Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Volvo funday - או - וולבו - ממש לא מה שחשבתם...


Nakamichi
שימו לב! השרשור הזה בן 3689 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני מקנא:oops:

 

נשמע כמו יום שאורגן היטב וגם רכבים ראויים בהחלט.

 

לגבי היום במרצדס, אני אישית נהניתי מאוד אבל אין ספק שהחלק של הנהיגה אורגן פחות טוב.

שאפו ליבואן "מאיר" על ההשקעה.

אולי יהיה יום כזה גם ביגואר עם ה-XJ וה-F טייפ?8)

 

שבת שלום!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 90
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

  • אחראי פורום

אני מצטרף לחבריי לדעתם על היום הזה. מושקע, ממוקד, עם כוונות אמיתיות של הטמעה והכרת הסחורה.

לגבי הרכבים, גם עלי ה-xc השאיר הכי הרבה רושם, פשוט כי הפתיע מאוד. לא ציפיתי ממנו להיות כזה.

מנוע אדיר, מתחבר לחבילה כוללת מרשימה למדי. כמו המקרה של ה-glk - רכב גדול, כבד, שראשונית מזמין אותך מקסימום להירדם,

אבל בפועל מספק משהו שונה ולא צפוי.

ה-s60 T5 Rdesign מספק מנוע עם תפוקה רצינית ועושה את זה כ״כ בעדינות ובלי דרמה שבקלות טועים לחשוב שהוא

חלש משמעותית. רק תצוגת המהירות מראה לך איפה אתה נמצא.

אך עם זאת היא כמובן לא ספורטיבית ולא נראה שלשם היא בכלל מכוונת. מהירה מאוד עם אחיזה גבוהה, מעט זויות גלגול,

אבל עם היגוי קל מדי ונטול תחושה, גם סינטטית, לא מיישר קו עם החבילה וחבל.

לשבח אני רוצה לציין גם את המושבים הלא פחות ממעולים, הטובים ביותר שיצא לי לדגום. תמיכה מושלמת לכל הגוף,

אפשרויות כיוונון אופטימליות, חומרים נעימים. בנוסף גם את תיבת ההילוכים, 8 פלנטרית. הורדות מהירות, תמיד להילוך הנכון.

ה-s40 T4 עניין אותי יותר מכולם מאחר והוא יושב על המשבצת הרלוונטית לי, מבחינת גודל, שימושיות ומחיר.

המנוע בו מצויין, תיבת ההילוכים (6 דו מצמדית) עובדת היטב (קצת פחות טוב מdsg6), גם פה מושבים מצויינים, נוחה מאוד.

אך שוב אותו הגה שפוגם בהנאה הכללית. במפתיע ההיגוי הטוב יותר היה דווקא ב-xc.

 

בנפרד אני רוצה להתייחס למערכות הבטיחות.

מערכת בקרת הנתיב שחררה ממני צחוק של הפתעה והתלהבות. מירן אמר לי ״שחרר את ההגה״, ואני בעקומה ב-90 קמ״ש.

הרכב התקרב לקווים המקווקווים ופתאום החל לתקן בעדינות את הקו חזרה לתוך העקומה, הכל ללא שום דרמה ובעדינות

שספק אם נהג פחות מודע היה שם לב בכלל. הברקה אמיתית שעובדת מדהים.

הרכב סורק תמרורי מהירות ומציג אותם על ה-lcd ויכול גם להבהב אותם אם עוברים את המהירות.

עברת נתיב ללא איתות? קבל רטט בהגה.

נסיעה ב-20 קמ״ש והולך רגל שעלול להיות בסכנה עובר מולנו. שורה של נורות אדומות וצליל היסטרי יזהירו אותך

ואם תתקרב הרכב אף יבלום.

אהבתי את הירידה לפרטים, את המחשבה, התכנון והביצוע של מערכות אלה. זה זולג גם לרכב כמוצר שמציג איכות גבוהה מאוד,

חומרים ועיצוב נעימים, הנדסת אנוש מושקעת.

ולחבר׳ה ממאיר, מה עוד לא נאמר. ״נפלנו״ על חובבי רכב אמיתיים שלא רק זרמו איתנו אלא ממש הכתיבו קצב מהיר ומהנה.

בהחלט גרמו לי להכיר מקרוב יצרן שאמנם הערכתי תמיד אך גם תמיד מוצב אצלי בעמדה מוזרה, כמעט של חוסר עניין.

אין ספק שהיום הזה שינה את התפיסה באחוז מסויים.

תודה על היוזמה והביצוע.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים, אכן היה יום מדהים (:

 

כמשתתף פעיל פה בפורום כבר המון שנים (הרבה לפני שהתחלתי לעבוד במאיר ובוולוו) שמחתי לפגוש את האנשים מאחורי הכינויים,

 

שמחתי לפגוש חובבי הגה נוספים כמוני, חברה שיודעים להנות מהרכבים ומהדרך.

 

לגבי וולוו, המותג עבר ועדיין עובר שינוי, היום הרכבים מהנים, מעוצבים ועדיין - שומרים על רמת הבטיחות הגבוהה בענף הרכב.

 

נהנתי מאוד בחברתכם,

 

מאירן הדסי, מנהל סניף וולוו רעננה.

STI 2004

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם מישהו התעניין למה הם לא מביאים את ה-V60, הוולוו האמיתית? :)

 

אגב האם הייתה הרשמה ליום הזה ופיספסתי? או שהמשתתפים נבחרו ע"י מנהלי פורום? וולוו זה המותג האהוב עלי, מאוד הייתי רוצה להשתתף..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, אני שאלתי. הביאו את ה-V60 עד לפני מתיחת הפנים אבל לא היו הרבה קונים. גם עכשיו, מאירן הבטיח לי שאם תשים צ'ק עם הסכום הנכון על השולחן שלו הוא יארגן לך V60 חדשה.

מה שכן, את ה-V60 פלאג-אין הייבריד המטורפת שוולוו הציגה לא מזמן כנראה שלא נראה כאן בקרוב.

 

לא הייתה הרשמה פתוחה ליום הזה, הזמנו את המשתתפים בצורה דיסקרטית. זה קצת בעייתי לפרסם אירוע כזה בצורה פומבית מכיוון שכמות המקומות מאוד מוגבלת.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצ"ב סקירה שקיבלתי בה"פ ממשתמש שביקש להישאר אנונימי

 

 

 

באיזה רכב נהגתם לאחרונה?

 

חג פסח. אני נוחת בחו"ל, אוסף מזוודות ויוצא לאולם מקבלי הפנים. הרבה אנשים עומדים עם שלטים גדולים

של שמות, אני לא מופיע באף שלט. מתחיל לחפש קצת ואני מוצא את ניסן. אבל לא ניסן עם השלט אלא ניסן פתק. נו.. זה מה יש: אני דוחף את המזוודות לניסן, מתארגנים ונוסעים. נוסעים ומתלוננים. מנוע דיזל סביר ומרווח סביר יחסית למה שציפתי מפתק אבל לא בדיוק מפנק: פתח מצת אחד במרכז הרכב, חלונות קדמיים דורשים לחיצה ארוכה, אחוריים ידניים. תאי אכסון בגב המושב אין ובדלתות אחוריות אין. מערכת סטריאו יש עם שני מצבים: בלתי נשמעת או צורמת.כמו רנו 4 מודרנית בלי החן.

 

עובר חודש ואני נוהג ברץ בוולבו חתיכה, לידי יושב חבר מקארספורום ומאחור נציג של וולבו שהצטרף. פתאום הוא שואל ללא אזהרה "באיזה רכב נהגתם לאחרונה"? החבר עונה"מרצדס קופה, התאכזבתי קצת.." וכעת תורי לענות, מביך. אין לי בעיה לספר שנהגתי בכזו ניסן פתק, אבל לא פנים אל פנים[בערך]. בדיוק ברגע הנכון להציל אותי, מצלצל הטלפון שלי ומתנתק. אני נותן לחבר לידי לענות אם יצלצל שוב והוא שואל מדוע אין לי סמארקפון. אח"כ מצלצל הטלפון של נציג וולבו, הוא עונה ומסביר שהסוללה על סף סיום. עוברים לדבר על טלפונים, ניצלתי משאלה מביכה.

 

קידמה זה לא רע

 

יכולתי להגיד שהסטופידופון שלי ניצח את הסמארטפון, עוד יש לי סוללה מתפקדת. יכולתי באותה מידה להגיד שניסאן פתק דיזל בסיסית וזולה מנצחת וולבו מהירה , ממש הצב והארנבת. רק ש... זה לא נכון:

בזמן שהטלפון שלי נח, הסמארטפון של נציג המכירות עבד קשה: שיחות, הודעות, פגישות בעבודה, יומן ומה לא.

מה לזה וולבו? ובכן, היא חלק מסדרה של סמארטפונים חדשים של וולבו עם יופי של אפליקציות. בחול הסתדרתי עם הניסן פתק שהיא המקבילה לטלפון סלולרי פשוט. הנוף, הכביש הפנוי ואוירת החופש עשו את שלהם.

אבל אתמול הייתי זקוק ליותר מזה: רכב שיידע ליישר פיתולים למרות כישוריי המוגבלים, שייסע מהר וחלק כשצריך וכשאנשים לא במיטבם ורק רוצים להגיע, שייסע בפקק בנוח ויעביר לי את הזמן עם שלל אפשרויות כוונון ,התאמה אישית, מידע ותצוגות. בקיצור- מקום שנעים להיות בו.

 

עזוב סמארטפון, מכוניות יש?

 

יש. באולם התצוגה התבוננתי במספר דגמים:

וולבו אס 60 עם מנוע 1.6 טורבו 180 סוסים. נחמד, אך רק בעשרת אלפים שקלים זול מן הדגם הבא:

אס 60 קינטיק: מנוע2.0 טורבו עם 245 סוסים, גימור נחמד, מסך תצוגה 5". ותג של פחות ממאתיים.

אס 60 ביזנס:גימור עור בצבע קרם, מסך 7", אלגנטית ומפנקת.

אס 60 אר דיזיין: גימור ספורטיבי פנים וחוץ,עור וזמש, מושבים אוחזים, חישוקים גדולים, מתלים מונמכים. זו שבאולם צבועה תכלת לא שכיח אך מחמיא. כולן מעוצבות היטב:אגרסיבי אך אלגנטי מבחוץ, מודרני, מעוצב ופרקטי מבפנים. אין כאן עיצוב סתמי עם "טלאים" של "ספורט". מאחור מרווח אך לא ענק. מידות הרכב4.63 מצאו חן בעיניי- לא גדול מדי.

 

וי 40 בגרסת קינטיק- הגרסה ה"בסיסית" אך יש בה מכל טוב.

ןי 40 קרוס קאנטרי- ללא הנעה כפולה, אך מוגבהת לשבילים של שבת ולמדרכות של חול.

ןי 40אר דיזיין- הגרסה הספורטיבית ומאובזרת.

גם כאן, עיצוב אגרסיבי במידה, מודרני ולא צעקני. לכולן מנוע 1.6 טורבו, 180 סוסים.

 

נהגתי?

נו , יש שנהגו מהר יותר ויש שנהגו יותר, נאלצתי לעזוב לפני תום היום המהנה הזה אבל כן, נהגתי:

בוי 40 אר דיזיין עליתי לנס הרים. ההגה בסדר, המנוע לינארי וחביב אך מחץ אין בו, הצליל נחמד אך קצת שקט מדי.הנהג מאכזב.

וי 40 קינטיק- נהגתי בה בצורה רכה, אחד הנוסעים לא היה במיטבו. נדמה לי שהיא עשתה עבודה סבירה בפיתולים, בכביש המהיר ובפקק. בקורה סי יש נקודה מתה ב"זכות" חלון קטן ומשענת גבוהה מאחור, בפקק הגיר הדו מצמדי טוב מאוד אך לא מושלם, יש גיהוקים קלים.

בוי 60 אר דיזיין הספורטיבית לא סבלתי מדי ישבתי מאחור ונהנתי אך לא מיציתי כשישבתי לפנים, קצת בגלל מגבלות הזמן, הרבה בגלל מגבלות הנהג.

 

איפה הכסף?

אני יודע איפה הכסף. הכסף לא מסתתר מאחורי סמל או מושג ערטילאי כיוקרה, ניתן לראות אותו:

לוח מחוונים חכם ומותאם הוא מגניב, האבזור אינו מעליב, מנוע חדש וגיר שמונה הילוכים באס 60 שילוב די מרהיב,עיצוב הפנים חכם והחיצוני די מלהיב. מנוע פחות מזהם שמאפשר גם דירוג מס נמוך יחסית ומכאן מחיר נוח זה נחמד, גם מזגן אחורי בקורה בי שמקרר את הפנים ולא רק הברכיים זה נחמד. אבל מה שנלקח כמובן מאליו- בטיחות הוא תנאי די הכרחי להנאה מכל השאר, אם באזהרה, אם בבלימה. ומה לגבי התג? הסמל? זה מתקבל בחינם.

אז,זוכרים את "ניסן פתק"? היא תעלה בארץ בערך מאייה, הוולבו עולות בערך מאתיים.

אם הפתק מקבילה לסלולרי בסיסי, הוולבו היא סמארטפון מתוחכם. מכשיר כזה עולה פי עשר מסלולרי פשוט. מדוע הוולבו אינה עולה כך? פשוט,איש לא ישלם פי עשר. אבל הפער בביצועים- עצום.

אולי מכיוון שהמותג אינו שיא האופנה, יש לנו כאן מנית ערך עם מכפיל נמוך.

 

למי מתאים?

לא מתאים למי שמחפש מכונת קרב, לא מתאים למי שאין לו הכסף, לא מתאים למי שיש לו יותר מדי כסף,

לא מתאים למי שכספו הושג בקלות רבה מדי וצריך להיפטר מימנו מהר, לא לרוכשים עיוורים של סמלים, לא למי שאוהב לצעוק, לא למי שמודד רכב לפי מטרא'ז ולא לחסכני האמפרא'ז.

לכל השאר- ראוי לבדוק ולשקול, רצוי אר דיזיין בכחול.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיתופי הפעולה של הפורום עם יבואני הרכב פשוט מדהימים,כל הכבוד למי שמארגן את הפעילויות.

נראה שעם השנים יבואני הרב למדו להכיר בכוחו של הפורום הזה,כמעט כל אדם שמחפש רכב או מידע על רכבים מגיע לפורום .

ולשאלה הכי חשובה : איך נהיים "חברי פורום" ומצטרפים למפגשים האלו,זה עובד על פז"ם או משהו כזה?

תודה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניסיתי גם להבין את זה. קיבלתי תשובות הזויות עד מביכות.

בתאכל'ס - עדיף שתהיה משתמש כבד ומעורך ובעיקר זורם עם הראש של מי שמחליט...

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שי האם אני מבין מהתגובה שלך שאתה לא הוזמנת?

 

 

אתה מאושיות הפורום :-)

 

 

אבל יכול להיות שהוזמנת בעבר ופשוט לא נענית והתייאשו ממך.

 

 

כמו שקרה אצלי, הזמינו אותי לאירוע של מרצדס ועוד כמה דברים אחרים שאני כבר לא זוכר, אבל לא יכולתי להגיע ופשוט התייאשו ממני ובצדק :shock:

 

בתכלס אני לא מרשה לעצמי להפסיד יום עבודה לאירועים הנ״ל. כנראה שאני לא חובב רכב הארד קור מספיק :wink:

 

 

דווקא לאירוע של סקודה, מכיוון שבאו עם הרכב עד אלייך, הייתי כן מוכן להשתתף, אבל לא הזמינו אותי :-(

 

 

להבנתי פשוט מזמינים חברי פורום קבועים שהזמינו בעבר ונענו להזמנה והם גם שיתפו פעולה וכתבו סקירות על האירוע בפורום ובצורה טובה ומוסיפים לאירוע גם מעט חברי פורום שהם פעילים יותר בפורום וכותבים בצורה שמוערכת יותר על מי שמחליט בפורום וללא קשר לפזם שלהם.

 

 

שזה בסך הכל בסדר, אחרי הכל צריכים שהפורום ידפוק :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים, אכן היה יום מדהים (:

 

כמשתתף פעיל פה בפורום כבר המון שנים (הרבה לפני שהתחלתי לעבוד במאיר ובוולוו) שמחתי לפגוש את האנשים מאחורי הכינויים,

 

שמחתי לפגוש חובבי הגה נוספים כמוני, חברה שיודעים להנות מהרכבים ומהדרך.

 

לגבי וולוו, המותג עבר ועדיין עובר שינוי, היום הרכבים מהנים, מעוצבים ועדיין - שומרים על רמת הבטיחות הגבוהה בענף הרכב.

 

נהנתי מאוד בחברתכם,

 

מאירן הדסי, מנהל סניף וולוו רעננה.

 

מנהל סוכנות וולוו נוסע בסובארו? :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סביר להניח שהוא נוסע בהונדה, בדיוק כמו שמנהל מותג מרצדס נוסע ביונדאי :shock:

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסקירה של האלמונימי שאני מעריך שאני יודע מיהו

 

יצירת אמנות

 

אהבתי

 

ולגבי הדיון מי מוזמן וכו'

 

לא מכבד את כותביו.

 

בעל הבית קובע את חוקי הפורום ואנו שומרים עליהם כדי שיהיה כאן נעים, משיקולים דומים נקבעים גם המוזמנים לאירוע כזה או אחר,

 

יהיו כאלה בוודאי גם בעתיד וגם המקטרים יוזמנו (או לא) , רק שלא יבריזו כאשר יוזמנו.

עריכה אחרונה על ידי ישה

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וולוו – מה כבר יוכלו לחדש לי? אני בעלים של מס' רכבי וולוו ברציפות מאז 1991.

 

הוולוו החדשה האחרונה שרכשתי (ועדיין משרתת את משפחתי אם כי לא כרכב עיקרי) היתה ה-S70 הבסיסית אי שם בינואר 1999 לפני יותר מ-15 שנה.

מאז היו לי רכבי ליסינג, התנאים של רכישת רכב בהנחה במיסים דרך ביטוח לאומי הורעו, שוק המשומשות השתנה לחלוטין, בניתי בית – וכסף (ו/או צורך) בוולוו לא ממש היה לי.

 

את המותג אני מכיר וגם את רוב הדגמים (לפחות כך חשבתי) אבל מכיוון שההחלפה של הייטי מתקרבת אז הדגמים העכשיוויים ממש מתחילים להיות באמת רלוונטיים עבורי, לפיכך החלטתי ששווה לי לבוא ליום החשיפה הזה כדי לראות מקרוב מה יש לוולוו להציע כיום.

בעבר אולם התצוגה של וולוו היה תחנת חובה לכל מי שהתכוון לרכוש רכב מנהלים סולידי. עם השנים ההיצע של המתחרים גדל, המחירים של וולוו עלו, המחירים של המשפחתיות הגדולות ירדו, ולמעט אפיזודה חולפת בין 2008 ל-2010 בשלהי חייה של הוולוו S60 הקודמת – וולוו הפכה להיות שחקן שולי בשוק.

 

למה וולוו ירדה כל כך?

כשהורי החליטו לעזור לי לרכוש את הוולוו הראשונה ב-1991 הם ידעו שיצטרכו להוסיף לא מעט כסף על הרכב הקודם שהיה לי (אופל אומגה 1988 שלא ניתן היה למכור ולכן הם קנו אותה ממני...) אבל היו שלושה פרמטרים שהכריעו את הכף:

1) בטיחות – לבטיחות של וולוו (אז בוודאי וכנראה שגם היום) לא היה מתחרה באותה תקופה – לא היו כמעט יצרנים שהתייחסו לנושא ברצינות.

2) אמינות – המכוניות היו ידועות באמינותן, ובפשטות הטיפול שכן בתחילת שנות התשעים כל המנועים של מכוניות וולוו שנמכרו בארץ (לפחות אלו עם 4 צילינדרים) היו מבוססים על נוסחה מוכחת וותיקה מאמצע שנות הששים.(!)

3) שמירת ערך שאין שניה לה – מערך טרייד אין חזק ותומך שגרם לכך שכמעט כל הנכים שהיו צריכים להחליף רכב לא היו צריכים להוסיף כסף מכיסם אלא לבוא להחליף מפתח במפתח (ולפעמים אפילו לצאת עם רווח קטן)

 

לקוחות רבים עשו בדיוק את החישובים הללו, ווולוו שלטה בסגמנט מכוניות המנהלים/סאלון כמעט ללא עוררין שנים רבות – אבל השוק השתנה...

 

1) בטיחות – המודעות לבטיחות, ותשומת הלב של היצרנים השונים למבחני הבטיחות עלתה, וגם דגמים של יצרנים אחרים החלו להשיג ציונים נאים במבחני הריסוק – למרות שוולוו המשיכה להוביל בתוצאות, יצרנים אחרים (ובראשם רנו לה היו שיתופי פעולה עם וולוו) הצילחו לשפר את תדמיתם ולבנות מוניטין של בטיחות.

2) אמינות – הדגמים החדשים של וולוו הגם שהיו הרבה יותר דינאמיים וביצועיסטים כבר לא הציגו את אותה רמת אמינות ופשטות כמו הדגמים הישנים ה-S80 T6 שהיתה "גם יפה וגם אופה" התגלתה כלא אמינה בעליל והחיישנים היקרים שהתקלקלו חדשות לבקרים גרמו ללקוחות לחפש אלטרנטיבות אחרות.

3) התקלות שהוזכרו לעיל והעובדה שהשוק נהיה מגוון מאוד מבחינת ההיצע שלו גרמו לכך שוולוו (וגם מותגים אחרים שנחשבו ל"מניות בטוחות") איבדה מזוהרה ומחירי המשומשות ירדו בהתאם.

למה דווקא עכשיו?

 

מכירת וולוו לפורד בשנת 2000 גרמה למו"פ שלהם להעצר קצת, ומהלך העשור בין 2000 ל2010 רוב הדגמים החדשים השתמשו במכללים המבוססים על מכללי פורד לצורך חסכון במשאבים מה שגרם לכמעט כל הדגמים להיות מוצעים עם מנועים צנומים כך שבשנתיים האחרונות הוצעו כל הדגמים הפרטיים של וולוו עם מנועי 1.6 180 כ"ס שאולי הציעו ביצועים סבירים – אבל לא יותר מזה. אמנם הוצעו גם מנועים גדולים יותר, אך המחירים יחסית למתחרים לא היו ממש אטרקטיביים.

עם המכירה לסינים ב-2010, הותרה הרצועה ווולוו שוב חזרו לתכנן ולייצר מנועים מתוצרת בית, ועם מתיחת הפנים של ה-S60 וה-XC60, הן קיבלו את המנועים החדשים בנפח 2.0 עם הספק נאה של 245 כ"ס ועל הדרך השילו כמה עשרות אלפי שקלים ממחירן.

 

אז מה עשיתי ב-Funday?

 

לא, בניגוד לשאר המשתתפים – לא נהגתי, אבל הייתי כנוסע בכל המכוניות למעט ה-V40 וה-S60 ברמת הגימור R-Design.

 

S60 T5 Bussiness

התחלתי בנסיעה ב-S60 שהתגלתה כצפוי כמכונית חזקה למדי, אם כי הנהג הראשון שהתלוותי אליו לא מצא תנוחת נהיגה נוחה ולא אהב את המושבים. נראה לי שהעובדה שהנהג הנ"ל נוהג ביום יום בלקסוס מסבירה מיד את העניין – הלקסוס נמצאת בסגמנט אחר, כל השוואה אליה לא תעשה טוב לוולוו, ה-S60 צריכה להיות ממוצבת מול האודי A4 (וה-T6 מול ה-S4) והב.מ.וו סדרה 3.

הנטיה של הישראלי הממוצע להשוות תכונות ע"פ מחיר ולא ע"פ סגמנט גורמת כאן לבעייתיות מסויימת. מחירה של ה-S60 T5 הוא כ-200000 ש"ח מה שגורם להרבה לקוחות פוטנציאליים להשוות אותה לאחת המכוניות הנמכרות ביותר בטווח המחירים הנדון הלא היא הסקודה סופרב (עדיף עם מנוע 2.0 TSI) שמבחינת מרחב פנימי ונוחות נמצאת בסגמנט אחר (שכן היא מבוססת על ה-A6 בכלל והעובדה שהיא לא מקבלת מנועים חזקים יותר הינה כדי לא לנגוס ממכירות אודי) שוב לדעתי ההשוואה לא עושה צדק עם ה-S60.

 

כנוסע היה לי זמן להתעסק עם מחשב הדרך, ועם תוכנת ה-iGO (אופציה) שהיתה מותקנת ברכב. אופציה (נחמדה או מעצבנת תחליטו לבד) מעניינת ב-iGO היא לקבל התראה כל אימת שעוברים את המהירות המותרת בקטע דרך מסויים. ניתן לנתק את בקרת אחיזה בצורה פשוטה ע"י לחיצה על כפתור, ובצורה די מסובכת דרך המחשב (על הכפתור למדתי רק מאוחר יותר כי הוא לא ממש אינטואיטיווי)

 

לאחר כמחצית השעה החליף את בעל הלקסוס בעליה של 156 V6 שדווקא היה מרוצה יותר מקודמו, אך טען שעם האלפא שלו היה אפשר לנסוע מהר יותר... שוב "לא כוחות" לדעתי.

הגימור שחור ומשמים, רמת האבזור לא רעה בכלל, לדעתי סביר בשביל המחיר.

סיכום: תמורה טובה. בשביל 200000 ש"ח מקבלים מכונית משפחתית מהירה מאוד ואיכותית.

למי היא מיועדת? כפי שכתבתי ללקוחות של אודי A4, וב.מ.וו. סדרה 3, מי שמחפש נוחות ומרחב של מכונית סלון – שיקנה סקודה סופרב (וישלם קצת בביצועים) או אולי אפילו שברולט אימפלה (וישלם ביכולות דינאמיות)

V40 Cross Country

 

הדגם הזה מאוד עיניין אותי כי לא הכרתי אותו קודם בכלל, הנהג אורי גור מ"מאיר" הפליא לנהוג ולהוציא את המיטב מהשלדה הנהדרת, רק חבל שכל המכוניות מהדגם הזה שהגיעו ל-Funday היו מדגם T4, זאת מהסיבה הפשוטה שדגם ה-T5 עם המנוע הנהדר של ה-S60 עדיין לא הגיע לארץ (למרות שכבר נמכרו ממנו כמה יחידות על הנייר) נראה לי שהשילוב של השלדה עם המנוע החזק יותר – יהיה שילוב מנצח.

סיכום: שווה בדיקה ללקוחות של A3/ב.מ.וו סדרה 1 בסיסית, וכשיגיע ה-T5 היא עשוייה להתגלות כאלטרנטיבה מעניינת וזולה ללקחות של S3 והגירסאות הבכירות של ב.מ.וו סדרה 1.

Volvo XC60 T6

 

כפי שכבר אמרו לפניי מדובר בבהמה, כוח בלתי נגמר, נוחות הרבה יותר טובה, מה-S60 וה-V40, אבל יש לזכור שמדובר במנוע עם 6 צילינדרים שאופיו שונה לגמרי (לטובה) ממנועי ה-T5 וה-D5 שעיקר המכירות של הדגם הזה יבואו עם המנועים הללו.

סיכום: לקוחות השוקלים Q3, Q5 או X3 כדאי שיסורו לאולם התצוגה של וולוו ויקחו את ה-XC60 לנסיעת מבחן בטרם יחליטו.

Volvo V40 דגם בסיסי

האמת, שבשלב הנסיעה בדגם הזה כבר הגשתי ממש לא טוב, אך ממה שהספקתי להתרשם הוא לא שונה מהותית מה-Cross Country, ומה שהפליא אותי הוא שברכב המבחן הותקנה דיבורית Bluetooth כאשר בדגם הזה אמורה להיות דיבורית מובנית.

סיכום: אישית אינני רואה סיבה להעדיף את ה-Cross Country על הדגם הבסיסי, לי נראה שהתמורה לא שווה את הפרש הכסף, וב-175000 ש"ח שאתם הוא עולה הוא בהחלט שווה בדיקה למי שמחפש מכונית קומפקטית יוקרתית – גם עם המנוע הבסיסי.

 

ומה לגבי היורשת של הייטי? ייתכן שזו תהיה XC60 D5 או אולי דווקא T5, ימים יגידו...

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לצערי לא יכולתי להגיע לאירוע, אך במרבית הדגמים נהגתי, למעט ה XC60.

למרבה הפרדוקס, ההדרדרות של וולבו החלה דווקא כשהחלו לייצר מכוניות טובות.

ה 850 שהוצגה ב 92' היתה, לדעתי לפחות, המכונית הטובה ביותר שוולבו ייצרה עבור זמנה, והיא החליפה את ה 240 הפרהיסטורית, שלמרבה ההפתעה נמכרה היטב עד יומה האחרון, ואני מניח שלו היתה מיוצרת עד היום היא היתה נמכרת היטב.

ב 99' ניתקה וולבו סופית את שושלת הדגמים העתיקה, ששלחה שורשיה לתחילת שנות ה 50' (!), כשהציגה את ה S80 שהיתה מכונית סאלון מצויינת.

בשלב הזה הקהל הוותיק והנאמן של וולבו החל לנטוש אותה, והיא מצאה עצמה בין הכסאות, שמצד אחד איבדה את הקהל המסורתי, ומצד שני לא ממש הצליחה בפלח השוק של מרצדס וב.מ.וו.

למעט הדגמים המוגדשים, מכוניות וולבו לא היו מעניינות במיוחד, ועל נישת הבטיחות "התלבשו" יצרנים רבים נוספים.

לולא שליטת פורד, סופה של וולבו היה כשל סאאב ולנצ'יה.

* שמתי לב שרבים מהמשתתפים ביום ההדרכה התרשמו מנוחות המושבים, וזו מסורת עתיקת יומין בוולבו, שתמיד מכוניותיה היצטיינו במושבים נוחים להפליא *

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3689 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...