Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4159 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 89
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

ישראל מתאפיינת באקלים ים תיכוני אקלים שמאפיין אחוז קטן מהעולם, אם אני זוכר נכון זה סביב ה 12%. הטמפ' השנתית הממוצעת היא 14 מעלות או משהו כזה.

התנאים האלה הם דווקא אידאליים לרכב, אין הפרשים קיצוניים בין טמפ' היום ללילה, יחסית למדינות ערב יש אצלנו מעט אבק, משקעים יש בעיקר בחורף וגם אין מלח על הכבישים בתדירות גבוהה. תראו איך מזדקנים רכבים בארצות אירופה הקרות או בקנדה לעומת רכבים בארץ.

 

אם מחברים את כל הנתונים האלה מגלים שהתנאים בארץ דומים הרבה יותר לאלו של מדינות אירופה הנושקות לאגן הים התיכון, לא ל"מזרח התיכון" הרד-קור.

 

איתמר

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם (נערך)

אני קצת מבולבל מהתשובות כאן.

מצד אחד נאמר שתנאי האקלים אצלנו הם לא תנאים קשים,די דומים לאקלים בארצות אגן הים התיכון האירופאי (יוון-איטליה-צרפת-ספרד) שיצרני הרכב האירופאים מאפשרים עבורן מרווחים גדולים יותר,אני אוסיף שיש בארצנו תשתית כבישים סבירה,יש זמינות טובה לח"ח ונוזלים ברמה טובה עד גבוהה,

ומצד שני הרבה חברים פוסלים באופן כמעט גורף את ההמלצות של אותם יצרנים (מכובדים ורציניים) למרווחי הטיפולים.

למה?

ובמאמר מוסגר,דעתי הפרטית היא טיפול פעם בשנה או הגעה למס' הק"מ שהומלץ ע"י היצרן - הקודם מבינהם,שימוש ברכיבים(נוזלים,מסננים,ח"ח) ע"פ מפרט היצרן ובאיכות טובה(!!),ובין הטיפולים תשומת לב של הנהגים למפלסי נוזלים ושאר התראות שהרכב מספק במידה ועולות.

עריכה אחרונה על ידי adz

"..ואחרי שהשופט הוציא לי אדום נתתי לו את היד כומו ג'אנטלמן,מה נתתי לו מרציאנו?..קרש בראש.."

פורסם
או.קיי. דווקא המשפט הזה מעניין אותי. :-P

למה בעצם?

הגיוני שדווקא יהיה מצב הפוך. הרי מנוע שצורך הרבה שמן, מקבל כל שבועיים שמן חדש ונקי.

יוצא שהוא מחליף שמן פעם בחודש (בהגזמה כמובן :-))

 

אם אתה דואג להשלים בזמן - זה נכון.

אבל אם אתה נוסע תקופה עם מחסור גדול מאוד בשמן, מה יקרה אז ?

 

השמן מתחמם יותר, עם הזמן סיכוי גבוה שהוא הופך לסמיך יותר (מצטמצם, טמפ' גבוהות יותר כי הוא בעצמו משמש לקירור - ואם אין ממנו מספיק אז גם ספיחת החום שלו מחלקי המנוע היא לוקה בחסר), וברגע שהוא מתחיל להסמיך הוא גם הופך דביק וצמיגי.

אחרי תקופה אתה שם שמן חדש ונקי, הוא מכיל חומרים שגם מנקים. פרק זמן לאחר מכן אתה יכול להגיע למצב שהשמן החדש מנקה את כל הזבל שנדבק מסביב - ואז גורם לבעיות.

 

זה קורה גם בדיזלים, גם בבנזין, גם במכוניות שלא בהכרח נוטות לפתח בוצה במנוע ועוד ועוד.

צריך להקפיד לבדוק מפלס שמן מנוע, כי זה אחד ה"קילרים השקטים" של מנועים מודרניים.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

תודה. החכמתי.

 

ומסקנה- אם יש לך רכב ש"אוכל שמן" ומשום מה אתה לא מטפל בבעייה, לכל הפחות השלם את החסר אחת לשבוע, כדי לא להחמיר את הנזק למנוע...

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם

שאלה כללית קצת:

לאותם דגמים חלוצים שעבורם הרחיבו את מרווח הטיפולים ל25-30 אלף ק"מ עשו שינויים מכנים במנוע ו\או מערכות אחרות?

יש איזושהי פעולה להצדקת הגדלת המרווח?

אילו היו מנועים חדשים לגמרי?

או פשוט הבינו אפשר למשוך יותר והכל יהיה טוב?

אני התרשמתי שבאמריקה קיימים מספר לא קטן של אנשים שמחליפים שמן כל 3000 מייל=4800 ק"מ.

זו דעה נפוצה שמה גם אצל מכונאים ותיקים.

וראיתי פרסומת בעקבות זאת שאומרת לאנשים להרחיב את המרווח לכפול מזה.

אז אולי אצלנו קורה אותו דבר רק על ק"מ גבוהים יותר.

פורסם

אני ראיתי מקרים של החלפת שמנים ב 3000 מייל ברכבי ספורט בעיקר, ובמיוחד בשימוש אגרסיבי שהמנוע נמצא לרוב בשימוש בסל"ד גבוה

Opel Adam S 2017

פורסם

ישנן כל מיני דרכים תיאורטיות להאריך את מרווחי הטיפולים, אבל במבחן המציאות שמן המנוע לא מתפקד כמו שצריך בקילומטרז' כזה.

 

  • שמן סיטטי מטבעו מחזיק יותר מעמד משמן מינרלי או חצי סינטטי, על אחת אם משתמשים בשמנים בעלי תכונות long life כפי שדורש יצרן הרכב.
  • ניתן לשפר את יכולת הקירור של שמן המנוע בדמות הוספת קולר חיצוני.
  • ניתן להגדיל את כמות שמן המנוע מה שמאט את קצב הזדקנות השמן.
  • ניתן להתקין סנן גדול יותר.
  • ניתן לשפר את דיוק מחשבי הרכב ומערכות ההזרקה שבתורן תורמות לא מעט למצבו של השמן.

 

איתמר

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
ישנן כל מיני דרכים תיאורטיות להאריך את מרווחי הטיפולים, אבל במבחן המציאות שמן המנוע לא מתפקד כמו שצריך בקילומטרז' כזה.

 

  • שמן סיטטי מטבעו מחזיק יותר מעמד משמן מינרלי או חצי סינטטי, על אחת אם משתמשים בשמנים בעלי תכונות long life כפי שדורש יצרן הרכב.
  • ניתן לשפר את יכולת הקירור של שמן המנוע בדמות הוספת קולר חיצוני.
  • ניתן להגדיל את כמות שמן המנוע מה שמאט את קצב הזדקנות השמן.
  • ניתן להתקין סנן גדול יותר.
  • ניתן לשפר את דיוק מחשבי הרכב ומערכות ההזרקה שבתורן תורמות לא מעט למצבו של השמן.

 

איתמר

 

 

הבנתי שניתן לעשות שינויים שעוזרים למשוך את אורך חיי השמן.

השאלה שלי אם באמת יישמו שינויים כאילו?

או שבאמת פשוט החליטו לתת הוראה למשוך יותר.

פורסם

בכל המקרים שאני מכיר הנחיה להגדיל את מרווח הטיפולים באה במקביל להצגת מנוע חדש או משופר או לפחות עידכון מקיף למנוע הקיים ולמערכות נלוות.

 

לא מכיר מקרים של הגדלת מרווח טיפולים באותו מנוע ללא שינויים.

 

דוגמא: היה לי רכב שמטופל כל 10.000, אותו רכב ממודל חדש יותר מטופל כל 15.000, ואותו רכב ממודל עוד יותר חדש מטופל כל 20.000.

 

אותו רכב אבל שלושה מנועים שונים, בכל פעם שהוצג מנוע חדש הוארך מרווח הטיפולים. אבל לא השתנה מרווח טיפולים כל עוד דגם מנוע לא השתנה.

 

 

פורסם

כשקניתי רכב חדש אמרו לי שיש בו חיישן שיגיד בעצמו מתי להחליף שמן ושזה בערך 15 או יותר.

לא חשתי עם זה בנוח, לא נראה לי טוב או נכון, כפי שצוין לעיל אני בדיוק בנאדם של אוברקיל [לפחות בשמן],

שמן הוא פרמטר קריטי, בטח במנוע עם 0 ק"מ שרק מתחיל 'להתחכך' ולשייף כל מיני ננו מיקרונים של מתכת רינגים.

לא רציתי שישאר עם אותו שמן מ-0 עד 16,000, לא צריך חיישן שיגיד לי, החלפתי ב 9, אח"כ ב 18 וכו'.

עד היום [90] אנלא יודע איך נראה החישן ולא רוצה לדעת.

 

כל אחד משאיר לעצמו בחיים במידת האפשר משהו שהוא 'לא מתחשבן עליו' - נעליים, שעון, פלהסטשן, גראס, מסעדות, חו"ל,

אצלי זה [בין השאר] שמני מנוע :) ביחס של עלות מול תועלת אני מעדיף לשלם עוד ממש קצת

ולא לבכות על שמן שלא נשפך.

The first one to get angry loses

פורסם (נערך)

הרכב שלי נסע 240K ק"מ, לפני כחודשיים מילאתי שמן (גלון שלם) והוחלף פילטר.

הטיפול הבא יהיה בעוד כחמש אלף ק"מ, עליי שוב להחליף פילטר ושמן?

 

עריכה: אני מנסה להקפיד על תדירות של 10,000 קילומטר למרות שזה רכב ישן.

עריכה אחרונה על ידי Mr.Hybrid
.

2024 KIA SELTOS 2.0L Premium

Škoda Octavia 1.5L Tsi 2025

פורסם
הרכב שלי נסע 240K ק"מ, לפני כחודשיים מילאתי שמן (גלון שלם) והוחלף פילטר.

הטיפול הבא יהיה בעוד כחמש אלף ק"מ, עליי שוב להחליף פילטר ושמן?

 

עריכה: אני מנסה להקפיד על תדירות של 10,000 קילומטר למרות שזה רכב ישן.

 

 

לא כזו סתירה עם הרכב ישן כנראה שההוראה לגביו להחליף כל 10 או 15 אלף.

המרווח של ה25-30 אלף זה עניין די חדיש יחסית.\

 

לי יש רכב מ98 עם 280 אלף ובספר רכב רשום להחליף שמן ומסנן כל 15 או שנה (מה שבא קודם).

בנוסף מצוין שאם הרכב תחת תנאים קשים אז כל 7500 או חצי שנה.

נתנו גם הגדרה לתנאים קשים:

-איזורים חוליים.

-מחצית מהנהיגות הן בתנועה עירונית שהטמפ 32 מעלות ומעלה.

-איזורים עם הרבה עליות וירידות.

-נסיעה עם נגרר.

פורסם
כשקניתי רכב חדש אמרו לי שיש בו חיישן שיגיד בעצמו מתי להחליף שמן ושזה בערך 15 או יותר.

לא חשתי עם זה בנוח, לא נראה לי טוב או נכון, כפי שצוין לעיל אני בדיוק בנאדם של אוברקיל [לפחות בשמן],

שמן הוא פרמטר קריטי, בטח במנוע עם 0 ק"מ שרק מתחיל 'להתחכך' ולשייף כל מיני ננו מיקרונים של מתכת רינגים.

לא רציתי שישאר עם אותו שמן מ-0 עד 16,000, לא צריך חיישן שיגיד לי, החלפתי ב 9, אח"כ ב 18 וכו'.

עד היום [90] אנלא יודע איך נראה החישן ולא רוצה לדעת.

 

כל אחד משאיר לעצמו בחיים במידת האפשר משהו שהוא 'לא מתחשבן עליו' - נעליים, שעון, פלהסטשן, גראס, מסעדות, חו"ל,

אצלי זה [בין השאר] שמני מנוע :) ביחס של עלות מול תועלת אני מעדיף לשלם עוד ממש קצת

ולא לבכות על שמן שלא נשפך.

 

דווקא יש לי הרגשה שאצלך זה הגראס..:tongue:


×
×
  • תוכן חדש...