Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Volvo funday - או - וולבו - ממש לא מה שחשבתם...


Nakamichi
שימו לב! השרשור הזה בן 3645 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אתמול נפלה בחלקי ההזדמנות להשתתף ביום הדרכה שאורגן על ידי מחלקת ההדרכה של יבואני לוולבו לחברי קארספורום.

 

במילה אחת - מדהים.

 

ובכמה מילים וכמה תמונות -

 

נפגשנו בשעה 9 בבוקר במרכז ההדרכה של וולבו בפתח תקווה - שם פגשנו באורי - שאחראי על ההדרכה בוולבו - אורי - חובב רכב רציני עם עבר מוטורי מפואר הסביר לנו קצת על היצרן, על קשת הדגמים והמנועים החדשים ועל ההיסטוריה.

 

בקצרה אסכם את דבריו - לטענתו - וולבו שמה את האדם במרכז ולא את הרכב ומהפילוסופיה הזאתי נבנים רכבי וולבו.

החברה מנסה כעת לשקם את עצמה לאחר תקופה קצת קשה באמצעות הצגת קשת דגמים חדשה שמשלבת את ערכי העבר (בטיחות) עם קצת פלפל.

 

בנוסף היא הציגה לאחרונה מנוע חדש (T5 שמו) שתוכנן מ-0 בתוך וולבו על מנת לשמש את כל קשת הדגמים.

חלקי מנוע רבים משותפים הן למנוע הבנזין והן למנוע הדיזל.

 

אחרי הקדמה שהראתה כמה פסיכים הם בנושאי בטיחות נסענו לאולם בתל אביב - שם חיכו לנו 6 רכבי וולבו על מנת להשתעשע עימם.

 

להשתעשע? עם וולבו???? כן.. להשתעשע.

 

היום שם V40 XC - שרק אורי נהג בה כ-PACE CAR.

V40 רגילה.

V40 R DESIGEN.

S60 T5

S60 T5R

ואחרונה חביבה XC60 T6

 

בכל רכב כמעט היו 2 חברי פורום ונציג מטעם החברה. כל הנציגים - חובבי רכב רציניים עם רכבים פרטיים שלא היו מבישיים סקודה פאביה :wink:

 

אני התחלתי את היום עם ה-XC60 ואושרי (משום מה תמיד אנחנו נתקעים בג'יפים :shock:)

 

הפתעה גמורה - הרכב ח-ז-ק. נוח - לטעמי מוצלח ומאוזן הרבה יותר גם מה-ML350 שבחנו במרצדס - למרות שםה בקטגוריה שונה לגמרי.

 

משם שמנו פעמינו לכיוון נס הרים ולאחר מכן לאיזור דרום הר חברון - בדרך החלפנו רכבים. אתן התרשמות מדוייקת יותר בהמשך היום.

 

בגדול - שאפו אמיתי לוולבו ואורי! שלא פחדו לקחת אותנו לחלק מכבישי הנהיגה הכי טובים בארץ - ומבחינתם - הם היו ממשיכים איתנו גם לסדום ערד. זה לא מובן מאליו שיבואן יסכים ככה לחשוף את הרכבים שלו ולהשקיע יום שלם של כל כך הרבה נציגים.

 

מרבית הרכבים היו הפתעה גמורה, גילו יכולות דינמיות מעולות (כאמור ארחיב יותר בהמשך)

 

בינתיים כמה תמונות - ואולי שאר החברים שהיו ייתנו קצת רשמים.

 

(ועוד דבר קטן - המון תודה לאלירן ולצוות קארספורום שאירגן את המפגש - היה פ33ה)

volvo1.jpg

volvo2.jpg

volvo3.jpg

volvo4.jpg

volvo5.jpg

volvo6.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 90
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

+1 ארחיב גם אני במהלך סוף השבוע.

 

שאפו ענק לאורי (Ori) גור מוולבו יגואר.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף לדבריו של נקמיצ'י - היה אירוע משובח ביותר. מבחינתי, הפתעת היום היתה בהחלט XC60, שהתגלה כרכב מאוזן, חזק ונוח להפליא, ובעל ביצועים מצויינים למרות שמדובר בבהמה ששוקלת 2 טון.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם בחלקי נפלה הזכות להשתתף באירוע ואני חייב לפתוח בתודות לחברת וולבו שנתנו בנו אמון ושלחו ארסנל שלם של כלי רכב לנסיעת מבחן, תודה ענקית לאורי גור מוולבו שהוביל יום מוצלח לתפארת ושאפו לשאר אנשי היבואן שהקדישו מזמנם כדי להפיק יום מוצלח כזה.

 

אתחיל מהשורה התחתונה - וולבו מייצרים מכוניות מצוינות לנהיגה, מכוניות שגם הנהג חובב ההגה בעל הרגל הכבדה ייהנה מהן עד מאוד.

 

חוויות מהיום המוצלח:

 

S60 מדגם קינטיק - זה הדגם בעל רמת הגימור והאבזור הדלה ביותר, נהגתי עליו בנסיעה מנהלתית בתחילת היום וממש לא התלהבתי. הרכב זריז מאוד ובטוח לנסיעה אבל האבזור הדל כמו גם כיסא הנהג שלא הצלחתי לכוונן לתנוחה ראויה - ממש לא עשו לי את זה.

 

V40 XC - קטע נהיגה שנסעתי בו כנוסע עם אורי, כאן כבר המושבים משובחים ועם נהג כמו אורי שהפליא לעשות, האספלט בכביש התחיל לעלות באש.

אחלה רכב ואחלה נהג.

 

V40 rdesign - זה רכב שהייתם נהנים לבלות אתו, לא מדובר ברכב ספורט מושחז אבל כרכב ליום-יום מדובר בכלי תחבורה נעים מאוד לשימושים שגרתיים, כמו גם רכב שיודע להתגרזן בכבישים הנכונים.

מדובר בכלי בעל יכולת בלימה מצוינת, אחיזת כביש גבוהה ובטוחה, תאוצות טובות מאוד - וכל זה לצד נסיעה נוחה מאוד יחסית.

אחלה רכב.

 

V60 rdesign - לטעמי היהלום שבכתר (לא נסעתי על ה- XC מחוסר סימפטיה לז'אנר), 245 כ"ס, 0-100 6.3 שניות, מושבי ספורט עם תמיכת צד משובחת שטובים מהם ראיתי רק בתוצרת באווריה (וגם בזה אינני משוכנע) וטובים ב-(הרבה) פחות מצאתי גם אצל שר הטבעות מאינגולשטאט וגם אצל הכוכב משטוטגרט. אחיזת הכביש טובה מהאחות הקטנה (V40) ובכללי - מדובר בכלי תחבורה רציני שיכול להעניק הרבה שעות של הנאה לנהג המשפחתי חובב ההגה, אוסיף ואומר שהמלצתי החמה לחובבי הגרמניות לשקול גם את האלטרנטיבה הזו בטרם קבלת החלטת רכישה.

 

כמובן שבלי רע אי אפשר - לצד הרשמים החיוביים ביותר מכלי הרכב רשמתי את ההערות הבאות:

הגה - בכל הדגמים שנהגתי בהם ההגה חשמלי - קל מידי ולטעמי נטול היזון חוזר מספק, אפשר להתרגל אליו בקלות אבל מרכב כזה הייתי מצפה להגה פחות שתקן ויותר קשה.

 

לוח המחוונים - לא אהבתי, כמובן שזו שאלה של טעם - לטעמי האישי זה ממש לא זה. מדובר בצגי LCD שניתן לעצב לפי מספר קונפיגורציות, מצאתי משהו שאפשר לחיות אתו וממש לא אהבתי את הקונספט הכללי.

 

מערכת התרעה - זו מערכת שכמו כל פולניה טובה טורחת להזכיר לך בכל רגע נתון שבו אינך נוהג באופן פוליטיקלי-קורקט שאתה חוליגן. אז נכון שלנהג המנומנם והלא ערני זו מערכת מצילה חיים, מאידך - האינטליגנציה המלאכותית לא מזהה נהג במצב רוח אגרסיבי והיא מציקה מאוד גם במצבה הליברלי ביותר - הייתי מפעיל את המערכת אילו נהג חדש היה יוצא אל הדרך עם הרכב הזה - בכל מקרה אחר רצוי לכבות.

 

 

שורה תחתונה - וולבו מייצרים מכוניות ייחודיות שבקלות יכולות לקלוע לטעמו של איש המשפחה חובב הגה, לאחד כזה בהחלט הייתי ממליץ להכניס גם את כלי הרכב האלה לרשימת האופציות הבאות בחשבון.

עריכה אחרונה על ידי dorki
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה שהמהפך התדמיתי מגובה ביכולות דינאמיות. אני שמח שוולבו שינו את התדמית האפורה והמשעממת, והצליחו להכניס קצת פלפל. אני מאוד אוהב את ה V40.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז ככה...

 

התחלנו את היום בשיחה של שעתיים ומשהו במרכז ההדרכות של "מאיר" בפתח-תקווה. דיברנו קצת על המסורת של וולוו כיצרנית רכב ותיקה מאוד, על מנועי הטורבו בנזין ודיזל החדשים של היצרנית (פיתוח עצמאי לאחר שנים ארוכות בהם הסתמכה על מנועים של פורד) ועל אמצעי הבטיחות המתקדמים שהיצרנית מכניסה לרכבים שלה מתוך מטרה למגר את ההרוגים בתאונות הדרכים (הידעתם שהכיסאות הקדמיים בוולוו זזים הצידה בזמן תאונה צידית כדי להרחיק את הנהג ממקור הפגיעה?).

 

משם יצאנו לתל-אביב ואספנו את הרכבים לנסיעת המבחן.

אני התחלתי את היום במושב הנהג של ה-V40 מהדגם הבסיסי. לבנה, חביבה וגם לא יקרה במיוחד (מסתבר שהורידו את המחיר בכ-20 אלף ש"ח לאחרונה, אבל לא סיפרו לאף אחד. טעות!). מכונית שבעיני לפחות מתחרה ב-A קלאס שפגשנו לא מזמן אצל מרצדס וב-A3 החדשה שכבר יצא לי לנהוג בה בכמעט כל וריאציה אפשרית. פחות אהבתי אותה לעומת ה-A3 אבל בהחלט אני יכול להגיד שהיא משאירה למרצדס הרבה שיעורי בית. המושב האחורי של ה-V40 די מרווח ובהחלט שימושי, נוחות הנסיעה אחלה וגם הביצועים בהחלט עדיפים על אלו של ה-A3 בגרסת ה-1.4 ליטר (שזה מה שתקבלו במחיר של V40 בסיסית). אבל העיצוב של הקונסולה המרכזית פחות דיבר אלי וגם התנהגות הכביש טובה פחות מה-A3.

 

משם עברתי קצת למושב האחורי של ה-XC60 T6. לא נהגתי והעדפתי לתת לשני חברי הפורום האחרים שהצטרפו אלי לרכב לנהוג, נראה לי שהם התלהבו יותר מהבמה הזאת. מה שאני כן יכול להגיד שמדובר ברכב מאוד מאוד מאוד מרשים. מהיר בטירוף, אוחז יפה ועם מעט מאוד זוויות גלגול בפניות אבל עדיין די נוח. מה שכן, איכות החומרים בו נמוכה משל ה-V40, כנראה שזה כבר עניין של גיל (ה-XC60 הוצג ב-2009 ועבר מתיחת פנים לפני שנה). רכב מדהים אבל המחיר לגרסת ה-R Desgin בה נהגנו, אאוץ'...

 

ואז עברתי ל-S60 T6 R-Desgin. לא היה קל לשכנע את נהג מתחיל לצאת ממושב הנהג שלה, ממש לא :lol:

כאן מדובר במכונית לא רעה בכלל, ממש ממש ממש לא רעה. הביצועים אחלה, נוחות הנסיעה די טובה (יחסית לדגם ספורטיבי ומוקשח, כן?) וגם האחיזה טובה. פחות אהבתי את ההיגוי, שהוא בעל משקל קל מידי ודורש הסתגלות מסוימת. איכות החומרים פשוט מרשימה, המושבים מעור הפוך נעימים בטירוף. הביצועים נהדרים, אבל התחושה היא שלא מדובר ב"טיל רקטי" כמו סקודה אוקטביה VRS, לדעתי בגלל הגיר האוטומטי הרגיל.

יש מצב טוב שמי ששוקל לקנות אוקטביה VRS או גולף GTI צריך לתת גיחה לוולוו ולבדוק את הדגם הזה. הבנתי גם שבקרוב תגיע גם גרסת ה-Polestar של ה-S60 שתהיה עוד יותר קרבית, שווה לבדוק.

ועוד יותר שווה לבדוק את גרסת הבסיס של ה-S60, שב-190 וקצת אלף ש"ח תיתן את אותו המנוע במרכב קצת פחות ספורטיבי.

 

אחרונה חביבה לאותו היום הייתה ה-V40 R-Design. לא נהגתי, ישבתי ליד הנהג. טוב, לאור התחלת היום לא היו לי הפתעות רבות מהדגם הזה, כי כבר נהגתי ב-V40. אבל בגדול, איכות החומרים שוב גבוהה יותר ויש קצת הבדלים בנוחות הנסיעה, כנראה בגלל הצמיגים. רכב נאה מאוד, במיוחד בצבע הכחול שהגיע עם רכב ההדגמה.

 

המון תודה לאנשי וולוו שארחו אותנו כראוי - אורי ממרכז ההדרכה ומירן מוולוו רעננה!

המון תודה לחברי הפורום שלקחו יום חופש מהאישה והעבודה והגיעו!

ועכשיו קצת תמונות...

 

volvo-1.jpgvolvo-2.jpgvolvo-3.jpgvolvo-4.jpgvolvo-5.jpgvolvo-6.jpgvolvo-7.jpgvolvo-8.jpg

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חייב לציין שה-S60 קינקט מציעה חבילה מעולה במחיר מעולה והיא הכי הרשימה אותי מכל הרכבים.

 

המנוע חזק דיו על מנת להוציא ביצועים מספקים (לא לשכוח שזה לא רכב ספורט).

 

ההתנהגות מכויילת באופן טוב מאוד - מצד אחד נוחה מאוד וכיף לגמוע איתה מרחקים ארוכים. מצד שני שרוצים ללחוץ אותה קצת היא לא מרגישה רופסת יתר על המידה.

 

לטעמי - אם הייתי צריך לחזור אם אחת מהן הביתה - זאת הייתה הבחירה שלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל טוב ויפה ואחלה

יש רק שתי בעיות קטנות עם וולבו:

1.מחירים אחזקה חלפים וטיפולים מופקע ומוגזם.

2.ירידת ערך כמו בוול סטריט 1929

 

http://he.wikipedia.org/wiki/קריסת_וול_סטריט_1929

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשורה התחתונה - מאד הופתעתי, וכמו חלק ניכר ממשתתפי היום קיבלתי פרספקטיבה מאד שונה על היצרן מזו שהייתה לי לפניו.

 

ההרצאה הייתה מאד מעניינת ומאד כיף לראות אדם בעל אהבה אמיתית למכוניות בתפקיד אחראי ההדרכה - כל הכבוד! הדגשים והדבקות הכמעט חולנית של וולוו בבטיחות מעוררים הערכה אמיתית - לצד כל ההיבטים המסחריים של העסק מרגישים שאצל וולוו זה עמוק הרבה יותר.

 

אבל את זה ידענו. זה שנהנה מנהיגה - לא ידעתי, לפחות לא אני. והנה הרשמים שלי מהמכוניות:

 

ב-V40 הרגילה לא נהגתי, ה-R-DESIGN לא רעה בכלל, אם-כי די החווירה לעומת ה-S60. בהשוואה לסגמנט C היא פחות ספורטיבית מהלאון 180 וגם מהג'ולייטה, אבל משמעותית נעימה יותר לשהייה, משתיהן.

 

ה-S60 T5 הרגילה היא פשוט חבילה מצוינת - שילוב מנוע/גיר מעולה, האבזור עצמו מספק בהחלט והנוחות טובה. ההתנהגות צפויה ובטוחה, אם כי כשהכביש מתחיל להתפתל היא הייתה רופסת ורכה מדי לטעמי (אם-כי ברור שלא זה ייעודה) - סורי Nakamichi. הבעיה שלה הייתה שנהגתי בה אחרי שנהגתי ב-R-DESIGN...

 

שהיא חיה אחרת לחלוטין. מעבר להבדלים באבזור (הרבה יותר מערכות, לוח מחוונים אחר, מושבים טובים בהרבה ומצוינים לכשעצמם) המתלים שונים בכל היבט - בולמים, קפיצים, זרועות, בושינגים - וזה מורגש. ההתנהגות מהודקת בהרבה, וטובה מאד לכשעצמה. זו לא BRZ ולא 106 ראלי (אפילו לא קרוב לפאביה, שומו שמיים), אבל ביחס למכונית סאלון של טון ושלושת-רבעי, היא ממש מהנה. הנוחות טובה פחות מהגרסא הרגילה, אך לא רעה כשלעצמה. מאד אהבתי ונהנתי, ואם להשוות אותה לאוקטביה RS (גודל וביצועים דומים, וגם מחיר דומה) - לטעמי היא העדיפה, גם אם טיפה ספורטיבית פחות.

 

ה-S60, על שלל גרסאותיה, היא כנראה אחת החבילות המשתלמות ביותר בסגמנט שלה בשוק, ומכונית טובה בזכות עצמה.

 

ההפתעה הגדולה ביותר הייתה ה-XC60. בהמה של שני טון + רטוב, אך עם מנוע מטריף עם 304 כ"ס ו-45 קג"מ מומנט, שמעיף אותה כמו אבן מרוגטקה, במיוחד במצב ספורט של התיבה/מצערת. התנהגות מצוינת, בוודאי בהתחשב בגודל. פינוק ואבזור כמובן, והרייד נוח מאד גם כן. מה שכן, כמו שאמרו כאן - יקר, כנראה מדי.

 

לסיכום - יום מדהים, מכוניות טובות ויבואן שבוחר אנשים מתאימים לעבוד אצלו. המון תודה לצוות הפורום ולוולוו ובייחוד לאורי ומירן על האירוח!

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל טוב ויפה ואחלה

יש רק שתי בעיות קטנות עם וולבו:

1.מחירים אחזקה חלפים וטיפולים מופקע ומוגזם.

2.ירידת ערך כמו בוול סטריט 1929

 

http://he.wikipedia.org/wiki/קריסת_וול_סטריט_1929

 

את מחירי האחזקה וירידת הערך בוולבו יש להשוות למתחרות. אתה חושב שבאודי, מרצדס וב.מ.וו זה אחרת?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שחוץ מלקסוס אין למותג יוקרה זה או אחר עדיפות בנושא ירידת הערך וגם בעניין עלויות האחזקה אף אחד מהיצרנים האלה לא נותן מחירים של סובארו ג'אסטי. תפוחים לתפוחים.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה שאף פעם לא ניסית למכור וולבו,גם אחרי ירידה התאבדות ממחיר מחירון,לא נמצא קונה.

האוטו גרזן לא נמכר.

היתרון היחידי שיש לוולבו בקטגורית רכבי היוקרה,ביטוח הרבה יותר זול,גם הגנבים לא רוצים וולבו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל טוב ויפה ואחלה

יש רק שתי בעיות קטנות עם וולבו:

1.מחירים אחזקה חלפים וטיפולים מופקע ומוגזם.

2.ירידת ערך כמו בוול סטריט 1929

 

http://he.wikipedia.org/wiki/קריסת_וול_סטריט_1929

 

כנראה שאף פעם לא ניסית למכור וולבו,גם אחרי ירידה התאבדות ממחיר מחירון,לא נמצא קונה.

האוטו גרזן לא נמכר.

היתרון היחידי שיש לוולבו בקטגורית רכבי היוקרה,ביטוח הרבה יותר זול,גם הגנבים לא רוצים וולבו.

 

לא הזמינו אותך ליום הכיף, מה?

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל טוב ויפה ואחלה

יש רק שתי בעיות קטנות עם וולבו:

1.מחירים אחזקה חלפים וטיפולים מופקע ומוגזם.

2.ירידת ערך כמו בוול סטריט 1929

 

 

http://he.wikipedia.org/wiki/קריסת_וול_סטריט_1929

 

 

אתה מדבר מבדיקה ממש או מהשערה? (דעה קדומה?)

 

בהחלט עושה רושם של קשת דגמים מוצלחת.

 

נראה שהרושם הכללי טוב יותר מהרושם מיום רכבי מרצדס, אולי זה עניין של צפיות נמוכות יותר...

 

דגם הבסיס של ה- s60 מתומחר מאד אטרקטיבי.

 

למרות התחושות, מעניין בפועל מי יותר מהירה בקו ישר, הוולו הנ״ל או הסקודה אוקטביה rs?

 

סתם מתוך עצלנות לחפש, מישהו שבחן את הרכבים יכול לרשום את המחירים של הרכבים שנבחנו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3645 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...