Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4160 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
איתי מהניילון.

שמן כל 15-20.

רק שמן סינטטי מלא ובצמיגות הנכונה.

סגנון נהיגה רגוע לרוב, חוץ מבכבישים מפותלים ומעניינים (וכבר לא נשארו הרבה כאלו:-(). זה רכב שיודע להאיץ ל- 190 בשיפוע.

והכי חשוב - לא להתעלם מצפצוף התראה על חוסר שמן. למיטב ידיעתי יש דבר כזה בכל דגמי PSA הרבה שנים, כולל הודעת ״oil ok״ בפתיחת סוויץ׳. הצפצוף מגיע לרוב בפניה הדוקה ומהירה עוד לפני שממש חסר.

 

אתה רק מחזק את פותח השרשור.

תודה ותמשיך להנות.

החלפת הטיימינג הייתה יזומה מצד היבואן או שהגיע זמנו?

סעו בצד ימין!!

306XT,307XS,Mito155 HP בעבר

,Giulietta QV. היום

  • תגובות 89
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

השאלה היא האם מרווח טיפולים של 30 אלף\שנתיים הוא הגורם למצב בו המנוע נראה בהודעה הראשית או שמא רק זרז לגורם אחר. יחי ההבדל הקטן.

 

אצלנו בפנדה הוחלפו לאחרונה השמן והפילטר אחרי 30 אלף\שנתיים, והשמן יצא נוזלי, ללא סימני בוצה. הוא הוחלף בשמן איטלקי איכותי של AGIP והמסנן החדש הוא מקורי כמובן.

:idea:
פורסם

אחת הבעיות הקריטיות של המנועים האלו הוא רעב לשמן. הם פשוט בולעים שמן בכמויות.

כשנוסעים עם מחסור רציני בשמן, ואז ממלאים שמן חדש - זו בערך התוצאה.

זה קורה גם במנועים האלו, וזה היה קורה אפילו במנועי ה TU 1.4 האגדיים. זה יכול לקרות בכל מנוע שיש בו מחסור רציני של שמן לאורך זמן.

 

או.קיי. דווקא המשפט הזה מעניין אותי. :-P

למה בעצם?

הגיוני שדווקא יהיה מצב הפוך. הרי מנוע שצורך הרבה שמן, מקבל כל שבועיים שמן חדש ונקי.

יוצא שהוא מחליף שמן פעם בחודש (בהגזמה כמובן :-))

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם (נערך)

ברור שזה אותו מנוע שבתמונה. זהו ה thp156 . מעניין מה מוסך גבע יביא על היסטוריית הנסיעות של הרכב.

בנושא השמן . האם יש אפשרות למחזר אותו למשהו כמו שוולוליין עושים? חבל לשפוך כל כל הרבה שמן כשמקצרים טיפולים . זה ממש מפגע סביבתי.

עריכה אחרונה על ידי save
פורסם
או.קיי. דווקא המשפט הזה מעניין אותי. :-P

למה בעצם?

הגיוני שדווקא יהיה מצב הפוך. הרי מנוע שצורך הרבה שמן, מקבל כל שבועיים שמן חדש ונקי.

יוצא שהוא מחליף שמן פעם בחודש (בהגזמה כמובן :-))

גם אותי.

שוב,יתכן שהנהג פשוט לא שם לב/לא התייחס למחסור בשמן ונסע זמן רב עם מחסור.

אולי פות"ש יוכל לשפוך אור על העניין.

"..ואחרי שהשופט הוציא לי אדום נתתי לו את היד כומו ג'אנטלמן,מה נתתי לו מרציאנו?..קרש בראש.."

פורסם

לא מבין ...

 

אם המנוע מייצר פיח , אז מה הוא נזכר לייצר את הפיח רק אחרי 15 אלף ק"מ מהטיפול ?!!?!?! וב 15 אלף הראשונים הוא לא מייצר פיח ?

אם יש פיח במנוע אז יהיה את אותו פיח אחרי 30 אלף ק"מ בין אם החלפת את השמן פעם אחת או החלפת את השמן פעמיים.

פורסם
ברור שזה אותו מנוע שבתמונה. זהו ה thp156 . מעניין מה מוסך גבע יביא על היסטוריית הנסיעות של הרכב.

בנושא השמן . האם יש אפשרות למחזר אותו למשהו כמו שוולוליין עושים? חבל לשפוך כל כל הרבה שמן כשמקצרים טיפולים . זה ממש מפגע סביבתי.

 

לך לכל מוסך ותשפוך שם לצובר הזה שיש להם, עוד לא נתקלתי במוסך שהזיז לו שאני שם לו שם אפילו 4 ג'ריקנים שאגרתי.

 

בקשר ללשפוך את השמן ככה סתם, זה מפגע סביבתי חמור, אנא ממך, בשם כלל האנשים, אל תעשה את זה שוב, זה מחלחל למי תהום, הורס את האדמה, חיות בר יכולות להיפגע מזה, ועוד ועוד..

 

אחרי שאני חושב על השרשור הזה, אני ממש רוצה להתחיל להחליף כל 10 אלף קילומטר שמן ופילטר. הבעיה שהרכב באחריות, אני מפחד שלא יסירו לי את האחריות בטענות שונות ומשונות אם יקרה משהו. (למרות שאיך החברה כבר יכולה לעלות על זה שחלפתי שמן לבד?)

פורסם

הבעיה היא שאנשים לא רוצים להיכנס יותר מידי פעמים למוסך, כי כל פעם כזאת הם יוצאים בנזק של 700 ש"ח ולכן טיפול כל 30 קורץ להם.

בינינו החלפת שמן מנוע (ריקון+מילוי) והחלפת פילטר זה שטויות, אבל הבעיה היחידה היא שצריך ליפט כדי להרים את הרכב ע"מ להגיע לבורג ולפילטר, אחרת הייתי עושה את זה לבד גם כל 10K ק"מ (מטפל כל שנה או 15K).

פורסם

סתם שאלה לידע כללי: אם מילאתי שמן מבקבוק גדול ונשאר לי בו כמות נכבדה, האם בטיפול הבא (נניח שנה לאחר מכן) כדאי להמשיך למלא מהבקבוק הפתוח או כדאי כבר להשתמש בשמן חדש מבקבוק סגור.

במילים אחרות, האם פתיחת בקבוק שמן פוגעת בתכונותיו לאורך זמן? אשמח גם לדעת לגבי נוזל קירור.

 

 

פורסם

אפשר גם בלי ליפט, ג'ק של הרכב וחמור ברזל כזה (קוראים לזה בוק לדעתי בשפה של המוסכים)

כל מה שצריך זה לפתוח את הבורג, לרוקן למכל, הדבר הכי "מסובך" זה לקנות מפתח פילטר שמן, עולה כמה גרושים ויש לי אחד כזה שאני מחליף איתו כבר שנים.

ככה פילטר עולה לך בהתאם לרכב, נניח 50-100, ושמן כמובן תלוי כמה אתה משקיע, אפילו אם תקנה סינטטי מלא של קסטרול הסדרה הכי הכי שלהם, לא תגיע ל200 ש"ח.

(סינטטי מלא 5W30 במקרה שלי)

 

ככה אתה סוגר "טיפול" קטן ב300 שקל מקסימום.

למי שאין חמור ברזל אפשר לבדוק בחנויות שמוכרות חלקי חילוף לרכבים באזורי התעשיה השונים, למיטב זכרוני זה לא עולה הרבה, למי שרוצה לעשות טיפולים קטנים לבד זה שווה את ההשקעה הראשונית, כמו כן למי שיש יותר מרכב אחד בבית זה בכלל שווה את הכסף.

פורסם

לעיתים כשל בנשם בית הארכובה או סתימה שלו גורמים לתופעות הבוצה ולהחרבת המנוע,זה קרה גם במזדה טויוטה ויונדאי.

ברמת העיקרון בשימוש סביר שמן על בסיס סינטטי יכול לעמוד ב30K כאשר היצרנים מתייחסים לזמן שהשמן בשימוש ומרביתם ממליצים עד שנה.

פורסם
אף מנוע סדרתי לא בנוי לעמוד בהחלפות שמן של שנתיים וו30000 ק"מ.
זאת בדיוק השגרה של טיפולים של המגאן והסניק משנת 2002 עד 2004 ללא בעיות של פיח, בוץ ,כשל מנוע ,,בקיצור כלום כולל רכבים של הצבא עם נהגי בוס שקרעו להם את צורה.
פורסם

מחזק את חברי M.L כמובן שאפשר לבקש את עזרתה של הכנופיה ואז חוסכים גם קניית כלים.

לגבי טיפול עצמאי ברכב חדש, אם היה יל רכב חדש (מהניילונים הכוונה) הייתי מטפל במורשה לא בגלל האחריות

אלא כי אנשים במיוחד ברכבים חדשים רוצים לראות קבלות ממורשה.

לצערי רוב האנשים במדינתנו לא מכירים את קארספורום ולא את הכנופיה.

רועי


×
×
  • תוכן חדש...