Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יוקר המחייה


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3568 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

21.

לדעתי סביר שאני מבין עברית יותר טוב ממך, כי שוב כתבת מלל, בלי להתייחס למה שכתבו לך לפני.

 

אנסה שוב: אתה ה-בן אדם שמטיף הכי הרבה כנגד ירידה מהארץ, וטורח להדגיש בפנינו כל הזמן כמה אדם לאדם זאב בארה"ב המרושעת. אתה בחרת לא לחיות שם ואתה מעדיף לחיות כאן. גם כשאתה כותב על זה שישראל צריכה לאמץ את השיטה של ארה"ב, זה כי זה "יגרום לאנשים להפסיק להתבכיין וגם יגרום לאנשים להבין מה הם הפסידו".

מנגד, אתה גם ה-בן אדם שמתלונן הכי הרבה על מה שאתה מכנה "סוציאליזם חזירי", שהוא, כפי שעולה ממה שאתה כותב, עומד בבסיסה של השיטה הכלכלית בישראל. אותה השיטה הכלכלית שקודם טענת שהיא מחבקת ועוטפת ואנחנו נתגעגע אליה אם נהייה כמו בארה"ב, בדיוק כמו שאתה התגעגעת.

מנגד, גם את התובנה הראשונית שלך על כך שכדאי לנו להפוך למדינה ה51 בארה"ב כתבת כי רצית להדגיש שאתה מאמין בזה שכל אחד אחראי על גורלו, ואם אתה לא מצליח לדאוג לתשלומי בית הספר של הילד שלך - בעיה שלך (וגם שלו, כמובן). לא כ"אירוניה" על זה שככה אולי אנשים יבינו מה הפסידו, אלא כי אתה באמת מאמין שכל אדם אמור לבנות עצמו.

אבל רגע.. הבנייה האישית בארה"ב היא זו שהופכת את החיים שם לבלתי אפשריים, לא? בגלל זה אתה ממליץ להשאר כאן, ולא להזדדק לSoup Kitchen בניו יורק.

אוף. כנראה שאני באמת לא יודע עברית. או שאולי פשוט אין לך דיעה של ממש חוץ מ..סגידה למדינת ישראל ולצבא שלה?

 

אז אפשר שתחליט לכאן או לכאן? בקצרה: מה אתה רוצה? קפיטליזם כמו באמריקה? אז למה להטיף נגד החיים והירידה לשם כל הזמן? מה רע בזה שאנשים ינסו לבנות את עצמם? למה כל הזמן להפחיד ולשכנע שעדיף פה?

עדיף פה? השיטה הכלכלית יותר תומכת ויותר בטוח? אז תפסיק לבכות נונ סטופ על אלו שחיים על חשבונך, להשתמש במושגים שאתה לא מבין מה הם אומרים כמו "סוציאליזם חזירי", לספר פעם אחר פעם על כמה שצריך להעניש חרדים וערבים ולשקר שהם אלו שמתבכיינים הכי הרבה, בעיקר כשאנחנו בעיצומו של שרשור, שחלק הארי מהכותבים בו (או כולם) הם יהודים, חילוניים או דתיים לאומים.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
  • תגובות 788
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
מאותה סיבה שהרבה ישראלים מחליטים לחזור. געגועים למשפחה, חברים וכיוצא בזה. מה גם שנפל לי האסימון והבנתי שההבדלים בין ישראל לארה"ב הם "תן וקח". שם מקבלים בנזין זול אבל טוחנים אותך במחירי ביטוח בריאות. שם מקבלים מכוניות בזול אבל טוחנים אותך במחירים שאתה צריך לשלם לילדייך עבור בית ספר. שם אולי הבתים זולים אבל גם יכולים להעיף אותך מהבית ולמכור לך אותו במידה ואתה לא יכול לשלם מיסים כגון ארנונה, מים, ביוב וכיוצא בזה. שם אולי הבתים זולים אבל המיסים מחושבים לפי ערך הבית לעומת ישראל שבה המיסים מחושבים לפי גודל הבית. יש עוד הרבה דברים וכמו שאמרתי לא כל הנוצץ זהב.

אין אף מדינה בעולם בו כל הנוצץ אכן זהב (אולי רק בדובאי ,ערב הסעודית. וזה רק אם אתה איזה שייח שיושב על באר נפט)

מה שכן יש זה מערכת יחסים בין המדינה לאזרח. כשהאזרח מרגיש שמערכת היחסים הזאת דפוקה- המדינה לוקחת יותר ממה שהיא נותנת (עזוב את הסיבות לזה, בלי להביא נתונים הכל תיאוריות קונספירציה), הוא רוצה לעזוב וזה לגיטימי. פשוט מאד.

 

עכשיו, בזכות ה"סוציאליזם החזירי" הזה יש לך הטבות שאתה מרבה להלל בהן את המדינה, כמו לימודים אקדמיים מסובסדים וביטוחי בריאות.

אבל למה כל זה מגיע לך? אולי אתה שירתת 3 שנים באיזה משרד ואני נחשפתי לחומרים מסוכנים ונפצעתי כמה פעמים בעבודה פיזית קשה בצה"ל? למה לשנינו מגיעות אותן זכויות פחות או יותר?

זו נק' המבט שלך על הנושא, ככה אתה יוצא "חזיר סוציאליסטי" בעצמך. אתה מבין שזה דפוק להסתכל על זה ככה?

הכל בעיקרון ובכלליות, כן? אני לא נותן ביקורת עליך ועל מעשיך, רק על נק' המבט שלך.

מה שאני לפחות מבין מהדיון הזה שלא משנה איפה תגור, תמיד תמצא על מה להתלונן. שמה רע כי בלה בלה בלה ופה יכול להיות גן עדן, אבל בלה בלה בלה הורסים לנו את המדינה.

 

אתה לא נציג של תרבות ה"מגיע לי", אתה נציג של תרבות ה"למה גם לו יש". בערך אותה חרבנא חביבי.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
הגיע הזמן לנפץ לכולם את הסטיגמה, מי שחושב שאנשים מביאים ילדים כדי לקבל קצבאות הוא דביל גמור וגם מי שמביא ילדים בשביל הקצבה הוא דביל.

ילד עולה הרבה יותר מהקצבה שמקבלים עליו, גם אם "אליעזר מבני ברק" מקבל קצבה על הילדים שלו, היא ממש לא תספיק לו.

 

איפה הכסף הגדול מילדים? תבדקו אצל אלה שמתחתנים עם עוד אישה ואז ככה יש לו משפחה עם יותר משני מפרנסים, אבל אחת מהן לפחות מקבלת הטבות של חד-הורית.

 

כמו שאמר הבמבה, יש מגזרים שאצלם לא מעלים את השאלה "איך נאכיל/נלביש/נחנך את הילד?" לפני הלידה, אין מה לדבר בכלל על לפני הכניסה להריון, על אחת כמה וכמה זה לא מהווה שיקול לכניסה להריון.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

איציק ורדזור תודה!

עניתם לי על השאלה וזה רק מצטרף לעוד כמה נקודות וככל הנראה שאני ילך ללמוד את זה אחרי הצבא.

 

אין לי בעיה עם דם. אני אומנם מאוד נקי ומאוד מגעיל אותי צואה וכאלה אבל גם זה לא הפריע לי להיות במשך שנים עוזר לוטרינר וראיתי ועשיתי בערך הכל (חוץ מהניתוח עצמו שזה הוטרינר, אני רק עזרתי לו כשהוא היה חייב זוג ידיים נוסף).

אז שוב, תודה!

 

לגבי הדיון שהתפתח פה,

אני מבין שסרבל חי באמריקה, היה לו טוב (לפי שרשורים בעבר) יחסית אבל בגלל געגועים הוא בחר לחזור. הוא שונא את הבכיינים ואת אלו שמקבלים כסף מבלי לעשות כלום.

בכל מקרה, עדיין לא הבנתי מה אתה מציע בדיוק לעשות פה. להפוך לאמריקה רק כדי להוכיח לכולם שזו טעות? לא לעשות כלום? אנחנו אשמים? המדינה אשמה? מי אשם ומה הפתרון?

פורסם

 

תמשיך להאמין לכל הנתונים המעוותים שהממשלה מפרסמת ונראה לאן תגיע. כדאי לך לקרוא כיצד הנתונים נמדדים בפועל ואיך הם היו צריכים להימדד ואז תבין את גודל האבסורד.

 

 

כמו שכבר כתבתי קודם, אין לי שום סיבה לחשוב שרק בישראל עושים מניפולציות עם הנתונים. אם בישראל עושים מניפולציות ובכל העולם עושים אותו דבר, אז עדיין באופן יחסי המצב כאן טוב מבחינת אחוז אבטלה. אני בטוח שגם ליוון ולספרד יש אינטרס להציג נתונים וורודים ועדיין אחוז האבטלה הרשמי שם הוא עצום.

 

הבעיה בישראל לדעתי אינה תעסוקה ואבטלה. הבעיה היא שהשכר המשולם (גם ברמות הגבוהות יחסית) לא מספיק גבוה, ודאי לא ליוקר המחיה השוטף. אני למשל נחשב מבחינת הלמ"ס לעשירון עליון ועדיין עושה חישובים כשהולך לסופר.

פורסם
אין אף מדינה בעולם בו כל הנוצץ אכן זהב (אולי רק בדובאי ,ערב הסעודית. וזה רק אם אתה איזה שייח שיושב על באר נפט)

מה שכן יש זה מערכת יחסים בין המדינה לאזרח. כשהאזרח מרגיש שמערכת היחסים הזאת דפוקה- המדינה לוקחת יותר ממה שהיא נותנת (עזוב את הסיבות לזה, בלי להביא נתונים הכל תיאוריות קונספירציה), הוא רוצה לעזוב וזה לגיטימי. פשוט מאד.

 

עכשיו, בזכות ה"סוציאליזם החזירי" הזה יש לך הטבות שאתה מרבה להלל בהן את המדינה, כמו לימודים אקדמיים מסובסדים וביטוחי בריאות.

אבל למה כל זה מגיע לך? אולי אתה שירתת 3 שנים באיזה משרד ואני נחשפתי לחומרים מסוכנים ונפצעתי כמה פעמים בעבודה פיזית קשה בצה"ל? למה לשנינו מגיעות אותן זכויות פחות או יותר?

זו נק' המבט שלך על הנושא, ככה אתה יוצא "חזיר סוציאליסטי" בעצמך. אתה מבין שזה דפוק להסתכל על זה ככה?

הכל בעיקרון ובכלליות, כן? אני לא נותן ביקורת עליך ועל מעשיך, רק על נק' המבט שלך.

מה שאני לפחות מבין מהדיון הזה שלא משנה איפה תגור, תמיד תמצא על מה להתלונן. שמה רע כי בלה בלה בלה ופה יכול להיות גן עדן, אבל בלה בלה בלה הורסים לנו את המדינה.

 

אתה לא נציג של תרבות ה"מגיע לי", אתה נציג של תרבות ה"למה גם לו יש". בערך אותה חרבנא חביבי.

 

לא יודע על איזה משרד אתה מדבר, אני קרעתי את התחת בשירות הצבאי שלי בלי לקבל הנחות. לגבי זכויות כאלה ואחרות, לא קיבלתי שום דבר. מעולם לא קיבלתי שקל אבטלה ומעולם לא ניצלתי שום זכות כזו או אחרת בתור תושב חוזר. כיום אני עצמאי כך שכפי שאתה יותר שמי שהכי נדפק במדינה הזאת אלה הם העצמאים. אבל האם אתה שומע אותי בוכה? מתבכיין? לא. אז אנא ממך, אל תעיז לקשר אותי עם תרבות הסוציאליות החזירית.

 

איציק ורדזור תודה!

עניתם לי על השאלה וזה רק מצטרף לעוד כמה נקודות וככל הנראה שאני ילך ללמוד את זה אחרי הצבא.

 

אין לי בעיה עם דם. אני אומנם מאוד נקי ומאוד מגעיל אותי צואה וכאלה אבל גם זה לא הפריע לי להיות במשך שנים עוזר לוטרינר וראיתי ועשיתי בערך הכל (חוץ מהניתוח עצמו שזה הוטרינר, אני רק עזרתי לו כשהוא היה חייב זוג ידיים נוסף).

אז שוב, תודה!

 

לגבי הדיון שהתפתח פה,

אני מבין שסרבל חי באמריקה, היה לו טוב (לפי שרשורים בעבר) יחסית אבל בגלל געגועים הוא בחר לחזור. הוא שונא את הבכיינים ואת אלו שמקבלים כסף מבלי לעשות כלום.

בכל מקרה, עדיין לא הבנתי מה אתה מציע בדיוק לעשות פה. להפוך לאמריקה רק כדי להוכיח לכולם שזו טעות? לא לעשות כלום? אנחנו אשמים? המדינה אשמה? מי אשם ומה הפתרון?

 

תיקון קטן, אני לא שונא אף אחד כאן. המילה הנכונה היא סלידה לא שינאה. איפה שאני הולך אני שומע אנשים מתבכיינים כל הזמן עד כמה קשה כאן ורע כאן. אז אולי הממשלה צריכה להקשיב לעם ולשחרר אותם מהעול הכבד הזה.

בטל לגמרי את הסובסידיות לכל המוסדות להשכלה גבוהה ולכוללים.

הפוךאת האונברסיטאות לפרטיות והטל עליהם מיסים.

בטל את כל הקיצבאות של הביטוח הלאומי חוץ מזיקנה, שארים, תמיכה בניצולי שואה ובאנשים שהגורל התאכזר אליהם.

הפרט את מערכת הרפואה והפוך אותה לפרטית.

הפרט את מערכת החינוך והפרד דת ומדינה ממערכת החינוך.

בתמורה, הורד את אחוזי מס הכנסה, הורד את המע"מ, הורד את מחיר הדלק, הורד את המיסוי והוזל את המכוניות המשפחתיות כך שמכונית תעלה 80 אלף במקום 110 או 120.

מה אתה אומר? אולי זה יגרום לאנשים להפסיק להתבכיין ולהישאר כאן בארץ?

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

אתה אמיתי? הורד את המיסים והגדל את הנטל פי כמה על ידי הפרטה. אני לא יודע כמה מיסים אתה משלם, אבל במערכת שאתה מציע יהיה עליך לשלם לכל ילד 1000-1500 ש"ח לחודש תמורת חינוכו (אנ מדבר על כתות גבוהות), כמה אלפי ש"ח לביטוח רפואי, אגרה של 5 ש"ח לכל קטע כביש שבו תסע, ובכל מקרה לא תוכל לבטל את המיסים לחלוטין שכן מישהו יצטרך לממן צבא, משטרה, בתי משפט, משרד הפנים ועוד הרבה מאוד שירותים שהמדינה מספקת, ואם לא היא תספק היא לא תתקיים. אז אולי מכונית תעלה 80,000 ש"ח, אבל כל נסיעה מהבית לעבודה תעלה 50 ש"ח באגרות כבישים, לא כולל דלק (או שהכבישים יתבלו ללא יטופלו, וכלל לא תוכל להגיע לעבודה).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
אתה אמיתי? הורד את המיסים והגדל את הנטל פי כמה על ידי הפרטה. אני לא יודע כמה מיסים אתה משלם, אבל במערכת שאתה מציע יהיה עליך לשלם לכל ילד 1000-1500 ש"ח לחודש תמורת חינוכו (אנ מדבר על כתות גבוהות), כמה אלפי ש"ח לביטוח רפואי, אגרה של 5 ש"ח לכל קטע כביש שבו תסע, ובכל מקרה לא תוכל לבטל את המיסים לחלוטין שכן מישהו יצטרך לממן צבא, משטרה, בתי משפט, משרד הפנים ועוד הרבה מאוד שירותים שהמדינה מספקת, ואם לא היא תספק היא לא תתקיים. אז אולי מכונית תעלה 80,000 ש"ח, אבל כל נסיעה מהבית לעבודה תעלה 50 ש"ח באגרות כבישים, לא כולל דלק (או שהכבישים יתבלו ללא יטופלו, וכלל לא תוכל להגיע לעבודה).

 

ובא לציון גואל. תודה רבה לך אדוני. חבל מאוד שאחרים לא מסוגלים ולא רוצים לראות את מה שאתה אומר. אבל היי, לפחות הדלק יהיה 4 שקל לליטר, מה רע?

 

ברור שלא תוכל לבטל את המיסים לגמרי. זאת הסיבה שאמריקאי עדיין משלם בין 22-25 אחוזים מס הכנסה, 7 אחוז מע"מ ו 50 אחוזים מס ירושה. אבל אתה יודע, בני ישראל רצו מאז ומעולם להיות כמו הגויים, אז למה למנוע זאת מהם?

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

חזור כמה עמודים לאחור. אלי לא כתבתי זאת במפורש, אבל ברור לי שעדיף לשלם יותר מסים ולקבל יותר שירותים. האם השירותים יינתנו ישירות על ידי המדינה או באמצעות גורמי חוץ? זה כבר עניין לבדיקה פרטנית של כל שירות. משרד האוצר שלנו נוטה להפרטות, יש שהצליחו ויש שנחלו כשלונות מחפירים, אבל בכל מקרה - ניהול ובקרה על ידי המדינה איינה דבר רע מיסודו, בררבה תחומים הוא מוזיל עלויות ועם זאת משפר אירות, ותחומי החינוך, ועוד יותר מכך, הבריאות הם הבולטים ביותר.

וד"א האמריקאי אינו משלם מ"מ אלא מס קניה. הרעיון של מע"מ מנוגד לאתוס המריקאי (לא ברור לי מדוע) ואני לא יודע אם המנגנון הייחודי של מע"מ - שמתגלגל מיד ליד בתהליך המכירה של מוצר או שירות עד שהוא מגיע לממשלה פועל גם בארה"ב. אבל מה שחשוב אינו המנגנון הספציפי, אלא העקרון שלמדינה יש מחוייבות לספק לאזרחים שורה ארוכה מאד של שירותים, והאזרחים מממנים אותם במיסים. מי שרוצה שלימודי תואר ראשון יעלו 150,000-200,000 ש"ח (וזאת אחרי שכבר הושקעו בילד איזה 500,000 ש"ח כדי להביאו לגיל 18 עם תעודת בגרות או משהו מקביל) רוצה להנציח פערים, ואף לדרדר את המדינה. מעטים מביני העשירון העליון מסוגלים לעמוד בעלויות כאלה, ואם נוסיף עליהם עלויות בריאות ושאר ירקות ישארו במדינה 99% בורים, ואי אפשר שהכלכלה תתבסס על אחוז בודד של משכילים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

לא רק בשרשור הזה עלתה הסוגייה של מערכת הבריאות בארה"ב,

הרגע נתקלתי בתיעוד הזה

שהכניס אותי קצת להלם.. החשבונית הזאת שאגב כוסתה כ75% ע"י הביטוח ועדיין נשארה מגוכחת,

המחירים שם מנופחים בהגזמה לא מובנת אני מאמין שאותו טיפול גם במרפאה פרטית בארץ לא יגיע לסכום הסופי.

פורסם

מדובר בדלקת התוספתן שטופלה על ידי ניתוח, הבחור מדווח כי האשפוז ארך כיממה.

ניתוחים כאלה מבוצעים בכל בית חולים דרך שגרה. מדובר בניתוחים דחופים, לא כאלה המבוצעים במרפאות פרטיות באופן מתוכנן. החולה מגיע במצב חריף והניתוח מציל חיים.

החשבון אינו מבחין בין שכר הרופאים, שכר שאר עובדי בית החולים והחיוב תמורת ציוד. חשוב לדעת כי הציוד הרואי והתרופות יקרים מאוד, והייתי מהמר ששכר הרופאים מהווה בין שליש לחצי מהחשבון (כמה עשרות אלפי דולרים). הצוות הרפואי במערכת הרפואית הישראלית יעשה עבודה לא פחות טובה, אבל עלות עבודתו תהיה עשירית מזו שבארה"ב.

אין לי מושג מה עלויות הציוד בארץ לעומת עלויות הציוד בארה"ב, ואני מניח ששירותי המלון בבית החולים האמריקאי הם ברמה יותר גבוהה מאשר בישראלי, אבל גם מלון דה-לוקס לא גובה 5000 דולר ליום בחדרים שאינם סופר-יוקרתיים, ואפילו מחיר ה-CT (קרוב ל-7000 דולר) נראה לי מנופח קשות. אבל זו ארה"ב ארץ האפשרויות והמחירים הבלתי מוגבלים.

ולמי שחשב ש-850 ש"ח הם מחיר מופרך לביקור במיון כולל בדיקת רופא וצילומי רנגן אחרי התאונה הקטנה שלו מוזמן לעיין במחירים שנדרשים ממערב לשלולית.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אני עדיין לא מבין איפה יותר טוב - בארה"ב או כאן. כנראה שזו תעלומה שלא תפתר.

מה שכן אני יודע הוא שעכשיו אפילו לפי הכנסת יותר יקר לחיות כאן.

 

מניח שהסוציאליזם החזירי שכולנו סובלים ממנו אחראי על ריכוזיות בתחום המשקאות הקלים, למשל. הרי ידוע לכל שהחברה המרכזית למשקאות קלים ("קוקה קולה") נשלטת על ידי נציגיו הממורמרים של הפרולטריון הישראלי, שחולמים בלילות על מהפכה סוציאליסטית עולמית, ומשננים את כתביהם של מרכס ואנגלס ברגעיהם הפנוים במהלך שעות היום.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
אני עדיין לא מבין איפה יותר טוב - בארה"ב או כאן. כנראה שזו תעלומה שלא תפתר.

מה שכן אני יודע הוא שעכשיו אפילו לפי הכנסת יותר יקר לחיות כאן.

 

מניח שהסוציאליזם החזירי שכולנו סובלים ממנו אחראי על ריכוזיות בתחום המשקאות הקלים, למשל. הרי ידוע לכל שהחברה המרכזית למשקאות קלים ("קוקה קולה") נשלטת על ידי נציגיו הממורמרים של הפרולטריון הישראלי, שחולמים בלילות על מהפכה סוציאליסטית עולמית, ומשננים את כתביהם של מרכס ואנגלס ברגעיהם הפנוים במהלך שעות היום.

 

אמרתי זאת לא מעט פעמים ואומר זאת שוב. אם לתמצת את הדברים אז אפשר לומר במשפט אחד שאם אתה רווק, צעיר ובריא (פיזית ונפשית) אמריקה יכולה להיות גן עדן. ברגע שאחד מהגורמים הללו במשוואה משתנים אתה יכול לאכול אותה מבלי לראות אור בקצה המנהרה. המרחק בין להיות אדם נורמטיבי לבין להפוך להומלס הוא קצר ביותר.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם
יש לי בהחלט בעיה עם כל אדם שחיי מעבר ליוכולתו ומפיל את החשבון על אחרים.

מה אשם החרדי שאנו נותנים לו את האפשרות הזו? כל אחד היה מתנהג כמוהו במצב הזה. ואנו האשמים כי מקימים שיטת בחירות שבה אין שום קשר בין מה שהאנשים באמת רוצים ובין מה שהשלטון עושה, וזה בכל התחומים, ולא רק בענין החרדים.

 

ולדעתי הילודה הגבוהה של החרדים היא מבורכת. חלק מהם יחזרו בשאלה וחלק מהחרדים ייעבוד. אנו מוקפים באוקינוס של אויבים, בכמות בלתי נתפסת. אנו צריכים לגדול, גם כדי שהכלכלה תגדל ויהיה למדינה יותר כסף לאמצעי לחימה. לא בטוח שתמיד האמריקאים יממנו את המטוסים היקרים והגרמנים חלק מהצוללות האולטרה יקרות.

 

אנשים לא מבינים שככל שהם רוצים זכויות והטבות ככה המיסים שלהם יעלו. אין ארוחות חינם. אם המדינה רוצה לתת יותר קיצבה לנכה לדוגמה אז עלייה לקחת את הכסף הזה מתקציב אחר או להעלות מיסים.

בעיקרון זה נכון, אבל בפועל הבזבוז וזריקת הכסף ישר לפח , הם נוראים. אפשר לקצץ בקלות הרבה מאוד מיליארדים שמתבזבזים כל שנה סתם בגלל אינרציה, חוסר איכפתיות, שחיתות וחשש משינוים.

כמה דוגמאות:

-לא מזמן כתבו שאחוז השכר מתוך תקציב הבטחון עלה ב5 שנים מ 40% ל60% (מהזכרון, אולי יש טעות)

- הקצבת המדינה לאוניברסיטאות עלתה ב 50% ב 5 שנים האחרונות.

- מערכת החינוך מוציאה המון כסף על תלמיד חרדי (כיתות קטנות) ויחסית מעט על תלמיד חילוני (כיתות גדולות)

- שופכים כל שנה מיליארדים על הרכבת, וגם מסבסדים את המילארדר עופר- רכבות המשא מהדרום (כימיקלים לישראל) בהפסד עמוק.

- שירות בתי הסוהר עולה המון. ניסו להפריט בכלא אחד, וחבל שבג"צ אסר זאת. הכסף שמתבזבז שם היה יכול להיות מופנה לבתי חולים.

 

רפי קישון מדברבמעריב על אביו אפריים קישון :

אבא חי כביכול אורח חיים בורגני, אבל בנשמתו הוא היה אנרכיסט. הוא לא ראה את השלטון כחבורה מכובדת של אנשים נבונים וחכמים שרוצים לעזור לעם, אלא כחבורה של אנשים בינוניים המתנהלים בין שלומיאליות לבין נוכלות ורמאות שמשימתם העיקרית לנסות להיאחז בקרנות השלטון ולייצר מיסים חדשים שיוכלו לגבות מהעם כדי לממן את כל הטעויות שהם עושים ואת בזבוז כספי הציבור מטעמם. את זה אני אומר גם בשמי וגם בשם אבי, ואני בטוח שאבא היה תומך במאבק החברתי שמתנהל היום"

 

יהודה

פורסם

יהודה - כמה הערות להודעה שלך:

לגבי תקצוב האוניברסיטאות - התקצוב הנוסף פרוש על פני מספר שנים, ונובע מקציוץ ממושך בתקציבן במהלך שנים רבות, תקציב שפוגע קשות באיכות האוניברסיטאות הן כמוסדות מחקר והן כמוסדות הוראה. לפחות לגביחלק נכבד מהתקציב מדובר בהשקעה שבלעדיה העתיד של כולנו נפגע. לדוגמא - הצורך הדחוף בהגדלת בתי הספר לרפואה.

לגבי תקציב הביטחון - איני מכיר את המספרים אבל גם אם הם נכוני דרוש פילוח לפי מי מקבל את המשכורות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 


×
×
  • תוכן חדש...