Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יוקר המחייה


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3568 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

וכמה אנשים איבדו את עבודתם בגלל אותה תחרות?

 

מצד אחד משרות קוצצו מצד שני אחרות נוצרו כתוצאה מכך,

 

פיטורים מחברות גדולות הן תוצאה של המנהלים שבחרו להיות חזירים במקום ליצור תחרות ומחיר הוגן לצרכן.

 

אותו דבר קורה בתשתיות האינטרנט של בזק והוט, כולי תקווה שתתפרס רשת הסיבים בכל הארץ ואז גם שני החברות האלו יאכלו חצץ.

  • תגובות 788
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

וכמה אנשים יאבדו את עבודתם אם יעשו רפורמה ב"סוציאליזם החזירי" וישברו את הועדים בנמלים או בכל מקום אחר?

 

ד"א, רק להוסיף למה שArilou כתב, אתמול דיברו על הנושא של המכירים בחדשות ערוץ 2 בקצרה.

הטענה שלהם היא שאנחנו משלמים יותר בגלל כמה סינות שונות. אחת מהן זה נושא הכשרות, שמעלה כמעט אוטומטית את מחיריהם של המוצרים השונים בכמה שקלים. סיבה אחרת היא מיסי ייבוא גבוהיים במיוחד שקיימים פה, והמטרה שלהם היא להגן על היצרנים הישראלים. בפועל, כך על פי ערוץ 2, המיסוי הגבוה לא רק גורם למוצרים מחו"ל להיות יקרים יותר, אלא מאפשר ליצרנים המקומיים להנות מרווחים גבוהיים יותר. וכן, זה גם חלק מבעיית הריכוזיות שמדברים עליה כאן פעם אחר פעם.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
וכמה אנשים יאבדו את עבודתם אם יעשו רפורמה ב"סוציאליזם החזירי" וישברו את הועדים בנמלים או בכל מקום אחר?

וכמה אנשים יזכו בעבודה כי עסקים אחרים יוכלו להתרחב או להיווצר כי העלויות של יצוא/יבוא תרדנה?

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

ראיתי במוסף "ממון" בטור של סבר פלוצקר באיזו שבת שדווקא עלויות היצוא והיבוא הן משהו כמו 0.06% ממחיר המוצר בארץ.

מצטער שאין לי מקור של הכתבה, אשמח שתתיחסו לזה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

אני לא מכיר את המקור, אבל גם אם זה נכון, המספר הזה לא מכיל עיכובים לא צפויים בגלל הנמלים ואת עלות ההתמודדות איתם.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם
וכמה אנשים יזכו בעבודה כי עסקים אחרים יוכלו להתרחב או להיווצר כי העלויות של יצוא/יבוא תרדנה?

nitch, אני ממש לא מתנגד לזה.

בסך הכל הדגשתי עוד סתירה במחשבתו של Cerebral Cortext.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

אגב, לגבי סבר פלוצקר, בעבר הערכתי אותו מאוד, ככל שלמדתי כלכלה הגעתי למסקנה כי הוא כתב מעולה, אבל כלכלן לא משהו בכלל, שלעתים מחרטט.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם

וכמה אנשים איבדו את עבודתם בגלל אותה תחרות?

 

לשיטתך היה צריך להמשיך את העושק לאור יום בשוק הסלולאר כדי למנוע פיטורים?

 

שוק הסלולאר הוא דוגמה מובהקת למה ניתן להשיג באמצעות תחרות. מחשבון חודשי של מאות רבות של ש"ח בחודש ירדנו לכמה עשרות בודדות. חיסכון של אלפי ש"ח בשנה למשפחה. ת-ח-ר-ו-ת. צריך לשכפל את אותו המודל לעוד כמה תחומים והמצב פה יהיה הרבה יותר שפוי.

פורסם

תמיד שיש הוזלות וקיצוצים שונים זה יבוא על חשבון פרנסה של אנשים. לא יעזור. דווקא בעניין הנמל אני מסכים בהחלט. כאשר נותנים משכורות שמנות, סטקים לארוחות צהריים בזמן שלאנשים אין מה לאכול בהחלט צריך לעצור את השחיתות והחזירות ברשות הנמלים.

שורה תחתונה, הישראלים צריכים להבין "שאין ארוחות חינם", "אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאירה שלמה", "אי אפשר לעשות חביתה בלי לשבור ביצים" ועוד כהנה וכהנה משפטים.

 

או שאתם רוצים מדינה סוציאלית שמחלקת קיצבאות עם מערכות בריאות ציבורית (שעומדת לקרוס אגב), מערכת חינוך עם חוק חינוך חובה חינם (לא זה לא חינם אין כסף אלא מסובסד) או שאתם רוצים מדינה קפיטליסטית עם יוקר מחייה נמוך יותר, מיסים מופחתים ואז כל אחד דואג לעצמו. אי אפשר גם את זה וגם את זה. הגיע הזמן שתחליטו או שתנצרו את לשונכם לנצח.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

צרברל - בינתיים אנחנו מקבלים מדינה קפיטליסטית עם יוקר מחיה גבוה. סובלים גם מקריסת המערכות המסופקות על ידי המדינה (הרי יש מדיניות של הפחתת מיסים - אז נאלצים לקצץ בשירותים), וגם ממחירים גבוהים.

השוק החופשי אינו פועל בישראל - הסיפור של ירידת מחירי הסלולר הוא די חריג, וגם הוא נובע מהתערבות ממשלתית.

במצב הנוכחי אם מערכות הבריאות והחינוך הקיימות יקרסו גם העשירון העליון יהיה עני. אולי המאיון העליון יוכל לשרוד. תאר לך מה יקרה אם כל אחד יצרך לשלם שכר רופאים כמו של אנשי השר"פ מהדסה, או לשלם שכר לימוד של 10,000 ש"ח לשנה לכל ילד (זה לא ערך מופרז, זה קצת פחות ממה שאני משלם לבית הספר שבו לומד בני הצעיר), או הרבה עשרות אלפים לשנת לימודים אוניברסיטאית.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
ראיתי במוסף "ממון" בטור של סבר פלוצקר באיזו שבת שדווקא עלויות היצוא והיבוא הן משהו כמו 0.06% ממחיר המוצר בארץ.

 

אגב, לגבי סבר פלוצקר, בעבר הערכתי אותו מאוד, ככל שלמדתי כלכלה הגעתי למסקנה כי הוא כתב מעולה, אבל כלכלן לא משהו בכלל, שלעתים מחרטט.

סבר פלוצקר הוא מסוכן, דווקא מכיון שיש לו כישרון נדיר לכתוב בצורה מאוד מענינת על נושא משעמם כמו כלכלה. הבעיה הגדולה אצלו היא שהתוכן מוטה חזק מאוד לטובת טייקונים, חברות גדולות וכו. הרגל נוסף שלו הוא להראות שהוא צדק בעבר כשניבא XYZ , והוא מסתמך בצדק על כך שאף אחד לא בודק אם זה נכון. לדוגמא, אחרי שפורסם שהמועמד לנגיד בנק ישראל פרנקל לקח מוצר בלי לשלם בדיוטי פרי בהונג קונג, פלוצקר הסביר מדוע זה כן בסדר ודי נורמטיבי !

 

בינתיים אנחנו מקבלים מדינה קפיטליסטית עם יוקר מחיה גבוה. סובלים גם מקריסת המערכות המסופקות על ידי המדינה (הרי יש מדיניות של הפחתת מיסים - אז נאלצים לקצץ בשירותים), וגם ממחירים גבוהים.

השוק החופשי אינו פועל בישראל

הגורם הראשי לקריסת המערכות אם היא קימת, אינו בגלל קיצוצי תקציב אלא בגלל העובדים במשק הציבורי שברובם פשוט בקושי עובדים. האם מישהו בדק האם תוספת תקציב משפרת את המצב? כשהתברר שהפרקליטות מעכבת תיקים במשך זמן רב, נטען שהבעיה היא מחסור בכ"א. התאמצו , פתחו תקנים וגייסו פרקליטות נוספות. ומה קרה? לא היה שום שיפור. מדוע שהעובד יתאמץ אם יש לו קביעות?

מדוע שעובד ביחידת האכיפה של משרד התקשורת יעשה משהו? הרי אם יאיים על חברת תקשורת, יתכן שהשר יכעס עליו. בתקופת שר התקשורת כחלון (זה שדיבר יפה) האכיפה של משרד התקשורת פשוט לא התקיימה. (אולי גם לפניו).

 

בעיריות המצב קצת יותר טוב, כי ראש העיר אחראי אישית ורוצה להיבחר מחדש.

איך ראש הממשלה יכול לתפקד כשמרכז הליכוד שולט בו? מרכז הליכוד מיצג חלק קטנטן מבוחרי הליכוד, עם קבוצות לחץ כמו מתנחלים שבכלל לא מצביעים ליכוד, עובדי תעשיה אוירית שלא בהכרח מצביעים ליכוד , אנשים של עברין לשעבר (שלומי עוז) וכו' ?

כדי שהתפקוד ישתפר, דרוש שהח"כ יהיה אחראי אישית לבוחרים ועוד.

 

יהודה

פורסם

יהודה, צר לי. גם אתה מוטה לטובת הטייקונים הגדולים.

בשירות הציבורי עובדים, ועובדים קשה, חלק נכבד גם תמורת שכר לא מספק. העבר את השירותים לידיים פרטיות וההשקעה בהם תפחת, המשכורות ירדו עוד - הכל על מנת שהכסף יעבור לידי הטיקונים.

ציית גיוס פרקליטים לפרקליטות המדינה. לא ציינת כמה פרקלטים גוייסו לעומת כמות העבודה שנוספה במהלך התקופבה בה לא גוייסו פרקליטים. אני מהמר על כך שאם העבודה גדלה ב-X אחוזים הצוות הגודל ב-X/2, במקרה הטוב.

לגבי איכות השירות - היתה לנו לא מזמן דוגמא קטנה שהגיעה לפיצוץ די גדול: הפרטת שירותי האחיות בבתי הספר. בוצעה הפרטה, האחיות איבדו את תנאי העבודה, וגם העבודה לא התבצעה כמו שצריך, וכמובן היה מי שהרויח מהסיפור. אבל כל זה לא מזיז לאוצר, הרי חייבים הפרטה בכל מחיר. המדינה פשוט מאבדת את צלמה. עכשיו בדוק מה קורה במערכות החינוך והבריאות: גיל המורים והרופאים הולך ועולה, ואין תחלופה במערכת. אצל המורים זה נובע במידה רבה מכך שהמצקוע הפך לא אטקרטיבי (ואל תספר לי על שעות העבודה של המורים, כיון שמדובר בשקר גס, על כל שעה פרונטלית המורה משקיע עוד 1-2 שעות שאינן נראות למי שאינו מצוי בנבכי מערכת), לגבי הרופאים מדובר בהשקעה לא מספקת בהכשרתם ויצירת מחסור.

כמובן שיהיה מי שיצעק שארגוני העובדים מושחתים. איני יודע מה המצב כעת, אין ספק שבעבר פשתה בהם לא מעט שחיתות. העניין הוא שהשחיתות פוגעת גם בצד השני, ממליץ לך ללמוד קצת מה עושים לוביסטים של בעלי ההון - ולא רק בישראל הקטנה, גם בקונגרס של ארה"ב הגדולה (רמז - המושחתים שבחברי הכנסת והממשלה שלנו הם דגי רקק לעומת רבים מחברי הקונגרס).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אני סתם שאלה, מה זה בשבילכם לחיות טוב, כמה צריך להיותבחשבון עו"ש בסוף החודש? (כמובן ראלי)

כמה ממכם מפרישים כסף לחשבון בנפרד לחסכון?

פורסם

ככלל אצבע, אני מאמין שצריך להיערך לכך שתוכל לחיות שנה מהעו"ש, בלי הכנסות. ברגע שאתה עובר את הנקודה הזו, כל שקל מעבר להוצאות הרגילות עובר לחיסכון ארוך-טווח.

Leasingfahrzeug oder nichts

פורסם

אצלי זה אחרת, לדוגמא פה בשוויץ, יש לי 3 חשבונות, אחד לחיסכון, אחד לקניות (עו"ש) ואחד להחזרת המשכנתא.

כל חודש מפריש 1000 פרנק לחשבון של המשכנתא, וכל חודש בין 500 ל1000 פרנק לחיסכון (תלוי בחודש).


×
×
  • תוכן חדש...