Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פונטו אברט


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4459 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אחרי ששאלתי פה על ה-500 בא לי גם קצת לשמוע על הפונטו.

בבקשה רק אנשים שמכירים את הרכב.

 

דלק, טיפולים, איכות נסיעה, כוח, מנוע, חלקים, בקיצור הכל.

תודה :)

פורסם

אז כך:

 

האבארט פונטו מיוצרת/מיובאת בארצנו בגירסאות:

 

"סקורפיונה"

"לוסו"

"ESSE ESSE"

"SUPERSPORT"

 

סקורפיונה הינו דגם הבסיס (אני לא ארחיב בפרטים הטכניים שלה).

לוסו הינו הדגם ה"מפואר"- נוסף על גירסאת הבסיס מגיעה עם מערכת BLUETOOTH של BLUE & ME. גג פנורמי כפול משענת יד וסאן רוף.

 

טיפולים כל 15K, החלקים לא זולים (מצד שני בשום רכב ספורט זה לא ממש זול). קח בחשבון שמידת הצמיג גדולה ורחבה מאשר ב500 ועל כן הצמיג יקר יותר. מנוע המולטי אייר בנוי בצורה קצת הפוכה מבחינת חלוקת רצועת הכוח לעומת מנוע הT JET. יותר כוח זמין בסלדים הנמוכים, ודווקא בסלדים הגבוהים קצת יותר קשה לו, בסה"כ מדובר במנוע יחסית חזק לנפח שלו (165 כ"ס). דבר זה והשילוב של מערכת START & STOP מאפשרים לו להיות יחסית חסכוני חרף העובדה שהוא רכב ספורטיבי. ישנם שלא אוהבים את המערכת הנ"ל, לי אישית לא מפריע ממש.

 

גירסאת הESSE ESSE-

 

קיט שיפורים מאושר מטעם משרד התחבורה הנמכר ע"י היצרן.

כולל בגירסאת הפונטו: מערכת פליטה שונה, תוכנת ניהול (180 כ"ס), בולמים קפיציים 0D של קוני, ג'אנטים 18' עם צמיגי פוטנזה, דיסקים מחוררים צפים ופילטר אוויר של חברת BMC.

 

הרכב יהיה נוקשה יותר, רועש יותר, מאיץ יותר טוב, פונה חד יותר, נשען פחות בקיצור יותר כיף!

 

SUPER SPORT: מגיעה עם מתלים רגילים, משענת יד מערכת BLUETOOTH, וניהול מנוע ל180 כ"ס.

 

"רכה" כמו הגירסא הבסיסית, וחזקה כמו הESSE ESSE.

 

נא לשים לב שלוסו וסקורפיונה הינן רמות גימור, וESSE ESSE יכול להיות גם גם כיוון שהינו קיט שמותקן.

 

 

אחרונה ובהחלט חביבה (ויחידה גם): abrth grande punto- ישנה אחת בארץ צבע שחור, אין לי מושג לגבי נוחות נסיעה. יחסית זריזה מנוע T JET 155 כ"ס.

 

 

אם שכחתי משהו, או אם אתה רוצה לדעת עוד משהו, שוט.

-אם אתה לא יודע תשאל, אם אתה יודע תגיד, אם אתה חושב שאתה יודע... עדיף שלא תגיד.

:wink:

כרגע אייקון זמני, מייצר טובים יותר להמשך.

פורסם

שמע מבחינת נוחות לא אכפת לי, כי אני על איביזה קופרה ואני רגיל להרגיש כל ג'וק בכביש, גם אני חושב שמתלים זה משהו שאפשר להחליף. מבחינת חלקים, בסדר אני רגיל לשלם לצערי. אבל שוב, לא כזה יקר יחסית וסביל (לא יודע איך לעומת האברט). צמיגים? סבבה רגיל לזה גם.

 

איך מבחינת שיפורים? עד כמה כוח, המנוע והטורבו עמידים?

 

הקטע של ה-start/stop ניתן לביטול או משהו?

 

איך הגימור? איכותי? מתקלף בקלות מהשמש?

 

תודה על התשובה המורחבת, מודה לך מאוד אחי.

פורסם (נערך)

FSD, לא 0D :)

 

אחרי ששאלתי פה על ה-500 בא לי גם קצת לשמוע על הפונטו.

בבקשה רק אנשים שמכירים את הרכב.

 

דלק, טיפולים, איכות נסיעה, כוח, מנוע, חלקים, בקיצור הכל.

תודה :)

 

 

  • דלק: הפרופיל שלי בפיולי עם מעל 3 שנים של תיעוד: https://www.fuelly.com/driver/cavush/punto-evo
  • טיפולים: האמת לא יקרים יחסית, לדעתי. טיפול קטן מסתכם בכ600 ש"ח. טיפולים גדולים עוד לא יצא לי לעשות אחד שלם (אך משיחות עם חברים עם רכב זהה, לא בשמיים), בעיקר בגלל התקנת הקיט אסהאסה שהוזכר, שעצם התקנתו היא סוג של טיפול גם. מחיר רפידות קדמיות סטנדרטיות (לא קיט) 700 ש"ח. בלמים עם הקיט יהיה יקר כמובן. מצבר יחסית יקר (בגלל מערכת הS&S). תתקיל אותי עוד 10000 ק"מ עם השאלה הזו שוב.
  • איכות נסיעה: תא נוסעים נעים מאוד לדעתי, אצלי אחרי 3 ורבע שנים אין קרקושים בכלל, הכל תקין ועובד. מושבים מאוד נוחים ואוחזים לטעמי, נוחות נסיעה נוקשה אך לא מתרסקת. עם קיט נוקשה קצת יותר, לדעתי על הגבול של מה שנסבל. מנוע אנמי וקהה בתגובות בנסיעה על מצב NORMAL, שזה תקין ונוח לנסיעה רגועה בעיר, נמרץ במצב SPORT, משתדרג פלאים עם הקיט. יחסית שקטה בנסיעה רגועה. הגיר טוב, אך לא המבריק ביותר, אני מרוצה. אני לא משתמש במערכת ה S&S, אם כי מניסוי ארוך טווח שעשיתי בעבר (מיכל דלק עם מול בלי), ישנו חיסכון של כ15% בצריכת הדלק כאשר כן משתמשים בה.
  • ביטוח לא יקר. להוציא מקרים של נהג חדש כמובן שלגבי נושא זה אין לי ניסיון עם הרכב הזה.
  • בנסיעה נמרצת: צליל יאמי מהמנוע ומהאגזוז, סחיבה יפה מאוד, משחקי זנב כשרוצים. עם הקיט משתדרגת פלאים. ה"דיפרנציאל" האלקטרוני עובד יפה לדעתי.
  • חסרונות אחרים: 4 מושבים בלבד, לי לא מפריע אך יש כאלה שכן. ישנן כיום אופציות שזולות ממנה, אם שוות או לא זה אתה תגיד.
  • שיפורים: ממה שאני יודע, 230 כ"ס זה בערך מה שאפשר להוציא. לא חושב שצריך אם לומר את האמת. מה שמעניין בשורה תחתונה זה המומנט. 30 וקצת קג"מ יושבים על האוטו נהדר, וקל להשיגם.
  • S&S: לא ניתן לביטול קבוע, ישנו כפתור שמכבה את המערכת. צריך ללחוץ אחרי כל הנעה, אם רוצים לבטל. עובד טוב אבל אם כן משתמשים.

 

שורה תחתונה, אחרי 3 ורבע שנים עם הרכב, אין מבסוט ממני. לדעתי קניה מעולה, עם תופינים רבים בדמות שירות הלקוחות המעולה של המותג.

מול המתחרות? שכל אחד ינהג ויעשה את החושבים שלו. כל אחת מציעה יתרונות וחסרונות. מבחינתי זו המכונית שאני הכי מתחבר אליה.

 

איך היא מול ה500? חוויה שונה.

היא חבילה יותר שלמה, פרקטית, נוחה יותר, שקטה ורגועה יותר כשרוצים. ה500 מנגד יותר "קארטינג" וזה הקטע שלה. כל אחד ומה שמתאים לו.

עריכה אחרונה על ידי Caveman

!AWDSOME

פורסם (נערך)

לא באופן קבוע, לא. אני כל נסיעה לוחץ על כפתור הביטול. מתרגלים.

מחיר הקיט משתנה בין רכישה עם הרכב כשהוא חדש, אל מול רכישה שהרכב משומש. אתה מוזמן ליצור קשר עם הסוכנות, מבטיח לך שתקבל יחס חם :)

שים לב שקיט ניתן להתקין ברכב משומש כל עוד הוא לא בן שנה, או עבר 10000 ק"מ.

זה כולל בולמים, קפיצים, דיסקים מחוררים (קדימה + אחורה), רפידות (קדימה + אחורה), אגזוז, ניהול מנוע, פילטר אויר פתוח, חישוקי 18" וצמיגים, שינוי סעיפים רלוונטיים ברישיון מול משרד הרישוי, עבודה ואחריות.

עריכה אחרונה על ידי Caveman

!AWDSOME

פורסם

אה סבבה אם יש כפתור ביטול אז אין בעיה. מה זאת אומרת אי אפשר להתקין קיט ברכב משומש? זאת אומרת שאם הוא בן שנה ועבר 10k אז אי אפשר להתקין כי משרד הרישוי לא יאשר את זה?

פורסם

משרד התחבורה לא יאשר, והיצרן לא יאפשר ליבואן למכור לך את הקיט. אלו הגבלות היצרן, והאישור במשרד התחבורה מותנה באישור היצרן.

!AWDSOME

פורסם

בתור בעל פונטו אבארת' הוסיף כמה דברים למה שחברי למותג רשמו.

הקיט אס אס הופך את רצועת המנוע ממה שהיה בגרסה הרגילה כמנוע חי בסל"ד נמוך פתאום מתחיל לחיות גם בגבוה.

לגבי שיפורים מנוע הTJET הותיק הוא פוטנציאל גדול יותר לשיפורים מאשר מנועי הMULTIAIR.

לטענת חברת TMC היחידה שכרגע מספקת מוצרי שיפור למנוע הMULTIAIR המנוע מוגבל ל215 כ"ס שזה בערך מה שתקבל אם תתקין את הTUNING BOX שלהם, לדעתי לא עובד כמו תוכנה צרובה וחבל על ההשקעה.

אם אתה מחפש לשפר רכב אבארת' פונטו זה לא רכב בשבילך כרגע עד שיצליחו להוציא תוכנה שתיתן יותר מ215 כח סוס.

לעומת זאת דעתי על האבארת' 500 היא שהרכב הוא קארטינג ונועד לגרום לך ליהנות, בסיס יותר טוב לשיפורים במילה אחרת אם הייתי חוזר אחורה הייתי קונה את ה500

פורסם
בתור בעל פונטו אבארת' הוסיף כמה דברים למה שחברי למותג רשמו.

הקיט אס אס הופך את רצועת המנוע ממה שהיה בגרסה הרגילה כמנוע חי בסל"ד נמוך פתאום מתחיל לחיות גם בגבוה.

לגבי שיפורים מנוע הTJET הותיק הוא פוטנציאל גדול יותר לשיפורים מאשר מנועי הMULTIAIR.

לטענת חברת TMC היחידה שכרגע מספקת מוצרי שיפור למנוע הMULTIAIR המנוע מוגבל ל215 כ"ס שזה בערך מה שתקבל אם תתקין את הTUNING BOX שלהם, לדעתי לא עובד כמו תוכנה צרובה וחבל על ההשקעה.

אם אתה מחפש לשפר רכב אבארת' פונטו זה לא רכב בשבילך כרגע עד שיצליחו להוציא תוכנה שתיתן יותר מ215 כח סוס.

לעומת זאת דעתי על האבארת' 500 היא שהרכב הוא קארטינג ונועד לגרום לך ליהנות, בסיס יותר טוב לשיפורים במילה אחרת אם הייתי חוזר אחורה הייתי קונה את ה500

 

 

נ', אני דווקא חולק עליך בנוגע לעמדת השיפורים.

 

אומנם הוא לא גבוה כמו במולטי אייר, אבל ישנם קיטים לסביבות ה240 כ"ס. שזה עדיין יפה למנוע 1.4, אבל כן זה לא כמו לעבוד על מנוע TJET

וכן הקופסא לא עובדת כמו תוכנה בטח לא ברמות הגבוהות שלה, אבל היא עושה עבודה טובה. ו..זה מוצר שקל לעבוד איתו.

 

 

תכלס בשורה התחתונה לא היית קונה את ה500 אלא שם חזרה את המנוע TJET 155 כ"ס :p.

 

 

 

 

אה סבבה אם יש כפתור ביטול אז אין בעיה. מה זאת אומרת אי אפשר להתקין קיט ברכב משומש? זאת אומרת שאם הוא בן שנה ועבר 10k אז אי אפשר להתקין כי משרד הרישוי לא יאשר את זה?

 

 

עולה לי תהייה ספציפית, אם אתה מכוון על רכב יד שנייה (כפי שניראה). השאלה שלי אם שווה לברר אם יוכלו לתת איזושהי חריגה כיוון שהוא יוצא בעצם ממקום שהם עובדים מולם, שוב זאת רק השערה.. לדעתי לא.

 

אתה יכול כמובן גם "להתפשר" ולא להתקין, או "להתפשר" ולהתקין לבד את מה שאתה רוצה.

 

 

אישית עם מסכים עם איש המערות, לא צריך יותר מה215 האלה. הרכב גם ככה מתחיל לחפור במקום קצת, יהיה לו קשה לקבל את הכוח בהילוך ראשון-שני.

מכאן שאם אתה עובר את הגבול הזה, זה כבר צמיגי סמי סליק ודפרנציאל מכאני.

 

 

 

מקווה שאנחנו עוזרים לך,

 

ע', ג', נ'.

-אם אתה לא יודע תשאל, אם אתה יודע תגיד, אם אתה חושב שאתה יודע... עדיף שלא תגיד.

:wink:

כרגע אייקון זמני, מייצר טובים יותר להמשך.

פורסם
נ', אני דווקא חולק עליך בנוגע לעמדת השיפורים.

 

אומנם הוא לא גבוה כמו במולטי אייר, אבל ישנם קיטים לסביבות ה240 כ"ס. שזה עדיין יפה למנוע 1.4, אבל כן זה לא כמו לעבוד על מנוע TJET

וכן הקופסא לא עובדת כמו תוכנה בטח לא ברמות הגבוהות שלה, אבל היא עושה עבודה טובה. ו..זה מוצר שקל לעבוד איתו.

 

אני יכול להגיד דווקא בלב שלם שאני לא טועה בעמדת השיפורים ומי שסיפר לך סיפורים על 240 ומעלה לא בדק כמו שצריך.

תאמין לי שזמן רב אני מחפש להכניס את הרכב לפרוייקט של 300 כ"ס ומעלה ונבדקו כבר חלקים וכדומה ותמיד נתקעתי בזה שאין תוכנה למנועי המולטיאייר.

ואני בטוח שתעלה את השם SCARA73 שיש לו קיטים שמביאים גם ל290 אבל שוב מדובר על מנוע TJET ועזוב שכל החלקים שמוכר הם חיקוי סיני.

אף קבוצת TUNING חוץ מTMC לא הוציא תוכנה למנועים הללו.

מנועי הTJET יותר פוטנציאלים ויותר טובים מנועי המולטיאייר הדבר היחיד שהם יכולים לזקוף לזכותם זה חסכון בדלק והמון כח ומומנט ברצועת הסל"ד הנמוכה מעבר לזה המנוע לא שווה.

המנוע מולטיאייר היחיד שהגיע בהספק של 240-300 כ"ס זה המנוע שיושב באלפא 4C שנפחו 1.8 ליטר.

 

ולפותח הדיון עזוב שמות מותגים וכדומה תחליט מה אתה מחפש, רכב לסיבובים או רכב לקו ישר?

רוצה סיבובים לך על איטלקיה (עדיפות לאבארת' 500), צרפתיה או יפנית עם הנעה אחורית

רוצה קו ישר קח כל רכב מקונצרן VAG או אמריקאית או ינית עם הנעה קדמית

זאת הדעה שלי

פורסם

אני מחפש אוטו כמן האברט ולשפר אותו עד 220-230 כוח סוס. אפשרי?

 

*אני לא נהג עצבני בכביש ואני דיי רגוע, פשוט לפעמים נהנה ללחוץ ולהרגיש כוח.

פורסם
יש אחד ביד 2 בדיוק מה שאתה מחפש .

 

אתה מדבר על ה-500 עם הקיט 235? במידה וכן, כבר לא רלוונטית.

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

פורסם

נותרו רק שני דברים להוסיף.

יש תכנה שמאפשרת השארת מצב start/stop כמו שכיבית את הרכב. הסופר ספורט מגיעות איתה ואני מניח שיוכלו לעדכן גם לקיימות.

הנקודה השניה היא שכדי לקבל את מירב הביצועים עם הקיט (ועם קופסא) צריך להאכיל אותה ב98.

מצטרף לחברי כאן, מכונית כיפית.

×
×
  • תוכן חדש...