Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הסבת מנוע לרכב מבנזין לדיזל


tomy669
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3852 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שאלה אולי מוזרה אך יש לי סקודה אוקטביה בנזין ואני מעדיף מנועי דיזל משלל סיבות.

לאחר חיפושים של מס' חודשים אחר אוקטביה דיזל לא נמצאה הכלה והחלטתי לרכוש אוקטביה בנזין MPI 1.6.

השאלה שלי היא האם מבחינת משרד התחבורה והחוקים במדינה שלנו יש אפשרות להסב רכב עם מנוע בנזין למנוע דיזל.

הרי המרכב הוא אוטו מרכב ואני מאמין שלא אמורות להיות בעיות טכניות קשות לבצע את השינויים.

אם אייבא מנוע דיזל 1.9 TDI או מנוע מפירוק האם אוכל להרכיב אותו חוקית על הרכב שלי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקצרה - לא.

 

באירוך - ממש לא.

 

למה? מדובר בשינוי מרכב, דבר שמשרד התחבורה לא מאשר.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפחות בעבר היחסית רחוק היו מאשרים את זה.

 

הייתה לחבר שלי מונית לשעבר אופל ווקטרה עם מנוע שהוחף מדיזל לבנזין.

 

היום כנראה לא מאשרים.

 

 

הנקודה היא שגם אם נניח זה אפשרי מבחינה חוקית, זה לא משתלם כי זה לא נגמר רק במנוע.

 

צריך גיר אחר, צמת חשמל אחרת, אולי גם ציריות אחרות, מחשב אחר, לוח שעונים אחר ובטוח עוד דברים.

 

יכול להיות קפיצים ובולמים מקדימה שונים כי מנוע דיזל כבד יותר, יכול להיות שצריך להחליף מיכל דלק ועוד.

 

ברוב המקרים זה מסובך ויקר מידי, לא משתלם עוד לפני שמגיעים לנושא החוקיות.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

99% שהתשובה תהיה שלילית, אבל בכל זאת לא עולה כסף ליצור קשר עם משרד התחבורה ולברר.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שרשם Buki, אני יכול להגיד מניסיון,

שהדבר היחיד שמשותף לגולף בנזין ודיזל זה המראה החיצוני והמרכב,

מהחשמל ועד אחרון החיישנים, כולם מיועדים לעבוד עם מנוע דיזל, הגיר אחר לחלוטין.

 

כוון שכל הצמה (חוטי חשמל) אחרים, אפילו התופסנים שלהם יהיו במקומות אחרים ויהיה צריך לעשות הסבה למרכב.

בקיצור, חפש דיזל שחוטה במחיר מציאה ויהיה זול יותר להחזיר אותה למצב נסיעה ותקינות מלאה.

Golf MK4 TDI 1999

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפחות בעבר היחסית רחוק היו מאשרים את זה.

 

הייתה לחבר שלי מונית לשעבר אופל ווקטרה עם מנוע שהוחף מדיזל לבנזין.

 

היום כנראה לא מאשרים.

 

 

הנקודה היא שגם אם נניח זה אפשרי מבחינה חוקית, זה לא משתלם כי זה לא נגמר רק במנוע.

 

צריך גיר אחר, צמת חשמל אחרת, אולי גם ציריות אחרות, מחשב אחר, לוח שעונים אחר ובטוח עוד דברים.

 

יכול להיות קפיצים ובולמים מקדימה שונים כי מנוע דיזל כבד יותר, יכול להיות שצריך להחליף מיכל דלק ועוד.

 

ברוב המקרים זה מסובך ויקר מידי, לא משתלם עוד לפני שמגיעים לנושא החוקיות.

 

גם אני מייד חשבתי על רוב החלקים שציינת. אבל אולי יכול להשתלם כלכלית לקנות רכב עם מנוע גמור (בנזין/דיזל) ולקנות רכב דיזל לאחר תאונת אחור קשה, ולעשות 1+1?!?

אני יודע שמדובר בהמון עבודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ממליץ לא להכנס לקומבינות של 1+1, הסבות מסוג הזה וכד'. הכי פשוט, זול ואמין מראש לקנות רכב דיזל שמור ולהנות איתו. זה לא קל, אבל זה אפשרי והתמורה של זה צרופה בהנאה וראש שקט.

הקמצן משלם פעמיים.

 

תחשבו על עלות העבודה, כמה זמן זה יקח משני רכבים לבנות אחד סביר. רכב עם מנוע גמור, לרוב זה גם רכב עם סאלון מוזנח. להעביר סאלון ברכב ישן זה לא קל, הקליפסים נשברים בפירוק, אחרי זה הכל יושב לא ישר ומקרקש. חבל על המאמץ.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאוקטביה יש בגאג' ענק, איך לא חשבת לשים שם בלון גז? עם קצת תחכום, אפשר להחליף למנוע אמריקאי 3.6 ליטר ולהמיר לגז. האוטו יהיה מאוד חזק וחסכוני:-)

 

גם אם זה אפשרי, הכאב ראש, הברדק, העלויות, ההוצאות לטווח ארוך והחיסכון הצפוי בדלק, ממש לא שווים את זה. משרשור קודם אני רואה שאתה ירושלמי, מנסיוני עם 2 הרכבים (משכלל התאמה לאצליכם בהרים) אוקטביה 1.9 TDI עושה ממוצע 1 ל 14, אוקטביה MPI 1.6 עושה ממוצע 1 ל 11.

 

בהנחה שבממוצע ההבדל הוא 3 ק"מ לליטר שזה בערך 20 אחוז, בנסועה של 50 אלף ק"מ בשנה לפי 1 ל 14 תצרוך כ 3500 ליטר וב 1 ל11 4500 ליטר, שזה הבדל של 1000 ליטר (בנזין ודיזל שניהם בסביבות 7.5 ש"ח), זה 7500 שקל בשנה = 600 שקל בחודש.

אם אתה נוסע 20,000 ק"מ בשנה ממוצע זה הבדל של 4000 שקל בשנה = 420 שקל בחודש.

 

למה אתה מחפש הרפתקאות? גם ב 600 שקל בחודש, בהנחה שהחלפת מנוע ורישוי תעלה רק 20,000 ש"ח, בנסועה של 20 אלף יקח לך 3 שנים רק להחזיר את ההשקעה עוד לפני שחסכת שקל בודד, ב 400 זה 5 שנים, איפה תהיה כשתרצה למכור את הרכב ותצטרך להסביר את זה לקונה ולהוכיח לו שלא קנית את הרכב במבצע 1+1 בשועפאט? שלא נדבר שאוקטביות דיזל בירושלים שורדות בחניה כמו ענן גשם במדבר סהרה, הרי מישהו צריך לספסד את המבצעים בשועפאט

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
אני ממליץ לא להכנס לקומבינות של 1+1, הסבות מסוג הזה וכד'. הכי פשוט, זול ואמין מראש לקנות רכב דיזל שמור ולהנות איתו. זה לא קל, אבל זה אפשרי והתמורה של זה צרופה בהנאה וראש שקט.

הקמצן משלם פעמיים.

 

תחשבו על עלות העבודה, כמה זמן זה יקח משני רכבים לבנות אחד סביר. רכב עם מנוע גמור, לרוב זה גם רכב עם סאלון מוזנח. להעביר סאלון ברכב ישן זה לא קל, הקליפסים נשברים בפירוק, אחרי זה הכל יושב לא ישר ומקרקש. חבל על המאמץ.

 

זה נכון כשמדובר ברכבים נפוצים. אבל בחו"ל זה לא משהו זר לקנות תורמת איברים דיזל ממגרש גרוטאות ולעשות הסבה מבנזין לדיזל. כל עוד הבודי זהה ויש את כל החלקים זה כמו לשחק בלגו.

אם היינו חיים במדינה נורמלית, זה מה שהייתי עושה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחו״ל זה משהו אחר. בארץ לא רק גומרים את הרכבים כי הם יקרים ומה שנמכר בזול זה כבר גרוטאות, אלא גם החוקים מגבילים מאוד אפשרויות שינויי לרכבים. תוסיף לזה מכונאים ״מוכשרים״ שיעשו את העבודה, הרי מכונאים טובים באמת לא יהיה מוכנים לעבוד כימעט בחינם.  

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה-1.9 TDI זה לא המנוע מגרסת הטורבו דיזל של האוקטביה? גם בלי קשר למשרד התחבורה זה נשמע לי כמו סיוט הנדסי... מלא מלא חלקים להחליף, ובמקרה הזה גם חלקים להוסיף... יש בכלל מקום באותו תא מנוע? איזו תיבה תשדך לו? מתלים קדמיים? מיקום מסרק ההגה? מערכת הזרקת דלק? משאבת דלק? מחשב מנוע? טורבו כן או לא? אטמים? גומיות? מיקום תושבות מנוע? מערכת תגבור הגה? עוד אלף ואחד דברים שלא עלו לי בראש?

 

יש הרבה חלקים שעולים כסף להחליף, יש מלא מלא עבודה שעולה כסף, וצריך למצוא בעל מקצוע שיסכים לקבל כזה פרויקט, ויהיה מסוגל לבצע אותו בצורה אמינה.

 

אבל אני מבין את הרצון שלך, אני למדתי נהיגה על אוקטביה טורבו דיזל ידנית, וזה רכב מאוד מאוד מאוד נעים לנהיגה וחסכוני מאוד! מהיותו דיזל הוא מפיק מומנט גדול בסל"ד נמוך והטורבו מאפשר לו להרגיש חי ודינמי גם בסל"ד גבוה יותר.

אבל בכאלה יחסי דחיסה ועוד תחת גדישה אני משער לעצמי שהבלוק כבד פי כמה ממנוע הבנזין.... היגוי אמור לספוג מכה קשה בעקבות זה, אבל בתור תלמיד נהיגה לא זכור לי ש"בחנתי" את הרכב כל כך חחח הייתי שוקיסט כמו כולם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...