלי להכנס לויכוח לגבי מרווחי הטיפולים,העלת כאן נקודה מעניינת.

האם הכוונה היא שהנסיעה עם כמות מעטה של שמן גורמת להיווצרות הבוצה (שזה מובן,ופתיר אם טורחים לבדוק מדי פעם את המפלס,גם דרך המדיד בלוח השעונים ברכבים שזה קיים,ומשלימים את החסר),או שגם עצם ההוספה של שמן,ובזמן, שהוא שונה כבר בהרכבו מזה הקיים במנוע שעבר שחיקה רצינית (הכוונה לשמן) עלול לגרום לתופעה?

עריכה אחרונה על ידי adz

"..ואחרי שהשופט הוציא לי אדום נתתי לו את היד כומו ג'אנטלמן,מה נתתי לו מרציאנו?..קרש בראש.."

פורסם
אכן תמונות קשות אבל יש פה אלמנט נסתר והוא ep6cdt

זהו מנוע שידוע בבעיית הפיח והבוצה. כאמור המצאת המאה של BMW ו PSA. מנוע מוגדש שרגיש להזנחה ולאקלים הישראלי. אם אני לא טועה יש פה בתמונה את הטיימניג שנקרע בקלות ואני מנחש שגם המובילים מתחת לכל השחור הם חומים . כלומר רוב הסיכויים שהמנוע נדפק בגלל קריסת קיט התזמון הידוע לשמצה. חבל שלא הוחלף במורשה כשהשרשרת עוד קרקשה במרץ.

האם מדובר על מנוע זהה למנוע המוזכר בשרשור הזה?

"..ואחרי שהשופט הוציא לי אדום נתתי לו את היד כומו ג'אנטלמן,מה נתתי לו מרציאנו?..קרש בראש.."


×
×
  • תוכן חדש...